Конспект урока английского языка по теме "Еда" в 3 классе в соответствии с требованиями ФГОС
Конспект урока английского языка по теме "Еда" в 3 классе в соответствии с требованиями ФГОС
Разработка урока учителя Топленкиной Инны Павловны.
Topic: Food
Level and number of students: 12 pupils, 2nd form
Timetable fit: 20th lesson
Main aims: by the end of the lesson my students will be able to discuss and describe different tastes in food using Present Simple Tense in interrogative, negative and positive forms of the verbs
Subsidiary aims:
to extend vocabulary on the topic “Food”
to improve listening skills (for specific information, for detail)
to use interrogative and negative forms of the verbs in Present Simple
to get and give information about different tastes in food
Универсальные учебные действия (на русском, т.к. нет эквивалентов на английском языке, при переводе меняется смысл). Ученик научится:
Познавательные УУД – сопоставлять картинки и слова (овладение логическими действиями и умственными операциями), читать текст с извлечением необходимой и полной информации, осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации, составлять тексты в устной и письменной формах (смысловое чтение).
Коммуникативные УУД – организовывать и осуществлять сотрудничество и кооперацию с учителем и сверстниками, адекватно воспринимать и передавать информацию, уметь учитывать позицию собеседника (партнёра).
Регулятивные УУД: - планировать работу с текстом, применять установленные правила для работы в группе и паре, распределять роли, адекватно оценивать выполненную работу.
Personal aims: mind TTT, movement activity
Assumptions: background info on topic “Food”
Anticipated language problems: 3rd person singular in positive and negative form
Possible solutions: model on the board
Teaching aids, materials, equipment: Forward 2 English SB p.32-35, part 2
Timing: 45 min
Interaction patterns: T-Ss, Ss, S-S, S
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка по теме "Еда" в 3 классе в соответствии с требованиями ФГОС »
Разработка урока учителя Топленкиной Инны Павловны.
Topic: Food
Level and number of students: 12 pupils, 2nd form
Timetable fit: 20th lesson
Main aims: by the end of the lesson my students will be able to discuss and describe different tastes in food using Present Simple Tense in interrogative, negative and positive forms of the verbs
Subsidiary aims:
to extend vocabulary on the topic “Food”
to improve listening skills (for specific information, for detail)
to use interrogative and negative forms of the verbs in Present Simple
to get and give information about different tastes in food
Универсальные учебные действия (на русском, т.к. нет эквивалентов на английском языке, при переводе меняется смысл). Ученик научится:
Познавательные УУД – сопоставлять картинки и слова (овладение логическими действиями и умственными операциями), читать текст с извлечением необходимой и полной информации, осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации, составлять тексты в устной и письменной формах (смысловое чтение).
Коммуникативные УУД – организовывать и осуществлять сотрудничество и кооперацию с учителем и сверстниками, адекватно воспринимать и передавать информацию, уметь учитывать позицию собеседника (партнёра).
Регулятивные УУД: - планировать работу с текстом, применять установленные правила для работы в группе и паре, распределять роли, адекватно оценивать выполненную работу.
Personal aims: mind TTT, movement activity
Assumptions: background info on topic “Food”
Anticipated language problems: 3rd person singular in positive and negative form
Possible solutions: model on the board
Teaching aids, materials, equipment: Forward 2 English SB p.32-35, part 2
Timing: 45 min
Interaction patterns: T-Ss, Ss, S-S, S
Этап урока
Содержание:
Деятельность учащихся -
Деятельность учителя
Время
Оргформа
Warmer
Greetings
1 min
T-Cl
Lead-in
Do you like eggs? (apples, ice-cream, oranges)
2 min
T-Cl
Vocabulary work
Listening
Pre-listening
While-listening
Post-listening
Presentation of new vocabulary using pictures (pizza, burgers, salad, sandwich, milk shake, fish and chips, everything)
Listen and repeat chorally and individually.
Practice of new vocabulary.
What is missing?
Matching words and pictures (hot potatoes).
Production. Doing a crossword (hot potatoes).
In SB p.32 revise the names of main characters and find pictures with new vocabulary.
Listening for specific information. Who likes to eat most of all?
Listening for details. Who likes what? Compare results in pairs
Making a survey. Do you like …? (a model on the board)
4 min
4 min
3 min
2 min
2 min
4 min
6 min
T-Cl
Ss
S-S
S-S
T-Ss
S
S, S-S
Ss, movement activity
Speaking.
Pre-speaking
While-speaking
Post-speaking
Revise grammar (Present Simple positive and negative).
A model on the board: Pete likes/doesn’t like …
Drill chorally and individually
Guided speaking.Present results according to the model.
Freer speaking. Make up riddles about classmates.
(Who likes…?)
Homework: Write about preferences of one of your family members.
5 min
5 min
5 min
1 min
T-Cl
S-Ss
S-Ss
T-Cl
Feedback
Extra activity
Pupils put red and green apples on two trees: 1st tree - I know new words, 2nd tree – I can tell about likes and dislikes (red – I know everything, green – I doubt).
Look at the pictures and say what he/she likes/doesn’t like.