kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Environmental protection

Нажмите, чтобы узнать подробности

Саба?ты? жоспары

Поурочный план

The plan of the lesson

К?ні/ Дата/ Date: 2.02.16-3.02.16

Топ/ Группа/ Group: 8 class

П?н/ Предмет/ Subject:  English language

Саба?ты? та?ырыбы/ Тема занятия/ Theme: Environmental protection

Ма?саты/ Цели занятия/ Objectives:

білімдік / образовательная/ educational: to enrich pupils’ knowledge about education the capital of our country, to enlarge pupils’ vocabulary.

дамытушылы?/ развивающая/ developing: To develop pupils’ writing, listening skills and lexical habits.

т?рбиелік/ воспитательная / bringing-up: to develop pupils’ work in groups, to be friendly in touching.

К?рнекті ??ралдар/ Оборудование/ Resources: компьютер, наглядности, учебник, тетради.

Саба?ты? барысы/ План занятия/ Plan

1) Greeting.

2) Warm up.

3) Checking up homework.

4) Presentation new material

5) Practice.

6) Result to lesson.

The procedure of the lesson

Этапы урока           

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Вр

1

2

3

4

5

6

 

Greeting

Warm up

Phonetic drill

Checking up homework

Presentation new material

Practice

Conclusion

Marks

Home work

Проверка готовности к уроку.

 Good morning, dear pupils! Glad to see you.

How are you? Who is on duty today? Who is absent? Let’s begin our lesson. Today we will speak about our capital. The theme of our lesson is “Sightseeing in Kazakhstan”.

[s]

Sue is sixteen this summer and Cecil was seventeen last Sunday.

What was your home task?

Open your workbooks and write date is it today and the theme of the lesson.

Open your vocabulary and write down new words:

Nationality, people, duties, official, language, sightseeing, mountains, monument, park.

Ex.1.  Read the meaning and guess the word:

1) The scientific study of the natural relations of plants, animals, people. (Ecology.)

2) The act of making air, water, land dangerously impure. (Pollution.)

3) Too many people in one place. (Overcrowding.)

4) The act of destroying, putting an end to the existence of something. (Destruction.)

5) The act of throwing things away untidily.  (Littering.)

6) Plants, animals, people.  (Living things.)

7) The natural home of a plant or animal.   (Habitat.)

8) Surroundings, circumstances and influences.    (Environment.)

9) Something which can help in doing something that can be turned to for support and help.     (Resources.)

10) To use something up completely. (Exhaust.)

11) No longer in existence; having died out.   (Extinct.)

12) That which produces an effect or event.    (Cause.)

Ex.2. Work with the text: read and translate it.

Ex.3. Test

Grammar: Complex object.

Complete the Ex and translate

T: Our lesson comes to the end. What was the theme of our lesson? What have you learnt today? Was it difficult for you? What was difficult?

Your marks today are.

Записывают д/з

Prepare an essay about Environmental protection

 Now the lesson is over.

Положительный настрой на урок.

Good morning, dear teacher! We are glad to see you too!

Answer the questions

Read and pronunciation.

Our home task…

Writes

Work in vocabulary

Reads and translates

Answer the questions

Writes.

5 min

5 min

10 min

10 min

10  min

5 min

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Environmental protection»

Сабақтың жоспары

Поурочный план

The plan of the lesson

Күні/ Дата/ Date: 4.02.16

Топ/ Группа/ Group: 8 class

Пән/ Предмет/ Subject: English language

Сабақтың тақырыбы/ Тема занятия/ Theme: Nuclear wastes threaten our world.

Мақсаты/ Цели занятия/ Objectives:

білімдік / образовательная/ educational: to teach pupils to speak about ecology, ecological problems of Kazakhstan.

дамытушылық/ развивающая/ developing: To develop pupils’ interest in learning the theme, patriotic love; to develop pupils’ reading, writing, reading, auding. -to develop pupils’ speaking habits and to teach to make conclusion.

тәрбиелік/ воспитательная / bringing-up: to develop pupils’ work in groups, to be friendly in touching.

Көрнекті құралдар/ Оборудование/ Resources: компьютер, наглядности, учебник , тетради.

Сабақтың барысы/ План занятия/ Plan

1) Greeting.

2) Warm up.

3) Checking up homework.

4) Presentation new material

5) Practice.

6) Result to lesson.



The procedure of the lesson

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Вр

1




2




3






4



5











6








7


Greeting




Warm up




Phonetic drill





Checking up homework


Presentation new material










Practice








Conclusion

Marks

Home work

Проверка готовности к уроку.

Good morning, dear pupils! Glad to see you.





How are you? Who is on duty today? Who is absent? Let’s begin our lesson. Today we will speak about our capital. The theme of our lesson is “Geographical position of Kazakhstan”.

[w]

Whether the weather be fine

Whether the weather be not

Whether the weather be cold

Whether the weather be hot.


What was your home task?



Open your workbooks and write date is it today and the theme of the lesson.

Open your vocabulary and write down new words:

Nuclear, weapon, gun, war, wastes, pollutants, harm, diseases, environmental protection

Ex.1. Answer the questions.

Answer the following questions.

1. What is the climate?

2. What is the role of plants?

3. What kinds of pollution do you know?

4. Have you ever heard about global warming?

5. What do you know about global warming?

Ex.2 Write global problem.

Ex.3 Read the text and translate it



Grammar: Past Simple

Complete the Ex and translate


T: Our lesson comes to the end. What was the theme of our lesson? What have you learnt today? Was it difficult for you? What was difficult?

Your marks today are...

Записывают д/з

To learn new words.

Now the lesson is over.


Положительный настрой на урок.

Good morning, dear teacher! We are glad to see you too!


Answer the questions




Read and pronunciation.



Our home task…




Writes


Work in vocabulary



Answer the questions



Reads and translates



Writes.



Work in copybooks.




5 min








5 min




10 min








10 min

10 min













5 min









































Global problem of our planet

1. Air pollution in Mega cities

2. Nuclear waste

3. Acid rain

4. Climate changes

Nuclear wastes are hazardous for tens of thousands of years. This clearly is unprecedented and poses a huge threat to our future generations in the long-term

Many industries produce hazardous waste. The nuclear industry has developed technology that will ensure its hazardous waste can be managed appropriately so as to cause no risk to future generations.

In fact, the radioactivity of nuclear wastes naturally decays progressively and has a finite radiotoxic lifetime. The radioactivity of high-level wastes decays to the level of an equivalent amount of original mined uranium ore in between 1,000 and 10,000 years. Its hazard then depends on how concentrated it is. Compare this to other industrial wastes (e.g. heavy metals such as cadmium and mercury), which remain hazardous indefinitely.

Most nuclear wastes produced are hazardous, due to their radioactivity, for only a few tens of years and are routinely disposed in near-surface disposal facilities. A small volume of nuclear waste (~3% volume of total waste produced) is long-lived and highly radioactive and requires isolation from the environment for many thousands of years.

International conventions define what is hazardous in terms of radiation dose, and national regulations limit allowable doses accordingly. Well-developed industry technology ensures that these regulations are met so that any hazardous wastes are handled in a way that poses no risk to human health or the environment. Waste is converted into a stable form that is suitable for disposal. In the case of high-level waste, a multi-barrier approach, combining containment and geological disposal, ensures isolation of the waste from people and the environment for thousands of years.























Ядерные отходы опасны в течение десятков тысяч лет. Это ясно беспрецедентно и представляет огромную угрозу нашим будущим поколениям в долгосрочной перспективе

Много отраслей промышленности производят опасные отходы. Ядерная промышленность разработала технологию, которая гарантирует, что ее опасными отходами можно управлять соответственно, чтобы не вызвать риск для будущих поколений.

Фактически, радиоактивность ядерных отходов естественно прогрессивно распадается и имеет конечную radiotoxic целую жизнь. Радиоактивность отходов высокого уровня разлагает к уровню эквивалентного количества оригинальной добытой руды урана промежуточные 1,000 и 10,000 лет. Его опасность тогда зависит от того, насколько сконцентрированный это. Сравните это с другими промышленными отходами (например, тяжелые металлы, такие как кадмий и ртуть), которые остаются опасными неопределенно.

Большинство произведенных ядерных отходов опасно, из-за их радиоактивности, в течение только нескольких десятков лет и обычно располагается в поверхностных очистных сооружениях. Небольшой объем ядерных отходов (объем на ~3% всех произведенных отходов) долговечен и очень радиоактивен и требует изоляции от окружающей среды в течение многих многих тысяч лет.

Международные конвенции определяют то, что опасно с точки зрения радиационной дозы, и национальные инструкции ограничивают допустимые дозы соответственно. Хорошо развитая промышленная технология гарантирует, что эти инструкции выполнены так, чтобы любые опасные отходы были обработаны в пути, который не представляет угрозы для здоровья человека или окружающей среды. Отходы преобразованы в стабильную форму, которая подходит для распоряжения. В случае отходов высокого уровня подход мультибарьера, объединяя сдерживание и геологическое распоряжение, гарантирует изоляцию отходов от людей и окружающей среды в течение тысяч лет.










Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
Environmental protection

Автор: [email protected]

Дата: 09.02.2016

Номер свидетельства: 290698

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(25) "Environmental protection."
    ["seo_title"] => string(23) "environmentalprotection"
    ["file_id"] => string(6) "273250"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1452174380"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(51) "урок на тему «Environmental Protection»"
    ["seo_title"] => string(38) "urok-na-tiemu-environmental-protection"
    ["file_id"] => string(6) "324139"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1462359607"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(111) "Разработка урока по английскому языку по теме: Environmental protection."
    ["seo_title"] => string(74) "razrabotka_uroka_po_anghliiskomu_iazyku_po_tiemie_environmental_protection"
    ["file_id"] => string(6) "363161"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1480265846"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(17) "Protect our Earth"
    ["seo_title"] => string(17) "protect_our_earth"
    ["file_id"] => string(6) "631259"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1683863910"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(124) "открытый урок по английскому языку на тему "The environmental  protection in Kazakhstan""
    ["seo_title"] => string(77) "otkrytyiurokpoanghliiskomuiazykunatiemutheenvironmentalprotectioninkazakhstan"
    ["file_id"] => string(6) "265610"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1450000765"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства