-Обучающая: практиковать использования to and for, научить пользоваться стратегиями;
-Развивающая: развитие навыков письма и чтения, развитие навыков мышления;
-Воспитательная: воспитывать интерес к уроку английского языка, научить слушать друг друга, быть толерантными по отношению друг к другу
Учебный материал: учебник, доска
Методы и стратегии: индивидуальная работа, парная работа
План урока
I.Побуждение
Приветствие. Организационный момент( 1 min)
Учебныйразговор:
Учитель: Good morning, boys and girls! Glad to see you! How are you today?
Ученики: I am fine (good, excellent, great, OK, all right, so-so) thanks.
Учитель: Who is on duty today? Who is absent today? What is the date today?
Ученики: I am on duty today. All are present. Today is ….
Опрос домашнего задания (10 min)
Учитель:- Let’s check your homework! What was your hometask? Ok, thank you. Who want to answer first?
Пока ученики отвечают, некоторые из учеников работают по карточкам
II. Writing
2.1. Before you start ex.1 ( 4 min)
Учитель: - Please, open your SB on page 102. Look at exercise 1, let’s read and translate these questions. Now, you must work individually, read the notice and answer the questions.
Checking. Устная проверка
1 to help raise £1000 in a dance marathon
2 cancer research
3 find people to sponsor you for each hour that you dance (dancing is from 6 p.m. of Friday until 6 p.m. on Saturday
2.2. Exercise 2( 4 min)
Учитель: - In this exercise you must read and complete the text with to or for. Than compare your answers in pairs
Checking. Устная проверка
1 for
2 to
3 for
4 to
5 to
6 for
2.3. Option ( 3 min)
Учитель: - Look at the notice and answer more detailed questions
1. When is the dance marathon? (17 and 18 March)
2. Where is it? ( Ashgrove Comprehensive Shool)
3. Is there anything for the dancers to eat and drink? (yes- drinks and sandwiches
4. Who can you ask to sponsor you? (family, friends and neighbours)
5. What should you wear for the marathon? (comfortable clothes)
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Communication workshops»
КГУ «Гимназия №6»
Дата: 02.02.2015
Класс: 7 «А»
Уровень: Elementary
Тип урока: комбинированный
Тема: «Communication Workshops»
Время: 45 минут
Цель урока:
Задачи:
-Обучающая: практиковать использования to and for, научить пользоваться стратегиями;
-Развивающая: развитие навыков письма и чтения, развитие навыков мышления;
-Воспитательная: воспитывать интерес к уроку английского языка, научить слушать друг друга, быть толерантными по отношению друг к другу
Учебный материал: учебник, доска
Методы и стратегии: индивидуальная работа, парная работа
План урока
I.Побуждение
Приветствие. Организационный момент( 1 min)
Учебныйразговор:
Учитель: Good morning, boys and girls! Glad to see you! How are you today?
Ученики: I am fine (good, excellent, great, OK, all right, so-so) thanks.
Учитель: Who is on duty today? Who is absent today? What is the date today?
Ученики: I am on duty today. All are present. Today is ….
Опрос домашнего задания (10 min)
Учитель:- Let’s check your homework! What was your hometask? Ok, thank you. Who want to answer first?
Пока ученики отвечают, некоторые из учеников работают по карточкам
II. Writing
2.1. Before you start ex.1 ( 4 min)
Учитель:- Please, open your SB on page 102. Look at exercise 1, let’s read and translate these questions. Now, you must work individually, read the notice and answer the questions.
Checking. Устная проверка
1 to help raise £1000 in a dance marathon
2 cancer research
3 find people to sponsor you for each hour that you dance (dancing is from 6 p.m. of Friday until 6 p.m. on Saturday
2.2. Exercise 2( 4 min)
Учитель:- In this exercise you must read and complete the text with to or for. Than compare your answers in pairs
Checking. Устная проверка
1 for
2 to
3 for
4 to
5 to
6 for
2.3. Option ( 3 min)
Учитель:- Look at the notice and answer more detailed questions
1. When is the dance marathon? (17 and 18 March)
2. Where is it? ( Ashgrove Comprehensive Shool)
3. Is there anything for the dancers to eat and drink? (yes- drinks and sandwiches
4. Who can you ask to sponsor you? (family, friends and neighbours)
5. What should you wear for the marathon?(comfortable clothes)
5. Who has got sponsor forms? (Alice Coates and Tim Hanton in Class 6C)
2.4. A Notice( 20 min)
Stage 1
Учитель: - Who want to read the examples cause and activity? Now, let’s to look at the Useful Vocabulary section in Writing Help 13 on page 138. So, thinking about and deciding your cause and activity
Stage 2
Учитель: -Let’s read through the instructions. You may refer to the section on Layout Writing help 13 and make notes about the organization of your event
Stage 3
Учитель: -In this stage you may refer to the “24-hour Dance Marathon”. Write a draft version of your notice
Stage 4
Учитель: -Work individually, and write final version of your notice
III. Рефлексия
3.1.Подведение итогов урока. (2 минуты)
Учитель: - Ok, you did a good job today! You have learnt how to write notice . You worked very good today (name)!
3.2. Объяснение выполнения домашнего задания (1 минуты)
Учитель: выпишите все незнакомые слова по данной теме. Подготовиться к словарному диктанту