kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка внеклассного мероприятия "AN HOUR OF MERRY COMPETITION"

Нажмите, чтобы узнать подробности

“AN HOUR OF MERRY COMPETITION” Aim: 1. To check up students’ knowledge. 2. Oral speech practice. 3. To create an interest to study English. Type of the lesson: competition lesson. The Plan: I. Introduction. Objections. - Good morning, boys and girls! We are glad to see you at our lesson. Today we’ll have an unusual lesson. It is a competition lesson. We have two teams here. (Both teams greet each other). The first team “Brave children” The motto: We are brave children! We are merry and gay? And we all like to play. The second team “Friendship” The motto: A friend in need is a friend indeed. II. Warm-up. Teacher: Let’s sing “The ABC Song” Now I’ll show you some letters and you should give a word beginning with that letter. III. Teacher: The first task is to guess the riddles. 1. Прыгнула из лужи прямо на порог, Заквакала от радости пучеглазка – … (frog). 2. Английская миссис, немецкая фрау – Утром все доят кормилицу … (cow). 3. Компот фруктовый ест из банки На арене цирка … (monkey). 4. Почему сосисок нет? Утащил их рыжий … (cat). 5. Отправился спать в берлогу к себе я, Хозяин я леса, зовут меня … (bear). 6. Пудель, такса и бульдог Есть для них названье – … (dog). 7. Он цирковой интеллигент – Огромный, важный … (elephant). 8. От неё большущий вред, Гнать из подвала нужно … (rat). IV. Teacher: The next task is to find the rhymes. 1. Snack Where 2. Toy How Son Clock Cow Nine Hare Three Fine Know Tree Black Snow Boy Block Run Skate Eight V. Teacher: Now the next task: “Guess the word” (Каждой группе даются картинки, нужно их назвать и составить слово из начальных букв) 1. Hand 4. Table 2. Chair 5. Pear 3. Boot 6. Badge Teacher: Now the coded words. I’ll give you numbers and you will find the words. 1. 7-12-1-9-8 (stone) 2. 100-1-10 (hot) 3. 10-11-18-20-100 (teeth) 4. 6-1-9 (son) 5. 9-18-7-3 (nest) 6. 19-8-10 (net) VI. A game with the spectators. А сейчас задание на смекалку. Долго не думая, ответьте на следующие вопросы, используя краткие ответы: YES или NO. 1. Can cows jump? (NO) 2. Are elephants big? (YES) 3. Can penguins fly? (NO) 4. Are crocodiles blue? (NO) 5. Are giraffes from Africa? (YES) 6. Can tortoises run fast? (NO) 7. Are twelve months in a year? (YES) 8. Are ten days in a week? (NO) 9. Is May longer than April? (YES) 10. Is February shorter than January? (YES) VII. Puzzle Time. Составить сложные слова из двух простых. Раздать карточки со словами для каждой группы. Работа выполняется на скорость. Words: grand mother hot work hop noon leap ground sports frog after scotch home father grand ball VIII. Find the Words. Для участников – «эстафета»: отыскать среди букв алфавита «скрытые» слова и подчеркнуть их. zbrotherrwdogu vsonlbnmilkosy juicepfatherkfdq gsmotherwcatuf ahellossisterlhgm swhatblauntrqiho yfbagospfriendvpi feunclegpoteazgy IX. Put the pictures in the alphabetical order. Вызываются по одному участнику из каждой команды. Задание: расставить картинки в алфавитном порядке. X. Teacher: When you study at school, you learn to read books, but first of all you have learned letters. Now the next task is to guess the words. Texts will help you. Ben Ben is a schoolboy. Every day he takes his … and goes to school. Ben’s teacher is a … man, not a woman. His name is Peter Brown. Ben is a good pupil. He … read and write. Ben … many friends at school. (bag, man, can, has) A House You can see a house in the picture. It is not little. It is … . I live in this house. My mane is … . I am a little boy. I am … years old. I don’t like to … still. I like to play. (big, Tim, six, sit) X. Round-up. Жюри подсчитывает баллы, награждает победителей и участников грамотами.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка внеклассного мероприятия "AN HOUR OF MERRY COMPETITION" »

“AN HOUR OF MERRY COMPETITION”


Aim: 1. To check up students’ knowledge.

2. Oral speech practice.

3. To create an interest to study English.

Type of the lesson: competition lesson.



The Plan:


  1. Introduction. Objections.

  • Good morning, boys and girls! We are glad to see you at our lesson. Today

we’ll have an unusual lesson. It is a competition lesson.

We have two teams here. (Both teams greet each other).


The first team “Brave children”

The motto: We are brave children!

We are merry and gay?

And we all like to play.


The second team “Friendship”

The motto: A friend in need is a friend indeed.


  1. Warm-up.



Teacher: Let’s sing “The ABC Song”

Now I’ll show you some letters and you should give a word beginning with that letter.



  1. Teacher: The first task is to guess the riddles.


  1. Прыгнула из лужи прямо на порог,

Заквакала от радости пучеглазка – … (frog).

  1. Английская миссис, немецкая фрау –

Утром все доят кормилицу … (cow).

  1. Компот фруктовый ест из банки

На арене цирка … (monkey).

  1. Почему сосисок нет?

Утащил их рыжий … (cat).

  1. Отправился спать в берлогу к себе я,

Хозяин я леса, зовут меня … (bear).

  1. Пудель, такса и бульдог

Есть для них названье – … (dog).

  1. Он цирковой интеллигент –

Огромный, важный … (elephant).

  1. От неё большущий вред,

Гнать из подвала нужно … (rat).

  1. Teacher: The next task is to find the rhymes.


1. Snack Where 2. Toy How

Son Clock Cow Nine

Hare Three Fine Know

Tree Black Snow Boy

Block Run Skate Eight



  1. Teacher: Now the next task: “Guess the word”


(Каждой группе даются картинки, нужно их назвать и составить слово из

начальных букв)


  1. Hand 4. Table

  2. Chair 5. Pear

  3. Boot 6. Badge


Teacher: Now the coded words. I’ll give you numbers and you will find the words.

  1. 7-12-1-9-8 (stone)

  2. 100-1-10 (hot)

  3. 10-11-18-20-100 (teeth)

  4. 6-1-9 (son)

  5. 9-18-7-3 (nest)

  6. 19-8-10 (net)


VI. A game with the spectators.

А сейчас задание на смекалку. Долго не думая, ответьте на следующие вопросы, используя краткие ответы: YES или NO.


  1. Can cows jump? (NO)

  2. Are elephants big? (YES)

  3. Can penguins fly? (NO)

  4. Are crocodiles blue? (NO)

  5. Are giraffes from Africa? (YES)

  6. Can tortoises run fast? (NO)

  7. Are twelve months in a year? (YES)

  8. Are ten days in a week? (NO)

  9. Is May longer than April? (YES)

  10. Is February shorter than January? (YES)


VII. Puzzle Time.


Составить сложные слова из двух простых. Раздать карточки со словами для каждой группы. Работа выполняется на скорость.

Words:

grand mother

hot work

hop noon

leap ground

sports frog

after scotch

home father

grand ball


VIII. Find the Words.


Для участников – «эстафета»: отыскать среди букв алфавита «скрытые» слова и подчеркнуть их.


zbrotherrwdogu vsonlbnmilkosy

juicepfatherkfdq gsmotherwcatuf

ahellossisterlhgm swhatblauntrqiho

yfbagospfriendvpi feunclegpoteazgy


IX. Put the pictures in the alphabetical order.


Вызываются по одному участнику из каждой команды. Задание: расставить картинки в алфавитном порядке.


X. Teacher:

When you study at school, you learn to read books, but first of all you have

learned letters. Now the next task is to guess the words. Texts will help you.



Ben

Ben is a schoolboy. Every day he takes his … and goes to school. Ben’s teacher is a … man, not a woman. His name is Peter Brown.

Ben is a good pupil. He … read and write. Ben … many friends at school.

(bag, man, can, has)


A House

You can see a house in the picture. It is not little. It is … . I live in this house. My mane is … . I am a little boy. I am … years old. I don’t like to … still. I like to play.

(big, Tim, six, sit)


X. Round-up.

Жюри подсчитывает баллы, награждает победителей и участников грамотами.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 2 класс

Скачать
Разработка внеклассного мероприятия "AN HOUR OF MERRY COMPETITION"

Автор: Куценко Лариса Ивановна

Дата: 13.02.2015

Номер свидетельства: 172688


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства