Урок в 7 классе на тему
«Is life at school easy?
Цели и задачи урока:
Продолжить ознакомление с правилами чтения
Развивать у обучающихся умение вести дискуссию
Развивать умение вести анализировать прочитанное
Тренировать навыки чтения, аудирования, диалогической речи.
Ход урока
Приветствие и организационный момент начала урока.
T: Hello. It is a nice day today, isn’t it? I’m glad to see you.
How are you, Sasha? What date is it today?
( слайд №1)
The title of our lesson is “Is life at school easy?’’
( слайд№2 )
Now look at the blackboard and try to correct the aims of our lesson.
Фонетическая зарядка проводится с использованием упражнения 1 стр 7 в рабочей тетради.
T: From the very beginning, let’s listen and repeat after me: Knife, pound, bow, boil, per, here, near, king, queen, knight, station, know, treasure, sing, quick, knee, annoy, quite, power, pleasure, pollution, bring, flower, hour, wrong.
Речевая зарядка представлена вопросами из предыдущего урока.
Do you go to a public or a state school?
Do boys and girls study together?
Do you go home or stay at school after lessons?
How many classes do you have today?
What’s your favourite subject?
Do you have to wear a uniform?
Повторение типов английских школ.
T: We know there are different types of school in England .
( слайд №3 ).
These are a state school, a public school and a boarding school. I suggest you to read the questions and choose one right answer.
(слайд № 4-12 )
Обучающиеся выполняют тест коллективно в ppt
5. Работа с текстом и предтекстовая работа для легкого понимания прочитанного. Упр3 стр 121
А) Ознакомление c новыми лексическими единицами.
( слайд №13 )
compulsory subject a detention
обязательный предмет наказание
an optional subject to do lines
предмет по выбору писать одно и тоже ( вид наказания)
polite to bully smb
вежливый задирать кого-либо
to punish a punishment
наказывать наказание
cheeky strict
развязный строгий
T: Let us read the text attentively- be ready to discuss it. ( В рамках работы по чтению текста акцентируем внимание на лексическом материале.) Далее проводится дискуссия в соответствии с заданием слайда №14 и 15.
What does Misha say about
the school
his room
his classmates
his teachers
school subjects
school punishments
What does Misha say about
the school
his room
his classmates
his teachers
school subjects
school punishments
Б) Сравнение и обсуждение двух писем на основе слайда №16. Это задание направлено на тренировку диалогической речи. Вопрос для обсуждения:Why didn’t Misha tell mum and dad the truth?
В) Выяснение, какие предметы называются обязательными (слайд №17)
Г) Обсуждение, какие предметы выберет Миша из предложенных.(слайд№18)
Help Misha choose his subjects. Which subject will be the easiest for him? Which one will be the most difficult? (Работа в парах)
Д) Аудирование, а после обсуждение прослушанного.
I must choose one foreign language-that is the problem. I didn’t learn French and German at school. I think I’ll choose German-it is easier. Now let us choose a Science subject. I’ll take Physics. My Physics teacher in Russia was very good. I hope it will help me. Then I must choose an Art subject. I’ll take History, Music, Art. I love them.
6. Подведение итогов.Our lesson is coming to the end. Today we work hard and very good. Your mark is good and excellent. What do you know today? What compulsory subjects do you study?
Your home task is to do ex№А р 123.