Разработка внеклассного мероприятия "AN HOUR OF MERRY COMPETITION"
Разработка внеклассного мероприятия "AN HOUR OF MERRY COMPETITION"
“AN HOUR OF MERRY COMPETITION”
Aim: 1. To check up students’ knowledge.
2. Oral speech practice.
3. To create an interest to study English.
Type of the lesson: competition lesson.
The Plan:
I. Introduction. Objections.
- Good morning, boys and girls! We are glad to see you at our lesson. Today
we’ll have an unusual lesson. It is a competition lesson.
We have two teams here. (Both teams greet each other).
The first team “Brave children”
The motto: We are brave children!
We are merry and gay?
And we all like to play.
The second team “Friendship”
The motto: A friend in need is a friend indeed.
II. Warm-up.
Teacher: Let’s sing “The ABC Song”
Now I’ll show you some letters and you should give a word beginning with that letter.
III. Teacher: The first task is to guess the riddles.
1. Прыгнула из лужи прямо на порог,
Заквакала от радости пучеглазка – … (frog).
2. Английская миссис, немецкая фрау –
Утром все доят кормилицу … (cow).
3. Компот фруктовый ест из банки
На арене цирка … (monkey).
4. Почему сосисок нет?
Утащил их рыжий … (cat).
5. Отправился спать в берлогу к себе я,
Хозяин я леса, зовут меня … (bear).
6. Пудель, такса и бульдог
Есть для них названье – … (dog).
7. Он цирковой интеллигент –
Огромный, важный … (elephant).
8. От неё большущий вред,
Гнать из подвала нужно … (rat).
IV. Teacher: The next task is to find the rhymes.
1. Snack Where 2. Toy How
Son Clock Cow Nine
Hare Three Fine Know
Tree Black Snow Boy
Block Run Skate Eight
V. Teacher: Now the next task: “Guess the word”
(Каждой группе даются картинки, нужно их назвать и составить слово из
начальных букв)
1. Hand 4. Table
2. Chair 5. Pear
3. Boot 6. Badge
Teacher: Now the coded words. I’ll give you numbers and you will find the words.
1. 7-12-1-9-8 (stone)
2. 100-1-10 (hot)
3. 10-11-18-20-100 (teeth)
4. 6-1-9 (son)
5. 9-18-7-3 (nest)
6. 19-8-10 (net)
VI. A game with the spectators.
А сейчас задание на смекалку. Долго не думая, ответьте на следующие вопросы, используя краткие ответы: YES или NO.
1. Can cows jump? (NO)
2. Are elephants big? (YES)
3. Can penguins fly? (NO)
4. Are crocodiles blue? (NO)
5. Are giraffes from Africa? (YES)
6. Can tortoises run fast? (NO)
7. Are twelve months in a year? (YES)
8. Are ten days in a week? (NO)
9. Is May longer than April? (YES)
10. Is February shorter than January? (YES)
VII. Puzzle Time.
Составить сложные слова из двух простых. Раздать карточки со словами для каждой группы. Работа выполняется на скорость.
Words:
grand mother
hot work
hop noon
leap ground
sports frog
after scotch
home father
grand ball
VIII. Find the Words.
Для участников – «эстафета»: отыскать среди букв алфавита «скрытые» слова и подчеркнуть их.
zbrotherrwdogu vsonlbnmilkosy
juicepfatherkfdq gsmotherwcatuf
ahellossisterlhgm swhatblauntrqiho
yfbagospfriendvpi feunclegpoteazgy
IX. Put the pictures in the alphabetical order.
Вызываются по одному участнику из каждой команды. Задание: расставить картинки в алфавитном порядке.
X. Teacher:
When you study at school, you learn to read books, but first of all you have
learned letters. Now the next task is to guess the words. Texts will help you.
Ben
Ben is a schoolboy. Every day he takes his … and goes to school. Ben’s teacher is a … man, not a woman. His name is Peter Brown.
Ben is a good pupil. He … read and write. Ben … many friends at school.
(bag, man, can, has)
A House
You can see a house in the picture. It is not little. It is … . I live in this house. My mane is … . I am a little boy. I am … years old. I don’t like to … still. I like to play.
(big, Tim, six, sit)
X. Round-up.
Жюри подсчитывает баллы, награждает победителей и участников грамотами.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Разработка внеклассного мероприятия "AN HOUR OF MERRY COMPETITION" »
“AN HOUR OF MERRY COMPETITION”
Aim: 1. To check up students’ knowledge.
2. Oral speech practice.
3. To create an interest to study English.
Type of the lesson: competition lesson.
The Plan:
Introduction. Objections.
Good morning, boys and girls! We are glad to see you at our lesson. Today
we’ll have an unusual lesson. It is a competition lesson.
We have two teams here. (Both teams greet each other).
The first team “Brave children”
The motto: We are brave children!
We are merry and gay?
And we all like to play.
The second team “Friendship”
The motto: A friend in need is a friend indeed.
Warm-up.
Teacher: Let’s sing “The ABC Song”
Now I’ll show you some letters and you should give a word beginning with that letter.
Teacher: The first task is to guess the riddles.
Прыгнула из лужи прямо на порог,
Заквакала от радости пучеглазка – … (frog).
Английская миссис, немецкая фрау –
Утром все доят кормилицу … (cow).
Компот фруктовый ест из банки
На арене цирка … (monkey).
Почему сосисок нет?
Утащил их рыжий … (cat).
Отправился спать в берлогу к себе я,
Хозяин я леса, зовут меня … (bear).
Пудель, такса и бульдог
Есть для них названье – … (dog).
Он цирковой интеллигент –
Огромный, важный … (elephant).
От неё большущий вред,
Гнать из подвала нужно … (rat).
Teacher: The next task is to find the rhymes.
1. Snack Where 2. Toy How
Son Clock Cow Nine
Hare Three Fine Know
Tree Black Snow Boy
Block Run Skate Eight
Teacher: Now the next task: “Guess the word”
(Каждой группе даются картинки, нужно их назвать и составить слово из
начальных букв)
Hand 4. Table
Chair 5. Pear
Boot 6. Badge
Teacher: Now the coded words. I’ll give you numbers and you will find the words.
7-12-1-9-8 (stone)
100-1-10 (hot)
10-11-18-20-100 (teeth)
6-1-9 (son)
9-18-7-3 (nest)
19-8-10 (net)
VI.A game with the spectators.
А сейчас задание на смекалку. Долго не думая, ответьте на следующие вопросы, используя краткие ответы: YES или NO.
Can cows jump? (NO)
Are elephants big? (YES)
Can penguins fly? (NO)
Are crocodiles blue? (NO)
Are giraffes from Africa? (YES)
Can tortoises run fast? (NO)
Are twelve months in a year? (YES)
Are ten days in a week? (NO)
Is May longer than April? (YES)
Is February shorter than January? (YES)
VII. PuzzleTime.
Составить сложные слова из двух простых. Раздать карточки со словами для каждой группы. Работа выполняется на скорость.
Words:
grand mother
hot work
hop noon
leap ground
sports frog
after scotch
home father
grand ball
VIII. Find the Words.
Для участников – «эстафета»: отыскать среди букв алфавита «скрытые» слова и подчеркнуть их.
zbrotherrwdogu vsonlbnmilkosy
juicepfatherkfdq gsmotherwcatuf
ahellossisterlhgm swhatblauntrqiho
yfbagospfriendvpi feunclegpoteazgy
IX. Put the pictures in the alphabetical order.
Вызываются по одному участнику из каждой команды. Задание: расставить картинки в алфавитном порядке.
X.Teacher:
When you study at school, you learn to read books, but first of all you have
learned letters. Now the next task is to guess the words. Texts will help you.
Ben
Ben is a schoolboy. Every day he takes his … and goes to school. Ben’s teacher is a … man, not a woman. His name is Peter Brown.
Ben is a good pupil. He … read and write. Ben … many friends at school.
(bag, man, can, has)
A House
You can see a house in the picture. It is not little. It is … . I live in this house. My mane is … . I am a little boy. I am … years old. I don’t like to … still. I like to play.
(big, Tim, six, sit)
X.Round-up.
Жюри подсчитывает баллы, награждает победителей и участников грамотами.