Формирование положительного интереса к изучению английского языка путём удовлетворения познавательных и игровых потребностей ребёнка.
Задачи:
Закреплять навыки построения базовых речевых образцов на английском языке; закреплять элементарные языковые умения (вести диалог, монолог);
Развивать толерантное мировоззрение детей через игровое освоение мирового пространства и культуры средствами английского языка; развивать интерес, желание общаться на английском языке, получая от этого радость; способствовать развитию любознательности, мышления и воображения;
Воспитывать чувство коллективизма и взаимопомощи;
Оборудование: маски героев сказки, фасад теремка.
Тип : игра
Форма: внеклассное мероприятие
На сцене стоит теремок, бежит мышка, увидев теремок, выражает своё восхищение и удивление.
Mouse: What a nice house? It is very nice. It is not small. It is not big. Tock, tock, tock! Who lives in this house? Nobody! I’ll live in it.
Frog: What a nice house? Tock, tock, tock! Who lives in this house?
Mouse: I live in this house. I am a mouse and who are you?
Frog: I am a frog. My name is Green and what is your name?
Mouse: My name is Mikky- mouse. What can you do?
Frog: I can jump. I can sing.
Mouse: Ok. I want check up you. I’ll give you a card with the task: compose the sentences use some or any .
Frog: выполняет задание и вывешивает его на доску, объяснив.
Mouse: Thank you! Glad to see you. Come in, let’s live together in this house.
Бежит собака, увидела дом.
Dog: Tock, tock, tock! Who lives in this house?
Mouse: I live in this house. I am a mouse and who are you? What are you?
Dog: I am a dog. I am clever. I am not ugly, I am pretty, I am not big. I am small.
Frog: What is your name?
Dog: My name is Jack.
Frog: Can you dance?
Dog: Yes, I can. (Clap your hands.) But I can read the poem about me.
I am a dog,
My name is Jack.
My coat is white,
My nose is black.
Mouse: You are very nice. Come in. Let’s live together! (Бежит лиса)
Fox: I am a fox, I am very nice. I am pretty and clever.(смотрит на теремок)
What a nice house! Tock, tock, tock! Who lives in this house? (звери по очереди)
Mouse: I am a mouse. I live in this house.
Frog: I am a frog. I live in this house.
Dog: I am a dog. I live in this house.
Dog: Can you read?
Fox: Yes, I can.
Dog: Read, please.
Показываются карточки со словами неправильных глаголов, лиса их читает и дополняет.
Dog: Let’s live together.
Fox: Let’s a move! I’ll read the words and you show for me.
Run, walk, jump, fly, dance, swim, hug, play the piano, sing a song.