kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Хамид Беретарь. Загадки.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель: формирование интереса у обучающихся к родному, адыгейскому языку посредством игрового и занимательного материала.

Задачи:
обучающая: познакомить учащихся с творчеством Х. Беретаря, посвященным детям, ввести их в мир героев  стихотворений, способствовать выработке выразительного чтения; формирование и обогащение словарного запаса обучающихся;

 развивающая: развивать внимание, логическое мышление, познавательный интерес к адыгейскому  языку;

воспитывающая: воспитание любви к животным.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Адыгейское чтение»


Муниципальное бюджетное образовательное учреждение средняя общеобразовательная школа №3 им. М. И. Кудаева а.Адамий

Красногвардейского района Республики Адыгея





Урок адыгейского чтения

во 2 классе


«Хамид Беретарь. Загадки.

Что это за животные?

(на адыгейском языке)




Подготовила

учитель начальных классов

Ашканова Райзет Нуховна







а.Адамий

2014

Цель: формирование интереса у обучающихся к родному, адыгейскому языку посредством игрового и занимательного материала.

Задачи:
обучающая: познакомить учащихся с творчеством Х. Беретаря, посвященным детям, ввести их в мир героев стихотворений, способствовать выработке выразительного чтения; формирование и обогащение словарного запаса обучающихся;

развивающая: развивать внимание, логическое мышление, познавательный интерес к адыгейскому языку;

воспитывающая: воспитание любви к животным.

Оборудование: проектор, компьютер.


Ход урока

1.Организация класса (Слайд 1)

Я на уроке сижу,

Я начну читать,

Я очень этому рада,

Как разведчик буду следить за всеми.

2. Сообщение темы и цели урока

Наш сегодняшний урок проведем в лесу «Мэз Дах». (Слайд2) Познакомимся со стихотворениями о животных Хамида Беретаря.

3. Актуализация знаний учащихся.

- Какое домашнее задание было у вас? Должны были выучить стихи Хазрета Панеша. (Слайд 3) (Показ Айболита)

Учитель: Добро пожаловать, Доктор Айболит! Вы большой гость! Вас что –то беспокоит?

Доктор Айболит: Я пришел в «Мэз Дах» отдохнуть. Где мои маленькие друзья? Давайте их позовем!

Учитель: Сейчас, Доктор твои маленькие друзья будут читать стихотворения. Вы послушайте их внимательно, если кто –то сделает ошибку мы его отправим к вам на лечение.

Айболит: Я готов!

Кошка. (Слайд4)

Я кошка с острыми когтями

Мальчик, ты меня не бей!

Я враг для маленьких мышей,

Всю ночь не сплю:

Охочусь я, стараюсь я.

А ты меня не обижай.

Овца: (Слайд 5)

Знают многие меня,

Называюсь я - овца

Не бодаюсь как коза,

Любят дети все меня

Потому, что я овца.


Коза (Слайд6)

Хулиганка я коза,

Люблю прыгать в огород,

И не очень меня любят

Никто не трогает меня

Я бодливая всегда.

Петух: (Слайд7)

Я петушок, петушок,

Утром рано встаю,

Спать не даю, всех бужу,

Не ленись, не зевай,

Утром рано вставай!

Птичка: (Слайд 8)

Я птичка – невеличка,

Ищу корм – сижу у крыльца

Покорми меня- буду петь всегда.

Лиса ( Слайд 9)

Я лисичка хитрая,

Люблю красть я курочек,

Зубки острые втыкаю,

И кричат они, кричат,

Быстро в лес я убегаю,

Моментально их съедаю.

4. « Песня маленьких птицеводов» (Слайд 10). Дети поют песню.

Слова Киримизе Жане, Музыка Тхабисимова Урама

Учитель: Вы узнаете своих маленьких друзей, Доктор Айболит? (Слайд 11)

Айболит: Читать выразительно вы научились,

Какие вы умницы, я рад за вас!
Молодцы!

Все: Спасибо, Айболит!

5. Закрепление пройденного.

- чтение алфавита.

- игра «Придумай слово» (Буквы высвечиваются, называют слово) (Слайд 12)

- Ребусы. (Слайд 12)

У + НЭ, ГУ 3I, ДЖ+ ГУ

-Игра «Собери слово» (Слайд 14)

- Игра «Лишнее слово» (Слайд 15)

7) Физминутка для глаз. Давайте, ребята, немного отдохнем.

( Слайды 16, 17).

-Игра «Кто автор этих строчек ?»Х. Беретарь (Слайд 18)

6. Работа над новой темой.

- Вступительная беседа

Вам сегодня предстоит знакомство с загадками о животных великого адыгейского поэта Хамида Беретаря « Что это за животные?».

- слово о писателе

Хамид Беретарь – великий адыгейский поэт. Его творчество посвящено главным образом любви к народу. Он писал о людях, о любви, писал в разных жанрах. И сегодня мы прочитаем его загадки о животных « Что это за животные?».

- Работа с текстом.

- чтение текста

- словарная работа

- чтение про себя

- ответы на вопросы

На какие две группы можно разделить эти животные? ( дикие и домашние).

Почему? Дикие животные живут в лесу. О них никто не заботиться. А домашние животные живут у людей. О них заботиться человек. Какие домашние животные у вас дома?

- Р/ Р – рассказ о домашних животных.

- чтение «цепочкой»;

- чтение хором;

-чтение парами;

- загадка о корове;

Какое, домашнее животное человеку ближе всех? (Слайд 19)

- о пользе коровы рассказывают дети. (Слайд20)

Она дает нам молоко, мясо. Из молока адыгейцы делают калмыцкий чай, кислое молоко, сметану, масло, сыр, айран, къундысыу.

Как нужно ухаживать за домашними животными?

8. Итог урока.

С каким произведением мы познакомились сегодня на уроке? Кто автор?

9. Выставление оценок. (Слайд21).




















Список использованной литературы


  1. Журналы «Родничок Адыгеи» №2, 2013г, «Созвездие», №2, 2014г.

  2. Дечева Н.Р, Дзыбова Т.Я.,Цику Б.П, Хавдок С.А. «Лучик» Программа-пособие по обучению детей адыгейской разговорной речи-Майкоп, отд. кн. изд. 1997г.


Источники иллюстраций


  1. Лес: http://yakako.ru/tag/oboi-prirody/page/

  2. Доктор Айболит: http://www.fc-tyumen.com/index.php/Page-8.html

  3. Кошка: http://bartholomews.ru/post

  4. Овца: http://raskraska.ru/book/v.htm

  5. Коза: http://hobby-mix.net/post1

  6. Петух: http://1001mem.ru/id

  7. Птичка: http://test.web2edu.ru/shared/Post.aspx?ExpandAll=true&PK

  8. Лиса: http://www.portrait-photo.ru/risunki-lisi.html

  9. Корова: http://afisha.altune.ru/sergei-penkin-v-germanii.html

  10. Кормушка для цыплят: http://market.volgaselmash.ru/index.php/katalog/product/view/




Просмотр содержимого документа
«Пояснительная записка»

Пояснительная записка

  1. МБОУ СОШ №3 им.М.И.Кудаева а.Адамий Красногвардейского района Республики Адыгея

  2. Учитель начальных классов Ашканова Райзет Нуховна

  3. Урок адыгейской литературы (на адыгейском языке)

  4. Начальные классы, урок, 2 класс.

  5. Презентация предназначена для проведения урока адыгейской литературы, с целью знакомства учащихся с разными стихотворениями о животных, способствования выработки выразительного чтения, воспитания любви к животным.

  6. Список использованной литературы


  1. Журналы «Родничок Адыгеи» №2, 2013г, «Созвездие», №2, 2014г.

