Контрольная работа по английскому языку на тему :"Грамматика"(1 вариант)
Контрольная работа по английскому языку на тему :"Грамматика"(1 вариант)
Данная работа по грамматике английского языка. Она состоит из заданий по таким разделам как : Местоимения, множественное число существительных, степени сравнения прилагательных, а так же включает задания по переводу с русского на английский. В конце предоставлен познавательный текст по теме образование.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа по английскому языку на тему :"Грамматика"(1 вариант)»
Контрольная работа 1
Вариант 1.
Задание 1. Перепишите предложения, раскрыв скобки и употребив глаголы в соответствующей временной форме группы Indefinite Active и Passive. Переведите предложения.
1. Every morning the sun ( shine ) in my bedroom and (wake) me up. 2. When he (come) back? – He (arrive) two days ago. 3. The painting (deliver) tomorrow, and everybody (see) it. 4. Professor Smith, who (award) a major science prize last month, (invite) to take part in a conference.
Задание 2. Перепишите предложения, употребив существительные во множественном числе и сделав соответствующие изменения:
1. That was a long story. 2. The leaf of this tree is yellow. 3. Is this a man or a woman? 4. There is a child in the garden.
Задание 3. Перепишите предложения, употребив прилагательные в нужной степени сравнения. Переведите предложения.
1. Her daughter is (tall) than I but much (thin).
2. This is (warm) room in the house. 3. Old shoes are usually (comfortable) than new shoes. 4. He is one of (good) engineers at the plant.
Задание 4. Перепишите предложения, подчеркнув в них местоимения. Укажите разряд местоимений. Переведите предложения.
1. Who can better know my weakness than I? 2. He has never got anything interesting to say. 3. None of those dogs are ours. 4. The child fell and hurt himself badly.
Задание 5. Переведите следующие предложения на английский язык:
1. В следующем году мой старший сын будет изучать иностранный язык.
2. Вы часто ходите в театр? – Я люблю театр, но в прошлом году я не посмотрел ни одного представления.
3. Кем была переведена эта статья? – Статью перевел наш лучший переводчик два дня назад.
4. Как часто приносят письма? – Их всегда приносят утром.
Задание 6. Прочитайте и переведите текст:
Primary education
Primary education includes three age ranges: nursery for children under five years, infants from five to seven or eight and juniors from seven or eight to eleven or twelve. In the Infant school the children become acquainted with the 3R's (reading, writing, arithmetic) in the form of games. The emphasis is on learning through experience and much of the time is devoted. to playing, drawing, painting and music. The infant school lays only the foundation in reading, writing and arithmetic and tries to create an interesting beginning to these complicated learning processes which are dealt within a more systematic way in the next stage.
At this stage the first lesson of the day is usually Bible study and the second lesson is arithmetic, both written and mental. The other lessons are: reading, writing, English language, English literature, and English history, Nature Study, drawing, painting, singing, woodwork and physical training. Instead of woodwork the girls' curriculum includes needlework and cooking.
The Junior school mostly carries out a policy of streaming, when children are divided into A-stream of the cleverest, and B-stream of the next in ability, then comes a C-stream, which is the lowest.
The examination at the age of eleven “Eleven-Plus” is conducted by the local education authorities and usually consists of three papers, one in English, one in arithmetic and in Intelligence Test, the latter is thought to play the main role. The authorities think that they can ascertain the child's Intelligence Quotient, or I.Q. Only about twenty five per cent of children are successful and win places at the grammar schools, from which they may proceed to the University. The other seventy five per cent tend to be regarded as "unsuccessful" and they can only go to a secondary modern school. This system of allocating children to different types of secondary school at the age of eleven and the selection methods have caused much criticism. There are also wide regional differences in the provision of grammar school places. Some areas have more places than others in relation to the population. Far worse than the regional differences are the social ones. The survey showed that middle-class children have a far higher chance of getting to grammar school: 54 per cent of upper middle-class children got places, compared with 11 per cent of lower manual working-class ones.
1. Infant school – школа, соответствующая у нас старшей группе детского сада.
2. Eleven – Plus Examination- письменный экзамен, который сдают одиннадцатилетние школьники Англии.