kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока "Леесь кизна ды тельня"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: «Леесь кизна ды тельня. Калонь кундамось Река летом и зимой. Рыбалка». (6 класс)

(омбоце урокось)

Цели и задачи:

1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);

2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;

 3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;

4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.

1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;

2. Кемекстамс ютазь материалонть теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;

3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.

4.Кемекстамс тонавтницятнень вечкемаст эсест республикантень, эрзянь келентень.

Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть

Уроконь молемась:

I Организационной моментэсь.

Ушодтано минь урок,

Ды минек весе анок,

Ручкась ды тетрадесь тесэ,

Кортатано эрзянь кельсэ!

II Исследовательской важодема.

(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).

  • Течи ушосонть пек паро.
  • Монень вечкеви телесь.

III. Ютазь материалонь кемекстамо.

  Поладынк валрисьметнень. Допишите предложения.

 Мон  теинь_________

Менелесь___________

IV. Од материалонть ванномась.

Кортнема (беседа)

- Ялгат, течи минь тынк марто вантано од тема «Леесь кизна ды тельня. Калонь кундамось Река летом и зимой. Рыбалка».

    Вансынек, кода полавтови леесь. Кодамо сон эрси тельня ды кизна. Вансынек сонзэ мазычинзэ.

-Ялгат, кода полавтови леесь тельня?

А кодамо сон эрси кизна?

-Виде,  леесь тельня вельтяви эйсэ.

  Вансынек, мезе максы те теманть коряс учебникесь. Оштё весть ёвтатано вечкемань вал минек вечкевикс  эрзянь келенть  туртов. Арсян весеменень паро важодема уроконть перть ды вадря мельть-превть.

Ловносынек 1-це упражнениянть. Переведите текст, укажите послелоги.

Од валонь ваннома (новая лексика)

Лей-река

Эй-лёд

Чудикерькс-ручей

Маласо-близко

Артовкс-рисунок

Сэтьмечи-тишина

Калонь керькс, ульма-удочка

Эрьке-ручей

Лей чиресэ-на берегу

Толкун-волна

Кескав-мешок

Таго-опять

V. Оймсема ютко (Физкультминутка)

Вейке, кавто – кирьга, лавтов.

Колмо, ниле – судо, пиле.

Вете, кото – кедень кавто.

Сисем, кавксо – пильгень кавто.

Вейксэ, кемень – кавто сельмень

Верев кедтнень кепедьсынек,

Пек виевстэ цяпадьсынек.

Суртнэнь парсте сорновтсынек.

6. Кемекстамо. Грамматикань коряс важодема.

В эрзянском языке нет предлогов. Их значения передают падежные формы или служебные слова-послелоги, которые стоят после управляемого слова.

Послелог-служебная часть речи, указывающая на связь существительных и местоимений с другими словами в предложении: Якась Оля марто. Совасть монь кис.

2-це упражнениясь. Выразительно прочитайте текст. Переведите. Какие слова из этого текста можно отнести к реке, протекающей в вашей местности?

7.Уроконь итогось.

Мезде минь кортынек  течинь уроксо?

Мезе тусь мелезэнк?

Кодат од валт минь саинек превс?

8.Кудонь тев.

3-це упражнениясь. Прочитайте текст. Переведите. Опираясь на текст, придумайте небольшой рассказ, как богатый помог бедному.

     Путынк превс од валтнэнь. Выучите слова.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Леесь кизна ды тельня" »

Тема: «Леесь кизна ды тельня. Калонь кундамось Река летом и зимой. Рыбалка». (6 класс)

(омбоце урокось)

Цели и задачи:

1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);

2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;

3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;

4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.

1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;

2. Кемекстамс ютазь материалонть теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;

3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.

4.Кемекстамс тонавтницятнень вечкемаст эсест республикантень, эрзянь келентень.

Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть

Уроконь молемась:

I Организационной моментэсь.

Ушодтано минь урок,

Ды минек весе анок,

Ручкась ды тетрадесь тесэ,

Кортатано эрзянь кельсэ!


II Исследовательской важодема.

(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).

  • Течи ушосонть пек паро.

  • Монень вечкеви телесь.

III. Ютазь материалонь кемекстамо.

Поладынк валрисьметнень. Допишите предложения.

Мон теинь_________

Менелесь___________

IV. Од материалонть ванномась.

Кортнема (беседа)

- Ялгат, течи минь тынк марто вантано од тема «Леесь кизна ды тельня. Калонь кундамось Река летом и зимой. Рыбалка».

Вансынек, кода полавтови леесь. Кодамо сон эрси тельня ды кизна. Вансынек сонзэ мазычинзэ.

-Ялгат, кода полавтови леесь тельня?

А кодамо сон эрси кизна?

-Виде, леесь тельня вельтяви эйсэ.

Вансынек, мезе максы те теманть коряс учебникесь. Оштё весть ёвтатано вечкемань вал минек вечкевикс эрзянь келенть туртов. Арсян весеменень паро важодема уроконть перть ды вадря мельть-превть.

Ловносынек 1-це упражнениянть. Переведите текст, укажите послелоги.

Од валонь ваннома (новая лексика)

Лей-река

Эй-лёд

Чудикерькс-ручей

Маласо-близко

Артовкс-рисунок

Сэтьмечи-тишина

Калонь керькс, ульма-удочка

Эрьке-ручей

Лей чиресэ-на берегу

Толкун-волна

Кескав-мешок

Таго-опять

V. Оймсема ютко (Физкультминутка)

Вейке, кавто – кирьга, лавтов.

Колмо, ниле – судо, пиле.

Вете, кото – кедень кавто.

Сисем, кавксо – пильгень кавто.

Вейксэ, кемень – кавто сельмень

Верев кедтнень кепедьсынек,

Пек виевстэ цяпадьсынек.

Суртнэнь парсте сорновтсынек.

6. Кемекстамо. Грамматикань коряс важодема.

В эрзянском языке нет предлогов. Их значения передают падежные формы или служебные слова-послелоги, которые стоят после управляемого слова.

Послелог-служебная часть речи, указывающая на связь существительных и местоимений с другими словами в предложении: Якась Оля марто. Совасть монь кис.

2-це упражнениясь. Выразительно прочитайте текст. Переведите. Какие слова из этого текста можно отнести к реке, протекающей в вашей местности?

7.Уроконь итогось.

Мезде минь кортынек течинь уроксо?

Мезе тусь мелезэнк?

Кодат од валт минь саинек превс?

8.Кудонь тев.

3-це упражнениясь. Прочитайте текст. Переведите. Опираясь на текст, придумайте небольшой рассказ, как богатый помог бедному.

Путынк превс од валтнэнь. Выучите слова.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока "Леесь кизна ды тельня"

Автор: Ледяйкина Людмила Анатольевна

Дата: 22.10.2015

Номер свидетельства: 242558

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(93) "Конспект урока эрзянского языка "Калонь кундамось""
    ["seo_title"] => string(45) "konspiekturokaerzianskoghoiazykakalonkundamos"
    ["file_id"] => string(6) "308971"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1458716508"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства