kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Открытый урок по теме "Do your parents understand you" в 9 классе.

Нажмите, чтобы узнать подробности

     Данный урок  последний из шести предусмотренных для изучения темы    «Do your parents understand you?» в  разделе 4  по учебнику  «Happy English.ru» 9 класс (авторы: К.Кауфман, М.Кауфман).

     Тип урока - обобщающий. Содержание урока соответствует требованиям государственных образовательных стандартов  обучения иностранному языку в школе, с использованием ИКТ (использование ИКТ позволило «уплотнить» урок, применить различные формы работы, кроме этого, с помощью компьютерных технологий была организована деятельность учащихся, позволяющая активизировать их мыслительную деятельность).

Были поставлены следующие цели и задачи:

 

    Главная цель урока:  обобщение и систематизация материала по разделу «Do your parents understand you?».

 

  • Образовательный компонент цели:

-закрепление и активизация лексики по теме «Do your parents understand you?»;

- Закрепление грамматического материала по теме «Сложное дополнение»

  • Воспитательный компонент цели:

-поддержание интереса к изучению английскому языка и культуре стран изучаемого языка;

-воспитание уважения к родителям, одноклассникам и их мнениям.

    -расширение лингвистического кругозора учеников (в рамках знаний по теме);

 

  • Воспитательный компонент цели:

-воспитание уважения к родителям, одноклассникам и их мнениям.

 

     Задачи урока:

- повторить и закрепить лексический материал по теме «Do your parents understand you»;

- повторить и закрепить грамматический материал по теме «Сложное дополнение»;

- совершенствовать навыки работы в паре;

-совершенствовать произносительные навыки учащихся;

- совершенствовать навыки аудирования с извлечением конкретной информации;

- совершенствовать навыки письменной речи.

      На уроке использовались компьютерные технологии с целью повышения качества образования с соблюдением требований СанПиН, чтобы максимально активизировать обучение, систематически и последовательно раскрыть содержимое ведущих понятий (для визуального восприятия материала,  выполнения заданий на развитие внимания, наблюдательности и т.д.),  но при этом большое внимание уделялось живому слову учителя.

     На уроке соблюдались все этапы, характерные для данного типа урока, рационально использовалось время каждого этапа. Каждый этап имел свою задачу.

     В ходе урока применялись коммуникативные и здоровьесберегающие технологии.

     Использовались следующие методы:

1)  осуществления познавательной деятельности:

- по источникам передачи и  восприятия учебной    информации:     словесные (беседа, объяснение), наглядные (иллюстрации, слайды), практические   (упражнения);     

- по логике передачи и восприятия:  индуктивные, дедуктивные;

- по характеру познавательной деятельности: репродуктивный, частично-поисковый;

- по способу организации учебной деятельности: работа в парах,   самостоятельная работа.

2) повышения учебной мотивации:    создание эмоционально - комфортной   атмосферы;

3) контроля:  фронтальный, индивидуальный, парный, самоконтроль.

     Структура урока:

1) Организационный момент (начало урока).  Краткое приветствие обеспечило переключение учащихся на иноязычную речевую деятельность.  Речевая зарядка с помощью повторения слов и скороговорки, касающихся темы урока, помогла ситуативно обусловить основную часть урока.  Речевая разминка с помощью слайдов помогла настроиться на работу. Так же в этой части были проговорены задачи и цели урока с детьми. Ввод в тему урока.

2) Основная часть урока. Первый вид деятельности - закрепление грамматического материала.  Так как эта тема вызывает большие трудности у учащихся, выполняется ряд упражнений на интерактивной доске для  повторения основных понятий урока, без которых трудно было бы продолжать работу дальше. Сложное дополнение понадобится  в дальнейшем изучении английской грамматики с причастием прошедшего времени (Participle II).

3) Закрепление лексического материала,  для этого выполняется упражнение на соотнесение, учащиеся заполняют таблицу и составляют предложения по картинкам.

3) Заключительная часть.

Заключительная часть подводит итог всей работы. Дети отвечают на вопросы, что нового они узнали, что интересного они изучили.

Далее происходит оценивание деятельности.

     При планировании занятия учитывались возрастные, учебные,     индивидуальные особенности девятиклассников, применялся дифференцированный подход в обучении (разноуровневое домашнее задание).  1 уровень - задание для среднего уровня подготовки; 2 уровень- задание повышенной трудности.  Урок строился с учётом  принципов новизны, посильности и последовательности, что способствовало поддержанию интереса  к изучению материала.

     По всем видам речевой  деятельности  применялись различные режимы работы по принципам коммуникативной направленности (учитель-класс, ученик-ученик, учитель-ученик1, ученик2). Смена речевых видов деятельности   положительно сказалась на активности учащихся.

Хорошо развитая память учащихся обусловила включение в содержание урока такой вид речевой деятельности, как диалогическая речь «ученик – ученик».

      Организационный момент был направлен на создание доброжелательного микроклимата на уроке, мотивировал учащихся на творческую, активную  работу, так как тема урока близка и интересна детям. Речевая зарядка создала  атмосферу иноязычного общения, настроила учеников на  тему урока.

     На этапе актуализации знаний осуществлялся контроль усвоения  и   систематизация  знаний   лексико-грамматического материала.  На уроке задаются задачи и четкие критерии самоконтроля и самооценки (происходит специальное формирование контрольно-оценочной деятельности у обучающихся). При взаимоконтроле учащиеся оценивают работы по принципу: а) средний уровень- 4 верных ответа – «3», более 4 – «4»; б) высокий уровень – 1 правильный ответ- 1 балл.

     На этапе актуализации знаний обучающиеся  выполнили  ряд  заданий на зрительной и аудитивной основе. Задания были тематически связаны с содержанием материала урока и ориентированы на активизацию деятельности учащихся. Для наглядного представления учебного  материала была  подготовлена презентация, которая служила опорой для отработки лексики и грамматики в серии речевых упражнений.

     Для предотвращения утомления, поддержания учебной мотивации   проводилась физкультминутка – релаксация для глаз.

    На этапе самостоятельного применения знаний учащиеся выполнили комплексные проблемно-коммуникативные задания. При построении высказывания акцент делался не на механическое воспроизведение речевых структур, а на осознанный выбор необходимого  материала,    систематизированного  на предыдущих этапах урока. В процессе урока учащиеся переходили от более простых к более сложным в языковом и речевом плане трансформациям.

     На заключительном этапе урока были подведены итоги,  проведена рефлексия, дан инструктаж к домашнему заданию. 1 уровень- задание для среднего уровня подготовки; 2 уровень- задание повышенной трудности. Рефлексия  дала возможность детям проанализировать свои достижения,  определить уровень усвоения материала. Полученные оценки  свидетельствуют о   прочном усвоении материала на предыдущих уроках.

     Урок проводился  с  учётом требований ФГОС нового поколения   о необходимости и важности   создания субъектно-субъектных отношений. В процессе   урока   создавались условия для  формирования умений контролировать свою речь, выражать свои мысли,     умение проводить наблюдения, делать выводы и оценивать друг друга.     Время этапов урока было распределено рационально и использовалось эффективно. Задачи урока выполнены, поставленные цели реализованы.

     

 

 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«открытый урок по теме "Do your parents understand you" в 9 классе. »

МУНИЦИПАЛЬНОЕ  БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ  СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 44   Урок английского языка в 9 классе « Do your parents understand you? » Учитель: Сабитова Гульнара Рифовна г. Сургут 2013 г.

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 44

Урок английского языка в 9 классе

« Do your parents understand you? »

Учитель: Сабитова Гульнара Рифовна

г. Сургут

2013 г.

Тема урока:  « Do your parents understand you? »   Unit 4 Lesson 6

Тема урока: « Do your parents understand you? » Unit 4 Lesson 6

  • Тип урока: обобщающий
  • Цель урока: обобщить и систематизировать материал по разделу « Do your parents understand you? »
Образовательный компонент цели: -расширение лингвистического кругозора учеников (в рамках знаний по теме); -закрепление и активизация лексики по теме  « Do your parents understand you? » ; - закрепление грамматического материала по теме «Сложное дополнение». Воспитательный компонент цели: -поддержание интереса к изучению английскому языка и культуре стран изучаемого языка; -воспитание уважения к родителям, одноклассникам и их мнениям.  Развивающий компонент цели: -развитие языковых и речевых навыков учащихся; -развитие умения анализировать и выделять главное; -развитие коммуникативной культуры;   формировать и развивать учебно-организационные умения и навыки (взаимоконтроль, самостоятельная работа) ; совершенствование навыков диалогической речи.
  • Образовательный компонент цели:

-расширение лингвистического кругозора учеников (в рамках знаний по теме);

-закрепление и активизация лексики по теме « Do your parents understand you? » ;

- закрепление грамматического материала по теме «Сложное дополнение».

