kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Тақырыбы: "William Shakespeare"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Сабақ тақырыбы Шекспир. Сабақ өте қызықты баларар.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Тақырыбы: "William Shakespeare"»

The theme:"Welcome to London"

The aims of the lesson: to get some information about London

to be able to speak about sightseeing in London

to develop pupils speaking, writing and listening abilities

to improve motivation and participation in classroom activities

The type of the lesson: new theme

Visual aids: active board, pictures, grammar table etc.

The procedure of the lesson

Organisation moment

T– Good morning, my dear friends. I’m glad to see you. (– Good morning, teacher. We’re glad to see you too)

– What is the date today? (– Today is …)

– What is the weather like today? (– It’s …)

– Look at the picture (slide 1) and guess what our lesson will be about. (– It will be about London.)

Warm-up 

-What do you know about London?

London is the capital of Great Britain

Is London a city or a town?

:London is a city.

-Where is London situated?

It is situated on the river Thames.

-Is it one of the biggest cities in the world? Is it beautiful?

Yes, it is.

 What sightseeings  of London do you know?

I know…

3.Explanation of the new theme

– We’ll speak about London today. And we start our lesson with phonetic exercises. Look at the screen and repeat after me (slide 2)

– You have already learnt a lot about London. Let me see what you know about it. Answer my questions, please.

  1. What river is in the centre of London? (It is the river Thames.)

  2. How many bridges are there over the Thames? (There are 27 bridges.)

  3. How many people live in London? (More than seven million people live there.)

  4. What square is in the centre of London? (It’s Trafalgar Square.)

  5. What is the name of the theatre which is situated in the centre of the former fruit and vegetable market? (it’s The Royal Opera House or Covent Garden.)

  6. What is the main church in London? (It’s St. Paul’s Cathedral.)

  7. What street is the main shopping centre? (It’s Oxford Street.)



At the beginning of our lesson we have to repeat some words. Answer the question, please: What is двухэтажный автобус in English?

достопримечательность

мост

столица

королева

собор

Thank you. And now we start our lesson.

T: Your homework for today’s lesson was to work in groups and to make a project “Welcome to London.” I hope the results will be excellent. You should be very attentive because you will have to fill in the blanks in the “London. Sightseeing” quiz.

Группа русских туристов приехали в Лондон впервые. Они хотят посмотреть самые знаменитые достопримечательности. Эта леди - руководитель группы. А это - корреспондент. Он всегда задаёт много вопросов. Это - гиды туристического агентства, а это - его директор. Я тоже турист и отправляюсь вместе с вами в турагентство.

GL: Good morning!

D: Good morning! Can I help you?

GL: We are in London for the first time. What could you suggest?

D: I can suggest a double-decker bus tour about London and a boat tour along the Thames. Which of these do you prefer?

GL: I think we’ll go on boat tour.

D: Here you can see some leaflets about the most famous London sights.

GL: Thanks a lot.

G1: Dear guests! You are welcome on board. As you know, London is the capital of Great Britain. It is a very old city. It’s about two thousand years old. Now London is a big port and a beautiful city with large squares and parks. About seven million people live here. The Thames is not long river. It’s three hundred and thirty kilometers long. The English people call it “The Father of London”

G2: And now we start our tour from Tower Bridge. The road over the bridge is built on two central sections; they open two or three times a week to let ships through. On the right bank of river you can see the Tower of London. It is nine hundred years old. In the early days of history of England the English kings lived here. Then it was a prison and now it is a museum. The walls of the Tower are five meters thick. In the museum you can see many old guns.

G3: Now we are coming to London Bridge. It is two thousand years old. There were houses and shops on it and people paid money when they crossed the bridge. In 1960 the people of London wanted to build a large new bridge at this place. A very rich American bought the old London Bridge. The American brought the parts of the bridge on a ship to Arizona in the USA.

C: Excuse me. I’ve got a question. Why did that rich American buy the old London Bridge?

G3: He wanted to show it to people for money.

C: Thanks a lot.

G4: And now we can visit St. Paul’s Cathedral. It was created by England’s greatest architect Sir Christopher Wren. The Cathedral was begun in 1675 and was finished only in 1710.

G5: And now we are making our tour up the Thames to the House of Parliament. It is the seat of British government. There is the Clock Tower and the clock in the House of Parliament. The Clock Tower is 318 feet high. The man in charge of building was Sir Benjamin Hall. The man was very tall and the workers and his friends called him Big Ben. So they called the bell Big Ben too.

G1: Dear guests! Our tour is over. I hope you liked it. And now we can start our bus tour.

But if you are hungry we can go to a cafe to have lunch.

C: Oh, it would be best.

Waiter: Can I help you?

RT1: Could you show us the menu, please?

W: Certainly. Here it is. Are you ready to order?

RT2: Yes, we have fish and chips and two ice-creams, please.

W: What will you have to drink?

RT1: I’ll have apple juice.

RT2: And I’ll have coffee, please.

W: Here is your bill, please.

RT1: Thank you. Goodbye.

G6: Now we are coming to Trafalgar Square. It commemorates Nelson’s victory at the battle of Trafalgar. There is a Nelson’s column in the center of square. It is over 170 feet high. The statue shows Nelson with one hand and one eye. He lost them in the battle. The four bronze lions at the base were added in 1867.

C: Excuse me, what do the lions symbolize?

G6: They symbolize four Nelson’s victories.

C: Thanks a lot.

G7: On the north side of Trafalgar Square there is the National gallery. It houses one of the finest art collections in the world. It includes paintings of the British, Italian, French, Dutch and other famous schools.

G8: There are a lot of parks and gardens in London. In Regent’s park there is London Zoo.

Today there are more than 8000 animals in the Zoo.

C: Which animals are the biggest in the Zoo?

G8: The biggest animals are giraffes, elephants and rhinos.

Т: What birds live in the Zoo?

G8: There are parrots, pelicans, ducks, eagles and many others.

C: Thank you.

G1: We are coming now to Westminster Abbey. It is a royal church. Here you can see the tombs of many British kings and queens and other famous people. The Abbey was founded in the 11th century.

G2: Now we are at Buckingham Palace. It is the London home of the queen. When the flag is flying on the top she is at home. The ceremony of the Changing of the Guard is a great tourist attraction. It takes place daily at half past twelve in the afternoon and lasts half an hour.

C: How many rooms are there in the Palace?

G2: There are 600 rooms.

C: Does the Queen’s family live at the Palace?

G2: They stay at the Palace on weekdays.

C: Thank you.

G3: We are coming now to Hide Park. It is the largest park in the West End of London. The park has Speaker’s Corner where anyone can make a speech about anything they want. It is a very democratic park.

G4: I welcome you to the British Museum. The British Museum has one of the largest libraries in the world. There are more than 6 million books in the library. At present the library has modern electronic equipment, so the reader does not have to wait long to receive the material he needs.

G5: Unfortunately our tour has finished. I hope that you enjoyed our tour of London. Thank you and goodbye.

RT1: Excuse me. Could I phone to Russia?

G5: Yes, certainly. You can use this telephone.

RT1: Hello, Mum! We are in London now. We have visited many interesting places here: the Tower of London, Buckingham Palace, the British Museum, Trafalgar Square, Westminster Abbey and others. It was very interesting. I’ll tell you more at home. Goodbye.

T: And now write down the homework, please. At home you must read the text at page and answer the questions after the text. Do you understand?

T: Did you enjoy our excursion? What places of interest in London do you like best? And now you can make a little test about your trip.

Test

1. You can see the column with a statue of Nelson in…

a) Hyde Park
b) Trafalgar Square
c) Piccadilly Circus

2. … is a very democratic park.

a) Regent’s Park
b) Hyde Park
c) St. James’s Park

3. London Zoo is in…

a) Regent’s Park
b) St. James’s Park
c) Hyde Park

4. They change the Guard every day at…

a) 9.30 a.m.
b) 11.30 a.m.
c) 12 o’clock

5. The London home of the Queen is…

a) Buckingham Palace
b) Westminster Abbey
c) Covent Garden.

6. The seat of the British government is…

a) The House of Parliament
b) Piccadilly Circus
c) Hyde Park

7. The Americans bought…

a) Tower Bridge
b) London Bridge
c) Statue of Nelson

Т: Пожалуйста, на своих тестах с обратной стороны поставьте следующие значки, т.е. выберете тот, который подходит вам:

Урок понравился

Урок прошел, как и все остальные

Урок не понравился

Образовательная:

  • обобщение лексического материала по теме “Town Life. London”, получение дополнительной информации;

  • совершенствование навыков аудирования, чтения, говорения;

Развивающие:

  • формирование коммуникативных и интеллектуальных способностей;

  • формирование интереса к стране изучаемого языка, её истории, культуре, её столице – Лондону;

  • развитие способностей к сравнению, сопоставлению, языковой догадке, внимания;

  • развитие памяти, логического мышления, расширение кругозора.

Воспитательные:

  • воспитание культуры общения, умения слушать собеседника;

  • формирование готовности участвовать в межкультурной коммуникации.

Межпредметные:

  • география, история.

Оснащение:

  • раздаточный материал;

  • магнитофон, аудиозапись;

  • Power Point презентация;

  • компьютер, проектор, экран.

Ход урока

I. Начало урока. Организационный момент.

– Good morning, my dear friends. I’m glad to see you. (– Good morning, teacher. We’re glad to see you too)

– What is the date today? (– Today is …)

– What is the weather like today? (– It’s …)

– Look at the picture (slide 1) and guess what our lesson will be about. (– It will be about London.)

II. Основная часть урока.

– We’ll speak about London today. And we start our lesson with phonetic exercises. Look at the screen and repeat after me (slide 2)

– You have already learnt a lot about London. Let me see what you know about it. Answer my questions, please.

  1. What river is in the centre of London? (It is the river Thames.)

  2. How many bridges are there over the Thames? (There are 27 bridges.)

  3. How many people live in London? (More than seven million people live there.)

  4. What square is in the centre of London? (It’s Trafalgar Square.)

  5. What is the name of the theatre which is situated in the centre of the former fruit and vegetable market? (it’s The Royal Opera House or Covent Garden.)

  6. What is the main church in London? (It’s St. Paul’s Cathedral.)

  7. What street is the main shopping centre? (It’s Oxford Street.)

– Now look at the screen and make the right choice.

  1. The British government works in … (slide 3)

    1. the Houses of Parliament;

    2. Buckingham Palace;

    3. 10, Downing Street.

  2. You can see the column with a statue of Nelson in … (slide 4)

    1. Piccadilly Circus;

    2. Hyde Park;

    3. Trafalgar Square.

  1. Big Ben is the name of … (slide 5)

    1. the clock;

    2. the tower;

    3. the bell inside the clock.

  1. The Tower of London is … now. (slide 6)

    1. a prison;

    2. a museum;

    3. a fortress.

  1. The capital of Great Britain is … (slide 7)

    1. Paris;

    2. London;

    3. Cardiff.

  1. Sir Christopher Wren built … (slide 8)

    1. St Paul’s Cathedral;

    2. The Tower of London;

    3. Westminster Abbey.

  1. Many English kings and queens are buried in … (slide 8)

    1. St. Paul’s Cathedral;

    2. Westminster Abbey;

    3. The Tower of London.

– I see you know rather much about modern London, and now let’s speak about the history of London. Look at the picture (slide 9).

– Do you know what it is? (It’s Londinium.)

– You’re right. Let’s speak a little about it. I’d like you to tell me the following things.

  1. Who built Londinium? (The Romans did.)

  2. What river was in the centre of Londinium? (The river Thames.)

  3. What did the Romans build over the Thames? (They built London bridge.)

  4. What did the Romans build from Londinium to other parts of Britain? (They built a lot of roads.)

  5. How many people were there in Londinium by the year 400? (There were 50 000 people.)

  6. When did the Romans leave Britain? (They left Britain soon after 400)

– Now, my dear friends, let’s listen to the song. (звучитпесня “London’s burning”, slide 10). What do you think this song is about? (It’s about the Great Fire of London.)

– Write you are! Let’s refresh our knowledge about this event in the history of London. Look at the screen and complete the sentences. (slide 11)

Test

  1. William the Conqueror built …

    1. Buckingham Palace

    2. the White Tower

    3. the Houses of Parlament

  2. In the 17th century people usually built houses of…

    1. stone

    2. bricks

    3. wood

  3. The Great Fire began on …

    1. Sunday

    2. Monday

    3. Saturday

  4. It started in the house of king’s …

    1. baker

    2. tailor

    3. doctor

  5. The fire burnt until …

    1. Wednesday

    2. Tuesday

    3. Thursday

  6. The fire burnt for …

    1. four days

    2. five days

    3. seven days

  7. The fire destroyed …

    1. 70% of the city

    2. 80% of the city

    3. 90 % of the city

– Well done! Now I’d like you to listen to the recording with some additional information about the Great Fire of London and say if the statements are true, false or you don’t know.

Listening.

The fire spread so quickly that people didn’t try to stop it at first. They tried to rescue the things from the houses.

There was no fire brigade in London in 1666 so Londoners themselves had to fight the fire. They used buckets of water and fire hooks. The best way to stop the fire was to pull down houses with hooks.

One more very important thing. In 1665 plague broke in England. It was called the Great Plague. It covered all the country. The Plague crawled from town to town, from village to village, killing people. People were in terror. They left their houses trying to run away from Black Death. It came into London. 75 thousand Londoners died from the plague. The Great Fire ruined the town, but it put the end to The Great Plague.

Task (slide 12)

  1. People didn’t think of stopping the fire. They wanted to save their belongings.
    a) True b) False c) I don’t know

  2. There was a fire brigade in London in 1666 and it helped people stop the fire.
    a) True b) False c) I don’t know

  3. The best way to stop the fire was to ruin the burning house.
    a) True b) False c) I don’t know

  4. People tried to stop the fire with buckets of water and fire hooks.
    a) True b) False c) I don’t know

  5. In 1666 plague came to England.
    a) True b) False c) I don’t know

  6. Many Londoners were not afraid of the plague.
    a) True b) False c) I don’t know

  7. The Great Fire of London stopped the plague.
    a) True b) False c) I don’t know

– Now, my dear friends, we’ll read the dialogue and train the pronunciation of words, word combinations and phrases. (The teacher is handing out sheets of paper with the dialogue. The pupils read the dialogue after the teacher, then they read it in roles.)

Dialogue.

Mary: Hi, Nick. I haven’t seen you for ages. How is your new school?

Nick: Oh, it’s great. The History lesson was very interesting today.

Mary: Really? What did you learn?

Nick: We studied the Great Fire of London. Now I know, it began in the house of king’s baker because of the strong wind and destroyed 80% of the city.

Mary: Oh, it’s awful!

Nick: The fire actually saved more people than it killed.

Mary: How could it happen?

Nick: The fire killed a lot of rats which transmitted the plague. That helped to stop the plague.

Mary: Oh, it’s really interesting. I didn’t know it.

Nick: Yes, I like my History lessons.

  • actually – на самом деле, в действительности

  • transmit – переносить, передавать

  • plague – чума

– And now, my dear friends, our task is to read the titles and then to read the paragraphs and to give each paragraph its title.

Match the title and the paragraph. Complete the table.

  1. Westminster Abbey

  2. Big Ben

  3. Great Fire

  4. Tower of London

  5. Londinium

  1. In the Romans times it was a small fortress over the river Thames. Some years later it became a trade centre where people could change and buy goods: clothes, shoes, furniture, food and many other things. There was only one bridge over the river. It looked very strange as there were houses and shops on it.

  2. It started on the 2nd of September in Pudding Lane, near London bridge. At night a servant woke up to find the house aflame. At that time most of the houses were made of wood and it didn’t take long for the fire to spread. People fought the fire by damaging the houses which were next to the inflamed one. But the time was lost and about 80% of the city was destroyed.

  3. It is one of the greatest symbols of Britain. It consists of several buildings but the main building is the White Tower. William the Conqueror built it to live in it as he was afraid of the English. It was a fortress, a palace, a prison, a king’s Zoo and now it is a museum.

  4. It was built after the Great Fire of London by the famous English architect. It took him 35 years to build it. It was built in the place of an old burnt church. It is a beautiful building with many columns and towers. In one of its towers there is one of the largest bells in the world.

  5. It is one of the oldest churches in London. It is more than one hundred years old. There are many monuments and statues there. All English kings and queens are crowned and many of them are buried here. Not only kings and queens but some of famous and important people of their century are buried there.

1

2

3

4

5

 





– My dear friends, we’re going to read a letter from an English girl Nancy to her Russian friend Anna. Nancy lives in London. Let’s have a look what she wrote in her letter. (The teacher is giving out copies of the letter.)

Dear Anna,
Thanks for your letter which I got three days ago. How are you? I hope everything is OK.
You asked me to describe you the place where I live. Well, I live in Victoria Street, not far from Victoria railway station. It’s a busy mainline station. You can find lots of shops along Victoria Street. The place where I live isn’t quiet but I like it as it’s in the very heart of London and not many people live here. You can go on foot from my house to St. Jame’s Park or to Westminster Abbey.
St. James Park is the oldest Royal park in London. There are three famous palaces around it: Westminster Palace (you know it as the Houses of Parliament), St. James Palace and Buckingham Palace. Westminster Abbey is more than nine hundred years old. The coronation of Kings and Queens has taken place here since 1066. Many Kings, Queens and great men and women from every century are buried here. They were famous politicians, lawyers, writers, artists, and musicians.
What famous English writers, artists and musicians do you know? What is the oldest building in London? Do you know anything about the Great Fire of London?
Well, I must finish my letter as my Mum asks me to help her with the shopping.
I hope to hear from you soon.
Love,
Nancy

– My dear friends, I’d like to see if you remember some facts from Nancy’s letter. Please,answer the following questions.

  1. What railway station is not far from Nancy’s house?

  2. What can you see along Victoria Street?

  3. How can you get from the place where Nancy lives to St. James Park and Westminster Abbey?

  4. How many palaces are there around St. James Park?

  5. What is Westminster Abbey famous for?

III. Домашнее задание.

At home you should:

  1. Learn the dialogue between Nick and Mary by heart;

  2. Write a letter to Nancy.

IV. Подведение итогов, выставление оценок.

– My dear friends, tell me, please what we have just spoken about? (We have spoken about London, its history and places of interest).

– What new facts have you learnt? (Now we know that the Great Fire of London helped people stop the plague. We can get from Victoria Station to St.James park or Westminster Abbey on foot. The Houses of Parliament are also called Westminster palace, etc.)

– So, I hope it was interesting for you to know more about such wonderful city as London. Thank you very much for your work! (slide 12) You have the following marks…

The lesson is over. See you at our next lesson!

Открытый урок по теме Достопримечательности Лондона 5 б класс

29 апреля 2012 - Верисоцкая И.Л.

             План – конспект открытого урока английского языка

                                      в 5 Б классе
            «Достопримечательности Лондона. Колесо обозрения»
                       Дата проведения - 27 апреля 2012 года
                                       Класс
 - 5 «Б»
                            Учитель: Верисоцкая И.Л.

 Цель:  обобщить и расширить представление учащихся о величайших  достопримечательностях  Лондона средствами  английского языка.

Задачи: 

1.      Развивать навыки устной речи на основе информации о Лондоне. 

2.      Активизировать лексические навыки по данной тематике.

3.      Практиковать в чтении с целью извлечения  информации из текста  и практиковать в детальном чтении.

4.      Развивать языковую догадку на основе незнакомых слов.

5.      Формировать познавательный  интерес к  стране изучаемого языка.




Оснащение  карта «Виды Лондона», запись на доске названий достопримечательностей в транскрипции, 2 презентации по теме «Достопримечательности Лондона» 

 


                                             Ход урока.

I. Организационный момент.

1) Приветствие учителя.
  Good morning, girls and boys! Nice to meet you! How are you? I’m fine too.

2) Проверка готовности учащихся к уроку.
  Are you ready for the lesson? Very nice.
Today we shall  have an unusual lesson. 

Please, be very attentive.                                                                      

 

3) Постановка проблемы.

There are different pictures on the blackboard. Look and say how would you formulate the theme  of  the  lesson?

 (Учащиеся смотрят на рисунки и предлагают разные варианты названия урока).

 

          Звучит бой часов Биг Бэн.

         Учащиеся должны угадать бой часов Биг Бен.

 

So, what are we going to talk about?

Учащиеся отвечают: We are going to talk about the sightseeings of London.     

 

II.Основная часть.

 

1)Фонетическая отработка слов.

  Учитель читает названия достопримечательностей по транскрипции  с доски. Учащиеся повторяют хором.

Trafalgar Square (Nelson's Column)

Buckingham Palace

The Houses of Parliament

Big Ben

The Tower of London (Bloody Tower, White Tower)

Westminster Abbey

Tower Bridge

British Museum

National Gallery

London Eye

The river Thames

Piccadilly Circus

Hamleys

Hyde Park

The Queen

Let's read their names.

 

Учащиеся читают самостоятельно.          

Ex 1. p. 72      (Enjoy English - Биболетова М.З.)                                            

 

2.  Warming up. 

 

 Учащиеся отвечают на вопросы учителя.

 

-What do you know about London?

Ответы учащихся: London is the capital of Great Britain

Is London a city or a town?

Ответы учащихся: London is a city.

-Where is London situated?

Ответы учащихся: It is situated on the river Thames.

-Is it one of the biggest cities in the world? Is it beautiful?

Ответы учащихся: Yes, it is.

-What can you say about population of London?

Ответы учащихся: Its  over 7 mln. people.

-Are you a Londoner?

Ответы учащихся: No, I am not.

-Have you ever been to  London?

Ответы учащихся: No, I have not.

-Would you like to go to London?

Ответы учащихся: Yes, I would.

 What sightseeings  of London do you know?

Ответы учащихся: I know…

Where do people watch plays?

Ответы учащихся: People watch plays in theaters

Where do people watch sporting events?

Ответы учащихся:  People watch sporting events in the stadiums.

Where do people watch films?

Ответы учащихся: People watch films in the cinemas.

Where do people   see collections of paintings and sculptures?

Ответы учащихся: People see collections of paintings and sculptures in the galleries.

For example, National Gallery.

                                                      

 

3. Проверка домашнего задания.

Let’s check your homework.

What did you do at home?

Ответы учащихся:We prepared  information about the sightseeings of London.

You are welcome.

 


Buckingham Palace  is the London  home of the Queen. When the flag is flying on the top she is at home. There  are 600 rooms in Buckingham Palace . It has an indoor swimming pool and a cinema. Changing of the Guard happens every day at 11 a.m.

Trafalgar Square is the  popular place for people to meet. In the middle of the square there is Nelson's Column, which is 51 m high To the left you can see the National Gallery. It has  a fine collection of European paintings.


Hamleys is the biggest toy shop in London. There are six floors with millions of toys.

London is situated on the river Thames. It is very deep and   beautiful. You can see the Tower of London from the river Thames.

 Tower Bridge is one of the oldest bridges in   London. It is over a hundred years old.

Hyde Park is the  famous park in London.  Londoners can walk and jog in the park, eat their sandwiches, talk, sunbathe, read books and enjoy music. There are no signs like "Do not walk on the grass".In the park anyone can stand up and  say what they want. It is a very  democratic park.

The Tower of London is a very big castle. It is a very old place in London. It was a fortress, a royal palace, later a prison.   It is a museum now. There are a lot of interesting collections in the Tower of London. The ravens are another famous sight. The legend says that without them the Tower will fall.                                

 

4. Работа с дефинициями.

 

 Finish the sentences

1)     Big Ben

      -palace

     -a bell

   -a square

2)The queen lives in

                  - the Tower of London

                 -Buckingham palace

                -Windsor palace

3)The Bloody Tower is in

                          -The Tower of London

                        -The Houses of Parliament

                       -Westminster Abbey

4)The country’s leaders speak in

                            -The Houses of Parliament

                           -Big Ben

                        - Buckingham palace

 

 

 

 


-What place would you like to visit?

 

 I want to visit … because it is … 

 I want to see … because it is …

  I would like to see … because it is …

 

Use the words: popular, famous, beautiful, interesting, wonderful, old, big.     

  

Для учащихся, которые отстают  и не успевают совсем классом учитель задает подготовленные вопросы:

 

Would you like to visit ..?

 

 

Динамическая пауза
Up and down, up and down,(поднять руки и опустить)
Which is the way to London town?
Where? Where?
Up in the air,(поднять глаза в потолок)
Close your eyes –(закрыть глаза)
And you are there!
 

5. Запись домашнего задания.

 Кроссворд о достопримечательностях Лондона.          

Do the crossword about  the sight seeings  of London.

6. Presentation.

Учащимся показывают презентацию о Лондоне для релаксации. 

 

7. Развитие навыков чтения.

-Have you ever heard about London Eye?

Ответы учащихся: No, we have not.

 

Let s learn some new words.

wheel

 the biggest

Windsor Castle

pod

passengers

ticket

to hire out

to float

to lift

temporary structure

Millennium.

Average

ensured

southbank

ride

Waterloo Tube Stations

Westminster Tube Stations

 135,443,32,40,25,2000,5

Take the cards and read the text about it.

 

Учащиеся читают текст о достопримечательности Лондона (колесе обозрения).

 

Step1  History

The London Eye was formally opened by the then Prime MinisterTony Blair, on 31 December 1999, although it was not opened to the public until 9 March 2000 because of technical problems . It opened in 2000 and was originally going to be a temporary structure to mark the Millennium.   The  Eye was floated up the Thames in sections and lifted into place by a big crane.

 

    Step2:  What is it?

The London Eye is the biggest wheel in the world. It's 135 metres (443 ft) high, and on a clear day you can see all the way to Windsor Castle, which is over 40 km (25 miles) away. It has 32 sections (cabins) and each one holds up to 25 people. Most people buy single tickets, but it is possible to hire out a whole pod. A ride  takes 30 minutes, and as the Eye only travels at just under 1 km  per hour, passengers get on and off while it is still moving. However, an average of ten thousand people visit every day, and its massive popularity has ensured that it's stayed put.

 

Step3: Where is it?

The London Eye is on the Southbank of river Thames.  It's a 5 minute walk from both Waterloo and Westminster Metro Stations.

 

 Presentation about London Eye.

 

Закрепление прочитанной информации.

What is the London Eye?

Ответы учителя: It’s a big  structure

Where is it situated?

Ответы учителя:It’s on the river Thames.

Was  it a temporary structure?

Ответы учителя: No, it was not.

What can you see on a clear day?

Ответы учащихся: The view of London.

 Where is  the most beautiful view of the city?

Ответы учащихся: The most beautiful view is on the top of  the London Eye

How many  sections does  it have?

Ответы учащихся: 32 cabins are

When was it opened?

Ответы учащихся:  It was opened in1999.

 

III. Заключительная часть урока.

1)  Answer the questions.

What places of London do you know?

Ответы учащихся: I know…

 

What is your favorite one?

Ответы учащихся: My favourite one…

 

What do you like best of all?

Ответы учащихся: Best of all I like…

 

Which is the most beautiful bridge in London?

Ответы учащихся: It is the Tower Bridge.

 

Which is the deepest river in Britain?

Ответы учащихся: The  river Thames is the deepest river.

 

 Where can people play on the grass?

Ответы учащихся: People can play in the Hyde Park.

 

2) The mini-quiz.

You’ve got the cards on your desks. I will read the sentences. You should decide if the sentence is true or false and put a cross in the card.

 

Do you agree or disagree? 

 

1.London is the capital of Spain.

2. Big Ben is a famous street.

3. Buckingham Palace is the home for the Queen.

4. The Thames is the main river in London.

5. London Eye is the monument in London.

6. Queen Elizabeth 2 lives in Westminster Abbey.

7. Trafalgar Square is a popular place for tourists.

 

 8. Piccadilly circus is a square.

 

Оценивание  работы учащихся на уроке.

 

Thank you for your work. The lesson is over. 

 

Good-bye.

Обсудить на форуме

Открытый урок английского языка в 5 классе  УМК Биболетовой М.З. . “Enjoy English-3” 5-6 класс

Тема: “The Places of Interest in London ”. («Достопримечательности Лондона»)

-What is the name of the famous clock in London?

-Where do the Houses of Parliament stand?

-Does the Queen of Britain live in Tower?

-What is the most famous church in London?

-What places in London would you like to visit?

Пояснительная записка 


Метод проектов возник еще в начале века, когда умы педагогов, философов были направлены на то, чтобы найти способы, пути развития активного самостоятельного мышления ребенка, чтобы научить его не просто запоминать и воспроизводить знания, которые дает им школа, а уметь применять эти знания на практике. 
Метод проектов нашел широкое применение во многих странах мира, главным образом, потому, что он позволяет органично интегрировать знания учащихся из разных областей вокруг решения одной проблемы, дает возможность применить полученные знания на практике, генерируя при этом новые идеи. 

Зачем нужен метод проектов в преподавании английского языка и как он может быть использован с учетом специфики предмета? Какие проблемы можно решать доступными учащимся языковыми средствами? Необходимо говорить о коммуникативной компетенции как одной из основных целей обучения английскому языку. Целью обучения во всех типах школ является не система английского языка, а иноязычная речевая деятельность. 

Английский язык - элемент культуры. Он функционирует в рамках определенной культуры, следовательно, мы должны быть знакомы с особенностями этой культуры, с особенностями функционирования английского языка в этой культуре, то есть речь идет о необходимости формирования страноведческой компетенции. 
Предметом речевой деятельности является мысль. Язык же - средство формирования и формулирования мысли. Отсюда следуют методические выводы: 
1. Чтобы сформировать у учащихся необходимые умения и навыки в том или ином виде речевой деятельности, сформировать лингвистическую компетенцию на уровне, определенном программой и стандартом, необходима активная устная практика для каждого ученика группы английского языка. 

2.Чтобы сформировать у учащихся коммуникативную компетенцию вне языкового окружения, недостаточно насытить урок английского языка условно-коммуникативными или коммуникативными упражнениями, позволяющими решать коммуникативные задачи. Важно предоставить им возможность мыслить, решать какие-то проблемы, которые порождают мысли  рассуждать на английском языке, над возможными путями решения этих проблем с тем, чтобы учащиеся акцентировали  внимание на содержании своего высказывания, чтобы в центре внимания была мысль, а английский язык  выступал в своей прямой функции - формирования и формулирования этих мыслей. 

3. Чтобы учащиеся воспринимали английский язык как средство межкультурного взаимодействия, необходимо не только знакомить их со страноведческой тематикой. Необходимо искать способы включения их в активный диалог культур, чтобы они на практике могли познавать особенности функционирования английского языка в новой для них культуре.

Основная идея подобного подхода к обучению английского языка, таким образом, заключается в том, чтобы перенести акцент со всякого рода упражнений на активную мыслительную деятельность учащихся, требующую для своего оформления владения определенными языковыми средствами. 


Только метод проектов может позволить решить эту дидактическую задачу и соответственно превратить уроки английского языка в дискуссионный, исследовательский клуб, в котором решаются действительно интересные, практически значимые и доступные для учащихся проблемы с учетом особенностей культуры страны и по возможности на основе межкультурного взаимодействия. На таких уроках английского языка всегда должен присутствовать предмет обсуждения. 
Как уже говорилось, в основе проекта лежит какая-то проблема. Чтобы ее решить, учащимся требуется не только знание английского языка, но и владение большим объемом разнообразных предметных знаний, необходимых и достаточных для решения данной проблемы. Кроме того, учащиеся должны владеть определенными интеллектуальными, творческими, коммуникативными умениями. 


Выбор тематики проектов в разных ситуациях может быть различным. В курсе английского языка метод проектов может использоваться в рамках программного материала практически по любой теме, поскольку отбор тематики проводился с учетом практической значимости для изучающего английский язык. 
Главное - это сформулировать проблему, над которой учащиеся будут работать в процессе работы над темой программы. 


Модернизация школьного образования, которая проводится в нашей стране, подразумевает, прежде всего, обновление содержания. В связи с этим особое внимание уделяется созданию условий для развития творческого личностного потенциала учащихся и расширению возможностей углубленного образования, в том числе языкового. Такие условия складываются на билингвальной основе, что означает обучение предмету и овладение знанием в определенной области на основе взаимосвязанности использования родного и иностранного языка в качестве средства образовательной деятельности. 


Цели обучения иностранным языкам в школе, которые предмет – английский язык – выполняет в общей системе образования и развития школьника. 


Предлагаемый вашему вниманию урок английского языка по теме «Sights of London» реализует следующие цели и задачи образования: 

1. коммуникативная функция – формирование коммуникативной компетенции; 
2. общеобразовательная функция – формулирование начальной лингвистической компетенции – знакомство с культурой изучаемого языка, ибо язык – это элемент культуры; 
3. воспитательная функция – формирование уважения к другим народам, их традициям; 
4. развивающая функция – связана с интеллектуальным и нравственным развитием ребенка. 

Основная цель – формирование коммуникативной компетенции, все остальные цели реализуются в процессе осуществления этой главной цели. 
Коммуникативная компетенция в современном ее понимании предусматривает формирование к межкультурному взаимодействию. В наше время именно эта цель является наиболее востребованной любыми категориями учащихся, студентов, изучающих иностранные языки и способствует социокультурному развитию школьников средствами иностранного языка, рассматривая следующие вопросы: тексты для чтения, объемы которых составляют не менее 1500 печатных знаков, подбираются из адаптированной литературы (художественной) научно-популярной, использование видео и аудио страноведческих материалов. 


Задачи: 

• развитие восприятия фактов культуры, явлений и событий Великобритании; 
• комплексное поликультурное и билингвальное развитие школьников; 
• развитие у учащихся социокультурной компетенции, помогающей ориентироваться в достижениях культуры и коммуникативных нормах общения, в выборе культурно приемлемых форм взаимодействия с людьми из англоязычных стран в условиях межкультурного общения; 
• создание условий для культурного творчества при культуроведческом обогащении речевой практики старшеклассников; 
• актуализация межпредметных  знаний и умений в условиях изучения курса по страноведению в 10 классе «Социокультурное развитие школьников средствами иностранного языка. Великобритания: история, обычаи, культура» при рассмотрении темы урока – «Лондон – сокровищница Великобритании, архитектурная среда Лондона» 

Образовательная цель урока продолжает работу по социокультурному развитию школьников средствами иностранного языка с опорой на социокультурные знания и умения, которые учащиеся приобрели на более ранних этапах обучения. Предложенный материал урока не только дает основные сведения об изучаемой стране, но и обеспечивает углубление социокультурных знаний учащихся в этой области. 


Реализация поставленных целей и задач позволяет повысить уровень знаний, умений и навыков учащихся, способствует развитию их мировоззрения и повышению уровня учебной мотивации. 


Работа с предложенным материалом на уроке позволяет наиболее полно учесть интересы, склонности, способности учащихся, предоставляет возможность реализации личностно ориентированного развития в области филологических знаний. Процесс обучения в течение всего урока предусматривает использование различных приемов обучения, современных ТСО, наглядности, в том числе Интернета, компьютера, большого количества дополнительной литературы, что делает урок интересным и будет способствовать повышению уровня учебной мотивации у школьников.

Содержание 
Методы обучения Приемы 
1. Презентация: 

• проверка умений и навыков монологической и диалогической речи • объяснение 
• слушание, повторение 
• чтение материала самостоятельно, его изучение 
• словарная работа 
• чтение материала 

2. Практика, тренировка • проверка понимания с помощью различных упражнений-заданий типа: ответить на вопросы 
3. Продуктивная работа учащихся • проектная работа 

• обсуждение заданной темы 
• аудирование аудиосюжетов, ролевые и сюжетные ситуации 

4. Формы контроля • квиз 

• устные ответы по теме 
• проектные работы 

Ожидаемые результаты 
Данный урок должен обеспечить развитие следующих умений и навыков учащихся: 

• делать устные сообщения по результатам обобщения увиденного, прослушанного, прочитанного; 
• собирать, обобщать и систематизировать культуроведческую информацию и представлять ее в виде рефератов, коллективных проектов, таблиц, схем, в форме вопросов и ответов, в викторинах; 
• составлять план, тезисы прослушанного или прочитанного текста; 
• выполнять индивидуальные и коллективные познавательно-поисковые задания на английском языке; 
• дискутировать; 
• излагать на английском языке результаты коллективной и индивидуальной познавательно-поисковой деятельности; 
• интерпретировать образную (иллюстрации) культуроведческую информацию на английском языке; 
• обобщать информацию, полученную при чтении, аудировании, просмотре и излагать ее на английском языке; 
• опознавать социокультурные стереотипы в изучении материала; 
• выделять основные историко-культурные вехи в развитии страны – Великобритании на основании увиденного, прослушанного, прочитанного; 
• работать с основными типами справочной и учебно-справочной страноведческой литературы (словари, атласы, энциклопедии, справочники, информационные буклеты, учебно-справочные издания, включая сайты Интернета и электронную справочную литературу) и использовать их при выполнении культуроведческих проектов и для лично-познавательных целей; 

Цели и задачи: 

1. формирование межкультурной компетенции; 
2. развитие и совершенствование, проверка уровня умений и навыков монологической и диалогической речи по теме «Достопримечательности Лондона»; 
3. совершенствование и проверка умений и навыков аудирования, чтение с извлечением необходимой информации по данной теме;

Введение 
T: Good morning. The theme of our lesson is "The Places of Interest in London”.

As you know London is one of the most beautiful cities in the world. It has a lot of interesting historical and modern places to visit. Today we are going to visit some interesting places in London. You will see them and listen to the information about them. During the lesson you will do some tasks. But first let’s see what you know about London.

I.Речевая зарядка 

T: Please, say as much facts or words connected with London. For example, famous people, interesting places, historical events and so on. (Newton, Darwin, Dickens, Kipling, Admiral Nelson…)
T: Well, I am glad that you know so much about the places of interest in London. I offer you to see the places of interest in London and then you will do the task “Running Dictation” (video 1)
Основная часть 
II.Развитие навыков устной и письменной речи. 

“ Running  Dictation”.
T: Please, choose one runner and a designated writer. The runner has to go around the room and read the sentences committing them to memory. Don’t touch the paper, take the paper back to the group or shout the sentence across the room. Once you think you can remember the sentence you return to the group and repeat to the writer what it said. The writer of the group writes down the sentence as it is dictated, if the runner forgets part of the sentence they are allowed to go back to the paper and re-read it. The group can then elect another runner and a writer and they have to find another sentence. The group then has to put the sentences in the correct order.

“London is famous for its outstanding places of interest.

There are many architectural, art and historic monuments in London.

They are the Tower of London, the Houses of Parliament, the Buckingham Palace, the National Gallery and others.

The London underground is the oldest one in the world. It was opened in 1863.”

 III. Развитие навыка чтения . 

Т: We continue our lesson with the task "Discovering Places . I’ll give you some pictures and short descriptions of famous places.  Choose any of the pictures and find the matching text.

IV. Развитие навыка аудирования.

Т: We are going to take part in a tour about London. Please, be very attentive, I will ask you some questions after the tour. (video 2) -What is the name of the famous clock in London?

-Where do the Houses of Parliament stand? (The Houses of Parliament stand beside the river Thames.)

-Does the Queen of Britain live in Tower? (No, she doesn’t. She lives in Buckingham Palace.)

-What is the most famous church in London? (St.Paul’s  Cathedral is the most famous church in London.)

-What is a symbol of London? ( The London Eye is a symbol of London.)

 -What places in London would you like to visit?

V.Развитие творческих способностей.  “A Diamond poem”

Т: Well, I see you’ve enjoyed the tour. Would you like to write a poem about London?

Line 1 - a one word noun
Line 2 - 2 adjectives that describe the noun
Line 3 - 3 verbs that the noun does
Line 4 - 4 things (nouns) that the top noun and the bottom noun has
Line 5 - 3 verbs that the bottom noun does
Line 6 - 2 adjectives that the describes the bottom noun
Line 7 - a one word noun that is opposite the top noun

                        

                          London

                           lovely,   perfect

                 wonders,  inspires,  excites

Monuments,   Art  galleries,  museums, Underground

               Impresses,  loves,  involves

                       Beautiful,  unique

                               Capital

Every year hundreds of people come to London. You are welcome!

Домашнее задание: 
написать сочинение на тему «Достопримечательности Лондона». 


Подведение итогов урока. Выводы. Решение проблемы, поставленной на уроке. 


Today we have learnt a lot. We talked and listened and watched about London – the treasure of Great Britain. You were industrious and worked hard. I’m satisfied with your activity and your results. Many thanks for your hard work. The following marks will be … 
The lesson is over.



Список использованных источников 
1. http://www.learnenglish.de/Teachers/rundictation.htm
2. Video
3. Книга для учителя. 
4. Учебник  по английскому языку 5-6 классы М.З.Биболетова.


Предварительный просмотр:

Открытый урок английского языка в 5 классе  УМК Биболетовой М.З. . “Enjoy English-3” 5-6 класс

Тема: “The Places of Interest in London ”. («Достопримечательности Лондона»)

-What is the name of the famous clock in London?

-Where do the Houses of Parliament stand?

-Does the Queen of Britain live in Tower?

-What is the most famous church in London?

-What places in London would you like to visit




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
Тақырыбы: "William Shakespeare"

Автор: Найзекешова Назгуль Мынжасаровна

Дата: 20.11.2016

Номер свидетельства: 360679

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(85) "Жастарды? бос уа?ыты ж?не оларды? с?йікті істері"
    ["seo_title"] => string(53) "zhastardyn-bos-uak-yty-zh-nie-olardyn-suiikti-istieri"
    ["file_id"] => string(6) "266559"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1450187916"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(98) "Жас?спірімдерді? бос уа?ыты ж?не оларды? с?йікті істері"
    ["seo_title"] => string(53) "zhasospirimdierdinbosuakytyzhnieolardynsuiiktiistieri"
    ["file_id"] => string(6) "266618"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1450194831"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(35) "Outstanding people in our country. "
    ["seo_title"] => string(33) "outstanding-people-in-our-country"
    ["file_id"] => string(6) "205732"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1429988980"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства