Технологическая карта урока английского языка в 4 а классе
Темаурока: « School is fun! » (« Школа – это весело! »)
Цель урока: Систематизация и закрепление знаний по теме «Школа»
Задачи: образовательные- формирование представлений учащихся о школьной жизни в Британии (распорядок дня в школе, школьные вещи, школьные принадлежности, занятия на уроках и на перемене );
воспитательные- воспитание уважительного отношения к одноклассникам, учителям, школе
Формы работы на уроке: фронтальная, групповая, индивидуальная.
Планируемые результаты
Предметные УУД
Овладеть знаниями для участия в восприятии на слух и понимания, как основной информации, так и деталей
Научиться выражать свое отношение к прослушанному.
Научиться вести диалог-расспрос о школе.
Научиться понимать на слух диалог в аудиозаписи.
Лексика активная:
translate (from... into) learn by heart break during classmate classroom desk goldfish Rubber ruler cassette CD sharpener dictionary workbook mark country school
Научиться догадываться о значении слов по контексту.
Научиться оперировать активной лексикой в процессе общения.
МетапредметныеУУД
Коммуникативные:
адекватно произносить ЛЕ и РО по темам «My classroom», «The things you can use in the lesson», «What do we do at school?», «What do you like to do at school»
соблюдать правильное ударение в словах и фразах, интонацию в целом
Регулятивные:
принимать и сохранять цели и задачи учебной деятельности.
Находить средства ее осуществления.
Познавательные :
осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации.
Личностные УУД
Формирование мотивации к коллективной творческой деятельности
Формирование навыков, способствующих применению знаний английского языка в современном мире
Формирование мотивации к учебной деятельности и формирование личностного смысла учения
ХОД УРОКА
Этапы урока
Деятельность учителя
Деятельность учащихся
слайд
I. Целевой.
1.1.Организационный момент.
-Good morning, children!
I am glad to see you again. Are you OK today?
-Good morning, Yekaterina Nikolaevna!
-Good morning!
-We are OK!
1.2. Мотивация. Определение темы и задач урока.
- Today we’ve got a guest at the lesson. Look at the screen. Do you know this boy?
- Well, his name is Jack. He is from Britain.
He wants to tell you about something. Look at the screen attentively. Jack likes to write poems very much. Read his poem and guess about the theme of our lesson.
- So, can you tell me what we are going to talk about?
- No
- Students get up every day to
Come here to study and play they
Have got school bags with things:
Orange, yellow, green and pink
Our students are really cool-they
Like to go to their….
School
-a classroom, a desk, a chair, a teacher, a lesson, my classmates –
I think, we are going to talk about:
school, lessons, classrooms
what we usually do at school
and what we can do in the lessons
Слайд №1
Слайд №2
1.3. Целеполагание. Подготовка учащихся к восприятию познания.
- Great! You’re right. And what do you want to learn in this lesson?
- Good. So, today we will speak, listen and read about our and Jack’s school (English schools), our and English classrooms and what English and Russian children learn at school. Are we different?
I want to learn what English children do at school,
I want to know about English classrooms and English school.
I want to know what English children learn in the lessons.
1.4. Фонетическая и речевая зарядка.
Организация познавательной деятельности.
Let`s repeat another Jack’s poem
I like to go to this school,
There are my classrooms,
Playground and pool
I take here my school bag
I learn a lot and even play tag
Слайд №3
Речевая зарядка.
-Do you like your school?
-What is there /are there at your school?
- Do you like your teachers?
-Yes, I do.
-There is my classroom, a playground, a computer class.
- I like my form tutor.
2. Основной
2.1. Совершенствование навыков аудирования
-Well, do you remember our Jack ? He wanted to tell us about his school. Listen to his story and answer my questions. On your desks you’ll find cards with answers. You can use these cards to answer my questions after listening.
(Listen to Jack’s story)
-His school starts at 8.50
-His lessons begin at 9.10
-His break time is at 10.20
- Jack has got lunch at 12.30
-He finishes school at 13.50
Слайд № 4
2.2.Совершенствование навыков монологической речи
-Oh, look! Jack has sent us a photo but it was spoilt. Do you know what is his photo about ?
-Well done! But why is it empty Let’s make his classroom completed. I’ll give you different pictures with school furniture and you’ll stick them in the right place of his classroom.
-It’s his classroom.
-There is a blackboard in his classroom.
Слайд №5
2.3. Совершенствование навыков диалогической речи
- Dear boys and girls, look at the screen again. You can see Jack and his classmates. They are having a break time. Discuss in pairs what are they doing.
-What are Helen and Lora doing?
-They are watering flowers
2. -Is Jack sleeping?
-No,he isn’t. He is feeding a hamster.
3. -Are James and Jacob drawing animals?
- Yes, they are
4.- What are Tom and Magan doing?
- They are walking and talking.
5.-Who is having a snack?
-Oliver is having a snack
Слайд №6
Учебник
2.4.Динамическая пауза
Песня (поют вместе под видео)
Общая физ. минутка
Слайд№ 7
2.5. Развитие навыков чтения
-Now read the texts and try to guess whose rucksack is it.
Слайд №8
3.Рефлексия.
Домашнее задание
3.1 Инструктаж
рефлекии
3.2.Оценка
-Well, you’ve worked hard today. All of you. Tell me, please, what can you do after our lesson?
Did you like the lesson? What did you like?
-to watch video and listen to Jim
-to learn new words
-to work in pair
-to draw Jim’s classroom
Well, this exercise will be your homework. Open your dairies: SB, № 16, page
Составить рассказ о том, что мы делаем на уроке английского языка.
You've done a good work today. И теперь, ребята, оцените сами свою работу на уроке. Насколько хорошо вы поработали сегодня. Перед вами ладошки разного цвета. Если вам понравился урок вы можете выбрать ладошку красного цвета и приклеить ее на доску, если урок понравился, но не все было понятно-желтую, если урок не понравился и вы не все поняли-зеленую.
Thank you for your hard work. The lesson is over. Goodbye!
I can say about school day in England
I can tell about classrooms
I can say about my school bag
I can say what do we do when we have got our break time