kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

In the Fairyland

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели мероприятия: формировать положительную мотивацию учащихся.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«In the Fairyland»

Secondary School #63























Teacher: Khussainova R.S

Grade: 6-7

















Astana 2015



Цели мероприятия:

- формировать положительную мотивацию учащихся

- прививать интерес к изучению английского языка

- развивать языковые и творческие способности учащихся



- Good evening, my dear boys and girls! Good evening,our dear guests! Today we shall have a party. Do you like to read fairy-tales? All children like to read fairy-tales or to listen to them. I am sure it is interesting to meet your favourite fairy-tale characters.

Little Red Riding Hood

Персонажи:
Красная Шапочка (Girl)
Мама (Mum)
Бабушка (Granny)
Волк (Wolf)
1 Охотник (Man 1)
2 Охотник (Man 2)

Реквизит: корзинка (с любым содержимым, изображающим еду), стулья и покрывало (изображающие кровать), подушка (съеденная бабушка), искусственные цветы, игрушечные ружья, костюмы персонажей.

(Красная Шапочка выходит на сцену, обращается к публике)
Girl: Hello! I'm Little Red Riding Hood. (выходит Мама) And this is my Mum.
Mum: Go to your Granny. (протягивает девочке корзинку с едой) Give her the cake and the pot of butter.
Girl: All right, Mum. Goodbye!
Mum: Goodbye! (мама уходит).

(
Девочка идёт по сцене, напевая, собирая цветы. Появляется волк.)
Wolf: Hello, little girl! What's your name?
Girl: Little Red Riding Hood.
Wolf: Where are you going?
Girl: To my Granny.
Wolf: Where does she live?
Girl: In a little house near the forest.
Wolf: Oh, I see. Goodbye!
Girl: Goodbye!
(Волк убегает со сцены. Девочка медленно уходит, собирая цветы.)

(Выходит бабушка, садится в "кровать". Вбегает волк, стучит в воображаемую дверь.)

Wolf: Knock-knock!
Granny: Who's there?
Wolf: (тоненьким голосом, вкрадчиво) It's me, Little Red Riding Hood!
Granny: Come in, please. (волк заходит и набрасывается на бабушку) …Oh, a wolf! Help, help!!
(Бабушка убегает со сцены, волк бежит за ней.)

(Волк возвращается, поглаживая живот - под одежду можно подложить подушку, изображающую съеденную бабушку. На волке одежда бабушки, очки.)

Wolf: Oh, I'm still hungry. I'll wait for the girl. (Волк садится на "кровать". Появляется Красная Шапочка, стучит в "дверь".)
Girl: Knock-knock!
Wolf: Who's there?
Girl: It's me, Little Red Riding Hood!
Wolf: Come in, please.
(Девочка входит, показывает волку корзинку с едой.)
Girl: I've got a cake and a pot of butter for you.
Wolf: Thank you. Come nearer, please.
(Девочка подходит к волку, разглядывает его. Говорит с удивлением, показывая на себе соответствующие части тела.)
Girl:Why have you got such big eyes, Granny?
Wolf: To see you better. (протирает глаза.)
Girl: Why have you got such big ears, Granny?
Wolf: To hear you better. (прикладывает ладонь к уху, делая вид, что прислушивается.)
Girl: Why have you got such big teeth, Granny?
Wolf: To eat you! (вскакивает, набрасывается на Красную Шапочку.)
Girl: Help, help!
(Появляются охотники.)
Man 1: Stop! Hands up! (Охотник наводит на волка ружьё, волк поднимает руки вверх, пытается убежать.)
Man 2: Catch the wolf!
(Охотники уводят волка, возвращаются с бабушкой)
Granny: Thank you!
Girl: Thank you very much!
Man1, Man2: Not at all!

The Turnip

Приложите обруч к обратной стороне ватмана.

Загните нарезанные полоски вокруг обруча и приклейте их к внутренней части ватмана. Вырежьте оставшуюся часть рисунка. Реквизит готов. К обручу можно дополнительно привязать ленточки-завязки и надеть на себя, либо просто держать руками за обруч.

(На сцену выходят дед и бабка.)
Grandpa: I think I'll plant a turnip.
Granny: Good idea.
(Бабка передаёт деду лопату. Дед вскапывает землю и сажает семена, затем уходит.)

(На сцену выходят дед и внучка. Дед несёт лейку.)
Grandpa: Now it's time to water the turnip.
Granddaughter: I'll help you, grandpa.
Grandpa: Thank you.
(Дед передаёт лейку внучке, она "поливает" место посадки репки.)

(Внучка уходит, на сцене появляется репка, она присаживается на корточки. Затем выходит дед.)
Grandpa: Now the turnip is big. It's time to pull it out. (дед берётся за репку, пытается её вытянуть) One, two, three… Oh, the turnip is too big! (дед отпускает репку, вытирает пот со лба) I'll call the granny. …Granny! Come here! (появляется бабка)
Granny: Can I help you?
Grandpa: Yes, please! Let's pull the turnip out!
Granny: All right! (Дед берётся за репку, бабка за деда)
Both: One, two, three…
Granny: Oh, the turnip is too big! I'll call the granddaughter. (бабка зовёт внучку)…Granddaughter! Come here!

(появляется внучка)
Granddaughter: Can I help you?
Granny: Yes, please! Let's pull the turnip out!
Granddaughter: All right!
(персонажи берутся друг за друга, пытаются вытянуть репку)
All: One, two, three…
Granddaughter: Oh, the turnip is too big! I'll call the dog. (внучка зовёт собаку) …Dog! Come here!

(появляется собака)
Dog: Can I help you?
Granddaughter: Yes, please! Let's pull the turnip out!
Dog: All right!
(персонажи берутся друг за друга, пытаются вытянуть репку)
All: One, two, three…
Dog: Oh, the turnip is too big! I'll call the cat. (собака зовёт кошку)… Cat! Come here!

(появляется кошка)
Cat: Can I help you?
Dog: Yes, please! Let's pull the turnip out!
Cat: All right!
(персонажи берутся друг за друга, пытаются вытянуть репку)
All: One, two, three…
Cat: Oh, the turnip is too big! I'll call the mouse. … Mouse! Come here!

(появляется мышка)
Mouse: Can I help you?
Cat: Yes, please! Let's pull the turnip out!
Mouse: All right!
All: One, two, three! (репка "выдёргивается" - встаёт с корточек в полный рост. Все радуются) ...Hurray! We have pulled the turnip out!

Сценарий сказки "Дюймовочка" на английском языке

Characters:

Mother

An old Witch (An Old Wizard)

Thumbelina

Toad

Butterfly

Beetle

Mouse

Mole

Swallow

Prince

Flower Spirits

Scene 1

Woman: Hello! My name is Mary. I live in the village nearby. I have a husband, but we are not happy. We don’t have a child. What should I do?

Witch/Wizard: Hello, Mary! I’m an old and clever Witch/Wizard.

Woman: Good morning, Mr. Wizard/ Mrs. Witch

Witch/Wizard: I can help you. I know your dream. ONE, TWO, THREE…

Woman: OH!

Witch/Wizard: Take this seed. Plant it in the flowerpot.

Woman: Oh! Thank you, thank you very much.

Scene 2

Woman: Here is my flower. Look! It is very beautiful, isn’t it?

Thumbelina: Hello! Are you my mother?

Woman: Yes, yes, I’m your mother and I’m very happy. You are so tiny girl. Not bigger than my thumb.

I’ll call you Thumbelina.

A song:

What is your name?
What is your name?
Now, tell me, please,
What is your name?

My name is Thumbelina,
My name is Thumbelina,
My name is Thumbelina,
That’s my name.

Thumbelina: Oh, my dear Mother, I’m very tired. I want to sleep in my flower bed.

Mother: Good night, my dear!

Scene 3

Toad: Good night, everybody! Look at me! I’m a huge old ugly toad. But what can I see? She is a pretty girl! She would be a lovely bride for my Son. I want to take her to my pond.

A song: 2. Looby Loo.

Here we go Looby Loo
Here we go Looby Light
Here we go Looby Loo
All in a Saturday night.

1. Put you right hand in,
Put you right hand out,
Give your hand a shake, shake, shake
And turn yourself about, oh,

Here we go Looby Loo
Here we go Looby Light
Here we go Looby Loo
All in a Saturday night.

2. Put your left hand in…

3. Put your right foot in…

4. Put your left foot in…

Thumbelina: Where am I? Where is my Mother? Who are you?

Toad: You are in the middle of my pond. My Son wants to marry you!

Thumbelina: Who is your son?

Toad: He is a huge green ugly Toad, he is like his Mother!

Thumbelina: Oh, no, no never! I want to go home! I want to see my Mother.

Toad: Don’t cry1 Don’t worry! We’ll come back soon. See you, my dear!

Thumbelina: (cries) What shall I do? Dear butterfly, help me, please!

Butterfly: Yes, yes, dear Thumbelina, I want to help you

Dance

Scene 4

Thumbelina: Thank you, dear Butterfly, good-bye!

Beetle: Hello, my fairy lady! What’s your name?

Thumbelina: Good morning! My name is Thumbelina, I’m a girl. But who are you?

Beetle: I’m Mr Beetle. I love you. (A lot of bugs come)

To the lady-bird:

Lady-bird, lady-bird,
Fly away home,
Your house is on fire
And your children all gone;
All except one
And that’s little Ann
And she has crept under
The warming pan.

Butterfly:

Butterfly, butterfly,
Where can you fly?
I can fly very high
In the blue, blue sky!

Bird:

Once I saw a little bird
Come hop, hop, hop,
And I cried, Little bird,
Will you stop, stop, stop?
I was going to the window
To say, How do you do?
But he shook his little tail
And away he flew.

Beetles: Who is she? She is so ugly! She has only two legs! She has no feelers! She can’t fly and hop!

Beetle: Yes, you are very ugly! Go away! Now!

Thumbelina: Bye! (cries and goes away)

Scene 5

Thumbelina: It’s very cold and rainy. I’m cold. And I’m wet. I’m very hungry too. I can’t live in the field in winter. What shall I do? Where shall I go?

Mouse: Who are you?

Thumbelina: I’m a poor little girl. My name is Thumbelina. In summer I lived in the field, but now it’s very cold!

Mouse: I live in the nice warm house. Can you help me with my housework?

Thumbelina: Yes, I can help you with your housework, and I can tell you stories. (The Mole appears)

Mouse: Mr. Mole is my neighbour. He lives in the big long dark tunnels and he likes to listen to you stories too.

Thumbelina: Good day, Mr. Mole, nice to meet you!

Mole: I’m blind, but I can hear well. You are a nice girl with a lovely voice.

Thumbelina: Thank you, Mr. Mole. Thank you, dear Mouse.

Scene 6

Thumbelina: It’s winter now. It’s cold and there is a lot of snow. I live in the house of the Mouse. I work from morning till night. I’m very unhappy. Mr. Mole wants to be my husband. I don’t like him. He’s old. He’s blind. Poor me!

Swallow: Help me! Help me, dear girl!

Thumbelina: What’s wrong with you, dear Swallow?

Swallow: I hurt my wing. I’m cold. I’m hungry. I’m thirsty.

Thumbelina: Oh? I can help you. Here are some seeds for you. Then I have some water in this jar. And you can have my scarf to warm yourself.

Swallow: Thank you, dear girl. And what is your name?

Thumbelina: My name is Thumbelina. Nice to meet you!

Mouse: Thumbelina, Thumbelina! Where are you?

Thumbelina: I’m here!

Mouse: Mr. Mole has come! He wants to marry you! You are a very happy little girl!

Thumbelina: No! No! I’m very unhappy! I don’t want to marry old blind Mole!

Swallow: I can help you! I’m going to fly to the South. Come with me!

Mouse: No, you can’t do it!

Thumbelina: Yes, I can. Thank you, dear Swallow. Bye, Mrs Mouse! Bye, Mr Mole!

Scene 7

Swallow: Here we are, dear Thumbelina. We live on this beautiful palace, look!

Flower spirits: Hello! Hello! Welcome back!! But who are you?

Thumbelina: Hello! My name is Thumbelina. My friend, Swallow, brought me to your country. May I live here?

Prince: Nice to meet you, Thumbelina. I’m the Prince of the Flower spirits. I loved you from the first sight! Would you marry me and be the Princess of the Flower Spirits?

Thumbelina: Yes, I would!

Prince: And here is my present – your wings!

Thumbelina: Oh, Thank you! I’m the happiest girl in the world!

Swallow: Soon, the Prince and Thumbelina got married and lived happily ever after.

The song

“Cinderella” - сценарий сказки на английском

Сцена 1

Три сводные сестры Золушки сидят в гостиной – развлекаются. Золушка прибирается, подметает, вытирает пыль.

Сёстры повторяют считалочку, играют в ладушки (могут петь песенку, разученную на уроке, на усмотрение учителя)


-         One potato

-         Two potatoes

-         Three potatoes, four

-         Five potatoes

-         Six potatoes

-         Seven potatoes more

-         Bad one…

В комнату вбегает мачеха Золушки и радостно обращается к дочерям:

- Girls, girls we will go to the ball, we will go to the ball!!!

Показывает им приглашение от короля:

Mother: this is the invitation from the king

1 Daughter: we will go to the ball!!!

2 Daughter: we will go to the ball!!!

Берутся за руки и кружатся. Cёстры садятся и прихорашиваются

1 Daughter: Cinderella, bring me a powder!

Cinderella: One minute, one minute

2 Daughter: Cinderella, bring me a mirror!

Cinderella: One minute, one minute (приносит им вещи)



Cinderella: May I go to the ball?!

1 Daughter : Of cause, no! You haven’t got beautiful dress

2 Daughter: You haven’t got beautiful shoes

Mother: Besides, you have got a lot to do at home!!!

Мать и сёстры уходят. Сёстры смеются над Золушкой. Последняя показывает ей язык.

Сцена 2

Золушка остаётся одна. Садится на стул и плачет.

Cinderella: I have no dress, I have no shoes. And I so want to go to the ball! I want to see the prince.

Звучит музыка и появляется фея.

Fairy: - Hello, Cinderella! Why do you cry?

Cinderella: Oh, dear... fairy… I do want to go to the ball…but I have no dress, I have no shoes…

Fairy: Don’t cry .I can help you! One- two- three….

Волшебница взмахивает волшебной палочкой, Золушка сбрасывает старый халат и остаётся в красивом платье с изумлением осматривает себя

Cinderella: What a beautiful dress! Oh, thank you!

Fairy: One- two- three

Выходит маленький паж и на подушечке несёт красивые туфельки

Cinderella: Thank you, thank you, dear fairy… I’ll go to the ball!!! I’ll see the prince!!!

Fairy: The carriage is at the door

Золушка надевает туфельки убегает, кричит из-за сцены, благодарит фею.

Fairy: (кричит ей вслед) Don’t forget, at 12 o’clock you must be back! Te carriage, the dress and shoes will disappear!!!

 Сцена 3

Сцена бала начинается с приветствия короля . Придворные кавалеры оживляются при появлении короля

- Wonderful evening, your majesty!

- Good evening, your majesty!

- Lovely day, your majesty!

- Thank you for invitation, your majesty!

- You look great, your majesty!

The king: Good evening Ladies and Gentlemen! Glad to see you! Let’s make fun!

В зал входит Золушка, осматривается

The king: Who is this girl? She is very beautiful!

-         We don’t know, your majesty!

-         This girl is not from your kingdom, we don’t know this girl!

Принц подходит к Золушке, знакомится с ней

The prince: Hello, what is your name?

Cinderella: I’m Cinderella and you?

The prince: My name is Richard

The king: The prince is talking to the beautiful unknown girl! Let’s music play! Everybody dance!

The prince: May I dance with you?

Cinderella: Yes, I like dancing

Начинается сцена танцев. Тапёр играет мелодию песни « Ах сударыня, скажите почему же…» из кинофильма «Обыкновенное чудо». Дамы и кавалеры строятся парами в «ручеёк» и поочерёдно танцуют минует. При этом они разговаривают. Первыми начинают Принц и Золушка, они же и заканчивают сцену.

The prince: Where are you from? I haven’t seen you before!

Cinderella: I haven’t been to your palace yet.

Пары меняются

1Gantlman: Hello, my name is George, what is your name?

1Lady: My name is Mary

1Gantleman: What is your hobby?

1Lady: My hobby is singing

Пары меняются

2 Gentleman: My name is Henry. What is your name?

2 Lady: My name is Elisabeth

2 Gentleman: You look nice!

2 Lady: Thank you.

Пары меняются

3 Gentleman: My name is John, What is your name?

3 Lady: My name is Victoria

3 Gentleman: Do you like playing golf?

3 Lady: Yes, I do!

Cinderella: (слышит бой часов) It is 12 o’clock! I must go away!


The prince: Why are you running away?!

Золушка убегает, принц бежит за ней. Танцующие заканчивают, минует, кланяются дуг дугу и парами уходят за сцену

Сцена 4

Комната в доме Золушки. Сёстры с мачехой сидят на стульях сплетничают. Золушка прибирается и подслушивает их разговор.

Mother: Who was that unknown girl at the ball?

1D – Yes, it is interesting!

2D - The prince danced with her!

3D – (обращает внимание на шум за окном) What is the noise?

Глашатай и два королевских гвардейца появляются под окнами (под сценой) и читают королевский указ. Дочери с матерью и Золушка застыв слушают глашатая.

WANTED

Wanted a girl.

She is very beautiful. She has got blue eyes and long fare hair.

She has got very small foot. She has lost a shoe. Every girl in the kingdom must try on the shoe.



Идут в зал и примеряют туфельку девочкам в зале: This is not your size

Мачеха зовёт охранников в дом.

Mother: Come in gentlemen! I have two daughters; they want to try the shoe on!

Охранники поднимаются на сцену. Дочери сидят на скамеечке и вытягивают ноги, чтобы примерить туфлю

1Daughter: I want to try the shoe

The guard : This is not your size

2Daughter: I want to try the shoe

The guard : This is not your size

Mother: I want to try the shoe

The guard : This is not your size. Are there other girls in the house?

Mother, daughter1 and daughter2: No, No, No

Cinderella: Yes, I am. I want to try the shoe

The guard: This is your size!

Cinderella: Yes, and I have another shoe.

The guard: I must take you to the palace!

Надевает другую туфельку, сбрасывает халат и опять оказывается в красивом платье.

Cinderella: Im ready


Золушка уходит в сопровождении охранников, сёстры и мачеха остаются на сцене, удивлённо разводят руками и вместе восклицают:

-         What a surprise!!!



Сцена 5

На сцену выходят Золушка с принцем в сопровождении придворных дам и кавалеров . С другой стороны сцены выходит король. Артисты берутся за руки и кланяются



Dear friends! Our party is over! Thank you for your participation. Good bye!


























Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
In the Fairyland

Автор: Хусайнова Р.С

Дата: 07.05.2015

Номер свидетельства: 209098

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(116) "Конспект заключительного урока по теме "Food" по программе Fairyland-3 "
    ["seo_title"] => string(77) "konspiekt-zakliuchitiel-nogho-uroka-po-tiemie-food-po-proghrammie-fairyland-3"
    ["file_id"] => string(6) "204454"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1429660717"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства