Просмотр содержимого документа
«sightseeing of london»
Тема урока : “The sights of London” («Достопримечательности Лондона»)
Цели урока:
Обучающие цели: познакомить с достопримечательностями Лондона, тренировать чтение слов по данной теме;
по лексике – повторить и активизировать лексический материал по данной теме; по грамматике - повторить ранее изученный грамматический материал (употребление определенного артикля с названиями местности, городов, улиц, парков, музеев, памятников);
Развивающие цели:
говорение – развивать монологическую и диалогическую речь (Игра «Согласен, не согласен», представление своих маршрутных листов развитие творческих способностей); письмо - развивать умения систематизировать свои знания, применять их в оформлении компьютерных презентаций (письменный текст презентации); чтение – развивать навыки чтения своих презентаций.
Воспитывающие цели: воспитывать уважения к культуре другой страны, к мнению окружающих тебя людей и работать в группе.
Оборудование: компьютеры, карты Лондона, карточки с названиями знаменитых мест Лондона, компьютерные программы.
ПЛАН УРОКА.
Good morning, children! You are welcome to an English lesson. I am glad to see you. How are you? (I’m fine, thank you!) Sit down, please. I hope you are ready for the lesson.
Дежурство.
Who is on duty today?
Who is absent?
What date is it today?
What is the weather like today?
ІІ. Основная часть урока.
Let’s start our lesson. Проговаривается тема, цель и план урока.
Topic of the lesson “The sights of London”. On the lesson we’ll know more about sights of London. We’ll remember the using Article “the” with the names of sights, make presentations and develop a route of a trip.
What do you imagine when you think of Britain?
What is the capital of UK? (The capital of UK is London) What sightseeing do you know? (Trafalgar Square, Natural History Museum, Big Ben……)
Учитель предлагает учащимся найти на карте достопримечательности Лондона. I want you to look at the map of London. Find the places you know and name them. What other places can you find on the map?
Давайте вспомним применение определенных артиклей. Некоторые учащиеся выполняют тест «Артикли» на компьютере. Let’s remember the using the definite article with the sights, Sit at these computers and do test № 1. Then you have to sit down on your places quietly when you will be ready. Примерныезаданиядлятеста. Используется Интернетовская программа «Экзаменатор»
Do you know about ……British Museum?
1). the
2). a
3) -
……Trafalgar Square is in London.
1). the
2). a
3) -
……Oxford Street is very big.
1). the
2). a
3) -
…..moon goes round the sun/
1). the
2). a
3) -
….girl in the street. The girl is nice.
1). the
2). a
3) -
Остальные учащиеся работают с учителем по карточкам. Перед каждым учеником лежит карточка с названием достопримечательности Лондона. Учащиеся ранее изучили употребление определенного артикля с названиями округов, улиц, площадей, отелей, музеев, памятников. Используя свои знания, они распределяют слова по двум группам: 1 группа - слова, используемые с артиклем “the” , 2 группа - слова, используемые без артикля.
the
-
Tower of London
Natural History Museum
London Eye
Nelson’s column
Arabella Hotel
Larmona Hotel
British Museum
Trafalgar Square
Baker Street
Hyde Park
Big Ben
Tunbridge Wells
London Bridge
Waterloo Bridge
Oxford Street
London Church Road Westminster Abbey
Учитель предлагает поиграть в игру: «Согласен или не согласен». Учащиеся повторяют за учителем предложение, если они согласны с утверждением и исправляют, если не согласны. I want you to play the game “Agree or disagree” Listen to my statements, please. If you agree you will repeat my statement. If you disagree correct the sentence.
London is capital of Scotland. - (No, I disagree. London is not capital of Scotland. London is capital of UK.).
Big Ben is an old palace. - (No, I disagree. Big Ben is not an old palace. Big Ben is an old clock.).
Victoria Station is a big, old famous station in London. - (Yes, I agree. Victoria Station is a big, old famous station in London.).
Trafalgar Square there is in the centre of London. – (Yes, I agree.Trafalgar Square there is in the centre of London.).
The natural History Museum there is in Edinburgh. - (No, I disagree. The Natural History Museum there is not in Edinburgh. The Natural History Museum there is in London.).
Sherlock Holmes lived in Baker Street. - (Yes, I agree. Sherlock Holmes lived in Baker Street.).
The Nelson’s column there is on Trafalgar Square. - (Yes, I agree. The Nelson’s column there is on Trafalgar Square.).
Westminster Abbey there is not near Big Ben. - (No, I disagree. Westminster Abbey there is near Big Ben.).
London is very rich in parks and gardens. – (Yes, I agree. London is very rich in parks and gardens.).
Физкультминутка.
I like to read,
I like to play,
I like to study every day.
I like to jump,
I like to run,
I like to play,
It’s fun.
Well, London attracts large numbers of people from different countries. And what do you know about famous places of London? Make the presentations, please! Who sits down at computers? Учащиеся по желанию садятся за компьютеры и выслушивают задание. -Используйте программу PowerPoint, фотографии из вашей папки и напишите 3-4 предложения
. На выполнение задания отводиться 15 минут. -Use the programmer Power Point. Choose the photos from your file and write down 3-4 sentences. You will have 15 minutes to do the task. Представлениепрезентаций. Let’s listen and look at your presentations. Примерыпрезентаций.
Westminster Abbey
-Well done. Thank you for your presentations.
Затем все школьники объединяются в две группы и определяют маршрут посещения этих знаменитых мест в Лондоне. -Now we shall work in 2 groups and develop a route of a trip. You will have 5 minutes to do the task. Then we shall listen to your variants.
Время закончилось, и мы сейчас заслушаем ваши варианты маршрутов. Варианты маршрутов заслушиваются.
-You time is up.
Один из маршрутов, написанный группой школьников.
From Charming Cross go down Whitehall to Big Ben, near you can see Westminster Abbey. Across Victoria Street and you will be in St James’s Park. There you can visit Buckingham Palace. Then go up the street round St James’s Park and you must find Nelson’s column on Trafalgar Square. Then go up Regent Street, turn left in Oxford Street, go down to Baker Street, go up and soon you will see Sherlock Holmes’s House.
Итогурока.
What did we do today? ( We did tests, made the presentations, developed a rout) What places do you want to visit? (I would like to visit Westminster Abbey. I would like to visit the Natural History Museum…..)
Домашнее задание и выставление оценок. -Open your daybooks and write down homework:
По желанию некоторые учащиеся выбирают задание: сделать свой собственный маршрут путешествия.
-Who makes your own route of a trip?
-Who wants to make more a full presentation of any famous place of London?