Просмотр содержимого документа
«КВН в 3 классе. English is fun!»
КВНв 3 классе
English is fun!
Цели:
1. Учить детей рассказывать о себе, своих друзьях и о своих увлечениях.
2. Формировать навыки монологической и диалогической речи.
3. Тренировать в составлении утвердительных и отрицательных конструкций.
4. Развивать: фонетические навыки, слух, память, мышление и речь.
5. Воспитывать: сплоченность детского коллектива, активность и интерес к языку, умение работать в команде.
Оборудование: магнитофон и записи музыки для 3 и 5 конкурса, карточки в 2-х экземплярах для 4 и 6 конкурса, набор букв английского алфавита, стул, лист оценок для жюри, эмблемы командам, слова песни для каждого ребенка,
№ и название этапа
Ход мероприятия:
кол-во очков.
Good morning everybody!
I’m very glad to see you here! Today we are going to arrange a competition. We have some guests, and I want to ask them to be our jury. Every task has its score.
And we have two teams:
How do you do kids?
How do you do?
I hope you are well kids.
We hope you are too.
If you are ready, let’s start. Our firs task is Greeting.
1 Приветствие.
1 команда
2 команда
3
We can read, we can write,
We can speak English, too.
We love learning English!
And what about you?
Together, together,
together every day
Together, together
We learn and we play.
2. Разминка.
Task: Stay in a line, please. You must listen and repeat the sentences to each other. ( аналог игры «Испорченный телефон»)
We like to speak English very much.
I like to translate from English into Russian.
We like singing English songs together.
3
3.Музыкальный конкурс. (аудирование)
OK! You like to sing the songs together.
Then I have another task for you.
Task: Each team has a song, you should fill in the missing words.
My cat can sing, my cat can walk,
My cat can watch TV.
My cat can do so many things
And it can play with me!
My cat can't play computer games
And can'tsit on my bed.
But all in all.
But all in all
It is a super cat.
Let’s sing this song together.
5
4. «Самый Эрудированный»
Task: Put the words in the correct order.
My friend wants to be a teacher.
Bill has a big black cat.
Crocodiles must not live at home.
I am not a farmer.
5
5. Веселый стул.
Task: If I call your letter you must sit on the chair.
( учащиеся обеих команд выстраиваются вокруг 1 стула, в руках у них буквы английского алфавита – у игроков 1 команды заглавные буквы, a у игроков 2 команды – прописные; под музыку дети начинают движение по кругу.)
3
6.Странная история
Task: Put the sentences in the correct order.
Nick has a pet.
His pet is a little white dog.
His name is Rex.
Rex lives on a farm.
Nick likes to play with Rex.
Rex likes to play with a boy too.
5
7. Домашнее задание
Task: Drama the dialog.
Hello! What is your name?
Hi! My name is Lera. This is my friend.
My name is Mike. And what is your name?
I’m Jane. Do you like to play with your friends?
Yes, of course.
What games do you like to play?
We like to play tag, leap frog and hide and seek.
I like to play tag too.
Let’s play then.
5
8. Подведение итогов соревнования.
Thank you for a nice job.
So, let’s listen our jury. (объявление результатов и выставление оценок).