kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

"TV programs and films"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока. Класс 7. Тема урока "TV programs and films"

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«"TV programs and films"»

Unit of a long term plan Unit 1: “TV programs and films”

School: 30

Date: 31.01.2019

Teacher name: Zeinollina Ulzhan

CLASS: 7 G

Number present:

absent:

The aims of the lesson:

S1.recognise the difference between fact and opinion in short, simple texts on a wide range of general and curricular topics

S4.plan, write, edit and proofread work at text level with some support on a growing range of general and curricular topics;

W1.write with some support about real and imaginary past events, activities and experiences on a limited range of familiar general topics and some curricular topics;

Lesson objectives

All learners will be able to: read the text

Most learners will be able to: actively perform tasks

Some learners will be able to: perform assigned tasks and get good grades

Assessment criteria

1. to develop the learners` correct pronunciation of active vocabulary

2. listen and discuss of a given topic and questions

3.to develop the learners` reading skills

Level of thinking skills

Speaking, reading, writing

Values links

Lesson is aimed to bring up pupils of such consciousness, national spirit, social activity.

Cross-curricular links

Traditional

Previous learning

Learners have an information.


Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Start


2 min







2 min






30 min



























































































5 min


1 min

I. Organization moment.

  • Good afternoon boys and girls!

  • How are you?

  • Who is on duty today?

  • Who is absent today?

  • What day is it today?

  • What date is it today?

  • What season is it now?

II. Phonetic drill.

Let's start our lesson with phonetic drill. Now, look at me please. I’ll read this poem, listen and repeat after me.

A big bug bit the little bittle, but the little bittle bit the big bug back


III. New theme

EX 1. Which of the types of media below do you use every day?

  • Magazines

  • Newspapers

  • The internet

  • TV

  • Radio

  • Mobile Media Devices


EX 2. What problems can electronic media cause? LISTEN AND READ TO FIND OUT


EX 3. Read and translate

Teens & Electronic Media: A dangerous combination.

Electronic media can be very useful research tools for students, giving them all the information they need at the push of a button. However, they can cause a student's grades to drop. Spending many hours in front of a screen for entertainment purposes means that you spend less time studying and doing your school work. Another serious problem of electronic media abuse is a social one. Since you spend so much time watching TV, surfing the Net, reading magazines or playing computer games you are wasting valuable time you can spend with your friends and family. Electronic media are a great way to keep in touch with friends and family who five far away. Still they cannot replace the benefits of communicating with people in the real world.


Tips on using electronic media safely.

1. Set a time limit Give yourself about 1-2 hours a day to use any type of electronic media you want for entertainment.


2. Never do your homework or study while you're using electronic media.


3. Don't use electronic media in your bedroom. Keep all sources in the living room and out of your bedroom.


4. Take a break to stretch out your muscles after an hour of sitting. Also, after your time is up, do some kind of activity that will exercise your body and your mind.


5. Remember that not everything you read on the Internet is true! People are not always who they say they are, and teens often make bad decisions about the things they share. Think carefully before you type or post. You can't take, it back, and it can cause a lot of harm.


Подростки и электронные СМИ: опасная комбинация.

Электронные средства массовой информации могут быть очень полезными инструментами исследования для студентов, давая им всю необходимую информацию одним нажатием кнопки. Однако они могут привести к снижению оценок учащихся. Проводить много часов перед экраном для целей развлечений значит что вы тратите меньше время изучая и делая вашу работу школы. Еще одна серьезная проблема злоупотребления электронными СМИ - социальная. Так как вы тратите так много времени на просмотр телевизора, серфинг в сети, чтение журналов или играть в компьютерные игры вы тратите драгоценное время, которое вы можете провести с друзьями и семьей. Электронные СМИ-отличный способ поддерживать связь с друзьями и семьей, которые находятся далеко. Тем не менее, они не могут заменить преимущества общения с людьми в реальном мире.


Советы по безопасному использованию электронных носителей.

1. Установите лимит времени дайте себе около 1-2 часов в день, чтобы использовать любой тип электронных носителей, которые вы хотите для развлечения.


2. Никогда не делайте домашнюю работу или учебу, когда используете электронные носители.


3. Не используйте электронные носители в спальне. Храните все источники в гостиной и вне спальни.


4. Сделайте перерыв, чтобы размять мышцы после часа сидения. Кроме того, после того, как ваше время истекло, сделайте какую-то деятельность, которая будет осуществлять ваше тело и ваш ум.


5. Помните, что не все, что Вы читаете в интернете, правда! Люди не всегда те, за кого себя выдают, и подростки часто принимают неверные решения о том, чем они делятся. Тщательно подумайте, прежде чем печатать или публиковать. Ты не можешь забрать его обратно, и это может причинить много вреда.


VI. Reflection: “Five fingers”


The end of the lesson

- Our lesson is over, thank you good bye!

work with pupils


work with blackboar


work with blackboard

































School teacher: Ramazanova.A.E

Practitioner: Zeinollina Ulzhan


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Планирование

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
"TV programs and films"

Автор: Зейноллина Улжан Жандосовна

Дата: 01.05.2019

Номер свидетельства: 508920

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(115) "Разработка урока английского языка в 8 классе   по теме «Mass-Media» "
    ["seo_title"] => string(70) "razrabotka-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-8-klassie-po-tiemie-mass-media"
    ["file_id"] => string(6) "155945"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421339672"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(67) "Конспект урока на тему "Television and children""
    ["seo_title"] => string(48) "konspiekt-uroka-na-tiemu-television-and-children"
    ["file_id"] => string(6) "257703"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448374879"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(99) "Конспект урока английского языка 9 класс "Science and technology""
    ["seo_title"] => string(64) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_9_klass_science_and_technology"
    ["file_id"] => string(6) "474272"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1529943603"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(107) "Конспект урока английского языка 9 класс "Inventions and their inventors""
    ["seo_title"] => string(72) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_9_klass_inventions_and_their_inventors"
    ["file_id"] => string(6) "476274"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1535047858"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(74) "Контрольная работа по английскому языку"
    ["seo_title"] => string(44) "kontrol_naia_rabota_po_anghliiskomu_iazyku_2"
    ["file_id"] => string(6) "459544"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1519585917"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства