kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка занятия “How to write a VC” в рамках элективного курса “Business English for Schools” для 11 класса.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели:

 Образовательная: Познакомить студентов с этикетом и правилами написания делового письма, реквизитами делового письма.

  Развивающая:  Способствовать совершенствованию навыков написания делового письма, как на русском, так и на английском языке, переносить полученные знания в новые ситуации в соответствии с определенной целью, навыков самостоятельной работы с документами.

 Воспитательная: Создать условия для воспитания   и развития профессиональных качеств личности.

Оснащение урока: мультимедийная установка, компьютер, презентация «How to write a VC»

Ход урока:

I. Организационный этап.  

- приветствие

- проверка подготовленности учащихся к уроку

Teacher : Good morning! Take your seats, please, and get ready for the lesson. Nowadays many people want to  be healthy and wealthy. Do you also to be healthy and wealthy? What do you need for it?

Обучающиеся высказывают свои предположения.

Teacher: Well, as many people think, it is very important to have a good job. Think, what  you need to get a good job. Complete the mind map. What three factors do you think are the most important in getting a  job? Explain your answer.

Обучающиеся высказывают свои предположения (Decide what you want; Research the job available; look your  skills and education in relation to the career opportunity; think whether you need retraining/more training; prepare a CV and a letter of application; get the training or  education you need).

II.  Этап изучения нового материала.

 Teacher: Lager organizations need to ensure communication channels do not become overloaded or bureaucratic in nature. There is a need to filter information. That is: the right information, the right format, the right time, the right person. That’s why it is very important to write a VC and to write it properly. What is a VC? Look at the board. (учитель представляет презентацию «How to write a CV») (Приложение № 1).

Look at different tipes of the CV (демонстрируются различные резюме).

Каждый обучающийся  получает опорный конспект с «Правилами написания делового письма» (Приложение № 2).

III. Этап первичного закрепления навыков и способов деятельности.

Обучающимся  предлагается образец  резюме (Приложение № 3).

  Самостоятельная  работа  обучающихся по учебнику:

  - выполнение задания № 1 (упр. 5а  с. 23) Work in pairs, complete the table with the key points that should be included in a CV and a letter of application. Use the prompts below. 

- выполнение задания № 2  (упр. 5b  с. 23)  Listen to a consultant from a recruitment agency, Oliver Donovan, speaking about CVs and letters of application, and make  any necessary changes and additions to your notes.

- выполнение задания  № 3  (упр. 5с  с. 23) Listen to Oliver Donovan  once again, and answer the questions.

ü Самостоятельная  работа  обучающихся с использование интерактивной доски:

Parts of the resume are jumbled up and lack headings. Put them in the right order with proper headings. (Приложение № 4 ).

  • Самостоятельная работа обучающихся по написанию эссе по предложенному материалу (Приложение № 5)

Проверка выполненного задания.

IV. Этап подведения итогов. 

 Оценивание результатов работы каждого студента, советы, рекомендации.

 Домашнее задание:  « Напиши резюме»:

            Вы  решили устроится на должность менеджера  в международной компании. Напишите резюме, указав ваше образование, деловые и человеческие качества, умение работать в команде. Не забывайте о правилах написания резюме. Полезные советы по написанию резюме для разных категорий претендентов вы можете найти на сайте  www.careerbook.ru

V.  Рефлексия.   Педагогическая техника «Незаконченное предложение»

- Что нового для моей будущей  карьеры  я узнал (а) на уроке…

Литература.

  1. О. Б. Дворецкая, Н.Ю. Казырбаева, Н. В. Новикова «Business English for Schools». Элективный курс  для 10-11 классов профильной школы. - Издательство «Титул», 2006 г. 

2.      Гузеев В.В. «Образовательная технология ХХI века: деятельность, ценности, успех» - М., Центр «Педагогический поиск» 2004 г.

3.      Болдова Т.А. Многообразие дидактических методов обучения иностранным языкам / Т.А.Болдова // Совершенствование преподавания иностранных языков в школе и вузе. - 2000.

4.       Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык. М., 2002. 

5.       Маслыко Е. А. Пути формирования мотивации овладения студентами иностранного языка, М., 2003.
 

Приложение № 2

CV usually consists of 6 parts:

  • Personal information 
  • Objective 
  • Education 
  • Work Experience, or Employment 
  •  Special skills
  • References

Personal Information

  • Name and Surname (Ivan I.Ivanov)
  • Address
  • Phone number/ fax (+7….)(confidential)
  • Mobile phone
  • E-mail
  • Date of Birth
  • Martial Status

Education

  • University
  • Department
  • Additional Courses (not more than 3 courses)
  • Awards and certificates you have
  • School awards

Work Experience, or Employment

  • The position you held
  • Your previous positions (not more than 3 places of work

Additional skills(Special Skills)- a brief overview of your skills

  • Language skills:   (knowing foreign languages - Intermediate and higher).
  •  Software skills: (Windows and MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook, Access), а также знание CRM).
  • Driving license
  •  Your readiness to go on business trips: I'm prepared to be as mobile as necessary to contribute to the efficiency and profitability of the company («Я готов ездить в командировки сколь угодно часто, чтобы внести свой вклад в эффективность деятельности компании»). 
  • Hobbies: sport: jogging, basketball, running, scuba-diving, swimming, rugby, skiing, soccer, tennis, snowboarding. “I have undertaken three major treks in the Andesand Himalayas”;
  • Charity: “I’ve managed fundraising committee for the youth arm of a large national welfare  charity and organized winter ball, which raised in excess of ?50,000 to help survivors of genocide”.

References

  • They are asked by foreign employees  but it is common to write  “Available upon request” («Готов предъявить по требованию работодателя»).
  • № 3

Curriculum Vitae

Peter Townsled

35 Green Road Spokane, WA 87954

Phone (503) 456 – 6782

Fax (503) 456 – 6782

E- mail [email protected]

Date of birth

3 October 1966

Marital Status

Married

Objective

Employment as manager in important clothing retailer

Work Experience

1998 – Present Jackson Shoes Inc. Spokane, WA

Manager

Manager staff of 10

Provide helpful service to customers concerning shoe choices

1995-1998 Smith Officer Supplies &Yakima, WA

Assistant Manager

Managed warehouse operations

Interviewed new applicants for open positions

Education

1991-1995 Seattle University, WA

Bachelor of Business Administration

Additional Skills

Advanced level skills in Microsoft Office Suite, basic HTML programming, spoken and written proficiency in French

Interests

Football, rowing

References

John Campbell

Managing Director

Jackson Shoes Inc. Spokane, WA

Tel: (506) 202-4224

Приложение № 5

Read the text and make up the resume of Jane Smith.

      Jane Smith lives in New York in 25-92 Queens Boulevard. Her phone number is 555-1234. She was born 22 October 1990. She left a two-year course of study in Travel and Tourism College a month ago. During her studies she took part in workshops simulating computer and telephone operations. Also during her vacation she had extensive practice in ticketing and reservations. Now she is seeking for a job as assistant travel agent.

      Jane is fond of tennis. She won the college tournament twice. Also she is a good biker.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка занятия “How to write a VC” в рамках элективного курса “Business English for Schools” для 11 класса. »

Разработка занятия “How to write a VC” в рамках элективного курса “Business English for Schools” для 11 класса.

Учитель: Коротенко И. В., МБОУ г. Астрахани «СОШ № 8»

Цели:

  • Образовательная: Познакомить студентов с этикетом и правилами написания делового письма, реквизитами делового письма.

  • Развивающая: Способствовать совершенствованию навыков написания делового письма, как на русском, так и на английском языке, переносить полученные знания в новые ситуации в соответствии с определенной целью, навыков самостоятельной работы с документами.

  • Воспитательная: Создать условия для воспитания и развития профессиональных качеств личности.

Оснащение урока: мультимедийная установка, компьютер, презентация «How to write a VC»

Ход урока:

I. Организационный этап.

- приветствие

- проверка подготовленности учащихся к уроку

Teacher : Good morning! Take your seats, please, and get ready for the lesson. Nowadays many people want to be healthy and wealthy. Do you also to be healthy and wealthy? What do you need for it?

Обучающиеся высказывают свои предположения.

Teacher: Well, as many people think, it is very important to have a good job. Think, what you need to get a good job. Complete the mind map. What three factors do you think are the most important in getting a job? Explain your answer.

Обучающиеся высказывают свои предположения (Decide what you want; Research the job available; look your skills and education in relation to the career opportunity; think whether you need retraining/more training; prepare a CV and a letter of application; get the training or education you need).

II. Этап изучения нового материала.

Teacher: Lager organizations need to ensure communication channels do not become overloaded or bureaucratic in nature. There is a need to filter information. That is: the right information, the right format, the right time, the right person. That’s why it is very important to write a VC and to write it properly. What is a VC? Look at the board. (учитель представляет презентацию «How to write a CV») (Приложение № 1).

Look at different tipes of the CV (демонстрируются различные резюме).

Каждый обучающийся получает опорный конспект с «Правилами написания делового письма» (Приложение № 2).

III. Этап первичного закрепления навыков и способов деятельности.

Обучающимся предлагается образец резюме (Приложение № 3).

  • Самостоятельная работа обучающихся по учебнику:

- выполнение задания № 1 (упр. 5а с. 23) Work in pairs, complete the table with the key points that should be included in a CV and a letter of application. Use the prompts below.

- выполнение задания № 2 (упр. 5b с. 23) Listen to a consultant from a recruitment agency, Oliver Donovan, speaking about CVs and letters of application, and make any necessary changes and additions to your notes.

- выполнение задания № 3 (упр. 5с с. 23) Listen to Oliver Donovan once again, and answer the questions.

  • Самостоятельная работа обучающихся с использование интерактивной доски:

Parts of the resume are jumbled up and lack headings. Put them in the right order with proper headings. (Приложение № 4 ).

  • Самостоятельная работа обучающихся по написанию эссе по предложенному материалу (Приложение № 5)

Проверка выполненного задания.

IV. Этап подведения итогов.

  • Оценивание результатов работы каждого студента, советы, рекомендации.

  • Домашнее задание: « Напиши резюме»:

Вы решили устроится на должность менеджера в международной компании. Напишите резюме, указав ваше образование, деловые и человеческие качества, умение работать в команде. Не забывайте о правилах написания резюме. Полезные советы по написанию резюме для разных категорий претендентов вы можете найти на сайте www.careerbook.ru

V. Рефлексия. Педагогическая техника «Незаконченное предложение»

- Что нового для моей будущей карьеры я узнал (а) на уроке…

Литература.

  1. О. Б. Дворецкая, Н.Ю. Казырбаева, Н. В. Новикова «Business English for Schools». Элективный курс для 10-11 классов профильной школы. - Издательство «Титул», 2006 г.

  2. Гузеев В.В. «Образовательная технология ХХI века: деятельность, ценности, успех» - М., Центр «Педагогический поиск» 2004 г.

  3. Болдова Т.А. Многообразие дидактических методов обучения иностранным языкам / Т.А.Болдова // Совершенствование преподавания иностранных языков в школе и вузе. - 2000.

  4. Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык. М., 2002.

  5. Маслыко Е. А. Пути формирования мотивации овладения студентами иностранного языка, М., 2003.

Приложение № 2

CV usually consists of 6 parts:

  • Personal information 

  • Objective 

  • Education 

  • Work Experience, or Employment 

  •  Special skills

  • References

Personal Information

  • Name and Surname (Ivan I.Ivanov)

  • Address

  • Phone number/ fax (+7….)(confidential)

  • Mobile phone

  • E-mail

  • Date of Birth

  • Martial Status

Education

  • University

  • Department

  • Additional Courses (not more than 3 courses)

  • Awards and certificates you have

  • School awards

Work Experience, or Employment

  • The position you held

  • Your previous positions (not more than 3 places of work

Additional skills(Special Skills)- a brief overview of your skills

  • Language skills: (knowing foreign languages - Intermediate and higher).

  • Software skills: (Windows and MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook, Access), а также знание CRM).

  • Driving license

  • Your readiness to go on business trips: I'm prepared to be as mobile as necessary to contribute to the efficiency and profitability of the company («Я готов ездить в командировки сколь угодно часто, чтобы внести свой вклад в эффективность деятельности компании»). 

  • Hobbies: sport: jogging, basketball, running, scuba-diving, swimming, rugby, skiing, soccer, tennis, snowboarding. “I have undertaken three major treks in the Andesand Himalayas”;

  • Charity: “I’ve managed fundraising committee for the youth arm of a large national welfare charity and organized winter ball, which raised in excess of 50,000 to help survivors of genocide”.

References

  • They are asked by foreign employees but it is common to write “Available upon request” («Готов предъявить по требованию работодателя»).


Приложение № 3


Curriculum Vitae

Peter Townsled

35 Green Road Spokane, WA 87954

Phone (503) 456 – 6782

Fax (503) 456 – 6782

E- mail [email protected]


Date of birth

3 October 1966


Marital Status

Married

Objective

Employment as manager in important clothing retailer


Work Experience

1998 – Present Jackson Shoes Inc. Spokane, WA

Manager

Manager staff of 10

Provide helpful service to customers concerning shoe choices

1995-1998 Smith Officer Supplies &Yakima, WA

Assistant Manager

Managed warehouse operations

Interviewed new applicants for open positions


Education

1991-1995 Seattle University, WA

Bachelor of Business Administration


Additional Skills

Advanced level skills in Microsoft Office Suite, basic HTML programming, spoken and written proficiency in French


Interests

Football, rowing


References

John Campbell

Managing Director

Jackson Shoes Inc. Spokane, WA

Tel: (506) 202-4224


Приложение № 5


Read the text and make up the resume of Jane Smith.

Jane Smith lives in New York in 25-92 Queens Boulevard. Her phone number is 555-1234. She was born 22 October 1990. She left a two-year course of study in Travel and Tourism College a month ago. During her studies she took part in workshops simulating computer and telephone operations. Also during her vacation she had extensive practice in ticketing and reservations. Now she is seeking for a job as assistant travel agent.

Jane is fond of tennis. She won the college tournament twice. Also she is a good biker.










Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс

Автор: Коротенко Ирина Вячеславовна

Дата: 17.10.2015

Номер свидетельства: 240730


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства