Урок английского языка во 2 классе.Урок носит обучающий,воспитывающий,развивающий характер.Соблюдено личностный - ориентированный подход. Урок проходит в форме игры. Используется дидактический материал, такие как карточки,учебные - видео записи, аудио материалы,что способствует для улучшения понимания и эффективного восприятия информации детьми. Также использовался форма работы:индивидуальная,групповая.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Әдебиет/Литература/Literature: a book of the 1 - st class and activity book.
Сабақтыңжоспары / Планурока/The plan of the lesson:
1) Greeting.
2) Warm-up activity.
3) Revision all material.
4) Do you know sounds?
5) Physical training.
6) Answer quick (all new words)
7) Sentences
8) Do you know Present Simple?
9) Summary.
№
Content
Time
1
Greeting:
- Good morning girls and boys! I am glad to see you!
- Take your seats! Let’s start our lesson.
- Today we will revise all themes. There are: new words, interrogative forms to be, rules Present Simple, ending. I hope the lesson will be interesting for you and you will enjoy it.
- Сегодня на уроке мы повторим слова, вопросителную форму to be, правила Present Simple, окончание которые мы с вами изучили.
- Ребята, мы заранее вас поделили на команды, вы должны работать вместе коллективно, отвечать четко и быстро, будьте активными на уроке. Вашу работу будут оценивать жюри. В конце урока мы узнаем результат и номинаций, которые вы заняли. Не забывайте главное правило не выкрикивать с места, не шуметь.
2 мин
T-CL
2
Warm-up activity:
Let`s sing a song. ABCDE
3мин
T-Cl
3
Revision of material:
- Today we will revise all theme!
1) sounds
2)a days of week
3) verb to be
4) interrogative forms to be
5) new words
6) Present Simple.
- The first exercises call Do you know sounds? The first team will listen sounds; your task is say us wright sounds. And then the second, the third…
(электронная)
Please tell us what we revised?(sounds)
And the second exercises call «Words».
- Please, look at the box! There are words which we learned the last lesson. You must translate these words. If words will be Russian you must translate in English, If words will be English you must translate in Russian.
A pilot - [ˈpaɪlət] – пилот (ұшқыш)
A cook – [ kʊk] – повар (аспаз)
A doctor- [ˈdɒktə] – доктор (дәрігер)
A driver - [ˈdraɪvə]- водитель (жүргізуші)
A clown – [klaʊn] - клоун
A pianist – [piːənɪst]-пианист
A vet-[vɛt] - ветеринар
A policeman-[pəˈliːsmən] - полицейский
A seller-[ˈsɛlər] – продавец
On the cards
A holiday [ ˈhɒlədi ]- каникулы.
To have [ hæv] - есть, иметь.
To give [gɪv]-давать
To sing [ sɪŋ]-петь
-Please tell me what we revised? (New words)
10мин
T-Cl
Physical training.
Let`s have a rest. (видео).
- The next exercise calls «Sentences».
You must make up sentences and use verb to be on the paper. Then you should give papers me.
1.Am , I , doctor, a.
2.Is, pupil, a, he.
3.They, are, children.
4.Is,she,a,teacher.
Please tell us what we revised? (verb to be)
Please tell us what you know about Present Simple.
-Well done! And now look at the blackboard! You can see exercises. You must add ending of words.
- Please tell us what we revised? (Present Simple).
- Well done!
-Давайте узнаем результат нашей игры, слово предоставляется жюри!