Сабақ 23 Сабақ жоспары/План урока Ағылшын тілі/ Английский язык Сабақтың тақырыбы/ Тема урока There are many reasons to learn English language. English Tenses Сабақтың мақсаты/ Цель урока Білімділік/ Образовательная
Увеличить объём знаний об особенностях распространения и влияния английского языка в мире. Дамытушылық /Развивающая Развивать способности к сравнению и сопоставлению, формулировать выводы из услышанного и прочитанного, развивать коммуникативные навыки(способности к общению в парах и группах), развивать познавательный интерес. Тәрбиелік /Воспитательная Воспитывать уважительное отношение к другой культуре, более глубокое осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран, формировать потребности и способности к стремлению понимать истинные причины популярности английского языка, способности понимать чужую точку зрения на проблему причин его популярности. Әдістемелік/Методическая Активизировать деятельность каждого студента на уроке, создать условия для повышения коммуникативной деятельности. Болашақ нәтижені болжау/ Описание ожидаемого результата Білім/Знания Перевод текста на русский язык Икемділік/ Умения Уметь составлять диалоги, умение отвечать на вопросы Дағды /Навыки Правильное произношение новых слов,
Сабақтың түрлері/ Тип урока New theme lesson Әдіс- тәсілдер/ Методы Словесный, наглядный Материалдар, оқу-әдістемелік әдебиет, аңықтамалық әдебиет / Материалы, учебно-методическая литература, справочная литература Ayapova, dictionary Құрал-жабдықтар, көрнекті құралдар / Оборудование, наглядные пособия Карточки-задания, video, presentation Пәнаралық байланыс / Межпредметные связи Geography, phonetics Сабақ барысы / Ход урока
| Сабақ кезеңдері / Этапы урока | Оқытушы іс-әрекеті / деятельность преподавателя | Студенттердың іс-әрекеті / деятельность студентов | Құрал-жабдықтар, көрнекті құралдар / оборудование, наглядные пособия |
1 | Ұйымдастыру-мақсаттық кезеңі / организационно-целевой этап | Greeting | Greeting | - |
2 | Операция-танымдық кезеңі / операционно-познавательный этап | Good morning, my dear students. How are you? I am fine too. Thank you. Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? Is anybody absent? | Good morning, my dear teacher. We are fine. And you? I am on duty today. Today… Today is….. All are present. | |
| А. Үй тапсырмасын тексеру / Этап проверки домашнего задания | What was your home task? | The home task was repeating. | |
| Б. Жаңа материалды белсенді меңгеруге студенттерды даярлау кезеңі / Этап подготовки студентов к активному усвоению нового материала | What do you think we are going to speak about? Teacher: What do you imagine when we think of English language? Complete the Word Web Teacher: Thank you, I’m glad to listen to your words. Now write down new words to reflect — отражать soul — душа behaviour — образ действий, манеры, поведение to create — создавать similar(to) — подобный, похожий, сходный average — нормальный, обыкновенный a mother tongue — родной язык Now, look at this video then we will discuss | I think we are going to speak about the role of the English language in the world. Students write date, theme. Students write new words. Discuss this video | presentation Vocabulary video |
| В. Жаңа білімді меңгеру / Этап усвоения новых знаний | Read and translate the text There are more than 2,700 languages in the world. Many of them are "alive" because people use them, but there are some "dead" languages, for example Latin. Two thousands years ago, Latin was the world's most important international language. Today this title belongs to English. It's a global language of travel, business, pop culture, sport and science. Over one billion people speak English. That's almost one fifth of the world's population. For over 400 million it's their first language. For the other 600 million it's either a second language or a foreign language. Grammar К сочинительным союзам относятся соединительные, противительные и разделительные союзы (материалы "Английский союз. Основные понятия" и "Употребление союзов"). Основные из них: | Students read the text and translate in Russian. Then students answer on the questions. Information about grammar | Text Cards(video) |
| Г. Жаңа білімді бекіту / Этап закрепления новых знаний | Make a dialogue on our theme Exercise 1. Point out he coordinate clauses (mark the elliptical ones) and comment on the way they are Joined. 1. It was high summer, and the hay harvest was almost over. (Lawrence)2. All the rooms were brightly lighted, but there seemed to be complete silence in the house. (Murdoch)3. | Students write dialogue in pairs. Then every student read dialogue. | Cards cards |
3 | Рефлексивті бағалау кезеңі / рефлексивно-оценочный этап | Well. Today you work hard. You marks are… | Students know their home task. | - |
| А. Үй тапсырмасы бойынша мәлімет беру кезені / Этап информации студентов о домашнем задании | Your home task: to learn new words, make 10 sentences | Write down their home task. | |
| Б. Сабақты қорытындылау / Подведение итогов урока | Our lesson is over. We've made so much today and as a conclusion of our lesson I wish you be always happy. Study English because of it’s very interesting and useful. Let's say "Good-bye" to our guests. | Good bye, teacher! | |