  2. Дечева Н.Р, Дзыбова Т.Я.,Цику Б.П, Хавдок С.А. «Лучик» Программа-пособие по обучению детей адыгейской разговорной речи-Майкоп, отд. кн. изд. 1997г.


Источники иллюстраций


  1. Лес: http://yakako.ru/tag/oboi-prirody/page/

  2. Доктор Айболит: http://www.fc-tyumen.com/index.php/Page-8.html

  3. Кошка: http://bartholomews.ru/post

  4. Овца: http://raskraska.ru/book/v.htm

  5. Коза: http://hobby-mix.net/post1

  6. Петух: http://1001mem.ru/id

  7. Птичка: http://test.web2edu.ru/shared/Post.aspx?ExpandAll=true&PK

  8. Лиса: http://www.portrait-photo.ru/risunki-lisi.html

  9. Корова: http://afisha.altune.ru/sergei-penkin-v-germanii.html

  10. Кормушка для цыплят: http://market.volgaselmash.ru/index.php/katalog/product/view/



Просмотр содержимого документа
«адыгэбзэ еджэн»


Муниципальное бюджетное образовательное учреждение средняя общеобразовательная школа №3 им. М. И. Кудаева а.Адамий

Красногвардейского района Республики Адыгея





Урок адыгейского чтения

во 2 классе


«Хамид Беретарь. Загадки.

Что это за животные?

(на адыгейском языке)




Подготовила

учитель начальных классов

Ашканова Райзет Нуховна







а.Адамий

2014г.


Муниципальнэ бюджетнэ образовательнэ учреждениеу гурыт общеобразовательнэ еджапIэу №3 М.И.Къудаикъом ыцIэ зыхьырэр

къ. Адэмый

Красногвардейскэ район Республикэу Адыгеир





Адыгэбзэ еджэн урок

Я 2 – рэ класс

Бэрэтэрэ Хьамид

«Сыд псэушъхь ар?»Хырыхыхьэхэр.





Зыгъэхьазырыгъэр

ублэпIэ классым икIэлэегъаджэу

Ащкъэнэ Райзэт Нухьэ ыпхъу

къ. Адэмый

2014 илъ.

Темэр: Бэрэтэрэ Хь. «Сыд псэушъхь ар?». Хырыхыхьэхэр.

Мурадыр: 1. ЗэрагъэшIэгъэ усэ цIыкIухэр езбырэу, IупкIэу, ролым итетэу къеджэнхэу егъэсэгъэнхэр.

2. Хырыхыхьэмэ IупкIэу, хэукъоныгъэ имыIэу, ищыкIэгъэ гущыIэхэр хагъэуцожьзэ къеджэнхэр.

3. ЦIыфым ынаIэ псэушъхьэмэ атетэу зэрадэлэжьэн фаем щыгъуазэ фэшIыгъэнхэр.

Нэрылъэгъу IэпыIэгъухэр: компьютер, проектор.


Урокым икIуакI

1.Урокым изэхэщэн.

Психологическэу урокым фэгъэхьазырыгъэнхэр.(Слайд 1)

Сэ урокым сычIэс,

Сэ урокыр езгъэжьэщт

Ащ сэ сыкIэгушIу

Разведчикым фэдэу зэкIэми салъыплъэщт.

2. Темэр, мурадыр.

Непэ урокэу адыгэ еджэныр «Мэз Дахэм» щыдгъэкIощт. ( Слайд 2). Поэтэу Бэрэтэрэ Хьамидэ псэушъхьэмэ яхьылIэгъэ хырыхыхьэу ытхыгъэмэ нэIуасэ зафэтшIыщт.

3. Унэмк1э гъэцэкIэным иуплъэкIун.

- Сыд фэдэ гъэцэкIэна унэмкIэ шъуиIагъэр?

Пэнэшъу Хьазрэт ытхыгъэ усэ цIыкIухэр езбырэу зэдгъэшIэнэу арыгъэ.

( Слайд 3 )

Айболитыр къэсэгъэлъагъо.