  • Воспитательный компонент цели:

-поддержание интереса к изучению английскому языка и культуре стран изучаемого языка;

-воспитание уважения к родителям, одноклассникам и их мнениям.

  • Развивающий компонент цели:

-развитие языковых и речевых навыков учащихся;

-развитие умения анализировать и выделять главное;

-развитие коммуникативной культуры;

  •   формировать и развивать учебно-организационные умения и навыки (взаимоконтроль, самостоятельная работа) ;
  • совершенствование навыков диалогической речи.
Задачи урока: - повторить и закрепить лексический материал по теме « Do your parents understand you »; - повторить и закрепить грамматический материал по теме «Сложное дополнение»; - совершенствовать навыки работы в паре; -совершенствовать произносительные навыки учащихся; - совершенствовать навыки аудирования  с извлечением конкретной информации; - совершенствовать навыки письменной речи.

Задачи урока:

- повторить и закрепить лексический материал по теме « Do your parents understand you »;

- повторить и закрепить грамматический материал по теме «Сложное дополнение»;

- совершенствовать навыки работы в паре;

-совершенствовать произносительные навыки учащихся;

- совершенствовать навыки аудирования с извлечением конкретной информации;

- совершенствовать навыки письменной речи.

Оборудование

Оборудование

  • мультимедийный проектор;
  • компьютер;
  • интерактивная доска;
  • учебник «Happy English.ru»- 9 класс (авторы: К.Кауфман, М.Кауфман);
  • аудиоприложение CD MP3 «Happy English.ru»;
  • презентация для учащихся, выполненная в программе «Power Point»;
  • задания для работы с интерактивной доской;
  • раздаточный материал (приложение 1, приложение 2, приложение 3, приложение 4, приложение 5).
Методы обучения Частично- поисковый Коммуника-тивный Наглядный Практический Репродуктив-ный

Методы обучения

Частично-

поисковый

Коммуника-тивный

Наглядный

Практический

Репродуктив-ный

Формы работы

Формы работы

Greeting ( 1 min)  Purpose: to create warm and trustful atmosphere in the class. Teacher ’ s activity  Student ’ s activity

Greeting ( 1 min) Purpose: to create warm and trustful atmosphere in the class.

Teacher ’ s activity

Student ’ s activity

  • Good morning, boys and girls. I am very glad to see you. Sit down, please!
  • Who is on duty today? Who is absent? What date is it today? What day of the week is it today?
  • Good morning, teacher! We are glad to see you too!
  • I am. ……….is/are absent. Today is………
Purpose: to create English-speaking atmosphere, to activate the vocabulary on the topic and to involve them into the topic of the lesson. ( 1 min)  Students’ activity Teacher’s activity - Yes, we are ready .  Students answer the teacher’s questions and talk about their problems  with parents . Ответы учащихся : Parents make me do chores. Parents control me all the time. My parents choose who I should be. My parents can’t stand the music, my mates and my clothes. Are you ready to work? Let’s start our lesson. The topic of our lesson is « Do you parents understand you? » and as you remember at the previous lesson we spoke about John’s problems. Today we have a revision lesson. We are going to revise the phrases and the words, some grammar rules which help us to talk about  the problems you have with your parents. We’ll do some exercises, make up short dialogues and discuss Carol’s problems. (Примечание: учитель проговаривает цели и задачи урока. Ввод в тему урока).

Purpose: to create English-speaking atmosphere, to activate the vocabulary on the topic and to involve them into the topic of the lesson. ( 1 min)

Students’ activity

Teacher’s activity

- Yes, we are ready .

  • Students answer the teacher’s questions and talk about their problems with parents .

Ответы учащихся :

  • Parents make me do chores.
  • Parents control me all the time.
  • My parents choose who I should be.
  • My parents can’t stand the music, my mates and my clothes.

Are you ready to work? Let’s start our lesson. The topic of our lesson is « Do you parents understand you? » and as you remember at the previous lesson we spoke about John’s problems. Today we have a revision lesson. We are going to revise the phrases and the words, some grammar rules which help us to talk about the problems you have with your parents. We’ll do some exercises, make up short dialogues and discuss Carol’s problems.

(Примечание: учитель проговаривает цели и задачи урока. Ввод в тему урока).

Warming up activity, and phonetic drill stage ( 7 min)  Purpose: to create English-speaking atmosphere, to activate the vocabulary  on the  topic of the lesson. Teacher ’ s activity Students’ activity First of all listen to the expressions and words and repeat them after the speaker  ( слайд  3):  2 ) Look at the screen. There you can see a tongue twister. Let`s read it line by line. Try to read the whole tongue twister as quickly as possible  (слайд 4): 3 ) Sing a song « John’s problems » (page 119, exercise 7 ) To be fed with something or somebody To lecture somebody To be a loser To be cool with something To reach a compromise To be grateful to smb for smth To deserve smth It occurred to me   1) Pupils read one by one and then one of the pupils read the expressions. 2) Pupils read the tongue twister : Mary Mac's mother's making Mary Mac marry me.  My mother's making me marry Mary Mac.  Will I always be so Merry when Mary's taking care of me?  Will I always be so merry when I marry Mary Mac? 3) Children sing a song

Warming up activity, and phonetic drill stage ( 7 min) Purpose: to create English-speaking atmosphere, to activate the vocabulary on the topic of the lesson.

Teacher ’ s activity

Students’ activity

  • First of all listen to the expressions and words and repeat them after the speaker ( слайд 3):

2 ) Look at the screen. There you can see a tongue twister. Let`s read it line by line. Try to read the whole tongue twister as quickly as possible (слайд 4):

3 ) Sing a song « John’s problems » (page 119, exercise 7 )

To be fed with something or somebody

To lecture somebody

To be a loser

To be cool with something

To reach a compromise

To be grateful to smb for smth

To deserve smth

It occurred to me

 

1) Pupils read one by one and then one of the pupils read the expressions.

2) Pupils read the tongue twister :

Mary Mac's mother's making Mary Mac marry me. My mother's making me marry Mary Mac. Will I always be so Merry when Mary's taking care of me? Will I always be so merry when I marry Mary Mac?

3) Children sing a song

Well my parents are fine, I can't complain,   But there are things that they'll have to explain.   They can't stand my music, my clothes and my mates,   And they nag me for days if I come home late.   But when I say that I've grown up and need my space,   They don't listen. They just make a clever face.   They control me no matter how much I object.   They don't understand a thing about respect.   My parents are choosing who I should be,   But why don't they leave the decision to me?   They never forget to say what they expect,   But what about friendship, trust and respect?   And then they talk about my future and success,   I don't listen because I couldn't care less.   I upset them because I always disobey,   But I hope they will be proud of me one day   I'm quite cool, my parents shouldn't complain,   But there are things that I'll have to explain.   I get on their nerves and I drive them mad,   So now is the time to say sorry for that.   But then they talk about my future and success,   I don't listen because I couldn't care less.   I upset them because I always disobey,   But I hope they will be proud of me one day.  John’s problems Listen to the song and sing along

Well my parents are fine, I can't complain,  But there are things that they'll have to explain.  They can't stand my music, my clothes and my mates,  And they nag me for days if I come home late. But when I say that I've grown up and need my space,  They don't listen. They just make a clever face.  They control me no matter how much I object.  They don't understand a thing about respect. My parents are choosing who I should be,  But why don't they leave the decision to me?  They never forget to say what they expect,  But what about friendship, trust and respect? And then they talk about my future and success,  I don't listen because I couldn't care less.  I upset them because I always disobey,  But I hope they will be proud of me one day I'm quite cool, my parents shouldn't complain,  But there are things that I'll have to explain.  I get on their nerves and I drive them mad,  So now is the time to say sorry for that. But then they talk about my future and success,  I don't listen because I couldn't care less.  I upset them because I always disobey,  But I hope they will be proud of me one day. 

John’s problems

Listen to the song and sing along

Purpose : to revise some grammar material (1 min) Students’ activity Teacher ’ s  activity Pupils remember the use of complex object. After the verbs to make and to let the infinitive is used without particle “to”  Last time we spoke about Complex object and you had some difficulties. What do you know about it? What is Complex Object?  Very good!  We should keep in mind that there are some verbs that are used in Complex Object without “to”. (слайд 5 ):  Insert “to” where necessary . We expect you to come to his birthday. She made him … promise to give the picture to her. The teacher wanted me to read this book. Who made your brother … do it? I wouldn’t like my friends to see me now. Don’t let them … upset you so much. 20131114_165918.mp4  ( Приложение 2)

Purpose : to revise some grammar material (1 min)

Students’ activity

Teacher ’ s activity

  • Pupils remember the use of complex object.
  • After the verbs to make and to let the infinitive is used without particle “to”
  • Last time we spoke about Complex object and you had some difficulties.
  • What do you know about it? What is Complex Object? Very good! We should keep in mind that there are some verbs that are used in Complex Object without “to”. (слайд 5 ): Insert “to” where necessary .
  • We expect you to come to his birthday.
  • She made him … promise to give the picture to her.
  • The teacher wanted me to read this book.
  • Who made your brother … do it?
  • I wouldn’t like my friends to see me now.
  • Don’t let them … upset you so much.

20131114_165918.mp4 ( Приложение 2)

Purpose: to practice Complex object . (2 min)         Model: You, I, would like, to come back early. — I would like you to come back  early. You would like me to come back early.           1.    I, write a letter, they, expect  2.    he, want, I, become a teacher  3.    he, made, we, buy, a dress  4.    they, would like, Andy, play for their team  5.    we, not want, he, sing  I want (he) to be my friend. They would like (we) to learn English. They expected (she) to arrive at 6 p.m. She doesn’t want (her daughter) to come home late. Tom expects (I) to write a letter every week. Our parents want (we) to be friends. I’d like (you) to offer him help. I don't want (she) to read the letter.  (Приложение 3) (Примечание: учащимся предлагаются разноуровневые задания. Учащиеся выбирают задание по своим возможностям: 1) использовать местоимения в объектном падеже; 2) составить предложения.)  (слайд 6 )

Purpose: to practice Complex object . (2 min)

Model: You, I, would like, to come back early. — I would like you to come back  early. You would like me to come back early.         1.    I, write a letter, they, expect 2.    he, want, I, become a teacher 3.    he, made, we, buy, a dress 4.    they, would like, Andy, play for their team 5.    we, not want, he, sing

  • I want (he) to be my friend.
  • They would like (we) to learn English.
  • They expected (she) to arrive at 6 p.m.
  • She doesn’t want (her daughter) to come home late.
  • Tom expects (I) to write a letter every week.
  • Our parents want (we) to be friends.
  • I’d like (you) to offer him help.
  • I don't want (she) to read the letter.

(Приложение 3)

(Примечание: учащимся предлагаются разноуровневые задания. Учащиеся выбирают задание по своим возможностям: 1) использовать местоимения в объектном падеже; 2) составить предложения.) (слайд 6 )

Purpose: to check the tasks.   Students’ activity Pupils check the answers and put marks. Teacher’s activity Now it’s time to check. Will you swap your copybooks with each other and put marks?  1.    I expect them to write a letter.  2.    I want him to become a teacher.  3.    He made us buy a dress.  4.    They would like Andy to play for their team.  5.    We do not want him to sing.      (Примечание: проводится взаимопроверка выполнения упражнений).

Purpose: to check the tasks.

Students’ activity

Pupils check the answers and put marks.

Teacher’s activity

Now it’s time to check. Will you swap your copybooks with each other and put marks?

1.    I expect them to write a letter. 2.    I want him to become a teacher. 3.    He made us buy a dress. 4.    They would like Andy to play for their team. 5.    We do not want him to sing.

(Примечание: проводится взаимопроверка выполнения упражнений).

