Урок направлен на развитие аудитивных навыков учащихся 4 класса при помощи ЦОР
Просмотр содержимого документа
«Развите практических навыков восприятия речи на слух»
MY HOME
Автор
Рыбакова Л.Л.
МБОУ НОШ 39
г. Белореченск
2016
House and home
Сегодня на уроке мы…
- повторим слова по теме «Мой дом»;
- повторим грамматическое правило «Предложения с конструкциями there is/are »;
- повторим предлоги места;
Phonetic warming up
Hello, dear boys and girls!
I’m glad to see you.
Let’s speak English together.
[i:-i:-i:]
[ la:-la:-la: ]
[t-d, t-d]
[h-h-h]
[p-p]
[b-b]
[z-z-z]
Read the words
[ u: ] room, bathroom, bedroom, living room
[ɔ:] wall, hall, floor, door
[ a:] carpet, armchair
[ʧ]- kitchen, chair, armchair
The kind of the room
A bedroom
A living room
A hall
A bathroom
a kitchen
Complete sentences.
We watch TV in the ……
(living room).
We sleep in the ……
(bedroom).
We cook in the ……
(kitchen).
We wash in the …..
(bathroom).
Play-time
Are you tired?
Stand up, please, and do our exercises.
7
There is/are (есть, имеется, находится)
Эти конструкции обычно стоят в начале предложения,
а переводятся такие предложения с конца.
e.g. There is a table in my room.
( В моей комнате есть стол.)
There are flowers on the window. (На окне есть цветы.)
Если перечисляется много предметов, то судят по
первому существительному.
e.g. There is a bed , two chairs, a TV-set, many flowers in my room.
9
Предлоги места
Look at the picture and
name the object.
picture
window
lamp
sofa
:c
wall
chair
carpet
Crossword
k
Across:
w
o
d
n
i
w
1. Окно
t
o
a
2. Ковер
c
l
o
Down:
h
l
r
3. Кухня
e
t
p
r
a
c
4. Дверь
n
5. Стена