КIэлэегъаджэр: Къеблагъ! Къеблагъ, Айболит! О ухьакI! ГумэкIыгъэ горэ уиIа?

Айболитыр: _ Сэ « Мэз Дахэ» зыщызгъэпсэфынэу сыкъэкIуагъ.Тыдэ щыIэха синыбджэгъу цIыкIухэр? Тыкъягъадж!

КIэлэегъаджэр: Джы Айболит, уиныбджэгъу цIыкIухэм усэхэу къаIощтым къедэIу, къыхэукъохэрэр сымэджэщым тщэщтых.

Айболитыр: Сэ сыхьазыр!

Чэтыур. ( Слайд 4 )

Слъабжъэ чанэу сычэтыу

КIалэ сэ укъысэмыу.

Цыгъо цIыкIумэ сыряпый,

Сэ чэщ реным сымычъый –

Сэ сэшакIо, слъэкI къэмын,

Ушхэ хъумэ сыхэмын.

Мэлыр. (Слайд 5)

Бэмэ сашIэ: сэ сымэл,

Пчэным фэдэу сымыIэл

Хымэ щагумэ садэмыхьэу,

ЦIацIи хъони къэсымыхьэу,

ЦIыкIуи ини сырякIас,

Сыда пIомэ сэ сыIас.


Пчэныр. (Слайд 6)

СыбзэджашIэу сэ сыпчэн,

Хэтэ дапкIэр сэ сишэн.

Агуи шIагъоу сыримыхь,

Ау сэ хэти къысщымыхь

Къысщыхьанха¸сэ сыпхъаш:
БжъэкъошхуитIур сэ сиIаш.


Атакъэр. (Слайд 7)

Сэ сыатакъ,

Ренэу сысакъ.

Нэфыр къэшъы-

Макъэр сэшIы:

Тэдж, умышъхьах,

Нэф къэшъыгъах.


Бзыужъый. (Слайд 8)

Сыбзыужъый,

СыцIыкIужъый,

Сылъыхъоу Iус,

ПчъэIум сыIус.

Шкъун тIэкIу къысэт-

КъэсIощт орэд.


Баджэр. (Слайд 9)

СытхьагъэпцIэу сэ сыбзадж,

Чэт тыгъуным сыфэбзадж

Цэпэ чанхэр ащ ычый

КъыхэсэIушъ сэгъэкIый.

Чэтыр мэзым нэсэгъэсы,

Ыпсэ псынкIэу Iусэгъэзы.

4. Орэдыр къаIо «Чэтэхъо цIыкIумэ яорэд». ( Слайд 10)

ГущыIэхэр: Жэнэ Къ, Орэдышъор: Тхьабысымэ У.

Чэтыр нэм фэмыплъа,

Къазыр лъэпэоса.

Пстэуми тэ талъэплъэ,

ПкIэнчъэу тыщымыса.

Тэхъу, тэхъу,тэхъу,

Щагубзыухэр тэхъу
Iофыр тыгу рехьы,

Федэшхо къытфехьы.

Цып, цып, цып, цып

Щыу¸щыу,щыу,щыу

Iофыр тыгу рехьы

Федэшхо къэтэхьы.

Чэтыжъые цIыкIухэр,

Ахэр зэрэдахэр,

Iусыбэ ятэты!

Псыри алъэхэты.

Жъыу


Зи ахэмызыхэу

ЗэкIэ тэухъумэ

Тадэмышъхьахыхэу

Пчъагъэм етэгъэхъу.

Жъыу


КIэлэегъаджэр. КъэошIэжьха, Айболит уиныбджэгъу цIыкIухэр? (Слайд11 )

Айболит. IупкIэу къеджэным шъо шъуфэIаз

Сыдэу шъухъупхъа?

Сэ сышъуфэраз!

ЗэкIэми къаIо. Тхьауегъэпсэу, Айболит.

5. КIэджыкIыжьын.

- Алфавитым къеджэх.

-ДжэгукIэу «ГущыIэр къэугупшыс»

( Буквэр къытыредзэ, гущыIэр къаIо).(Слайд 12)

- Ребусхэр. (Слайд 13)

У + нэ, гу 3 I, джэ+гу

- «ГущыIэхэр зэхэгъэуцожь» - джэгукI. (Слайд14)

«ГущыIэ лый» ( Слайд 15)

унэ, ины, мыIэрыс, чъыгы

мышъэ, хьэ, баджэ, тыгъужъ

хьампIырашъу, щыды, шы, махъушэ

еджакIу, макIо, тхакIо

Цызэр, баджэр, мышъэр, хьэ

7.Нэм апае физминутк (Слайд 16,17)

- «Хэта зытхыгъэр» - джэгукI.

ЦIыфыр, о цIыфыр,

Чэщ лъэпэнэфи,

Гъэтхэпэ псыхъом

Иоры чэфи,

КIымэфэ мэзым ипхъэшъхьэ джэфи

ЦIыфыр,о цIыфыр,

ЗэкIэ ощ пай,

ЧIылъэ гушIуагъор уидунай. Бэрэтэрэ Хьамид. (Слайд 18)

6. ТемакIэм изэгъэшIэн.

- Пэублэ гущыI.

Непэ мы урокым адыгэ усэкIо пэрытэу Бэрэтэрэ Хьамидэ иусэу « Сыд псэушъхь ар?» зыфиIорэм нэIуасэ тыфэхъущт. Адыгэ поэзием гъэхъэгъэшхо езгъэшIыгъэмэ зыкIэ ащыщ Бэрэтэрэ Хьамидэ. Ащ иусэхэм ипоэмэхэм адыгэ литературэр инэу къагъэбаигъ, кIэхэу ащ къыфахьыгъэхэр макIэп. Ытхыгъэ усэхэр агу къэсэгъэкIыжьых.«Тикъэлэ лъапI», «Дунаем ыцIэр чIыгу»,

«Осэпс», «Ощ пай», нэмыкIхэри.

- Хырыхыхьэмэ сыкъяджэ. (ГущыIэу ищыкIагъэхэр къыпагъэуцожьзэ къаIо.)

- УпчIэмэ яджэуап къатыжьы.

Псэушъхьэу зигугъу къэтшIыгъэхэр сыд фэдэ купэу бгощымэ хъущта? (Щагу псэушъхьэхэр, хьэкIэ – къуакIэхэр)

Сыда аущтэу зыкIаIорэр? Сыд фэдэ псэушъхьэха шъо шъуиунагъокIэ шъуиIэр? ШъуакъытегущыI.

- Зым – зым къыпидзэзэ къеджэх

- Зэгосхэр къызэдеджэх.

ЗэкIэмэ анахь пэблагъэу цIыфым псэушъхьэу иIэр къашIэ. (Слайд 19)

«Ептымэ къыуеты, къыуитырэр бэрэчэт» (Чэмы).

Чэмыр ары. «Псэушъхьэ бэрэчэт» раIо. (Слайд20) Сыда аущтэу зыкIыраIорэр? КъашъуIо. (Ащ щэр, лыр, шъор, щатэр къеты. Адыгэмэ сыд фэдэ шхына щэм хашIыкIэу шъушIэхэрэр? (Щхыу, щатэ, къуаер, къундысыур, къалмэкъ щаир).

Щагу псэушъхьэмэ сыдэущтэу уадэлэжьэн фая? (Зэрытыщтхэр къабзэу, фабэу щытын фае. Гъэмафэм мэкъу гъугъэ IэшIур афэбгъэхьазырын фае.Псы ебгъэшъонхэ фае.

7. Зэфэхьысыжьын.

Непэ урокым тызэджэгъэ хырыхыхьэхэр сыдым фэгъэхьыгъэха? Хэта ар зытхыгъэр? Адыгэ писатель тхакIоу шъушIэрэмэ ацIэ къашъуIо.

8. Оценкэхэр. УнэмкIэ гъэцэкIэн.(слайд 21)

Н. 102-105

Джащ урокыр щытэухы. Зышъугъэпсэф.

























Згъэфедагъэ литературэр



  1. Журналэу «Родничок Адыгеи» №2, 2013г, «Жъогъобын», №2, 2014г.

  2. Дышъэ Н.Р, Дзыбэ Т.Я.,ЦIыкIу Б.П, Хавдок С.А. «Нэбзый»

Адыгабзэр зымышIэу кIэлэцIыкIу IыгъыпIэхэм ачIэсхэмрэ апэрэ классым щеджэхэмрэ апае программэ – IэпыIэгъу. Мыекъуапэ – 1997илъ.



Сурэтхэр къызхэсхыгъэр


1.Мэз Дах: http://yakako.ru/tag/oboi-prirody/page/

2.Доктор Айболит: http://www.fc-tyumen.com/index.php/Page-8.html

3.Чэтыу: http://bartholomews.ru/post

4. Мэлы: http://raskraska.ru/book/v.htm

5. Пчэны: http://hobby-mix.net/post1

6.Атакъэ: http://1001mem.ru/id

7.Бзыужъый: http://test.web2edu.ru/shared/Post.aspx?ExpandAll=true&PK

8.Баджэ: http://www.portrait-photo.ru/risunki-lisi.html

9.Чэмы: http://afisha.altune.ru/sergei-penkin-v-germanii.html

10.Чэтыжъехэр зэрышхэхэрэр: http://market.volgaselmash.ru/index.php/katalog/product/view/












Список использованной литературы


  1. Журналы «Родничок Адыгеи» №2, 2013г, «Созвездие», №2, 2014г.

  2. Дечева Н.Р, Дзыбова Т.Я.,Цику Б.П, Хавдок С.А. «Лучик» Программа-пособие по обучению детей адыгейской разговорной речи-Майкоп, отд. кн. изд. 1997г.


Источники иллюстраций



1.Лес: http://yakako.ru/tag/oboi-prirody/page/

2.Доктор Айболит: http://www.fc-tyumen.com/index.php/Page-8.html

3.Кошка: http://bartholomews.ru/post

4. Овца: http://raskraska.ru/book/v.htm

5. Коза: http://hobby-mix.net/post1

6.Петух: http://1001mem.ru/id

7.Птичка: http://test.web2edu.ru/shared/Post.aspx?ExpandAll=true&PK

8.Лиса: http://www.portrait-photo.ru/risunki-lisi.html

9.Корова: http://afisha.altune.ru/sergei-penkin-v-germanii.html

10.Кормушка для цыплят: http://market.volgaselmash.ru/index.php/katalog/product/view/







Просмотр содержимого презентации
«род. чт.»

Урок адыгейского чтения  во 2 классе  «Хамид Беретарь. Загадки.  Что это за животные?  (на адыгейском языке)    Подготовила:  учитель начальных классов МБОУ СОШ№3  им. М.И.Кудаева а. Адамий Ашканова Райзет Нуховна

Урок адыгейского чтения во 2 классе «Хамид Беретарь. Загадки. Что это за животные? (на адыгейском языке)

Подготовила:

учитель начальных классов

МБОУ СОШ№3

им. М.И.Кудаева а. Адамий

Ашканова Райзет Нуховна

«МЭЗ ДАХ»

«МЭЗ ДАХ»

Доктор Айболит.

Доктор Айболит.

  • - Сэ «Мэз Дахэ» зыщызгъэпсэфынэу сыкъэк I уагъ. Тыдэ щы I а синыбджэгъу ц I ык I ухэр?
  • -Сэ сыхьазыр!
Ч этыур.

Ч этыур.

«Мэлыр»

«Мэлыр»

Пчэныр.

Пчэныр.

Атакъэр.

Атакъэр.

