I.Начало урока 1.Орг.момент 2.Определение темы, постановка целей урока 3. Фонетическая зарядка II.Основная часть Введение нового лексического материала Первичное закрепление Развитие слухопроизноси-тельных навыков Динамическая пауза Аудирование Поисковое чтение Взаимопроверка Работа с карточками Групповая взаимопроверка Контроль усвоения материала III.Заключительный этап домашнее задание 2. Подведение итогов урока 3.выставление оценок, прощание | Stand up, please. Good morning. I’m glad to see you. Sit down please. Today we begin a new theme! Look at the pictures on the blackboard and try to guess what we will discuss today! Right, we’ll speak about animals! Name the animals you know. Last year we studied a lot of tongue twisters! Do you remember any tongue twisters about animals? Very good! Let’s repeat it once again – all together! Now read it in whisper! Now quicker and lauder! Today we’ll discuss different animals, so we need some new words for it! Look at the blackboard and repeat after me! Do you know any of these words? Let’s write the translation! But some words still have no translation… do you want to know the meaning? Let’s do it during our lesson! You know a lot about animals and it will be easy for you to say what kinds of animals can be… WILD! (domestic, pets, endangered). Right you are! Can you give me some examples? Let’s write the translation in our list of new words! Do you know the meaning of the word “endangered”? Today we will listen and read a very interesting text, so we should repeat some words. Open ex 2 p 103. Listen and repeat after the tape-recorder. cl-p1-p2 Now can you find the names of animals among these words? Any verbs? Tell me, what animal can be jumping? What animal can be swinging? What does it mean – feeding? Have toy learnt some new words? Let’s write the translation in our list of new words! Are you tired? Let’s have a rest! Now you are ready to do the next task. Close your books! You will listen to the text. Listen carefully and try to guess what the text is about. Did you catch? Now open ex 1 p 102. You will read the text to yourself and answer the following questions (слайд). Write down the answers into you copybooks. N, will you work on the blackboard? You have 4 min Now let’s check your answers! Exchange your copybooks! Now let’s do ex 3 p 103 Listen and repeat. You will work in groups of 5 pupils. I give you the cards with these word combinations. Match them with their Russian equivalents. You have 4 min. Now let’s check your work. Exchange your cards with the other group. Well done! Give me your cards! I will name a word combination, translate! You worked very hard today! Let’s check what you’ve learnt during our lesson! Let’s make a test! Check yourself! Excellent job! Let’s write all new words into your copybooks! Please, learn them by heart! Write down your home task: tell about your favourite animal – what it eats, where it lives. Bring the pictures of this animal. Is the task clear? Now let’s fulfill your cards. Why did you give а “4” to yourself? Thank you for the lesson! good-bye! | Приветствуют учителя Называют животных, формулируют тему Называют скороговорки, отрабатывают Повторяют за учителем новые слова, записывают перевод нескольких. Работают с презентацией, называют животных по определению Повторяют слова за диктором Ищут названия животных среди слов, глаголы… пытаются определить значение незнакомых слов Выполняют физкультминутку Прослушивают текст, формулируют тему Читают текст, ищут ответы на вопросы Проводят взаимопроверку по образцу Слушают и повторяют за диктором Ищут соответствия в карточках Групповая взаимопроверка Переводят словосочетания учителя Выполняют тест в тетрадях Записывают слова в тетрадь записывают д/з проводят самооценивание, аргументируют. прощаются | Дата на доске Иллюстрации на доске На доске скороговорки Слова на доске с транскрипцией Слайд презентации Правильные ответы – слайд Образец в слайде Слайд презентации листы самооценки |