Просмотр содержимого документа
«Викторина по английскому языку «Зарубежная литература»»
Государственное бюджетное профессиональное образование учреждение Краснодарского края «Пашковский сельскохозяйственный колледж»
ВИКТОРИНА ПОАНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
«Зарубежная литература»
Для учащихся Ⅰ курса СПО
Выполнила: Чиркова Г.И.
преподаватель иностранного
языка
Краснодар 2023
Содержание
Ⅰ. Вводная часть
Ⅱ. Творческий отчет учащихся о М. Твене
Ⅲ. Рассказ учащихся о жизни и творчестве А. Кристи
Ⅳ. Рассказ учащихся о творчестве Р. Киплинга
Ⅴ. Творческий отчет учащихся о В. Шекспире
Ⅵ. Test
Ⅰ. Вводнаячасть.
Teacher. Good afternoon, dear friends! Today we’ll have a seminar. We’ll speak about English and American writers. First of all answer my questions, please.
– What American and English writers do you know?
Do you think it is important to know foreign literature?
Why do you think it is important?
I agree with you/ I think it is very important to study foreign literature, because we should know not only the language but also the traditions and the customs and the literature of other nationalities.
Today we’ll speak about some English and American writers.
They are:
Mark Twain (1835-1900).
Agatha Christie (1890-1979).
Rudyard Kipling (1865-1936)
William Shakespeare (1564-1616)
На доске представлены портреты этих и других писателей.
First of all we’ll listen to your talk about them, then we’ll do a short test which, I have prepared for you and at last we’ll do a crossword.
Ⅱ. Творческий отчет учащихся о М. Твене.
Let’s listen about Mark Twain.
Входит группа ребят и рассказывает о жизни писателя. Они могут использовать картинки, слайды и т.д. то есть их выступление – это творческий отчет по сбору информации о Марке Твене.
Teacher. Now, I’d like you to listen to one of M. Twain’s stories. The title of this story is «The King and the Painter».
Дети слушают текст, подготовленный в записи на кассете (диске).
– You have listened to the fanny story. And now answer my questions:
What are the main characters of this story?
Why did everybody say that they liked his pictures?
Who disliked his pictures one day?
What did the King do with the painter?
When did he ask him again about his pictures?
What did the painter answer?
Ⅲ. Рассказ учащихся о жизни и творчестве А. Кристи.
New let’s listen about Agatha Chistie.
Группа учащихся рассказывает о жизни и творчестве Агаты Кристи.
Teacher. Children, what book written by Agatha Christie have you read?
– What is your favorite character in her book?
– Why do you like such book?
Ⅳ. Рассказ учащихся о творчестве Р. Киплинга.
The next writer we’ll hear about is Rudyard Kipling.
Учащиеся рассказывают о писателе, его творчестве. Затем читают стихи Киплинга на английском и русском языках.
If
If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you;
If you can trust yourself when all men doubt you,
Bat make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,
Or being lied about, don’t deal in lies,
Or, being hated, don’t give way to hating,
And yet don’t look took too good, nor talk too wise.