Бзыужъый.

Бзыужъый.

Баджэр.

Баджэр.

Орэд «Чэтэхъо ц I ык I умэ яорэд» Гущ. Жэнэ Къ,Орэд. . Тхьабысымэ У.

Орэд «Чэтэхъо ц I ык I умэ яорэд» Гущ. Жэнэ Къ,Орэд. . Тхьабысымэ У.

Доктор Айболит.

Доктор Айболит.

  • - I упк I эу къеджэным шъо шъуфэ I аз.
  • Сыдэу шъухъупхъа? Сэ сышъуфэраз!
«Гущы I э къэугупшыс» М А С К

«Гущы I э къэугупшыс»

М

А

С

К

Ребусхэр У   3 I ДЖЭ унэ гущы I джэгу

Ребусхэр

У

3 I

ДЖЭ

унэ

гущы I

джэгу

«Гущы I эр зэхэгъэуцожь» КЪ А А Т Э  АТАКЪЭ  ХЬ ШЪ Э КЪУ КЪУШЪХЬЭ

«Гущы I эр зэхэгъэуцожь»

КЪ А А Т Э

АТАКЪЭ

ХЬ ШЪ Э КЪУ

КЪУШЪХЬЭ

«Гущы I э лый» унэ, ины, мы I эрыс, чъыгы мышъэ, хьэ, баджэ, тыгъужъ хьамп I ырашъу, щыды, шы, махъушэ еджак I у, мак I о, тхак I о Цызэр, баджэр, мышъэр, хьэ

«Гущы I э лый»

  • унэ, ины, мы I эрыс, чъыгы
  • мышъэ, хьэ, баджэ, тыгъужъ
  • хьамп I ырашъу, щыды, шы, махъушэ
  • еджак I у, мак I о, тхак I о
  • Цызэр, баджэр, мышъэр, хьэ

Бэрэтэрэ Хьамид  (1931-рэ – 1995 –рэ илъэс). Адыгэ поэзием гъэхъэгъэшхо езгъэш I ыгъэмэ зык I э ащыщ Бэрэтэрэ Хьамидэ. Ащ иусэхэм ипоэмэхэм адыгэ литературэр инэу къагъэбаигъ, к I эхэу ащ къыфахьыгъэхэр мак I эп. Ытхыгъэ усэхэр: «Тикъэлэ лъап I », «Дунаем ыц I эр ч I ыгу», «Осэпс», «Ощ пай», нэмык I хэри.

Бэрэтэрэ Хьамид (1931-рэ – 1995 –рэ илъэс).

Адыгэ поэзием гъэхъэгъэшхо езгъэш I ыгъэмэ зык I э ащыщ Бэрэтэрэ Хьамидэ. Ащ иусэхэм ипоэмэхэм адыгэ литературэр инэу къагъэбаигъ, к I эхэу ащ къыфахьыгъэхэр мак I эп. Ытхыгъэ усэхэр: «Тикъэлэ лъап I », «Дунаем ыц I эр ч I ыгу»,

«Осэпс», «Ощ пай», нэмык I хэри.

Хырыхыхь.  «Ептымэ къыуеты, къыуитырэр бэрэчэт

Хырыхыхь. «Ептымэ къыуеты, къыуитырэр бэрэчэт"

Псэушъхьэ бэрэчэт

Псэушъхьэ бэрэчэт

Шъопсэу! Аферэм!

Шъопсэу!

Аферэм!

Интернет-ресурсы http://www.google.ru/imgres? – рисунки

Интернет-ресурсы

  • http://www.google.ru/imgres? – рисунки


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 2 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Хамид Беретарь. Загадки.

Автор: Ашканова Райзет Нуховна

Дата: 08.02.2015

Номер свидетельства: 169258

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(44) "Хамид Беретарь. Загадки "
    ["seo_title"] => string(25) "khamid-bierietar-zaghadki"
    ["file_id"] => string(6) "169071"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1423335273"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства