Познакомить с некоторыми видами исчезающих животных.
Тренировать навыки орфографии, чтения, диалогической речи, логического мышления, аудирования.
Прививать интерес к изучению английского языка, как источника получения интересной информации и новых знаний.
Воспитывать уважительное отношение к окружающей среде, исчезающим видам животных.
Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность ученика | № слайда, оборудование, наглядные пособия | Время (мин.) |
I. | Организационный момент | Приветствие учеников: - Good morning, dear friends! - I am glad to see you guys! - I hope you are fine guys! - Sit down, please. Let’s begin our lesson. Look at the screen, please. How do you think? What our lesson will be about? - Yes. Our lesson’s theme is «Endangered species». Today we'll talk about some endangered animals and we'll have a competition. Let's divide into two groups. | Приветствие учителя: - Good morning, teacher! - We are glad to see you too! - We hope you are too! - It will be about endangered animals. Учащиеся делятся на 2 группы. | Слайд № 1 Слайд № 2 | 2 мин. |
II. | Тренировка навыков орфографии | - Look at the screen, please. I have written some words. You must put the missing letters in these words: po_lu_ _on, r_ _nf_r_st, d_f_re_ _at_on, ma_m_l, n_st, ca_ni_o_e, p_ _ch_ng, m_ _it_r. - Let’s check your task: pollution, rainforest, deforestation, mammal, nest, carnivore, poaching, monitor. | Учащиеся самостоятельно выполняют задание. Учащиеся проверяют выполнение своих заданий. | Слайд № 3 (задания на карточках) Слайд № 4 | 2 мин. |
III. | Развитие лексических навыков | - Match the words to form phrases: 1. observation 2. water 3. plant 4. clean out 5. cut down 6. make 7. conservation 8. natural A. supply B. a donation C. team D. trees E. project F. a pond G. disasters H. forests Keys: observation team, water supply, plant trees, clean out a pond, cut down forests, make a donation, conservation project, natural disasters. | Каждая команда по очереди называет выражение. | Слайд № 5 Слайд № 6 | 2 мин. |
IV. | Развитие навыков аудирования | - Guess the riddles: 1. "My home is in the mountains high in Asia, so remote, I'm in danger of extinction since I'm hunted for my coat." 2. "Our noses are long and we have big ears. People have hunted us for many years. They want our tusks to sell away. There aren't many of us left, I hate to say." 3. "You might find me resting in the water. I live in West Africa, where the temperature is hotter. If people didn't hunt me, my species might survive. Let's hope that in a thousand years, we will still be alive. " 4. "I live in a troop and beat my chest. When I want to sleep I crawl my nest. I love the trees that make my home, but now most of the trees are gone." | P- Snow leopard. - Снежный барс. P- African elephants. - Африканские слоны. P- West African dwarf crocodile. - Западноафриканский карликовый крокодил. P- Western lowland gorilla. - Западно-равнинная горилла. | Слайд № 7 Слайд № 8 Слайд № 9 Слайд № 10 | 4 мин. |
V. | Проверка домашнего задания | - Let's check your home task. You must prepare presentations about endangered species. | Каждая команда представляет свои презентации. | | 8 мин. |
VI. | Физкультминутка | - Oh, I see you are tired. Let’s do some exercises for your eyes. | Учащиеся выполняют электронную физкультминутку стоя. Делают упражнения для глаз. | Слайд № 11-17 | 2 мин. |
VII. | Чтение. Работа с текстом. | - Good job! And now open your student's books. Ex. 2, p. 96. Read the text. - Answer the questions: 1. What is the Siberian Tiger’s natural habitat? 2. How is the Siberian Tiger’s coat useful? 3. Why does the Siberian Tiger prefer to hunt at night? 4. What does the Siberian Tiger eat? 5. Why is the Siberian Tiger in danger? | Учащиеся выразительно читают текст. Учащиеся отвечают на вопросы. | Слайд № 18 | 10 мин. |
VIII | Закрепление изученного лексического материала | - Now do the fillword. - Check yourself.
- Good of you. | Учащиеся делают кроссворд. Учащиеся проверяют себя. Keys: Down: region, suffer, wild bear, hunt, tiger, enable, deer. Across: striped coat. | Слайд № 19 Слайд № 20 | 4 мин. |
IX. | Рефлексия | - What new things have you learnt today? - Did you like our lesson? - I want to get information about your thoughts of the lesson. Draw a smile according to your feelings. | P1- We’ve remembered some endangered animals. P2- Now we know more about Siberian tigers. P1 - Yes, we liked it very much! P2 - It was fantastic! | Слайд № 21 Слайд № 22 | 2 мин. |
X. | Домашнее задание | - Write down your homework. Student's Book: Ex. 1, p. 94. | Учащиеся записывают в дневниках домашнее задание. | Слайд № 23 | 1 мин. |
XI. | Оценка работы учащихся на уроке | - You have been very active. I liked your work at the lesson. I want to give you good marks. (Выставление отметок.) За ваши старания, за хорошую работу на уроке я хочу вручить вам сертификаты. - That’s all for today. Thank you very much. The lesson is over. Good bye! | - Good bye, teacher! | Слайд № 24 | 2 мин. |