Просмотр содержимого документа
«Глобальные проблемы человечества»
Конспект открытого урока английского языка на тему
«Global issues» («Глобальные проблемы человечества»)
Цель: совершенствование лексических навыков по теме «Стихийные бедствия», закрепить усвоенные знания, понятия, способы действия и скорректировать при необходимости.
Задачи:
Обучающие: Совершенствование в речи пройденных лексических единиц по теме «Глобальные проблемы человечества».
Развивающие: развитие универсальных учебных действий (УУД) во всех видах речевой деятельности
Воспитательные: формирование экологического сознания, воспитание любви к природе;
Планируемые результаты:
Предметные: узнавать и правильно называть экологические проблемы, понимать содержание аудиозаписи о стихийном бедствии в Южной Азии, рассказывать об экологических проблемах в мире и в своём родном городе, применять знания в различных ситуациях
Регулятивные УУД: составлять план и последовательность своих действий с учётом достижения конечного результата, уметь корректировать свои действия в процессе коммуникативной деятельности, уметь преодолевать трудности
Познавательные УУД: уметь строить логические цепи рассуждений, уметь воспроизводить информацию по памяти для решения задачи, уметь структурировать полученные знания
Коммуникативные УУД: строить монологическое контекстное высказывание; в процессе коммуникации достаточно точно, последовательно и полно передавать партнёру необходимую информацию как ориентир для построения действия
Личностные результаты: уважение к культуре страны изучаемого языка; мотивация к изучению иностранного языка, стремление к совершенствованию собственной речевой культуры
Основная технология: информационно-коммуникативная
Сопутствующие технологии: технология сотрудничества, технология критического мышления, проектная
T: Look at the title of the text and the pictures. How do you think what this text is about. What will our lesson refer to?
(Pupils answer: The text is about Tsunami.)
I think you have already guessed what we are going to speak about. The topic of our lesson is «Global issues»
Основнаячасть
Контроль понимания прослушанного.
1.Работа с текстом с 74 у.2
T: Look at the pictures and listen to the sounds. Imagine the scene. Where are you? How do you feel?
Учитель организует прослушивание текста стр. 74, упр. 2 Учащиеся следят по учебнику за речью диктора.
Ответы на вопросы по тексту
T: Now answer my questions please
-When and where did the tsunami happen?
-What caused the biggest tsunami?
-How many people were killed?
Просмотрвидео
T: What do you know about the latest events in Turkey?
Now look at the screen (видеоролик, посвященный последним событиям в Турции)
Работа по карточкам
Take cards and read
Lastnews ( о землетрясении в Турции 06.02.2023 -08.02.2023)
On February 6, 2023, there was a strong earthquake in Turkey, reaching 8 points. About 18000 people were injured, about 3000 died, many remained buried alive.
More than 7300 people were rescued from rubble within 20 hours after the earthquake in southeast Turkey.
8/02/2023- the number of victims of the earthquake in Turkey has risen to 8700 people. injured -up to 49130 people. More than 6400 building collapsed.
On February 8, 450000 people who lost their homes due to the disaster were placed in hostels.
The President Erdogan immediately after the earthquake declared National Morning in the country until February 12.
More than 35000 dead in Turkey a week after earthquake.
Релаксация
Now imagine that you are on the seashore. Sit comfortably, close your eyes, listen to the sounds and just relax. (звук моря)
Зарядкадляглаз
T: Let’s do eye exercises
Look left, right Look up, look down Look around. Look at your nose Look at that rose Close your eyes Open, wink and smile. Your eyes are happy again.
Диалогическаяречь
T: Our planet is in danger! Many environmental problems are caused by people’s actions.
-we pollute air, water and land
-we cut down forests
- dry up rivers, lakes and ponds
-we kill animals
T:What are the results of human impact on nature?
- pollution,
- acid rains
- global warming
- endangered species
Solutions (Suggested answers)
Ban traffic
Use bicycle
Don't leave fire in the forest. Never drop litter in the street; Sort rubbish: use special containers for paper, tins, food, white glass, brown glass and green glass; Don’t spray chemicals! Use less paper. Save energy. Use less electricity and gas. Have showers, not baths. Showers use less water.
Письменнаяработа
T: What global problems of mankind can you name?
(Flood, hurricanes volcano, tornado, draught, avalanches, tsunami, earthquake, global warming…)
T: Distribute the names of global issues in a table.
wars, global warming, famine, earthquake, homelessness, pollution, child labour, terrorism, flood, hurricanes volcano, tornado, draught, tsunami, global warming, acid rains, extinction of plants and animals, poverty, littering, avalanches, global warming, endangered species, global warming.
Social problems
Natural disasters
Ecological problems
Keys: Global issues
Social problems (wars, poverty, famine, homelessness, child labour, terrorism)
Ecological problems (pollution, acid rains, extinction of plants and animals, littering, endangered species, global warming)
2) What are these disasters called in your language? What causes each one?
1. drought a) a huge wave caused by an earthquake which flows onto land 2. flood b) a large mass of snow falling down the side of a mountain 3. tornado c) large amount of water that covers an area which is usually dry 4. tsunami d) an extremely violent wind or storm 5. earthquake e) a period of time with no rain
6. cyclone f) a violent wind storm which consists of a tall column of air spinning around 7. avalanche g) a violent tropical storm in which the air goes round and round