kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Тема" Ног бон."

Нажмите, чтобы узнать подробности

Ф?сурокты куыст.

(2-?м къласы)

Тем?: Ног бон.

Ахуырг?н?г:Гаппуаты З.А.

Нысан:Скъоладзауты базонг? к?нын Ирон ад?м куыд б?р?г кодтой Ног бон,уыим?.

С?вз?рын к?нын скъоладзаут?м хъ?лдз?г ?нкъар?нт?.

Ахуырг?н?г:Аф?дзы д?ргъы цы стыр б?р?гб?тт? в?ййы,уыдон?й иу у Ног бон, ?пп?ты р?сугъдд?р ?м? хъ?лдз?гд?р.

   Алы х?дзар д?р саразы заз б?лас, ск?нынц басылт? ?м? с? ф?д?ттынц арф?т?м цы сыв?лл?тт? ф?ц?уыц, уыдон?н.

Сыв?лл?тт? ф?ц?уынц Ног бонты бир?й?,иум? алы х?дзарм?д?р ?м? ф?к?нынц х?дзаронт?. Х?дзаронт? ирон ад?мм? кодтой тынг раджы, ?м? ма с? абон д?р к?нынц. Уыдон мА ф?хонынц басылгурт? д?р.

Раджы, иу хъ?уггаг л?ппут? с? ц?сг?мттыл скодтой хи конд маск?т?,?м? афт?м?й зылдысты х?дз?рттыл, х?дзаронты зар?г зарг?й?.

Махм? абон ис х?дзаронт? (х?дзаронт? зарг?й? ?рбахизынц мид?м?).

Х?дзаронт?-х?дзаронт?

Ф?ц?уынц у?м ?ддагонт?

?дд?м? ма с?м рак?сут

У? м?сыгм? н? бак?нут

Х?дзаронт?-х?дзаронт?

Ф?ц?уынц у?м н?у?г бонт?

Ф?х?ссынц уын ног ам?ндт?.

Ахуырг?н?г:

Мид?м? н?м рац?ут

Арф?т? нын рак?нут.

Митын Дада:

М? к?стрт?-н? ц?р?ццаг

Чызджыт? ?м? л?ппут?!

Сымахм? у н? каст

Сымахм? у н? дзырд

Уе пп?ты д?р н? р?ст?джы

Хорз?х?й хайджын ут!

У? мад?лты ф?ндиа гбайр?зут

У? ног аз уыл к?дд?ридд?р

Хъ?лдз?г?й ц?у?т.

1 ахуырдзау:

Д?л? сых?й-у?л? сыхм?

Н? арф?т?, н? куывд

?н?низ?й, с?р?гас?й

?пп?т х?рзт?й р?вдыд.

2 ахуырдзау.

Н? л?ппут? х?рз тырынт?

Н? чызджыт? ?хсин

Н? мад?лт?, н? фыд?лт?

Б?рка дарм?й ?фсин.

Иум?:

З?ронд азим? у? низт?,

У? рынт? хъ?дм? алидз?нт

   Ног азы хорз?х?й байр?зут.

Ахуырг?н?г:

Басылгурт? с? хъ?л?ст? ивтой, дзырдтой б?зджын хъ?л?с?й с?хи хист?рхуыз кодтой, ц?м?й с? мачи базона. Алк?й къухы д?р с? уыдис л?дз?г, й? роны та с? алк?м?н д?р хъ?дын хъама. Х?дзаронт? иу кафыдысты, кафг?-кафын иу ф?быц?у сты ?м? иу самадто йхыл, хылы р?ст?г иу дзы мард?й ахаудтой. Аххосджын иу дзы чи уыд,уый иу маст кодта. Фысым иу ын й? зыны ф?дыл ф?т?ригъ?д кодта ?м? иу ?й бафарста.

Сценк?,фысымы ролы хъазы МитынДада.

Митын Дада.      Мард?н ф?ст?м? райгасг?н?н нал ис?

Исын иу хос, ф?л? уый д? къухы ис.

Митын Дада.Цав?р хос у?

Басылыгуриу загъта: ?ри нын иу абаз ?м? райгас уыдз?н. ?хца иу куы райста, у?д иу кафын райдыдта «марды» алыварс иуцалд?р зылды ?ркодта, ст?й- иу ын ?хца ас?рф-бас?рф кодта,?м? иу мард райгас.

     Ой! Куыд бир? ф?фын?й кодтон! Загъта ?м? иу сыстад.Уый ф?ст?-иу басылгурт? райдыдтой кафын Ирон кафт.

Митын Дада.Кафын хорз зонут,ф?л? мА мын равдисут чи у? тыхджын д?р у,уый.

           (Хъ?стыт?:у?хст?й хъазт,б?нд?н ивазын).

Ахуырг?н?г.

Х?дзаронт?-иу кафыдысты,ст?й иу сын фысымт? радтой басылт? –Ногбоны гуылт?.Уыдон кодтой хысс? й?,алыхуызон сырдт? ?м? х?дзары фосы хуызт?.Ноджы ма сын л?в?рдтой алыхуызон адджин?гт?.Уый ф?ст? иу х?дзаронт? ацыдысты,ф?л? с?м фысымты сыв?лл?тт? ?нхъ?лм? кастысты къ?с?рыл  ?м? сын архайдтой с? маск?т? ратонынм?.Афт?м?й х?дзаронт? цыдысты райсомм? иу х?дзар?й инн? х?дзарм?.

Ахуырг?н?г.

Сыв?лл?тт?,абон д?р мах?н у б?р?гбон, иу б?р?гбон д?р ?н? зар?г н? в?ййы ?м? азар?м зар?г «Заз б?лас».

Митын Дада.

Нырт?кк? цав?р афон у ?Радзур?м ма зым?джы тыхх?й         ?мдз?вг?т?й иу цалд?р.

Заз.

       Ног азм? сф?лыстам

Диссаджы заз.

У?рт? мА сабит?й

Байдзаг й? раз.

Каф?м мах й? алыварс,

Гъ?тт-мардз?, цырт!

Уалынм? Митын Л?г

Худг? ф?зынд.

Бадзуры зачъеджын:

   -ф?ччи р?вдз дар!-

Алк?м?н хордзен?й

Сисы л?вар.

Радта мын замманай

Атомон нау.

Науыл ?рзилдзын?н

Фурды,л?гау.

Зазб?лас.

Зазб?лас,зазб?лас,

Каф?м мах д? алыварс.

Кафы т?рхъус,кафы арс,

Кафы хин?йдзаг рувас.

Митын Дада урс к?рцы

Сабиты къухтыл х?цы.

-Радзурут-ма мын у? н?мтт?,

Байуарон уын ?з л?в?ртт?.

-Ног аз!Ног аз!

Ног азы хорз?х у? у?д!

-Ног аз! Ног аз!

Ног ам?ндт? уын  х?сс?д!

МитынДада.  Сыв?лл?тт?,базонут-ма мын уыци-уыцит?.

        1.Хурм? з?хх ?ртавы цъус

Быдыр мит?й дары урс

Уазал дымг? у тызм?г

Уый та н?ма ?рцыд…               (зым?г)

2.Ц?й-ма базон ?м? з?гъ

Урс к?д ф?дары н? з?хх.                  (зым?г)

                  3.Й? уынд р?сугъд у

Б?мб?гау пух

?рм?ст дзы уазал

Ф?к?ны къух.                     (мит)

МитынДада.Ах?м р?сугъд хъ?лдз?г бон цин к?нын хъ?уы, кафын. 

Ахуырг?н?г.Ног бон ?хс?в ма иу алы бинонт?

Скодтойд ынджыр арт, ц?м?й аф?дз?й аф?дзм? н? цардрух с?м? хъарм уа. Арт иу сыгъд куы ф?цис,у?д иу хист?рт?загътой: »Уадз афт? басудз?нт н?фыдбылызт?, н? низт?.»

Сымах ?нд?р у?ц?р?н бонт? бир? у?нт, хорз н? бахъ?лдз?г кодтат.  Х?рзбон.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Тема" Ног бон."»

Фӕсурокты куыст.

(2-ӕм къласы)

Темӕ: Ног бон.





Ахуыргӕнӕг:Гаппуаты З.А.



Нысан:Скъоладзауты базонгӕ кӕнын Ирон адӕм куыд бӕрӕг кодтой Ног бон,уыимӕ.

Сӕвзӕрын кӕнын скъоладзаутӕм хъӕлдзӕг ӕнкъарӕнтӕ.



Ахуыргӕнӕг:Афӕдзы дӕргъы цы стыр бӕрӕгбӕттӕ вӕййы,уыдонӕй иу у Ног бон, ӕппӕты рӕсугъддӕр ӕмӕ хъӕлдзӕгдӕр.

Алы хӕдзар дӕр саразы заз бӕлас, скӕнынц басылтӕ ӕмӕ сӕ фӕдӕттынц арфӕтӕм цы сывӕллӕттӕ фӕцӕуыц, уыдонӕн.

Сывӕллӕттӕ фӕцӕуынц Ног бонты бирӕйӕ,иумӕ алы хӕдзармӕдӕр ӕмӕ фӕкӕнынц хӕдзаронтӕ. Хӕдзаронтӕ ирон адӕммӕ кодтой тынг раджы, ӕмӕ ма сӕ абон дӕр кӕнынц. Уыдон мА фӕхонынц басылгуртӕ дӕр.

Раджы, иу хъӕуггаг лӕппутӕ сӕ цӕсгӕмттыл скодтой хи конд маскӕтӕ ,ӕмӕ афтӕмӕй зылдысты хӕдзӕрттыл, хӕдзаронты зарӕг заргӕйӕ.

Махмӕ абон ис хӕдзаронтӕ (хӕдзаронтӕ заргӕйӕ ӕрбахизынц мидӕмӕ).



Хӕдзаронтӕ-хӕдзаронтӕ

Фӕцӕуынц уӕм ӕддагонтӕ

Ӕддӕмӕ мА сӕм ракӕсут

Уӕ мӕсыгмӕ нӕ бакӕнут

Хӕдзаронтӕ-хӕдзаронтӕ

Фӕцӕуынц уӕм нӕуӕг бонтӕ

Фӕхӕссынц уын ног амӕндтӕ.



Ахуыргӕнӕг:

Мидӕмӕ нӕм рацӕут

Арфӕтӕ нын ракӕнут.

Митын Дада:

Мӕ кӕстртӕ-нӕ цӕрӕццаг

Чызджытӕ ӕмӕ лӕппутӕ!

Сымахмӕ у нӕ каст

Сымахмӕ у нӕ дзырд

Уе ппӕты дӕр нӕ рӕстӕджы

Хорзӕхӕй хайджын ут!

Уӕ мадӕлты фӕндиа гбайрӕзут

Уӕ ног аз уыл кӕддӕриддӕр

Хъӕлдзӕгӕй цӕуӕт.





1 ахуырдзау:

Дӕлӕ сыхӕй-уӕлӕ сыхмӕ

Нӕ арфӕтӕ, нӕ куывд

Ӕнӕнизӕй, сӕрӕгасӕй

Ӕппӕт хӕрзтӕй рӕвдыд.

2 ахуырдзау.

Нӕ лӕппутӕ хӕрз тырынтӕ

Нӕ чызджытӕ ӕхсин

Нӕ мадӕлтӕ, нӕ фыдӕлтӕ

Бӕрка дармӕй ӕфсин.

Иумӕ:

Зӕронд азимӕ уӕ низтӕ,

Уӕ рынтӕ хъӕдмӕ алидзӕнт

Ног азы хорзӕхӕй байрӕзут.

Ахуыргӕнӕг:

Басылгуртӕ сӕ хъӕлӕстӕ ивтой, дзырдтой бӕзджын хъӕлӕсӕй сӕхи хистӕрхуыз кодтой, цӕмӕй сӕ мачи базона. Алкӕй къухы дӕр сӕ уыдис лӕдзӕг, йӕ роны та сӕ алкӕмӕн дӕр хъӕдын хъама. Хӕдзаронтӕ иу кафыдысты, кафгӕ-кафын иу фӕбыцӕу сты ӕмӕ иу самадто йхыл, хылы рӕстӕг иу дзы мардӕй ахаудтой. Аххосджын иу дзы чи уыд,уый иу маст кодта. Фысым иу ын йӕ зыны фӕдыл фӕтӕригъӕд кодта ӕмӕ иу ӕй бафарста.

Сценкӕ,фысымы ролы хъазы МитынДада.

Митын Дада. Мардӕн фӕстӕмӕ райгасгӕнӕн нал ис?

Исын иу хос, фӕлӕ уый дӕ къухы ис.

Митын Дада.Цавӕр хос у?

Басылыгуриу загъта: Ӕри нын иу абаз ӕмӕ райгас уыдзӕн. Ӕхца иу куы райста, уӕд иу кафын райдыдта «марды» алыварс иуцалдӕр зылды ӕркодта, стӕй- иу ын ӕхца асӕрф-басӕрф кодта,ӕмӕ иу мард райгас.

Ой! Куыд бирӕ фӕфынӕй кодтон! Загъта ӕмӕ иу сыстад.Уый фӕстӕ-иу басылгуртӕ райдыдтой кафын Ирон кафт.

Митын Дада.Кафын хорз зонут,фӕлӕ мА мын равдисут чи уӕ тыхджын дӕр у,уый.

(Хъӕстытӕ:уӕхстӕй хъазт,бӕндӕн ивазын).

Ахуыргӕнӕг.

Хӕдзаронтӕ-иу кафыдысты,стӕй иу сын фысымтӕ радтой басылтӕ –Ногбоны гуылтӕ .Уыдон кодтой хыссӕ йӕ,алыхуызон сырдтӕ ӕмӕ хӕдзары фосы хуызтӕ.Ноджы ма сын лӕвӕрдтой алыхуызон адджинӕгтӕ.Уый фӕстӕ иу хӕдзаронтӕ ацыдысты,фӕлӕ сӕм фысымты сывӕллӕттӕ ӕнхъӕлмӕ кастысты къӕсӕрыл ӕмӕ сын архайдтой сӕ маскӕтӕ ратонынмӕ.Афтӕмӕй хӕдзаронтӕ цыдысты райсоммӕ иу хӕдзарӕй иннӕ хӕдзармӕ.

Ахуыргӕнӕг.

Сывӕллӕттӕ,абон дӕр махӕн у бӕрӕгбон, иу бӕрӕгбон дӕр ӕнӕ зарӕг нӕ вӕййы ӕмӕ азарӕм зарӕг «Заз бӕлас».

Митын Дада.

Ныртӕккӕ цавӕр афон у ?Радзурӕм ма зымӕджы тыххӕй ӕмдзӕвгӕтӕй иу цалдӕр.



Заз.

Ног азмӕ сфӕлыстам

Диссаджы заз.

Уӕртӕ мА сабитӕй

Байдзаг йӕ раз.

Кафӕм мах йӕ алыварс,

Гъӕтт-мардзӕ, цырт!

Уалынмӕ Митын Лӕг

Худгӕ фӕзынд.

Бадзуры зачъеджын:

-фӕччи рӕвдз дар!-

Алкӕмӕн хордзенӕй

Сисы лӕвар.

Радта мын замманай

Атомон нау.

Науыл ӕрзилдзынӕн

Фурды,лӕгау.



Зазбӕлас.

Зазбӕлас,зазбӕлас,

Кафӕм мах дӕ алыварс.

Кафы тӕрхъус,кафы арс,

Кафы хинӕйдзаг рувас.

Митын Дада урс кӕрцы

Сабиты къухтыл хӕцы.

-Радзурут-ма мын уӕ нӕмттӕ,

Байуарон уын ӕз лӕвӕрттӕ.

-Ног аз!Ног аз!

Ног азы хорзӕх уӕ уӕд!

-Ног аз! Ног аз!

Ног амӕндтӕ уын хӕссӕд!



МитынДада. Сывӕллӕттӕ,базонут-ма мын уыци-уыцитӕ.

1.Хурмӕ зӕхх ӕртавы цъус

Быдыр митӕй дары урс

Уазал дымгӕ у тызмӕг

Уый та нӕма ӕрцыд… (зымӕг)

2.Цӕй-ма базон ӕмӕ зӕгъ

Урс кӕд фӕдары нӕ зӕхх. (зымӕг)

3.Йӕ уынд рӕсугъд у

Бӕмбӕгау пух

Ӕрмӕст дзы уазал

Фӕкӕны къух. (мит)

МитынДада.Ахӕм рӕсугъд хъӕлдзӕг бон цин кӕнын хъӕуы, кафын.

Ахуыргӕнӕг.Ног бон ӕхсӕв ма иу алы бинонтӕ

Скодтойд ынджыр арт, цӕмӕй афӕдзӕй афӕдзмӕ нӕ цардрух сӕмӕ хъарм уа. Арт иу сыгъд куы фӕцис,уӕд иу хистӕртӕзагътой: »Уадз афтӕ басудзӕнт нӕфыдбылызтӕ, нӕ низтӕ.»

Сымах ӕндӕр уӕцӕрӕн бонтӕ бирӕ уӕнт, хорз нӕ бахъӕлдзӕг кодтат. Хӕрзбон.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Внеурочная работа

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 2 класс

Скачать
Тема" Ног бон."

Автор: Гаппоева Зарема Ацамазовна

Дата: 07.01.2016

Номер свидетельства: 273350

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(70) "Конспект урока "Здравствуй, Новый год!""
    ["seo_title"] => string(37) "konspiekt_uroka_zdravstvui_novyi_ghod"
    ["file_id"] => string(6) "354671"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1478103202"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(67) "Тема:"Малан дын най,на фыдалты авзаг"."
    ["seo_title"] => string(31) "tiemamalandynnainafydaltyavzagh"
    ["file_id"] => string(6) "275279"
    ["category_seo"] => string(10) "literatura"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1452535335"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(79) "Тема:"Хетагкаты Къоста -ирон адамон фыссаг"."
    ["seo_title"] => string(39) "tiemakhietaghkatykostaironadamonfyssagh"
    ["file_id"] => string(6) "275274"
    ["category_seo"] => string(10) "literatura"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1452534920"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(59) "Хет?гкаты Къостайы райгуыр?н бон"
    ["seo_title"] => string(34) "khietoeghkatykostaiyraighuyroenbon"
    ["file_id"] => string(6) "258935"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448615068"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(59) "Хет?гкаты Къостайы райгуыр?н бон"
    ["seo_title"] => string(35) "khietoeghkatykostaiyraighuyroenbon1"
    ["file_id"] => string(6) "258936"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448615075"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства