Просмотр содержимого документа
««What colour is your cat?»»
Ткаченко Оксана Геннадьевна
Тема урока : «What colour is your cat?»
Класс: 5
Цель урока:
Научить учащихся задавать вопрос «What colour is…?,What colour are…?» и правильно отвечать на него используя названия всех цветов на английском языке.
Задачи урока:
Автоматизировать употребление лексики по теме. Повторить лексику предыдущих уроков «Одежда»,притяжательные местоимения.
Развивать навыки аудирования, диалогической и монологической речи, письма.
Прививать любовь к природе, окружающей среде, домашним животным
Оснащение урока: презентация power point, аудиозапись песни «What colour is the sky?», цветные следы, кроссворд,
Ход урока
Оргмомент
T: Hello boys and girls
P:Hello teacher
T: How are you?
P:Fine, thanks and you?
T: I am fine too. Today we shall speak about colours and revise the words from the previous lessons
Фонетическая зарядка
На звук [au]
Little Mouse, Little Mouse,
Will you come out of your house?
Thank you, Pussy, says the mouse
I won’t leave my little house.
На звук [w]
Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willy? Why, Willy?
Why, Willy, why?
На звук [æ]
Pussy-Cat, Pussy-Cat,
Can you catch that big, fat rat?
If you catch that bad, fat rat,
You will have some milk for that.
На звук [u:]
Balloon, balloon,
Fly to the moon!
Аудирование
T; Boys and girls, today I have bought some interesting photos of pets. I like pets very much. They are our friends. Many people have got pets. I have got pets too. Look at the first photo.This is my cat.It is black and its eyes are green.Look at the next photo. This is my mother’s cat. It is grey and white. Do you like it? It is nice. This is my dog. It is brown. My grandmother has a dog too. It is orange. Look at it.
T- P1 Have you got a pet?
T- P2 What is it?
T- P3 What colour is your pet?
T- P4 Have you got a dog? T- P5 What colour is your dog?
T- P6 Have you got a cat? T- P7 What colour is your cat?
.Let’s do exercise 1p.62. Match letters with colours. Dictionaries will help you, if you have any difficulties. Pronunciation practice. Repeat after me.
Act out the dialogue p.63
Физкультминутка
“Come on, everybody!” Дети поют песню, выполняя при этом соответствующие движения. Come on, everybody, Stand up, stand! Stamp your feet And clap your hands! Come on, everybody, Sit down, sit! Clap your hands And stamp your feet!
Говорение.
T –P1 What colour is your T-Shirt?
T –P2 What colour is your skirt?
T –P3 What colour is your dress?
T –P4 What colour is your blouse?
T –P5 What colour is your skirt?
T –P6 What colour is your shirt?
T –P7 What colour is your bag?
T-P8 What colour is your hair?
T –P9 What colour are your eyes?
Let’s sing the song “What colour is the sky?”
Повторение лексического материала.
Let us play «Цветные следы» Раскладываем на полу цветные следы в разном порядке и учитель говорит, на какой цвет наступить “Step on red”, “Step on green” и т.д. когда учащиеся хорошо поймут как в нее играть усложняем ученик говорит на какой цвет наступить
Now, it is time to solve the crossword «What colour is the star?»(На доске развешаны пронумерованные разноцветные ромашки. Задача учеников внести в кроссворд цвета на английском языке. И если дети сделают все правильно, то у них в выделенной колонке получится ключевое слово)
1v
i
o
l
e
t
2
1
2b
r
o
w
n
3
3o
r
a
n
g
e
f
4
f
4b
e
i
g
e
5
5b
l
a
c
k
6
6b
l
u
e
7
7p
i
n
k
8
8g
r
e
y
10
9w
h
i
t
e
9
10v
i
o
l
e
t
X.Let’s learn the poem «Traffic light» and remember it every day!
Red means stop Green means go Yellow means wait Even if you’re late.
XI.Домашнее задание.Выучить стих «Traffic light»
XII.Заключительныйэтап We have finished our lesson. We have spoken about colours. You all were very active today.