Просмотр содержимого документа
«Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5 классе игра «I know everything».»
Решетникова Л.А.учитель английского языка Токтамысская средняя школа Буландынского района
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5 классе
игра «Iknoweverything».
Цель игры: развивать неподготовленную речь учащихся, обобщить знания учащихся, полученные на уроках английского языка.
Задачи: закрепить знания учащихся,
развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение; развивать положительные личностные качества;
воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка.
Оформление кабинета:
На доске название игры «I know everything», флаги англоязычных стран, карта СК Великобритании и Северной Ирландии, правила игры, квадрат с цифрам, перечень конкурсов.
Ход занятия.
Организационный момент. Приветствие ведущего.
Teacher: Good afternoon, children and our guests! I’m very glad to see you here. Now we shall organize a competition called “ I know everything”. Two teams will take part in a game of the most quick-witted and the cleverest. It’s time to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team?
P1: I’m the captain of the team. The name of our team is “Stars”.
Teacher: Who is the captain of the 2nd team?
P2: I’m the captain of the team. The name of our team is “Space”.
P 3: I’m the captain of the team. The name of our team is “Sport”.
(Состав команд, их названия определяются заранее).
Teacher: Today all of you have a good chance to improve your English during the game. I have invited a competent jury to count the points. The members of our jury are your teachers and pupil of 11th form
Now I’m going to teach you how to play this game. The game has 8 contests, they are:
The ABC game.
A magic 5.
Parts and wholes.
Proverbs and sayings.
Hidden words.
A tongue-twister.
The right choice.
Inventions and discoveries.
Well, I wish you success. Be active, honest and helpful!
Основной этап.
Teacher: And now we come to the 1st contest of the game called “The ABC game”. Kids, you’ll get some letters from the English alphabet. You must put the letters in the right order, so as to get the name of the English-speaking country.
You have 1 minute at your disposal. Each team can get 5 points.
(Карточки с буквами: 1. Е, N, G, L, A, N, D. 2. A, M, E, R, I, C, A 3. Canada 4. New Zealand.)
Quiz-master: And now we come to the 2nd contest which is called “A magic 5”. Look at the square, each team will take turns in answering questions. You’ll choose any number. Captains will have an opportunity to choose the number. (Капитан выбирает номер задания, и команда отвечает)
You can get 5 points for the right answer.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Say or sing the English alphabet. (рассказать алфавит)
Name 5 colors. (Назвать 5 цветов)
Name 5 sorts of vegetables.( 5 сортов овощей)
Name 5 school subjects. ( 5 школьных предметов)
You’re lucky! You won a prize!
Name 5 sorts of fruit. (5 сортов фруктов)
Name 5 sports. ( 5 видов спорта)
Name 5 professions. ( 5 названий профессии)
Name 5 things that people wear.( 5 предметов одежды)
Name 5 wild animals. ( 5 животных)
Дети быстро и весело отвечают на вопросы, члены команды помогают друг другу, если вытягивается номер 5, команда просто получает 5 очков.
Teacher: The 3rd contest is called “Parts and wholes”. I need 1 pupil from each team. You should combine these parts so as to get a popular name. Who will be the first? You can get 1 point for each right answer.
Любимые герои мультиков.
Командам нужно соединить части имен мультипликационных героев. Задание выполняют все команды одновременно.
1. Mickey a) Claus
2. Mary b) Duck
3. Robinson c) Pooh
4. Peter d) Mouse
5. Donald e) Poppins
6. Winny-the- f) Crusoe
7. Santa g) Pan
Teacher: Our next contest is called “Proverbs and sayings”. Each team will get a list of words. You should rearrange the words so as to make up a proverb. You have 2 minutes.
(Обе команды получают одинаковый набор слов, из которых должны получиться 3 английские пословицы).
Better late than never. Лучше поздно , чем никогда.
Two heads are better than one. Одна голова хорошо, а две лучше.
East or West home is best. В гостях хорошо, а дома лучше.
Teacher: Our next contest is called
4. Задание «Кто хочет стать миллионером?».
Команды выбирают правильный ответ из предложенных. Задание выполняют все команды одновременно.
1. The capital of Great Britain is: a) Moscow b) London c) Paris d) New-York
2. Traditional English houses usually have: a) 1 floor b) 2 floors c) 3 floors d) 4 floors
3. Where do men wear skirts (kilts)(юбка)? a) America b) Scotland c) Italy d) Russia
4. Ничего уютней нет, Чем моя квартира … Всё уютно и привычно, На стене картина … Чтобы время знать я мог, Есть часы большие…
a) haus, cartina, klock; b) flat, picture, clok; c)Flat, picture, clock; d) Flet, pictur, klok.
5. Where can you see a kangaroo? a) India b) Australia c) Ukraine d) Canada
Teacher: Our next contest is called
5. Конкурс «Составь слова».
Из слова grandmother командам нужно составить как можно больше слов. Задание команды выполняют одновременно.
Teacher: The contest is called “The right choice”. It’s very important to make the right choice in our life: the right choice of a color, a hobby, a friend. Each team should answer my questions. You’ll get the cards with the letters a, b, c. Choose the right answer and show us the card.
The capital of England is a) London b) Paris c) Moscow.
London stands a) the Volga b) the Mississippi c) the Thames.
The symbol of England is a) a red rose b) a tulip c) a daffodil.
The English flag is a) blue and white b) red and green c) red and white.
Golf comes from a) Scotland b) Russia c) the USA.
A. Bell invented a) a car b) a telephone c) a plane.
Ch. Chaplin was a) an artist b) a composer c) an actor.
Cricket comes from a) England b) Italy c) France.
“Robinson Crusoe” was written by a) Lewis Carroll b) Daniel Defoe c) Alan Milne.
.
6. Конкурс «Отгадай загадку». Отвечает тот, кто первый поднял руку. 1) Im big. Im grey. My nose is long. My tail is short I’m an … . (elephant)
2) I’m little. I’m grey. My nose is short. My tail is long. I’m a … . (mouse)
3) I’m small. I’m white. My nose is black. My ears are long. I like carrots. I’m a … . (rabbit, hare)
4) I’m big. I’m red. My tail is long. I like cocks and hens. I’m a … . (fox)
5) I’m big. I have a long tail and strong teeth. I live in Africa. I like to eat giraffes and goats. I’m green. (crocodile)
6) I am your friend. I say “Bow-wow-wow!” (dog)
7) I am very useful. I give you milk, cheese, cream, meat. (cow)
8) Children like me, because I’m funny. I can do a lot of things like people. (monkey) Заключительный этап. Подведение итогов игры.
(Победителям игры ставятся в журнал отличные оценки).
Reflection. Do you like our game? Will you take part in such games more?