kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Научная статья на тему: Использование инновации на уроках физики

Нажмите, чтобы узнать подробности

Особенность современного педагогического процесса состоит в том, что в отличие от традиционного образования, где центральной фигурой является учитель, центр тяжести при проведении занятий по предмету постепенно переносится на обучающегося, который активно строит свой учебный процесс, выбирая определённую траекторию в развитой образовательной среде

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Научная статья на тему: Использование инновации на уроках физики»

ФИЗИКА ФАНИНИ ЎҚИТИШ ТИЗИМИНИ ЯНАДА ТАКОМИЛЛАШТИРИШ – ДАВР ТАЛАБИ

Использование инновации на уроках физики


Мухаммадиева Шахноза Хикматовна

Узбекистан, Бухарский колледж архитектуры и строительства



Сўнгги йилларда мамлакатимизда таълим тизимини янада такомиллаштириш, сифат самарадорлигини оширишга давлат сиёсати даражасида эътибор қаратилаётганлиги ижобий сифат ўзгаришлар яратмоқда. Хусусан, физика таълимида модулли ёндашув ўқув мақсадлари, таълим мазмуни ҳамда ўқув-билув фаолиятини бошқаришни баъзи дидактик категориялар нуқтаи назаридан таҳлил қилинади. Модулли таълим да ўқув мақсадлари кўпбосқичли бўлади.

Физикани модулли ўқитиш бошланишида модулни ўқув мазмуни сиқиқ (ихчам) тасвирланган блок-схема кўринишида беришни тавсия этилади. Модул якунида эса бутун модулдаги физикавий маълумотларни қулай ва ихчам кўринишда ифодаловчи қисқача компакт-схема билан якунлаш афзаллиги таъкидланади.

Физика таълимида модулни ўзлаштиришнинг самарадорлиги фақат ундаги ўқув материалини тасвирлаш усулига эмас, физика фани ўқитувчиси томонидан топшириқлар тўпламининг қанчалик малака билан ишлаб чиқилиши ва тузилишига боғлиқ. Топшириқ физика ўқув предмета мазмунининг асосий структура бнрлигн ҳнсобланади.

Физикани модулли ўқитишнинг дидактик тизими бошқа дидактик тизимлар сингари ўқитиш мақсадларига мувофиқ, умумдидактик тамойиллар ва мезонлар асосида физика таълими мазмунини лойиҳалашни тақозо этади. Физика таълимида модулли дастурларни лойиҳалашнинг бир қанча усуллари мавжуд. Уқув модулларининг мазмуни физика таълими мазмунини структуралаш тамойиллари асосида шакллантирилади ва дидактик материаллар, муаммоли ҳамда амалий топшириқлар билан таъминланиб, лўнда, қўргазмали қилиб ифода этилиши керак.

Бу дорада эришилган ижобий ўзгаришларга қарамасдан таълим сифат самарадорлиги ривожланиши динамикасини янада жадаллаштириш, бунда яратилган шарт шароитлар ва имкониятлардан самарали фойдаланиш бугунги кунда энг долзарб масала бўлиб ҳисобланади. Кадрлар таёрлаш миллий дастури доирасида таълим тизимида амалга оширилаётган ислоҳатларни чуқурлаштириш мақсадида дастур ишлаб чиқилди. Мазкур дастур жамиятдаги замонавий ижтимоий-иқтисодий шарт- шароитлар, меҳнат бозори ва жамият эҳтиёжлари асосида таълим хизмати сифатини такомиллаштириш тизими ва ташкилий услубий асосларини яратиш кўзда тутилган. Амалга оширилаётган ислоҳатлар энг аввало. Фан ва техниканинг тараққиёти, жамиятдаги ижтимоий муносабатларнинг замановийлашуви, асосий буюртмачи сифатида Давлат ва жамиятнинг таълимга қўяётган янгидан-янги талабларига мос равишда таълим-тарбиянинг сифат самарадорлигини узлуксиз такомиллаштириб боришга қаратилган. Мазкур муаммоларни ҳал этиш йўлларидан бири таълим муассасалари. Педагогика тарихида таълим мазмуни масаласи энг қадимий, айни пайтда энг долзарб масалалардан бири бўлиб келмоқда. «Нимани ўқитиш керак?» деган саволга жамият тараққиётининг барча даврларда олимлар жавоб излаш билан шуғулланадилар ва ҳали ҳамон тўлиқ ҳар тамонлама мукаммол жавобни топа олганларича йўқ. Бундай мукаммалликка замонавий дидактиканинг сўнгги ютуқларини ўзида жам қилган таълим мазмуни бўйича бериладиган энг сўнгги маълумотлар ҳам даъво қила олмайди. Бироқ муаммони ижобий ҳал қилишга интилиш, мустақил эркин фикрловчи маънавий баркамол инсонни тарбиялашнинг энг илғор замонавий методлари, усул ва воситаларини топишга бўлган ҳаракат ҳеч қачон тўхтагани йўқ.

Хулоса қилиб айтганда, физика фани доирасида ижодий-амалий кўникмаларни бир йўла шакллантириш ўқувчи ижодий қобилияти, малакага айланиши, тафаккур, идрок, нутқ ва ёзма матнини яратиш, ҳодисаларни ўзаро уйғунлик, узликсизликда физика бўлимларини бошқа фанлар билан мустаҳкам интеграцияда ўрганиш ўқувчиларнинг мустақил кўникмаларининг шаклланишига олиб келади.





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Физика

Категория: Прочее

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Научная статья на тему: Использование инновации на уроках физики

Автор: Мухаммадиева Шахноза Хикматовна

Дата: 26.05.2017

Номер свидетельства: 418646

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(83) "Статья "ИННОВАЦИОННЫЕ ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ ФИЗИКЕ" "
    ["seo_title"] => string(49) "stat-ia-innovatsionnyie-formy-obuchieniia-fizikie"
    ["file_id"] => string(6) "112784"
    ["category_seo"] => string(6) "fizika"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1408940462"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства