kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Диагностическая работа по английскому языку в 10 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Диагностическая работа составлена в формате ОГЭ и предназначена для проведения в 10 классе.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Диагностическая работа по английскому языку в 10 классе»

Контрольно-измерительные материалы для проведения

стартовой диагностической работы по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

10 класс





Инструкция по выполнению работы



На выполнение письменной работы по английскому языку отводится 40 минут. Работа включает в себя 21 задание.

Раздел 1 включает задание на аудирование. Рекомендуемое время на выполнение составляет 5 минут.

Раздел 2 – это задание на чтение текста с пониманием его основного содержания. Рекомендуемое время на выполнение задания – 10 минут.

Раздел 3 – это 10 заданий лексико-грамматического характера. Рекомендуемое время на выполнение этих заданий составляет 10 минут.

Раздел 4 включает задание по написанию личного письма. Рекомендуемое время на выполнение задания – 15 минут.

При выполнении заданий следуйте инструкции и не забывайте переносить свои ответы в бланк ответов. В случае записи неверного ответа зачеркните его и запишите рядом новый. Вы можете использовать черновик. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.

Советуем выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, Вы сможете вернуться к пропущенным заданиям.

Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха!

















Раздел 1 (задания по аудированию)

Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, В, С, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

1. At a ticket office

2. At a hospital

3. On an airplane

4. At a sports centre

5. At a hotel

Раздел 2 (задания по чтению)

Прочитайте текст, Определите, какие из приведенных утверждений 5 – 10 соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.



A Person of Many Talents

Theodore Roosevelt is a very famous and interesting person in history. He was an American author, naturalist, explorer, historian, and politician who served as the 26th President of the United States. He was a leader of the Republican Party (the “GOP”) and founder of the Progressive Party.

Roosevelt had an older sister named Anna (“Bamie”), a younger brother named Elliott, and a younger sister named Corinne, Elliott was the father of First Lady Anna Eleanor Roosevelt, the wife of President Franklin Delano Roosevelt.

Roosevelt’s youth was in large part shaped by his poor health and his need to overcome severe asthma, with its debilitating impact on the body and the personality. He experienced recurring sudden nighttime asthma attacks that caused near deathlike experiences of being smothered, terrifying the boy and his parents. Doctors had no cure. Nevertheless, he was energetic and mischievously inquisitive. He became interested in zoology at the age of seven when he saw a dead seal at a local market — after buying the seals head, Roosevelt and two cousins formed what they called the '“Roosevelt Museum of Natural History”. Having learned the rudiments of taxidermy, he filled his makeshift museum with animals that he killed or caught, then studied and prepared for display. At age nine, he continued his observation of insects with a paper entitled “The Natural History of Insects”.

He did well in science, philosophy, and rhetoric courses but continued to struggle in Latin and Greek. He studied biology intently and was already an accomplished naturalist and published ornithologist; he read prodigiously, with an almost photographic memory. While at Harvard, Roosevelt was active in rowing and boxing; he was runner-up in a Harvard boxing tournament. Roosevelt was a member of the Alpha Delta Phi literary society, the Delta Kappa Epsilon fraternity, and the Porcellian Club; he also was an editor of The Harvard Advocate. Roosevelt graduated Phi Beta Kappa (22nd of 177) from Harvard with an A.B. magna cum laude on June 30, 1880.

He underwent a physical examination after graduation — his doctor diagnosed him with heart problems and recommended he avoid strenuous activity, advice which he spurned. He entered Columbia Law School, and was an able student, but found the law often a frustration of irrationality; he spent much of his time writing a book on the War of 1812. Roosevelt became entirely disenchanted with the monotonous study of law and soon found a diversion to satisfy his gregarious nature — it came in the form of political discussions — which he encountered at Morton Hall on 59th Street, the headquarters for New York’s 21st District Republican Association. When pushed to run for public office, he dropped out of law school to pursue his new goal, saying later “I intended to be one of the governing class.”

5

Theodore Roosevelt was famous not only as the president of the US.

1) True 2) False 3) Not stated

6

Roosevelt had two brothers.

1) True 2) False 3) Not stated

7

Roosevelt had a lot of cousins.

1) True 2) False 3) Not stated

8

Although Roosevelt suffered from illness, he was a vital child.

1) True 2) False 3) Not stated

9

A lot of people visited the museum founded by Roosevelt and his cousins.

1) True 2) False 3) Not stated

10

Roosevelt was successful in Latin and Greek.

1) True 2) False 3) Not stated



Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 11-15, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 11-15.


The shoemaker and his wife Mary lived in a small house far from other houses of the village. In Mary’s small garden they 11________ many flowers and vegetables.

GROW



One day Mary said, “Tomorrow is the anniversary of our wedding. I think it 12__________ nice to invite a photographer and have a family picture.”


BE


So they did and the photographer arrived with a huge camera and a small boy who was holding a camera case.






At first the husband and wife could not agree where to sit — in front of the house or in the garden. The photographer found a compromise: they brought pumpkins from 13___________garden to the front porch where they sat for a picture.



THEY



But then Mary wanted to bring carrots as well, as she thought that they looked prettier than the pumpkins.






After that Mary decided to change her hat, and soon after that — to have more things from the house in the picture. While they were running to the garden and back, and fussing with new and new things they wanted to be in the picture, the photographer kept on saying “Simple pictures are the 14__________”.



GOOD


Unfortunately, nobody was listening to him. The shoemaker and his wife were busy arranging vegetables and fruits that they had grown, pictures that they had painted, and musical instruments they liked to play.



When everything was ready, it was too dark to take a picture. “Let’s have a 15_________try tomorrow,” said the photographer, “and don’t forget what I’d said about simple pictures.”

TWO



Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 16-20, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 16-20.


Oliver Smith is a 16 ______ and is a journalist. NATURE

For ten years he has been travelling in 17 ______ DIFFER

countries of the world, especially in Africa. His articles

that appear in 18 _______ journals are devoted to VARY

ecological problems that are 19_______ essential EXTREME

nowadays. Some of the facts that have been published

give rather gloomy and disturbing descriptions of what

is happening to our world. One of the grave problems

is the fact that trees are being constantly cut down in all

parts of the globe and areas of forests the size of Scotland

20 ____ every year. Oliver believes people are short-sighted APPEAR

as trees and forests can hardly be easily replaced.



Раздел 4. Задание по письму

Для ответа на задание 21 используйте отдельный лист. При выполнении задания 21 особое внимание обратите на то, что ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным на отдельном чистом листе. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом. Обратите внимание также на необходимость соблюдения указанного объема письма. Письма недостаточного объема, а также часть текста письма, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



21

You have 15 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking friend, Maria.

... A friend of mine has recently booked a holiday and he is going to spend a couple of weeks in Moscow and it’s going to be his first time coming there.

... What places of interest and historical attractions would you recommend for him to see? What are your favourite ones? Where should he go first?



Write her a letter and answer her 3 questions.

Write 80-90 words. Remember the rules of letter writing.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 10 класс

Скачать
Диагностическая работа по английскому языку в 10 классе

Автор: Ефимова Ирина владимировна

Дата: 25.05.2021

Номер свидетельства: 581646

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(119) "Входная диагностическая работа для 5 класса по английскому языку"
    ["seo_title"] => string(73) "vkhodnaia_diaghnostichieskaia_rabota_dlia_5_klassa_po_anghliiskomu_iazyku"
    ["file_id"] => string(6) "379056"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1484330354"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(66) "диагностическая работа для 3 класса "
    ["seo_title"] => string(40) "diaghnostichieskaia-rabota-dlia-3-klassa"
    ["file_id"] => string(6) "116028"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1412227768"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(163) "Стартовая диагностическая работа для 4 класса с углубленным изучением английского языка"
    ["seo_title"] => string(80) "startovaia_diaghnostichieskaia_rabota_dlia_4_klassa_s_ughlubliennym_izuchieniiem"
    ["file_id"] => string(6) "428061"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1505294520"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(152) "Развитие детской одаренности на уроках английского языка (обобщение опыта работы) "
    ["seo_title"] => string(91) "razvitiie-dietskoi-odariennosti-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka-obobshchieniie-opyta-raboty"
    ["file_id"] => string(6) "219487"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1434216349"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(134) "Контроль достижения предметных результатов на уроках английского языка "
    ["seo_title"] => string(80) "kontrol-dostizhieniia-priedmietnykh-riezul-tatov-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "241404"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1445247281"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства