kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Внеклассное мероприятие "Twelve months"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель урока: расширять кругозор учащихся, развивать интерес к изучению иностранного языка посредством занимательных форм обучения.

Задачи:

1)познавательный аспект: расширять с помощью английского языка представление обучающихся об окружающем их мире, о языке как средстве взаимодействия с этим миром;

2)развивающий аспект: развивать речевую культуру школьников и культуру общения, актерские способности учащихся; способствовать развитию внимания, памяти;

3)учебный аспект: тренировать у учащихся лексико-грамматические навыки, навыки аудирования, говорения;

4)воспитательный аспект: прививать интерес к изучаемому языку, воспитывать взаимоуважение и чувство ответственности.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Внеклассное мероприятие "Twelve months"»


Тема: Twelve months.

Тип урока: внеклассное мероприятие

Цель урока: расширять кругозор учащихся, развивать интерес к изучению иностранного языка посредством занимательных форм обучения.

Задачи:

1)познавательный аспект: расширять с помощью английского языка представление обучающихся об окружающем их мире, о языке как средстве взаимодействия с этим миром;

2)развивающий аспект: развивать речевую культуру школьников и культуру общения, актерские способности учащихся; способствовать развитию внимания, памяти;

3)учебный аспект: тренировать у учащихся лексико-грамматические навыки, навыки аудирования, говорения;

4)воспитательный аспект: прививать интерес к изучаемому языку, воспитывать взаимоуважение и чувство ответственности.

Подготовка:

  1. наглядные: презентация (Приложение №1);

  2. раздаточный материал: карточки с названиями месяцев, картинки – погода.

Сценарий мероприятия

I. Организационный этап. (Приложение№1. Слайд №1)

I: Good afternoon, boys and girls! Glad to see you.

Cl: Glad to see you, too.

I: Sit down, please.

Сообщение темы урока.

A: The topic of our lesson today is «Twelve months and the Seasons»


II. Фонетическая зарядка. (Приложение№1. Слайд №2)

I: Let’s start our lesson. Look at the display. Repeat the words after me.

Spring summer autumn winter

(Ведущий произносит слова, появляющихся на экране времен года, учащиеся повторяют за ним.)

A: Now let’s remember the poem. (Приложение№1. Слайд №3)

Spring is green,

Summer is bright,

Autumn is yellow,

Winter is white.

(Ведущий произносит предложения, появляющихся на экране времен года, учащиеся повторяют за ним.)

III. Презентация мероприятия.

A: Сегодня на уроке вы не просто мальчики и девочки, вы продемонстрируете месяцы года. Какие они все разные, и каждый месяц по-своему красив и любим нами.

Приветствие.

I: This is the season when snowdrops bloom, when birds make their nests. (Приложение№1. Слайд №4)

Cl: Spring.

I: Spring months, you are welcome!

Pupil 1: I’m March. (Приложение№1. Слайд №5)

In the spring, in the spring

Sweet and fresh is everything!

Pupil 2: I’m April. (Приложение№1. Слайд №6)

April weather

Rain and sunshine both together

Pupil 3: I’m May. (Приложение№1. Слайд №7)

-In the merry month of May

Children all are happy and gay.

They laugh and sing and say:

“Welcome, welcome, merry May!”


A: The season when nights are short,

Children have plenty of fun

And sport boating and swimming all day long

Will make us well and strong! (Приложение№1. Слайд №8)

Cl: Summer.

A: Summer months, you are welcome!


Pupil 4: I’m June. (Приложение№1. Слайд №9)

The sun is shining,

Flowers are blooming,

The sky is blue,

And rains are few!

Pupil 5: I’m July. (Приложение№1. Слайд №10)

While the sun is shining brightly,

Little children, come with me,

Birds, and trees, and flowers to see!

Pupil 6: I’m August. (Приложение№1. Слайд №11)

Let us make a merry ring,

Talk and laugh, and dance and sing!

Quickly, quickly, come away,

For it is a pleasant day!



I: (Приложение№1. Слайд №12)

This is the season,

When apples are sweet.

It is the season,

When school-friends meet.

Cl: Autumn

I: Autumn months, you are welcome!

Pupil 7: I’m September! (Приложение№1. Слайд №13)

We like flowers that are bright,
We like flowers that are white,
We like flowers that are blue
We like red and yellow flowers too.

Pupil 8: I’m October. (Приложение№1. Слайд №14)

What a rainy season!

The sky is dark and grey;

No sunshine any more;

No playing outdoors.

Pupil 9: I’m November. (Приложение№1. Слайд №15)

But in the rainy season

I have other joys,

I read my books and play

At home with all my toys.


A: Now the bare black bushes
All look soft and white;
See the snowflakes falling;
What a pretty sight! (Приложение№1. Слайд №16)

What season is it?

Cl: Winter

Pupil 10: I’m December. (Приложение№1. Слайд №17)

This month brings you ski

And the New Year tree!

Pupil 11: I’m January. (Приложение№1. Слайд №18)

It is dark blue at night

In the morning it is white

The snowflakes are falling.

Pupil 12: And I’m February. (Приложение№1. Слайд №19)

This cold and frosty day

The sun is bright the snow is right!

IV. Chant with King cat

I: Now it’s time to chant with our friend King Cat! You are welcome!

Поют песню.

January is before February

March is after that

March is before April

But what comes after that?

May!

May is before June

July is after that

July is before August

But what comes after that?

September!


September is before October

November is after that

November is before December

But what comes after that?

January!

V. Игра-соревнование.

A: А сейчас время для викторины. Слушайте вопросы и поднимайте руку, если знаете ответ. Вам помогут картинки.

I: A little old man with 12 children, some short, some long, some cold, some hot. What is he? (Приложение №1. Слайд № 20-21)

Cl: A year.

A: What is without hands and without feet, without a head or a body, but can open a door? (Приложение№1. Слайд №22-23)

Cl: The wind.

I: What is that can catch me in the garden and make me wet? (Приложение№1. Слайд №24-25)

Cl: Rain.

A: It is white, it is cold. We can skate on it. What is it? (Приложение№1. Слайд №26-27)

Cl: Ice

I: What man cannot live inside the house? (Приложение№1. Слайд28-29)

Cl: A snowman

A: What goes up when the rain comes down? (Приложение№1. Слайд №30-31)

Cl: An umbrella.

I: Итак, теперь черед следующих вопросов, вспоминаем, как мы пишем названия месяцев.

  1. Which months have got only four letters?

June, July

  1. Which months have got only five letters?

April, March

  1. Which month has got only three letters?

May

  1. Which months end in “ber”?

September, October, November, December

  1. Which months have got the letter “r” in them?

October, November, April, December, January, March, September, February

  1. Which months start with the letter “M”?

May, March







VI. The song “Whoosh..”

A: Now, boys and girls, you are welcome with your song “Whoosh! I can hear the wind”

Дети поют песню.

Whoosh! I can hear the wind

Whoosh! I can hear the wind

Let’s run to the house!

Let’s run to the house!

Let’s run to the house!


Ssss! I can hear the rain!

Ssss! I can hear the rain!

Let’s run to the house!

Let’s run to the house!

Let’s run to the house!


Crack! I can see the storm!

Crack! I can see the storm!

Let’s run to the house!

Let’s run to the house!

Let’s run to the house!


Listen! I can’t hear the wind!

Listen! I can’t hear the rain!

Look! I can’t see the storm!

Look! I can see the sun!

Let’s go out to play!

Let’s go out to play!

Let’s go out to play!

Let’s go out to play!




VII. The game “Word Bingo”

I: Word Bingo! And now let’s play bingo! Word bingo! Each pupil has a grid with six rectangles. Write one month in each rectangle. Choose six months you like, but don’t repeat them. I shall say a month and you will cross them. If all off the words are crossed, say Bingo!


August

October

June

November

April

December

January

July

March

September

February

May


Ведущие проверяют карточки и награждают победителя.

VII. Итог урока.

I: Every season is good! (Приложение№1. Слайд №34) Our lesson is over.

A: Thank you for your active work at the lesson.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 3 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Внеклассное мероприятие "Twelve months"

Автор: Логвиновская Яна Николаевна

Дата: 23.11.2015

Номер свидетельства: 257331

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(100) "Разработка внеклассного мероприятия "AN HOUR OF MERRY COMPETITION" "
    ["seo_title"] => string(69) "razrabotka-vnieklassnogho-mieropriiatiia-an-hour-of-merry-competition"
    ["file_id"] => string(6) "172688"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1423846089"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства