4.Карточки с напечатанными словами и заданиями на английском языке.
Ход урока
I. Организационный этап
Входят 2 команды. “Маршспортсменов”
Teacher (T): Hello children.
Pupils (Ps):
Hello.
T: Nice to meet you.
Ps: Nice to meet you too.
T: Our lesson is unusual. We have School Games today«Do with us do as we do do better than we do».
We shall run, jump, play different games and of course learn English.
(Учитель физкультуры) Мы собираемся провести необычный урок сегодня. Тысячи лет назад древние греки говорили: " В здоровом теле здоровый дух ". Сегодня мы попробуем последовать этому изречению и объединить физические упражнения ( легкая атлетика в этой четверти) с английским языком. В современном мире высоких скоростей и конкуренции, важно быть мобильным. Вы будете практиковаться проходить как физические испытания, так и языковые задачи и к концу урока вы используете свои навыки в проектных работах.
Наши соревнования начинаются!
II. Этап тренировки
Задание 1
T: Now the athlete’s oath. Repeat after the teacher.
T: I promise
Ps: I promise
T: To run fast
Ps: To run fast
T: To jump high
Ps: To jump high
T: To be strong and friendly
Ps: To be strong and friendly
T: In honour of my team.
Ps:In honour of my team.
Задание 2
T: Now tell me about your team.
1 TEAM
T: Your country
Ps: America
T: Your name
Ps: British Eagles
T: Your motor
Ps:
We like to run We like to jump We like to play It is fun.
2 TEAM
T: Your country
Ps: Russia
T: Your name
Ps: Russian Bears
T: Your motor
Ps:
Together, together, together Every day Together, together We work and play
Задание 3
T: Let’s get ready for our school Olympic Games. Are you ready? Let’s begin
Hands up, hands down.
Hands on hips
Sit down.
Hands up, to the side
Bend left, bend right.
Can you run? Let’s run.
Can you jump? Let’s jump.
Can you swim? Let’s swim.
Can you dance? Let’s dance.
I see you are ready.
Задание 4
T: Our first game. It is called “Who is the fastest”
Find the words about sport on the table, take it and run back. Do it as quickly as you can.
Ready, steady, go!
(Знакомые слова разложены на столе на расстоянии от соревнующихся команд. Дети выбирают слова по теме “Спорт” и приносят капитану команды. Команда, которая закончит соревнование быстрее – выигрывает)
Слова на столе: badminton, hockey, basketball, football, volleyball, sledge, ski, skate, red, blue, green, black, white, brown, yellow, grey.
T: Now, read the words. One point – for the right word. (Дети читают слова. За правильное чтение – балл)
T: “Eagles” has ….. “Teddy Bears” has …
Задание 5
T: Our next game is “Olympic rings”
Put down these rings in the right order on the floor. Well, listen to me and remember. (Прослушавзадание, детистараютсякакможнобыстреевыполнитьего).
Number 1 is blue Number 2 is black Number 3 is red Number 4 is yellow Number 5 is green
(Для каждой команды приготовлены кольца голубого, черного и, красного, желтого и зеленого цветов. Дети слушают задания и раскладывают кольца, как олимпийский символ. На полу разложены цифры (1-5))
T: Ready, steady, go! The winner is… One point is for “…”
T: This is the symbol of the Olympic Games. These colours are symbolic.
The blue is Europe The black is Africa The red is America The yellow is Asia The green is Australia
(На стене - карта мира. Учитель показывает континенты).
Задание 6
T: The next game is “ Coloured rings”
These are coloured rings. Listen to me and move to the ring you hear.
(Ученики слушают учителя и двигаются к цветному обручу, выполняя названное действие)
T: Ready, steady, go!
Run to the green ring.
Hop to the red ring.
Swim to the blue ring.
Go to the yellow ring.
Fly to the orange ring.
Jump to the pink ring.
T: The winner is ….
Задание 7
T: The Olympic Games are held every 4 years and in different countries. Each country has its own emblem. Look at them. (Приложение 1, Слайд № 8, изображениеталисмановОлимпиад)
T: Now, look at this emblem. Guess the country.
(Нарисован талисман Олимпийских игр в Москве “Олимпийский мишка” + 1 угол чистый. Детиугадываютстрану).
T: Why is it white? No pictures! Where is the picture? You see the Sochi Olympic Games 2014 don’t have the emblem. Let’s help them. Let’s draw a monkey as an emblem. What is your idea?
Ps:
“Eagles” – a dolphin, football, skies… “Teddy Bears” – a snowman with a ball, a bear…
T: You have interesting ideas. But each of you will draw your own emblem at home. This is your home task.
Задание 8
T: The next game is “Strike”.
This is a skittle. Strike a skittle. Captains, take your places at the skittles. The task for the captain is under the skittle. Guess the sport he will show you. Let’s begin.
“Eagles”- your turn… “Teddy Bears” – try to do it better.
(Команды поочередно стараются сбить кеглю. Под каждой кеглей карточка, на которой написано название вида спорта. Капитан показывает пантомимой вид спорт – команда угадывает).
T: The winner is …
Задание 9
T: The next game is “Famous Sportsmen”.
Guess the sport they play. (, фотографии знаменитых спортсменов)
Аршавин А.– футбол Кабаева А.– гимнастика Овечкин О.– хоккей Исибаева Е.– прыжки в высоту Шарапова А.– теннис Плющенко Е.– фигурное катание
(Фотографии спортсменов – ребята называют вид спорта.)
Задание 10
T: The next game is “Pass the ball and name…”
Name animals. Name colours. Name numbers. Name toys.
(Участники команды по очереди передают друг другу мяч, называя слова.)
Задание 11
T: Children, let’s run and make the sentences.
(Участники команд бегаю паровозиком с обручем, каждый берёт карточку со словом. Затем команда составляет из слов предложение).
We, like, to run, to jump, to swim, to play, very, much.
We, can, run, jump, swim, play, very well.
T: We are all champions Awards for the winners
Medals for “Eagles” Medals for “Teddy Bears”
(, награждение всех участников)
III. Заключительныйэтап
T: Did you like our lesson?
Ps: Yes, we did.
T: So, we can do many things.
T: Can we run?
Ps: Yes, we can.
T: Can we jump?
Ps: Yes, we can.
T: Can we play different games?
Ps: Yes, we can.
T: Can we speak English?
Ps: Yes, we can.
T: English is the language of different games. Sportsmen from Africa, India, and Russia speak English during these games. We hope, you are the future champions.
Don’t forget. Your home task is to draw an emblem of our games . The lesson is over.