Форма урока: Урок актуализации и систематизации знаний и умений.
Цель урока: создать условия дляразвития коммуникативных умений и навыков.
Формировать УУД:
1. Регулятивные:
-) умение адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение;
2. Познавательные:
-) формировать познавательные интересы за рамками урока и расширять представления обучаемых о роли Интернета в жизни людей;
-) умение работать с текстом и таблицей, с различными источниками информации;
-) произвольное и осознанное построение речевого высказывания на иностранном языке;
3. Коммуникативные:
-) умение организовывать и планировать учебное сотрудничество с преподавателем и сверстниками, определять цели и функции участников;
-) умение адекватно использовать речевые средства (иностранного языка) для решения коммуникативных задач (рассказ о роли интернета в жизни людей, его плюсах и минусах, высказывание своего мнения);
Знать: необходимую для рассказа об интернете тематическую лексику; распознавать и употреблять новые ЛЕ
Уметь: рассказывать о плюсах и минусах интернета, с использованием информации из различных источников, изученного лексико-грамматического материала и с опорой на образец и высказывать свое мнение о проблеме, употреблять в речи, ранее изученные грамматические структуры
-) Метапредметные:
умение планировать и осуществлять работу в группах;
-) Личностные:
развитие познавательного интереса к учебному предмету.
перенос полученных знаний в личный опыт.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«"Internet" - урок английского языка»
Форма урока: Урок актуализации и систематизации знаний и умений.
Цель урока: создать условия дляразвития коммуникативных умений и навыков.
Формировать УУД:
1. Регулятивные:
-) умение адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение;
2. Познавательные:
-) формировать познавательные интересы за рамками урока и расширять представления обучаемых о роли Интернета в жизни людей;
-) умение работать с текстом и таблицей, с различными источниками информации;
-) произвольное и осознанное построение речевого высказывания на иностранном языке;
3. Коммуникативные:
-) умение организовывать и планировать учебное сотрудничество с преподавателем и сверстниками, определять цели и функции участников;
-) умение адекватно использовать речевые средства (иностранного языка) для решения коммуникативных задач (рассказ о роли интернета в жизни людей, его плюсах и минусах, высказывание своего мнения);
Знать: необходимую для рассказа об интернете тематическую лексику; распознавать и употреблять новые ЛЕ
Уметь: рассказывать о плюсах и минусах интернета, с использованием информации из различных источников, изученного лексико-грамматического материала и с опорой на образец и высказывать свое мнение о проблеме, употреблять в речи, ранее изученные грамматические структуры
-) Метапредметные:
умение планировать и осуществлять работу в группах;
-) Личностные:
развитие познавательного интереса к учебному предмету.
перенос полученных знаний в личный опыт.
Технические средства обучения:
Компьютер
Текст для аудирования на CD-диске
проекционное оборудование
Приложение 1. Презентация куроку
Применяемые технологии:
мультимедийные технологии,
технологии развития критического мышления
I. Вводная часть урока
Видео-заставка медиа-корпорации .Выхожу в роли представителя этой корп.
T: Good morning, my dear friends! My name’s Marina. I’m from media-corporation and I’m glad to work with you today!
T: Yesterday I got a flame by e-mail and came across (встретить, натолкнуться) a very important problem. Look at some slides of the presentation and try to define the problem of our meeting.
Слайд 1 Слайд 2
T: What are we speaking about?
T: Look at slide 3 of the presentation and say what tasks we are going to do?.
(Учащиесяпросматриваютслайдыпрезентациииопределяюттему, проблемуиходурока, опираясьнаслайд 3 презентации, содержащийключевыеслова: to revise (исправлять, проверять), to learn, to read, to discuss, to listen, to do tasks, to write an essay)
Слайд 3
T: You are right. The topic of our discussion is “The Internet in Our Life”. We are going to read and discuss the texts about the Internet and prepare to write an essay or an article on the topic. And to our aim we’ll return later. I want you to be brave. Speak out! (Высказывать, говорить громче) I hope you’ll enjoy the lesson!
Фонетическаязарядка
T: .At first let’s revise how to pronounce the words on the topic properly. To do it open your books on page 64 ex. 10. Listen to the tape and pronounce the words after the speaker.
Ученики произносят слова за диктором из 1 столбца
II. Стадия “Вызов”.
T: And now I want you to work with the words. Look at slide № 4 and answer what words уou expect to use in our future job?Let’s make some sentences with these words. (Учащиеся выполняют задание на слайде 4: читают слова и строят предположение, какие из них они встретят в дальнейшей работе на слайде, затем придумывают предложения с этими словами.) (Составляем список известной информации.)
Слайд 4 The expressions, which you expect to use in our future work
the greatest invention – величайшее изобретение
achievement of the mankind - достижение человечества
has changed the world – изменил мир
gives much information – дает много информации
to spend hours online – тратить часы на сайте
is dangerous – опасный
is a part of our life - часть нашей жизни
global network – глобальная сеть
sending and receiving e-mail messages – получение и отправка сообщений
use for reading news – использовать для чтения новостей
the commercial use – коммерческое пользование
work through the internet – работать по интернету
surf the Internet - путешествовать по интернету, бродить
gambling - азартная игра
computer addiction – компьютерная зависимость
it has no effective control – нет эффективного контроля
Слайд 9
T: Let’s make some sentences about Internet using these phrases( учащиеся составляют 2-3 предл.)
III. Стадияосмысления.
T:Now, You will listen to a text about the Internet and its role in our life. Then do some tasks. We are split into two groups. The first group fills in the gaps. The second group puts correctly jumbled words. Let’s listen two times.
Слайд 13
(Учащиеся прослушивают текст о роли Интернета в нашей жизни, затем они выполняют задания ).
Слайд 10
Task 1. LISTENING GAP FILL
I think the Internet is the greatest _______________________. Think how it has changed the world. So much information is out there. _______________________ changed my life. I can chat with friends, download music, buy books and _______________________ I need for my homework. It took days or _______________________ any of these things before the Internet. I spend hours every day online. I think I _______________________ too long. I’m sure _______________________ computer screen all day isn’t good for my eyes. I think it’s also _______________________. I need to exercise a little more. The only thing I don’t like about the Internet _______________________ be dangerous. I don’t really _______________________ personal information online, especially on _______________________ sites like Facebook
Слайд 11
Task 2. UNJUMBLE THE WORDS
I think the Internet the ever greatest is invention. Think how it has changed the world. So much information is out there. life my changed totally has It. I can chat with friends, download music, buy books and get all the info I need for my homework. took It any do to weeks or days of these things before the Internet. I spend hours every day online. I long too little a spend I think. I’m sure a screen day at computer all staring isn’t good for my eyes. I think it’s also making me fat. I need to exercise a little more. The only thing don’t I Internet the about like is that it can be dangerous. I my putting like really don’t personal information online, especially on like networking Facebook sites social.
T: Let’s check your task. Compare with the tapescript.
THE TAPESCRIPT
I think the Internet is the greatest invention ever. Think how it has changed the world. So much information is out there. It has totally changed my life. I can chat with friends, download music, buy books and get all the info I need for my homework. It took days or weeks to do any of these things before the Internet. I spend hours every day online. I think I spend a little too long. I’m sure staring at a computer screen all day isn’t good is that it can be dangerous. I don’t really like putting my personal information online, especially on social networking sites like Facebook.
http:// listenaminute.com www
Слайд 14
T: Well done,my friends!And now I’d like your eyes to relax a little.
T: When you are looking at the computer a lot, your eyes get tired. In order to be healthy we must make a pause in time. Look at the screen and do exercises for your eyes. Your eyes should follow the eyes of boy. Enjoy music.
Save your eyes. You needn’t use the Internet too much, because it hurts your eyes.
Слайд 7-8
Close your eyes tight. (4 sec)
Open your eyes widely. (4 sec) 5-6 times
Blink quickly.
Follow the eyes
T :Ok, and I think you have already rested a bit and now I want you to read the text “ Internet and Modern Life” and then make up a few sentences on the topic of our meeting
Internet and Modern Life
The Internet is a part of our ordinary life. Everybody knows that the Internet is a global computer network, which embraces hundreds of millions of users all over the world and helps us to communicate with each other in our ordinary life.
The history of Internet began in the United States in 1969. It was a military experiment, designed to help to survive during a nuclear war.
Nowadays most of the people use the network only for sending and receiving e-mail messages, people who do not have e - mail are seen as old - fashioned. We use the internet for reading news, available on some dedicated news servers, telnet, and FTP server and for getting necessary information.
In many countries the Internet could provide businessmen with its own reliable system of telecommunications. The commercial use of the network is constantly increasing. Now you can work through the Internet, gambling and playing through the net.
However, there are some problems. The most important problem is security. When you send an e-mail, your message can travel through many different networks and computers.
There is no effective control in the Internet, because a huge amount of information circulating through the net.
Thieves and hackers may gain access to personal information. Additionally there is an endless amount of violent and sexually explicit sites.
Besides that anyone who surfs the Internet for long periods is clinically ill and needs medical treatment.
Thus there are some pros and cons. But no doubt the Internet is a great achievement of mankind.
IV. Стадия рефлексии.Составлениекластера
Слайд 16
T: Your time is up. Let’s work together. Answer my questions and fill the cluster.
Слайд 17
What are we talking about?
When we begin to talk about the Internet the first thing is a global computer network. What is it connected with?
What does the Internet help people with?
How does it extend the limits of communication?
What do people learn with the help of the Internet?
Why do people enjoy the Internet?
But some people think that the Internet is a problem. Why do they think so?
What negative influence do social networks have?
What conclusion can you draw?
T: Compare with the benchmark.
T: We have been very active today and have done lots of work. Can we use this cluster and speak about the Internet? Divide into two groups. Your task is to speak about its positive (one group) and negative (the other group) points.
(Осмысление полученных знаний. Учащиеся работают в двух группах: опираясь на составленный кластер, одна группа раскрывает положительные стороны Интернета, а вторая рассказывает о его отрицательном влиянии на людей. Аргументируя собственную позицию с помощью слайда презентации, сравнить групповые кластеры с эталоном.Одинизгруппыобъясняеткластер.)
T: In conclusion we should first sum up the topic and then express your own opinion. Which of the opinions is close to your own? Use slide 18of the presentation.
(Опираясь на фразы слайда 7, аргументируют собственную позицию).
Слайд 18
V. Заключительная часть урока.
T: I’d like to thank you for your work. At the beginning of the lesson you put the tasks for yourselves. Have you achieved these tasks? Fill in this table please and see what marks you have today.
T: What do you think of our lesson and your work?
(Учащиеся подводят итоги урока, оценивают свою работу на уроке, высказывают своё мнение о достижении цели урока и заполняют таблицу “рейтинговая ведомость студента”).
VI.Домашнеезадание.
Слайд 20
T: Write an essay:”Some people believe that the Internet is a great pleasure, while others are sure it is a big problem.” Or write an article in an Internet – journal on the topic. “How to use the Internet safely” .What is your opinion?
(Учащиесязаписываютдомашнеезадание)
T:Now I want to give you Invitations to my media-corporation.You can see my e-mail and the address of my personal site.I’ll be happy to communicate with you in net!