Итоговая контрольная работа за 7 класс по английскому языку
Итоговая контрольная работа за 7 класс по английскому языку
Работа составлена на основе учебника Ю.А.Комаровой, И.В.Ларионовой, Л.Макбет «Английский язык»7 класс и методических материалов книги для учителя к данному учебному пособию.
Данная работа представляет собой обобщение изученного материала по темам 1-9 разделов.
Работа состоит из 6 заданий. Время выполнения 40-45 минут. Работа состоит из письменной части, включающей 4 раздела: лексику, грамматику, чтение и письмо.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Итоговая контрольная работа за 7 класс по английскому языку»
Итоговая контрольная работа за 7 класс по английскому языку
по УМК Ю.А.Комаровой,И.В.Ларионовой,Л.Макбет
Работа составлена на основе учебника Ю.А.Комаровой, И.В.Ларионовой, Л.Макбет «Английский язык»7 класс и методических материалов книги для учителя к данному учебному пособию.
Данная работа представляет собой обобщение изученного материала по темам 1-9 разделов.
Работа состоит из 6 заданий. Время выполнения 40-45 минут. Работа состоит из письменной части, включающей 4 раздела: лексику, грамматику, чтение и письмо. Раздел «Лексика» содержит 3 задания. Первое задание направлено на множественный выбор, второе-на выбор несоответствующего слова из множества данных. В третьем задании нужно вставить в предложение слово по смыслу. В данных заданиях проверяется усвоение базовых лексических единиц в пределах тематики 7 класса. Раздел «Грамматика» содержит одно задание с выбором ответа. Раздел «Чтение» состоит из текста, заданий к тексту с определением истинности и ложности утверждений «верно/неверно». «Письмо» содержит одно задание, состоящее из 6 вопросов о поездке, на которые нужно ответить полным ответом.
Система оценивания отдельных заданий и работы в целом
За верный ответ в каждом пункте заданий работы учащийся получает 1 балл.
За неверный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся:
-За выполнение заданий 1 части работы «Чтение»-8 баллов;
-За выполнение 2 части работы «Лексика и грамматика»-27 баллов.
-За выполнение 3 части работы «Письмо»-6 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся за выполнение всей работы-41балл.
По итогам проверки работы выставляются тестовый балл и аттестационная отметка. Тестовый балл выставляется на основе суммы первичных баллов, полученных за выполнение каждого из заданий работы. Аттестационная отметка выставляется по пятибалльной шкале в соответствии с тестовым баллом.
% выполнения заданий
Тестовый балл
Аттестационная отметка
90%-100%
37-41
5(отлично)
70%-87%
28-36
4 (хорошо)
48%-66%
20-27
3 (удовлетворительно)
Менее 46%
Менее 19
Неудовлетворительно
(задание не выполнено)
Документы, определяющие содержание и параметры диагностической работы
7th form. Final test. Variant 1
Reading.
Read the text and mark the sentences T (true), F (false)
From the outside, the houses of future will probably look the same as the houses of today. But home technology will be very different. In the future there will be no keys. You will press buttons on a special mobile phone to open the doors.
Each living room will have a big television. You will sit down on your sofa and just tell the TV to start playing your favourite programme. And in your bedroom, you will probably have a giant screen on the wall so that you can watch films in bed.
The bathroom door will also be “intelligent”. It will lock automatically when you enter the bathroom.
The homes of the future will also be more energy-efficient. Thirty percent of the electricity will come from solar energy and the house will recycle water from the bath, sink and shower to flush the toilets.
So how long will you have to wait for these houses of the future? No one knows. Some people think homes will be like this in 2050.Others say that homes are already changing and that things will be very different in only ten or fifteen years.
The houses of future will probably look the same as the modern houses nowadays. T/F
Each living room will have a big television T/F
You will be able to talk to your TV. T/F
The bathroom door will lock automatically when you enter the house T/F
The homes of the future will use more energy. T/F
Houses will recycle water to flush the toilet. T/F
40% of the electricity will come from polar power. T/F
Some people think homes will be like this in only ten or fifteen years
Grammar and vocabulary
He sings songs in a band. He is a….
a) guitarist b) drummer c) vocalist
The opposite of loud.
a) boring b) quiet c) terrible
A… friend means a good friend.
a) selfish b) jealous c) loyal
4 First you are born, then…, and then go to school.
a) fall in love b) grow up c) get married
5. I’ve got a terrible headache. You should take …. and go to bed.
a) an aspirin b) a stomach ache c) a high temperature
6. Everyone …old one day.
a) won’t b) will be c) mustn’t be
7.When …. your homework?
a) you will do b) you are doing c) are you going to do
8.If we go by taxi, it …. quicker.
a) is b) will be c) was
9. How …supermarkets are there in your town?
a) often b) many c) any
10.My sister …watched this film
a) haven’t b) hasn’t c) didn’t have
Choose the correct alternatives.
He has run/ran a marathon.
We’re watch/going to watch a film.
If I see her ,I will give/give her a book.
I have just saw/seen a fox in the garden.
What is she doing/she is doing at the moment?
We do/are doing homework every day
Look! Jo is helping/helps his dad to clean the car.
sore throat miss homework bullying jars buy a house flood
1.We will … (1) the film if we don’t catch the bus.
Our teacher gave us too much ..(2). Now I can’t play football this evening.
I’ve got a..(3) and a high temperature. I think I must have a cold!
I think ..(4)is a serious problem in my school.
People should recycle glass bottles and..(5)
I’dlike to ..(6)in the country after I get married and have children.
Writing.
Imagine that last summer you went on a bus trip around a Europe.Answer the questions about your trip in full.
Who did you go with?
What did you take with you?
Which countries did you visit?
What did you see?
What was the weather like?
Did you like the trip?
7th form. Final test. Variant 2
Reading.
Read the text and mark the sentences T (true), F (false)
In 1972, Roald Dahl wrote a story for children called Charlie and Great Glass Elevator, and in 1979 the science fiction writer Arthur C. Clarke wrote a book called Fountains of Paradise. In the book he described travelling into space in a space elevator.
Now a group of 70 scientists and engineers are trying to turn the idea into reality. At a meeting in Santa Fe they are talking about how to carry satellites, spaceships and even tourists thousands of kilometres into space.
Many people laugh at the idea of a space elevator. But the American space agency NASA isn’t laughing. It is spending a lot of money on the project.
The idea is to build a strong, thin cable 100000kilometres long. A satellite will take the cable into space. Special cars will go up the cable from a platform in the Pacific Ocean. The project will probably cost about seven billion US dollars.
For tourists the elevator will be a cheaper way to visit space and travel to other planets. But will they want to go? The problem is that it’s going to be a little boring. There’s no smoke, no fire and no noises like with a spaceship. There’s just a platform that slowly goes up the cable into space.
There were writers who described travelling into space in a space elevator in their books T/F
70 scientists and engineers are meeting to discuss a space elevator. T/F
Many people agree with the idea of a space elevator. T/F
The space elevator won’t carry satellites. T/F
The space elevator will start from a platform in the ocean T/F
Tourists won’t be able to use the space elevator. T/F
The project will be very expensive T/F
The space elevator will probably be a little boring compared to travel by spaceship. T/F
Grammar and vocabulary
1. I….to a party last night.
a) go b) going c) went
2. I……Amy at school today.
a) didn’t see b) didn’t saw c) wasn’t seeing
3. They …. tired after a long car journey.
a) was b) were c) is
4. Where …. go last weekend?
a) were you b) did you c) you
5. Peter is…runner in our class
a) fast b) the fastest c) faster
6. When I woke up this morning the sun…
a) was shining b) shone c) were shining
7.If you are tired, you …go to bed.
a) shouldn’t b) should c) couldn’t
8. Computer games are…than board games.
a) expensive b) expensiver c) more expensive.
9. She …a Hallowe’en costume when I saw her.
a) wore b) was wearing c) wears
10. He …speak English when he was six years old.
a) couldn’t b) shouldn’t c) was
III. Choose the correct alternatives.
Alice has lost/ lost her mobile phone again!
The English class has started/started.You are late.
Someone stole/has stolen my mum’s bag.
Paul would like /like to travel to China.
We have finished/ finished our homework and now we’re going to play tennis.
He always is doing/does his homework.
My mum bought/will buy this new dress for me if I clean my bedroom.
I have written/wrote an email to a girl in England.I’d like her to be my pen friend.
Which word is the odd one out
plastic, paper,glass, a cut, cardboard.
wildfire,hurricane, tsunami, moped,flood,wildfire
a sore throat,doctor,a high temperature,mechanic,nurse.