  • I want (him) to be my friend.
  • They would like (us) to learn English.
  • They expected (her) to arrive at 6 p.m.
  • She doesn’t want (her) to come home late.
  • Tom expects (me) to write a letter every week.
  • Our parents want (us) to be friends.
  • I’d like (you) to offer him help.
  • I don't want (her) to read the letter.
Purpose: to revise the phrases with make and do.  Pupils fill in the table (2 min):  (Задание на интерактивной доске). (Приложение 4)    Some cooking a mistake sports homework shopping report friends money make do

Purpose: to revise the phrases with make and do. Pupils fill in the table (2 min): (Задание на интерактивной доске). (Приложение 4)

Some cooking

a mistake

sports

homework

shopping

report

friends

money

make

do

Check yourselves : make do money shopping friends some cooking report sports a mistake homework

Check yourselves :

make

do

money

shopping

friends

some cooking

report

sports

a mistake

homework

Purpose: to develop speaking abilities (1 min)   Teacher’s activity:  Now use the phrases with «make» and «do» and describe the pictures. Students’ activity : 1) The girl has done some shopping. 2) The girl has done some cooking. 3) The boy has made a bed. 4) The girl has done chores. 5) The girl has done housework. 6) The man has done chores.  Teacher’s activity: Right you are!

Purpose: to develop speaking abilities (1 min)

Teacher’s activity:

Now use the phrases with «make» and «do» and describe the pictures.

Students’ activity :

1) The girl has done some shopping.

2) The girl has done some cooking.

3) The boy has made a bed.

4) The girl has done chores.

5) The girl has done housework.

6) The man has done chores.

Teacher’s activity:

Right you are!

Purpose: to check homework (2 min)        Teacher ’ s activity : Students’ activity : - Well, kids, your home task was to do exercise 5 on page 15 and use the correct form of the verbs « make » or « do ». One pupil read the exercise, the rest ones check their home task.

Purpose: to check homework (2 min)

Teacher s activity :

Students’ activity :

- Well, kids, your home task was to do exercise 5 on page 15 and use the correct form of the verbs « make » or « do ».

One pupil read the exercise, the rest ones check their home task.

Purpose: to arrange change of activities to prevent tiredness, to relieve emotional stress of children (1 min)                     Let’s relax: follow the cloud and have a rest. (1 min)

Purpose: to arrange change of activities to prevent tiredness, to relieve emotional stress of children (1 min)

Let’s relax: follow the cloud and have a rest. (1 min)

Purpose: to revise lexical material  (2 min) Teacher ’ s activity Students’ activity The next task is matching. Now look at the slide and match the words (Задание на интерактивной доске) Слайд 22 (см. ниже)   20131114_164043_001.3gp Pupils match the words . To behave - вести себя  To obey smb - слушаться  Pocket money - карманные деньги Drive smb mad - сводить с ума Grow up - вырастать To embarrass - приводить в замешательство Pay attention to – обращать внимание To do chores – делать работу по дому

Purpose: to revise lexical material (2 min)

Teacher ’ s activity

Students’ activity

  • The next task is matching. Now look at the slide and match the words (Задание на интерактивной доске)

Слайд 22 (см. ниже)

20131114_164043_001.3gp

Pupils match the words .

To behave - вести себя

To obey smb - слушаться

Pocket money - карманные деньги

Drive smb mad - сводить с ума

Grow up - вырастать

To embarrass - приводить в замешательство

Pay attention to – обращать внимание

To do chores – делать работу по дому

Matching To behave To obey smb Pocket money Drive smb mad Grow up To embarrass Pay attention to To do chores Обращать внимание Сводить с ума Вырастать Приводить в замешательство Слушаться Делать работу по дому Карманные деньги Вести себя 20131114_164043_001.3gp

Matching

  • To behave
  • To obey smb
  • Pocket money
  • Drive smb mad
  • Grow up
  • To embarrass
  • Pay attention to
  • To do chores
  • Обращать внимание
  • Сводить с ума
  • Вырастать
  • Приводить в замешательство
  • Слушаться
  • Делать работу по дому
  • Карманные деньги
  • Вести себя

20131114_164043_001.3gp

Purpose: to read for detail  (10 min) Teacher’s activity  Students’ activity  Parents and their teenage children often use different words and expressions when they talk about the same things. Read the parents' and the teenagers' letters to fill in the table. (5 min) (Приложение 1) Pupils read for detail and fill in the table. Then they check their answers.

Purpose: to read for detail (10 min)

Teacher’s activity

Students’ activity

Parents and their teenage children often use different words and expressions when they talk about the same things. Read the parents' and the teenagers' letters to fill in the table. (5 min) (Приложение 1)

Pupils read for detail and fill in the table. Then they check their answers.

Children Parents Our son is angry with us They're never there for me. My parents control my life.           We try to do things together with him. They lecture me for days about how I should behave.       They embarrass me in front of my friends.   My parents want me to go to university and make a lot of money.       All they want is to enjoy themselves and have fun.     All they want is to  enjoy themselves and have fun.     She nags me for days after that.  

Children

Parents

Our son is angry with us

They're never there for me.

My parents control my life. 

       We try to do things together with him.

They lecture me for days about how I should behave.    

They embarrass me in front of my friends.  

My parents want me to go to university and make a lot of money.    

All they want is to enjoy themselves and have fun.

    All they want is to  enjoy themselves and have fun.

   

She nags me for days after that.  

Check yourselves :    Children Parents I'm fed up with my parents. Our son is angry with us They're never there for me. We spend a lot of time at work  My parents control my life.           We try to do things together with him. They lecture me for days about how I should behave.     We try to give him advice about how to behave They embarrass me in front of my friends.   it's important for us to know where our son is My parents want me to go to university and make a lot of money.       All these years we have been saving money to pay for him to go to university I have to be home by nine o'clock, so I miss all the fun. All they want is to enjoy themselves and have fun.     They say that all my friends are losers.      He wastes his time with his friends who couldn't care less about studies and school. She nags me for days after that.   I try to talk to her about it, but she doesn't understand.

Check yourselves :

Children

Parents

I'm fed up with my parents.

Our son is angry with us

They're never there for me.

We spend a lot of time at work 

My parents control my life. 

       We try to do things together with him.

They lecture me for days about how I should behave.    

We try to give him advice about how to behave

They embarrass me in front of my friends.  

it's important for us to know where our son is

My parents want me to go to university and make a lot of money.    

All these years we have been saving money to pay for him to go to university

I have to be home by nine o'clock, so I miss all the fun.

All they want is to enjoy themselves and have fun.

    They say that all my friends are losers. 

    He wastes his time with his friends who couldn't care less about studies and school.

She nags me for days after that.  

I try to talk to her about it, but she doesn't understand.

Listening Purpose: to practice listening for specific information ( 5 min)  Teacher’s activity  Students’ activity  Now we are going to listen to the text by Carol about her family. Listen to it very attentively and say if the sentences correct or not. A –correct  B – incorrect 1. Carol needs some advice about her sister. 2. At first Megan spent her breaks with Carol. 3. Carol admits she was pretending to be nice. 4. Carol’s dad advises Carol to discuss the problem with Megan. (Приложение 5 )  Pupils read the sentences and say « A » or « B »

Listening

Purpose: to practice listening for specific information ( 5 min)

Teacher’s activity

Students’ activity

Now we are going to listen to the text by Carol about her family. Listen to it very attentively and say if the sentences correct or not.

A –correct B – incorrect

1. Carol needs some advice about her sister.

2. At first Megan spent her breaks with Carol.

3. Carol admits she was pretending to be nice.

4. Carol’s dad advises Carol to discuss the problem with Megan.

(Приложение 5 )

Pupils read the sentences and say « A » or « B »

Speaking.  Purpose: to work in pairs ( 5 min)    Teacher:  Let’s work in pairs. Use the following phrases to write short  dialogues.  Pupils work in pairs and act out the dialogues.  Parents:  1.    You're driving me mad!  2.    I'd like you to go to university when you finish school!  3.    Why have you locked the door again?  4.    That music is getting on my ner ve  Children:  a)    Can't I decide for myself?  b)    Please don't nag me, Mum.  c)    Will you give me some pocket money this week?  d)    But    we need to have some fun!  e)    Leave me alone. I need my space .

Speaking. Purpose: to work in pairs ( 5 min)

Teacher: Let’s work in pairs. Use the following phrases to write short dialogues.

Pupils work in pairs and act out the dialogues.

Parents: 1.    You're driving me mad! 2.    I'd like you to go to university when you finish school! 3.    Why have you locked the door again? 4.    That music is getting on my ner ve

Children: a)    Can't I decide for myself? b)    Please don't nag me, Mum. c)    Will you give me some pocket money this week? d)    But    we need to have some fun! e)    Leave me alone. I need my space .

Recurrence of lexical material   Purpose: to enlarge students active vocabulary  ( 3 min) Teacher ’ s activity Student s’ activity What did we talk about at the previous lesson? Yes, you are right.. Let’s read the sentences and say if you agree or not. If not prove your point of view. Parents and children always understand each other.  Most of parents are against their children’s friends. They want their children to be unhappy. They always treat their children badly. Parents want their children to live better life than they had. Children read and say . Ответы учащихся: I agree/ I don’t agree. I think… One of the pupils tells the class about the problems. (Приложение 1) Now let’s sum it up. I want one of you to tell us about all the problems, which children may have with their parents.

Recurrence of lexical material

Purpose: to enlarge students active vocabulary ( 3 min)

Teacher ’ s activity

Student s’ activity

  • What did we talk about at the previous lesson? Yes, you are right..
  • Let’s read the sentences and say if you agree or not. If not prove your point of view.
  • Parents and children always understand each other.
  • Most of parents are against their children’s friends.
  • They want their children to be unhappy.
  • They always treat their children badly.
  • Parents want their children to live better life than they had.

Children read and say . Ответы учащихся: I agree/ I don’t agree. I think…

One of the pupils tells the class about the problems.

(Приложение 1)

Now let’s sum it up. I want one of you to tell us about all the problems, which children may have with their parents.

Summarizing Purpose: to  sum up what have been studied at the lesson  (1 min) Teacher’s activity Student’s activity What is the subject of our lesson today? What have you learnt? What was the most difficult task? Ответы учащихся: The subject of our lesson today is “Do your parents understand you?” We have spoken about the problems that children usually have and revised the words and clichés with the verbs “to make/to do” as well as we have found out the cases of using Complex Object. The most difficult task was……….

Summarizing

Purpose: to sum up what have been studied at the lesson (1 min)

Teacher’s activity

Student’s activity

What is the subject of our lesson today?

What have you learnt?

What was the most difficult task?

Ответы учащихся: The subject of our lesson today is “Do your parents understand you?”

We have spoken about the problems that children usually have and revised the words and clichés with the verbs “to make/to do” as well as we have found out the cases of using Complex Object.

The most difficult task was……….

Homework Purpose: to instruct the children in doing homework, to express  the students’ opinion about their class work  (1 min) Teacher ’ s activity Student ’ s activity Well, you have worked very hard today. Thank you, pupils, for your work. I’m sure the lesson was important for you. I’m pleased with your answers and your marks are … Thank you very much for your work. The lesson is over! Your homework is: 1 level. To do exercise 7 page 130 . 2 level. To write  about any problem that you or one of your friends / relatives had with their parents. How was the problem solved? Write down the task given.

Homework

Purpose: to instruct the children in doing homework, to express the students’ opinion about their class work (1 min)

Teacher ’ s activity

Student ’ s activity

Well, you have worked very hard today. Thank you, pupils, for your work. I’m sure the lesson was important for you. I’m pleased with your answers and your marks are …

Thank you very much for your work. The lesson is over!

Your homework is:

1 level. To do exercise 7 page 130 .

2 level. To write about any problem that you or one of your friends / relatives had with their parents. How was the problem solved?

Write down the task given.

Teacher :  Thank you for your work.  I wish you good luck!

Teacher : Thank you for your work. I wish you good luck!


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 9 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
открытый урок по теме "Do your parents understand you" в 9 классе.

Автор: Сабитова Гульнара Рифовна

Дата: 10.06.2014

Номер свидетельства: 100363

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) ""Do your parents understand you" конспект урока "
    ["seo_title"] => string(46) "do-your-parents-understand-you-konspiekt-uroka"
    ["file_id"] => string(6) "205031"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1429784438"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(69) "Конспект урока в 6 классе "Travelling to America""
    ["seo_title"] => string(49) "konspiekt-uroka-v-6-klassie-travelling-to-america"
    ["file_id"] => string(6) "277946"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453024563"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства