kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока на тему "школьная жизнь"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели:

Образовательные:

  • Углубление, обобщение и систематизация знаний по теме “SchoolLife”;

Развивающие:

  • Развить мышление, память, внимание;
  • Развить умения применять знания на практике;
  • Развить умения действовать самостоятельно;
  • Активизировать речемыслительную деятельность учащихся;

Воспитательные:

  • Воспитывать информационную культуру учащихся.
  • Воспитывать интерес к знаниям;
  • Воспитывать навыки коллективного сотрудничества;

Практические:

  • Учить запрашивать информацию;
  • Совершенствовать навыки говорения по теме;

Задачи:

  • Развитие интеллектуальных способностей учащихся, расширение кругозора;
  • Формирование мотивации к овладению межпредметными знаниями;
  • Совершенствование возможностей учащихся применять знания, полученные на уроках по теме «Школьная жизнь»,
  • Формирование у учащихся умений использования иностранного языка как средства самореализации;

Тип урока: комбинированный:  закрепление изученного материала, отработка полученных навыков, проверка и оценка знаний учащихся, задание на дом.

Оборудование: Учебник для 4 классов с углубленным изучением английского языка И.Н.Верещагиной,О.В.Афанасьевой,  карточки, рисунки,  компьютерная презентация.

Этапы урока:

  1. Организационный этап
  2. Целеполагание
  3. Фонетическая зарядка
  4. Речевая зарядка
  5. Совершенствование навыков говорения (групповая работа).
  6. Развитие навыков диалогической речи (ролевая игра).
  7. Контроль знаний (подготовленное монологическое высказывание).
  8. Подведение итогов занятия. Рефлексия.
  9. Этап информации о домашнем задании.

Ход урока

1.Организационный момент. (2 мин.)

Приветствие.

- Good morning. Nice to see you.

-How are you today?

-What is the weather like today?

-Are you ready to speak  English ? Let’s do it then.

2.Целеполагание. (5 мин.)

Мотивация учебной деятельности учащихся.

Е - Let’s guess now what the main theme of our lesson will be? Look at the picture. ( cлайд1)

T  - Whom can you see in the picture?  

P – Schoolchildren

T  -How do you think what country they are from?  

P - I think they are from England.

T  -What are they doing in the picture?

P -They are going to school.

T - What are these children?   (слайд 2)

 P -They are schoolchildren too.

T  - What country are they from?

 P -They are from Great Britain too.

T -What are they doing in the picture?

P -They are playing outside.

T - What are these children? (слайд 3)

P -They are schoolchildren.

T - What country are they from?

P - They are from Russia.

T - What are they doing in the picture?

P - They are studying English

T -Can you guess now what the main theme of our lesson is? (слайд 4)

P -School life  in England and Russia (определили тему для обсуждения).

T -What do you know about English school life?

P1- When the school year begins.

P2- How  their classrooms look like.

P3- What age  they go to school.

P4- What  they study at school.

P4- They wear school uniform.

T - How did you get to know about it?

P - We read the text about primary school in England and discussed  it.

T - So, you can talk about it.

P - We can.

T - Can you talk about school life in Russia?

 P - Yes, I think we can.

T - So, you can compare them.

P - We can.

T - Is it interesting to do it?

P - Of course, it is.

T -Why?

P-To see the difference.

3. Фонетическая зарядка. (2 мин)

Just now let’s read a poem about school life and train some sounds. (слайд 5)

 Учащиеся отрабатывают и повторяют за учителем несколько звуков, слушают как читает четверостишие учитель, затем воспроизводят рифмовку хором за учителем.( Если позволяет время отрабатывается и индивидуально).

They go to school at eight,”

Says little Kate.

“At school they read and write,

Their class is large and light.”

4. Речевая зарядка. (3 мин)

T  - Now I’ve got some questions to you.

    -What season do you usually go to school?

    -Do you like autumn?    P1P2P3

    -Why?  P1P2P3

   - What holiday do all pupils in Russia have in autumn?

   - Do you like going to school on the first of September?

   - Do the pupils from Great Britain start the school year on the first of September?    P- Not always.

5. Совершенствование    навыков говорения (групповая работа – карточки с вопросами). (10 мин)

 Задача учащихся сгруппировать короткие ответы на поставленные вопросы на интерактивной доске и затем дать полные ответы.

T- To discuss the difference between school life in England and Russia let’s work in groups. The first group will talk about English school life and the second – about Russian school life. Put the short answers in the right order, and compare them.  (слайд 6)

Вопросы на карточках:

1.When do the pupils  start their school year?

2.When does the school day begin?

3.What age do children usually go to school?

4. Are there carpets in classrooms?

5.Do the schools have numbers or names?

6. How many subjects have  children every day?

7. Do pupils go to school on Saturdays?

После распределения коротких ответов один учащийся из группы дает полные ответы на вопросы,  данные в карточках.

Подведение итогов данного этапа урока.

T - Can you  tell me now what new and unusual facts you know  about English schools?

P - They start school year not always on the first of September.

P - They start school day at 9 o’clock.

P - English children go to school at the age of four or five.

P - Their schools have names not numbers.

P - They don’t go to school on Saturdays.

T - As you see the school life in England differs a bit from school life in Russia.

6. Физкультминутка (2 мин)

It’s time for the rest. Let’s do some exercises. Who can help me and show exercises?

P - Clap, clap, clap your hands

Clap your hands together

Shake, shake, shake your hands

Shake your hands together

Wave, wave, wave your hands

Wave your hands together

Stamp, stamp,  stamp your feet

stamp your feet together.

Hands up, hands down and sit down.

7. Развитие навыков диалогической речи.  Ролевая игра. (6мин)

T - Now let’s get  some more information about English schools. Let’s play a game.

Pretend a boy from an English primary school came to your English club and you ask him questions about his school. Who wants to play a role of the English schoolboy? 

Учащиеся задают интересующие их вопросы однокласснику, исполняющему роль английского школьника:

1. What subjects do you study at school?

2. Do you wear uniform at your school?

3. Do little children in infant school sit in rows?

4. How do the pupils spend time in infant and junior school?

6. What is your favourite subject?

T - What new facts have we got from this meeting with the English boy ?

P1- They wear different uniform in different schools

P2 - In infant school children don’t sit in rows. They play, sing songs, go outside.

8. Развитие навыков монологической речи. ( 5 мин)

Домашнее задание было  (подготовить рисунки и описание своей классной комнаты и комнаты Алисы из ее письма к Бэтти.) Упр.10 стр57.

T - Now we know a lot about schools in England. But what about classrooms? What do their classrooms look like? Your hometask was to describe the classrooms in Alice’s school and your classroom – this one. We’ve got the pictures of these two classrooms. Describe them and compare.

P1 - Our classroom is light and big. It has got 4 windows, green blackboard, a teacher’s table and a computer table. It is very comfortable.

P2 – Alice’s classroom is….

T - Are the classrooms different or the same?

P - Mostly the same.

9. Рефлексия  (3мин)

T - Is the school life in England differ from school life in Russia? What do you think of it?

P - It differs a bit but mostly the same. It differs in… It is the same in….

T - Well, our lesson is coming to an end.

T - Now you  know …… (cлайд 7 с закрытым экраном. Открывается после ответов учащихся)

P - New words about schools,

P - New facts about English and Russian schools

T - Now you can ……

P - talk about English and Russian schools, ask questions and answer them.

T - As for me, I’m pleased with you today. And you? Are you satisfied with yourselves?

Проставляют +/- под смайликами.

10. Итоговый этап. (2мин) 

Домашнее задание, оценки за урок.    

Home ask is Ex 11 p77 W.B. lesson 17. Our lesson is over. See you tomorrow. (слайд 8)

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«конспект урока на тему "школьная жизнь"»

Урок английского языка с применением ИКТ: "Школьная жизнь"

Цели:

Образовательные:

  • Углубление, обобщение и систематизация знаний по теме “SchoolLife”;

Развивающие:

  • Развить мышление, память, внимание;

  • Развить умения применять знания на практике;

  • Развить умения действовать самостоятельно;

  • Активизировать речемыслительную деятельность учащихся;

Воспитательные:

  • Воспитывать информационную культуру учащихся.

  • Воспитывать интерес к знаниям;

  • Воспитывать навыки коллективного сотрудничества;

Практические:

  • Учить запрашивать информацию;

  • Совершенствовать навыки говорения по теме;

Задачи:

  • Развитие интеллектуальных способностей учащихся, расширение кругозора;

  • Формирование мотивации к овладению межпредметными знаниями;

  • Совершенствование возможностей учащихся применять знания, полученные на уроках по теме «Школьная жизнь»,

  • Формирование у учащихся умений использования иностранного языка как средства самореализации;

Тип урока: комбинированный: закрепление изученного материала, отработка полученных навыков, проверка и оценка знаний учащихся, задание на дом.

Оборудование: Учебник для 4 классов с углубленным изучением английского языка И.Н.Верещагиной,О.В.Афанасьевой, карточки, рисунки, компьютерная презентация .



Этапы урока:

  1. Организационный этап

  2. Целеполагание

  3. Фонетическая зарядка

  4. Речевая зарядка

  5. Совершенствование навыков говорения (групповая работа).

  6. Развитие навыков диалогической речи (ролевая игра).

  7. Контроль знаний (подготовленное монологическое высказывание).

  8. Подведение итогов занятия. Рефлексия.

  9. Этап информации о домашнем задании.

Ход урока

1.Организационный момент. (2 мин.)

Приветствие.

- Good morning. Nice to see you.

-How are you today?

-What is the weather like today?

-Are you ready to speak English ? Let’s do it then.

2.Целеполагание. (5 мин.)

Мотивация учебной деятельности учащихся.

Е - Let’s guess now what the main theme of our lesson will be? Look at the picture. ( cлайд1)

T - Whom can you see in the picture?

P – Schoolchildren

T -How do you think what country they are from?

P - I think they are from England.

T -What are they doing in the picture?

P -They are going to school.

T - What are these children? (слайд 2)

P -They are schoolchildren too.

T - What country are they from?

P -They are from Great Britain too.

T -What are they doing in the picture?

P -They are playing outside.

T - What are these children? (слайд 3)

P -They are schoolchildren.

T - What country are they from?

P - They are from Russia.

T - What are they doing in the picture?

P - They are studying English


T -Can you guess now what the main theme of our lesson is? (слайд 4)

P -School life in England and Russia (определили тему для обсуждения).


T -What do you know about English school life?

P1- When the school year begins.

P2- How their classrooms look like.

P3- What age they go to school.

P4- What they study at school.

P4- They wear school uniform.

T - How did you get to know about it?

P - We read the text about primary school in England and discussed it.

T - So, you can talk about it.

P - We can.

T - Can you talk about school life in Russia?

P - Yes, I think we can.

T - So, you can compare them.

P - We can.

T - Is it interesting to do it?

P - Of course, it is.

T -Why?

P-To see the difference.

3. Фонетическая зарядка. (2 мин)

Just now let’s read a poem about school life and train some sounds. (слайд 5)

Учащиеся отрабатывают и повторяют за учителем несколько звуков, слушают как читает четверостишие учитель, затем воспроизводят рифмовку хором за учителем.( Если позволяет время отрабатывается и индивидуально).

They go to school at eight,”

Says little Kate.

“At school they read and write,

Their class is large and light.”

4. Речевая зарядка. (3 мин)

T - Now I’ve got some questions to you.

-What season do you usually go to school?

-Do you like autumn? P1P2P3

-Why? P1P2P3

- What holiday do all pupils in Russia have in autumn?

- Do you like going to school on the first of September?

- Do the pupils from Great Britain start the school year on the first of September? P- Not always.


5. Совершенствование навыков говорения (групповая работа – карточки с вопросами). (10 мин)

Задача учащихся сгруппировать короткие ответы на поставленные вопросы на интерактивной доске и затем дать полные ответы.


T- To discuss the difference between school life in England and Russia let’s work in groups. The first group will talk about English school life and the second – about Russian school life. Put the short answers in the right order, and compare them. (слайд 6)

Вопросы на карточках:

1.When do the pupils start their school year?

2.When does the school day begin?

3.What age do children usually go to school?

4. Are there carpets in classrooms?

5.Do the schools have numbers or names?

6. How many subjects have children every day?

7. Do pupils go to school on Saturdays?

После распределения коротких ответов один учащийся из группы дает полные ответы на вопросы, данные в карточках.

Подведение итогов данного этапа урока.

T - Can you tell me now what new and unusual facts you know about English schools?

P - They start school year not always on the first of September.

P - They start school day at 9 o’clock.

P - English children go to school at the age of four or five.

P - Their schools have names not numbers.

P - They don’t go to school on Saturdays.

T - As you see the school life in England differs a bit from school life in Russia.

6. Физкультминутка (2 мин)

It’s time for the rest. Let’s do some exercises. Who can help me and show exercises?

P - Clap, clap, clap your hands

Clap your hands together

Shake, shake, shake your hands

Shake your hands together

Wave, wave, wave your hands

Wave your hands together

Stamp, stamp, stamp your feet

stamp your feet together.

Hands up, hands down and sit down.

7. Развитие навыков диалогической речи. Ролевая игра. (6мин)

T - Now let’s get some more information about English schools. Let’s play a game.

Pretend a boy from an English primary school came to your English club and you ask him questions about his school. Who wants to play a role of the English schoolboy?

Учащиеся задают интересующие их вопросы однокласснику, исполняющему роль английского школьника:

1. What subjects do you study at school?

2. Do you wear uniform at your school?

3. Do little children in infant school sit in rows?

4. How do the pupils spend time in infant and junior school?

6. What is your favourite subject?

T - What new facts have we got from this meeting with the English boy ?

P1- They wear different uniform in different schools

P2 - In infant school children don’t sit in rows. They play, sing songs, go outside.

8. Развитие навыков монологической речи. ( 5 мин)

Домашнее задание было (подготовить рисунки и описание своей классной комнаты и комнаты Алисы из ее письма к Бэтти.) Упр.10 стр57.

T - Now we know a lot about schools in England. But what about classrooms? What do their classrooms look like? Your hometask was to describe the classrooms in Alice’s school and your classroom – this one. We’ve got the pictures of these two classrooms. Describe them and compare.

P1 - Our classroom is light and big. It has got 4 windows, green blackboard, a teacher’s table and a computer table. It is very comfortable.

P2 – Alice’s classroom is….

T - Are the classrooms different or the same?

P - Mostly the same.

9. Рефлексия (3мин)

T - Is the school life in England differ from school life in Russia? What do you think of it?

P - It differs a bit but mostly the same. It differs in… It is the same in….

T - Well, our lesson is coming to an end.

T - Now you know …… (cлайд 7 с закрытым экраном. Открывается после ответов учащихся)

P - New words about schools,

P - New facts about English and Russian schools

T - Now you can ……

P - talk about English and Russian schools, ask questions and answer them.

T - As for me, I’m pleased with you today. And you? Are you satisfied with yourselves?

Проставляют +/- под смайликами.

10. Итоговый этап. (2мин)

Домашнее задание, оценки за урок.

Home ask is Ex 11 p77 W.B. lesson 17. Our lesson is over. See you tomorrow. (слайд 8)











Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
конспект урока на тему "школьная жизнь"

Автор: Матис Ольга Борисовна

Дата: 15.11.2015

Номер свидетельства: 253570

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(156) "План-конспект открытого урока по английскому языку в 7 классе на тему "Школьная жизнь""
    ["seo_title"] => string(92) "plan-konspiekt-otkrytogho-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-v-7-klassie-na-tiemu-shkol-naia-zhizn"
    ["file_id"] => string(6) "267073"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1450286536"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(120) "презентация к уроку английского языка  в 4 классе "Школьная жизнь" "
    ["seo_title"] => string(73) "priezientatsiia-k-uroku-anghliiskogho-iazyka-v-4-klassie-shkol-naia-zhizn"
    ["file_id"] => string(6) "132713"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1416400941"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(120) "План-конспект открытого урока в 7 классе: "School Life - Школьная жизнь". "
    ["seo_title"] => string(72) "plan-konspiekt-otkrytogho-uroka-v-7-klassie-school-life-shkol-naia-zhizn"
    ["file_id"] => string(6) "162344"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422348498"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(82) "План-конспект урока на тему:" Школьная Жизнь" "
    ["seo_title"] => string(46) "plan-konspiekt-uroka-na-tiemu-shkol-naia-zhizn"
    ["file_id"] => string(6) "160614"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422094440"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(98) "Конспект урока по английскому языку "Школьная жизнь " "
    ["seo_title"] => string(55) "konspiekt-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-shkol-naia-zhizn"
    ["file_id"] => string(6) "110726"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1406522649"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства