kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка по теме "Еда" в 3 классе в соответствии с требованиями ФГОС

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока учителя Топленкиной Инны Павловны.

Topic: Food

Level and number of students: 12 pupils, 2nd form

Timetable fit: 20th lesson

Main aims: by the end of the lesson my students will be able to discuss and describe different tastes in food using Present Simple Tense in interrogative, negative and positive forms of the verbs

Subsidiary aims:

  • to extend vocabulary on the topic “Food”
  • to improve listening skills (for specific information, for detail)
  • to use interrogative and negative forms of the verbs in Present Simple
  • to get and give information about different tastes in food

Универсальные учебные действия (на русском, т.к. нет эквивалентов на английском языке, при переводе меняется смысл). Ученик научится:

Познавательные УУД – сопоставлять картинки и слова (овладение логическими действиями и умственными операциями), читать текст с извлечением необходимой и полной информации, осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации, составлять тексты в устной и письменной формах (смысловое чтение).

Коммуникативные УУД – организовывать и осуществлять сотрудничество и кооперацию с учителем и сверстниками, адекватно воспринимать и передавать информацию, уметь учитывать позицию собеседника (партнёра).

Регулятивные УУД: - планировать работу с текстом, применять установленные правила для работы в группе и паре, распределять роли,  адекватно оценивать выполненную работу.

Personal aims: mind TTT, movement activity

Assumptions: background info on topic “Food”

Anticipated language problems: 3rd person singular in positive and negative form

Possible solutions: model on the board

Teaching aids, materials, equipment: Forward 2 English SB p.32-35, part 2

Timing: 45 min

Interaction patterns: T-Ss, Ss, S-S, S

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка по теме "Еда" в 3 классе в соответствии с требованиями ФГОС »

Разработка урока учителя Топленкиной Инны Павловны.

Topic: Food

Level and number of students: 12 pupils, 2nd form

Timetable fit: 20th lesson

Main aims: by the end of the lesson my students will be able to discuss and describe different tastes in food using Present Simple Tense in interrogative, negative and positive forms of the verbs

Subsidiary aims:

  • to extend vocabulary on the topic “Food”

  • to improve listening skills (for specific information, for detail)

  • to use interrogative and negative forms of the verbs in Present Simple

  • to get and give information about different tastes in food

Универсальные учебные действия (на русском, т.к. нет эквивалентов на английском языке, при переводе меняется смысл). Ученик научится:

Познавательные УУД – сопоставлять картинки и слова (овладение логическими действиями и умственными операциями), читать текст с извлечением необходимой и полной информации, осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации, составлять тексты в устной и письменной формах (смысловое чтение).

Коммуникативные УУД – организовывать и осуществлять сотрудничество и кооперацию с учителем и сверстниками, адекватно воспринимать и передавать информацию, уметь учитывать позицию собеседника (партнёра).

Регулятивные УУД: - планировать работу с текстом, применять установленные правила для работы в группе и паре, распределять роли, адекватно оценивать выполненную работу.

Personal aims: mind TTT, movement activity

Assumptions: background info on topic “Food”

Anticipated language problems: 3rd person singular in positive and negative form

Possible solutions: model on the board

Teaching aids, materials, equipment: Forward 2 English SB p.32-35, part 2

Timing: 45 min

Interaction patterns: T-Ss, Ss, S-S, S


Этап урока

Содержание:

Деятельность учащихся -

Деятельность учителя

Время

Оргформа

Warmer

Greetings

1 min

T-Cl

Lead-in

Do you like eggs? (apples, ice-cream, oranges)

2 min

T-Cl

Vocabulary work










Listening

Pre-listening



While-listening





Post-listening




  1. Presentation of new vocabulary using pictures (pizza, burgers, salad, sandwich, milk shake, fish and chips, everything)

Listen and repeat chorally and individually.


  1. Practice of new vocabulary.

What is missing?

Matching words and pictures (hot potatoes).


  1. Production. Doing a crossword (hot potatoes).


In SB p.32 revise the names of main characters and find pictures with new vocabulary.



Listening for specific information. Who likes to eat most of all?

Listening for details. Who likes what? Compare results in pairs


Making a survey. Do you like …? (a model on the board)


4 min





4 min




3 min


2 min




2 min


4 min



6 min

T-Cl






Ss

S-S


S-S


T-Ss




S


S, S-S



Ss, movement activity


Speaking.

Pre-speaking




While-speaking





Post-speaking


Revise grammar (Present Simple positive and negative).

A model on the board: Pete likes/doesn’t like …

Drill chorally and individually


Guided speaking.Present results according to the model.


Freer speaking. Make up riddles about classmates.

(Who likes…?)


Homework: Write about preferences of one of your family members.






5 min




5 min


5 min



1 min





T-Cl




S-Ss


S-Ss



T-Cl



Feedback




Extra activity

Pupils put red and green apples on two trees: 1st tree - I know new words, 2nd tree – I can tell about likes and dislikes (red – I know everything, green – I doubt).


Look at the pictures and say what he/she likes/doesn’t like.


1 min




2 min

S




Ss



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 3 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Топленкина Инна Павловна

Дата: 27.04.2015

Номер свидетельства: 206080

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(44) "Конспект урока "Help yourself" "
    ["seo_title"] => string(29) "konspiekt-uroka-help-yourself"
    ["file_id"] => string(6) "212766"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431927962"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(52) "Make a meal of it/ Давайте перекусим"
    ["seo_title"] => string(35) "make_a_meal_of_it_davaite_perekusim"
    ["file_id"] => string(6) "478822"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1537889404"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства