Цель урока - развивать монологическую речь детей, формировать устную и грамматическую речь учеников, научить учеников критическому мышлению на английском языке, работа над новыми словами.
Введение в тему (проблемные вопросы по теме на основании домашнего задания)
- Целеполагание, знакомство учащихся с планом урока
3. ЭТАП ИЗУЧЕНИЯ НОВОГО МАТЕРИАЛА
(работа с индивидуальными картами)
1) повторение изученного материала
2) анализ примеров, выведение правил и закономерностей путем сравнения
3) изучение устойчивых выражений
4. ДИАГНОСТИЧЕСКОЕ ТЕСТИРОВАНИЕ
Выполнение тренировочного мини-теста (3 уровень)
5. ЭТАП КОРРЕКЦИОННОЙ РАБОТЫ
1) Деление на группы на основании результатов диагностического теста
2) Выполнение тренировочных заданий
6. ИТОГОВОЕ ТЕСТИРОВАНИЕ
-Выполнение компьютерного теста
7. ЗАВЕРШЕНИЕ УРОКА
-оценивание учеников
- домашнее задание
- подведение итогов урока
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Eating at school »
7
Открытый урок
В 9А классе
10.02.2015
Учитель: Сатбаева Ж.К.
Lesson 3: «Eating at school»
Lesson objectives:
to think critically about their eating skills;
to write a formal report;
to practice listening for gist and for detail;
to practice asking unknown food and explaining what typical Russian food is like;
writing a formal report;
to revise a vocabulary;
Materials:
educational cards:
a tape-recorder;
a computer;
dictionaries;
students’ books “New Millennium English”.
Plan:
I. Организационный момент: (слайд №1) 1 мин
- Good morning, children! Sit down. Today we are to learn to write a formal report on a school canteen menu. For this purpose we’ll speak about our canteen menu. That’s why; we are to revise necessary vocabulary on the theme, Subjunctive Mood and some word clichés.
II. Фонетическая зарядка: (слайд №2) 2 мин
- Let’s start our lesson with the phonetics.
“Давайте поговорим о проблеме”
- Readthesentence (учащиеся читают по очереди). Now read with English sounds and intonation. (учащиеся читают с английским произношением)
III. Отработка лексики:3 мин
(на доске транскрипция наиболее сложных слов)
- Now let’s revise the vocabulary. The computer will help us.
1).Translate into English: (слайд №3)
(учащиеся выходят по очереди к компьютеру, переводят по слову)
2). Guess what it is:
T – It is in fruits and vegetables. P – Fibre.
T – Meat and eggs are rich in it. P – Proteins.
T – To stop doing something. P – Give up.
T – To control what to eat. P – Go on a diet.
T – To make your body bigger. P – Put on weight.
3). Explain:
T – A vegetarian diet. P - …….
T – Endurance. P - …….
T – Lose weight. P - …….
IV. Практика диалогической речи: (слайд №4) 12 мин
Look at this slide. Here you see some word clichés.
LANGUAGE SUPPORT
Asking for help and more information
Helping, giving more information
Could you help me to…
Do you happen to know what…is made of?
Does … contain much oil?
Is … rich in vitamins?
How do they make it?
Can you explain in more detail?
Do you like it?
With pleasure!
I’ll try to explain if I can.
Well, let me think, it contains a lot of…
It seems that… is quite good for your health because…
That’s my favourite one!
- They are necessary for your future dialogues. So, open your books on page 145, ex. 4. Your task is to play the conversation. But at first, we should revise the question structure because you have to ask and answer the questions. (повторструктурывопросов: специальныхиобщих) (слайд №5)
- Now make up dialogues. Pay attention to, firstly, the role cards and cards with the school menu, then, to the given concrete structure of the dialogue and don’t forget about LANGUAGE SUPPORT. These are the cards with a school canteen menu (учительраздаётучащимсякарточки№1 с менюшкольнойстоловой). (слайд №6)Work in pairs. You have about 3 – 4 minutes.
МЕНЮ НА 15 МАЯ
MENU 15TH MAY
САЛАТЫ:
- овощной с майонезом или растительным маслом
- из свежей капусты с растительным маслом
- свекла под майонезом
- морковный со сметаной
SALADS:
vegetable salad with mayonnaise or vegetable oil dressing
fresh cabbage salad with vegetable oil dressing
beetroot salad with mayonnaise dressing
carrot salad with sour cream
СУПЫ:
- картофельный
- из курицы
- борщ
SOUPS:
potato soup
chicken soup
borsch
ВТОРЫЕ БЛЮДА:
- котлеты из говядины
- жареная рыба
- тушёные овощи
MAIN COURSES:
steak
fried fish
stewed vegetables
ГАРНИРЫ
- молодой картофель
- тушёная капуста
VEGETABLES:
fresh potatoes
stewed cabbage
НАПИТКИ
- чай
- апельсиновый / яблочный сок
DRINKS:
tea
orange / apple juice
ХЛЕБ
BREAD
- Yourtimeisup. Listen to your friends and choose the best dialogue. Ofcourse, explain – why.
(учащиеся выбирают понравившийся диалог, объясняют свой выбор)
V. Работа с текстом:9 мин
1). - Well, I hope you remember that today you are to learn to write a report about a school canteen. Ex.5 on page 146 in our textbooks will show us how to do it. First we’ll read and discuss the text in the ex.5. Then you’ll do your own collective reports on analogy. You’ll work in groups. Read the text and answer the questions. You have 2 minutes.
(учащиеся читают текст в группах самостоятельно)
- OK, your time is up. Let’s answer the questions.
(учащиеся отвечают на вопросы к тексту)
2). - Now you must choose headings for each paragraph in the text. (слайд №7)
INTRODUCTION SERVICE CONCLUSION FOOD PRICES STAFF RECOMMENDATIONS ATMOSPHERE
1 – introduction;
2 – food;
3 – recommendations;
4 – conclusion.
3). – Our next step is the words in bold in the report. Read them. These words are linking words. (надоскедефиниция) Are they important for the text? Why? (соединяют предложения и части текста в единое целое, в один текст, чтобы он был связным и логичным)
4). – Now look through the text once again. Find the words of recommendation
It would be worth.., It would be a good idea to.., should think.., I would recommend…
- Pay attention that this is Subjunctive Mood.
VI. Практика устной речи; (учащиеся работают в группах)(слайд №8) 14 мин
1). - Thus we came to our main part of the work. It’s high time to discuss menus in the school canteens of Chita. We’ll do it the following way. Every group’ll get personal cards with tasks:
1 – You are to make a report about our school canteen; you can go to the canteen and make necessary notes;
2 – You are to make a list of recommendations for our school canteen; you can use a computer for your work;
3 – Our Committee of education gives money to kindergartens and schools for the nourishment. You have a card with a menu of one of kindergartens. Make a report about this menu.(учащиеся получают карточку №2)
МЕНЮ НА 11-12 МАРТА
MENU 11-12THMARCH
САЛАТЫ:
- салат из свежих огурцов и помидор с растительным маслом
- салат из свеклы с растительным маслом
SALADS:
fresh cucumbers and tomatoes salad with vegetable oil dressing
- beetroot salad with vegetable oil dressing
СУПЫ:
- суп рыбный
- харчо
SOUPS:
fish soup
soup kharcho
ВТОРОЕ БЛЮДО:
- манная каша
- гречневая каша
- курица тушеная
- суфле рыбное
- капуста тушенная с мясом
- плов
MAIN COURSES:
- semolina
- buckwheat
- stewed chicken
- fish soufflé
- stewed cabbage with meat
- plov
ГАРНИР:
- макароны с сыром
- картофельное пюре с кабачковой икрой
- творожный пудинг
GARNISH:
- spaghetti with cheese
- mashed potatoes with zuccini
- cottage cheese pudding
НАПИТКИ:
- чай
- какао
- чай с лимоном
- компот
- кисель
- молоко
DRINKS:
- tea
- cacao
- tea with lemon
- compote
- kicel
- milk
ВЫПЕЧКА:
- булка
- хлеб
- пирожки с капустой
- штрицель с изюмом
- ватрушка с творогом
- бутерброд с сыром
- блины с маслом
BREAD:
- roll
- bread
- pies with cabbage
- pies with raisins
- rolls with cottage cheese
- bread with cheese
- pancakes with butter
ДЕСЕРТ:
- конфеты
- яблоко
- банан
DESSERTS:
- sweets
- apples
- bananas
You have 5 minutes to do the task. Mind vocabulary, linking words, grammar structures and official style. (учащиесявыполняютзадания)
2). – OK, let’s present your reports. The task is: listen to your friends and comment on the main idea.
VII. Заключительный этап урока;2 мин
1). – Well, your reports were very interesting, you did well, I want to tell “Thank you” for your good job and I am sure that you are ready for your homework. So your home task is Ex. 5d, page 146. Follow the plan and advices given in the exercise. Remember about the official style of the letter.
2). – And now your marks… By the way, is it difficult to make a report? What do you need for it? So, I am sure that you’ve got a good experience today and that’s why you all get certificates of menu experts. (вручениесертификатовучащимся) (слайд №9)
2 – You are to make a report about our school canteen; you can go to the canteen and make necessary notes.
_______________________________________________
1 – You are to make a menu for our school canteen; you can use a computer for your work.
_______________________________________________
3 – Our Committee of education gives money to kindergartens and schools for meals. You have a card with a menu of one of kindergartens. Make a report about this menu.