Организует работу с карточками о погоде. Способствует правильной отработки вопростно ответных форм. Подводит учащихся к осознанию недостатка речевых средств для выполнения коммуникативной задачи. Now, I'll give you shirts of paper some of your will have the question and some of your will have the answer. Find each other. In the lesson today we’re going to speak about........ 4. Активизирует изученную раннее лексику по теме «погода» Совместно с учащимися формулирует грамматическое правило образования прилагательных из существительных. Oh.. my god! look!! what's happened with the words? Today the sun is in the sky, And sunny is the weather. S-U-N-N-Y, S-U-N-N-Y, S-U-N-N-Y And sunny is the weather. Today the rain falls from the sky... R-A-I-N-Y Today the clouds are in the sky... C-L-OUD-Y Today the fog hangs in the sky... F-O-G-G-Y Today the snow falls from the sky... Today we have to wear a coat.. Pay attention to the fact that “rain” is a noun and “rainy” is an adjective (cloud – cloudy). Can you tell me how form adjectives from nouns? That`s right. We form adjectives by adding “y” to the noun. But fog – foggy, sun – sunny.
5. Закрепляет в речи тематическую лексику. Активизирует грамматический материал (степени сравнения прилагательных) с использованием новой лексики. Фонетическая зарядка: Look at the blackboard please. There are some useful words on it, let’s read them and translate: Centigrade – шкала температур Celsius – Цельсий Fahrenheit – шкала температур по Фаренгейту temperature – температура above zero – выше нуля below zero – ниже нуля degree – градус forecast – прогноз погоды, прогнозировать погоду. Let’s read these words all together after me. Now read them one by one, begin please. Great. Look at the chart. You can see the capitals of different countries. What is the capital city of Spain? China?Brazil? What's the weather like in Madrid? to ask and answer questions Work in pairs. before you will start use ex.2page 98 as a model. Now you know what the weather can be and how to tell about the weather forecast. Listen to the weather forecast and tick the right variant. Tell you classmates about the weather for tomorrow. Now I’ll give you 3 minutes to write a weather forecast in our area for yesterday, today and tomorrow Would you like to present the world weather report for us. Vasya, you are welcome. Создает условия для активизации раннее изученной лексики по теме «Одежда». Закрепляет новую лексику в речи. Of course, we wear different clothes in different weather and in different places. What are you going to wear in different weather and in different places? look at the example at ex3 p.98 Game "try to guess"(картинки с изображением людей в разной одежде с названиями стран.) Обращает внимание на текст диалога. Предлагает учащимся высказать предположения о содержании текста по первым репликам из диалога. Организует аудирование с поиском необходимой информации. ex5p.99 Подводит учащихся к классификации употребления речевые клише, выражающих просьбу, согласие, разрешение и запрет. Which phrases would you use when talking to your teacher? We use could I…? May I…. Yes, sure/ of course. I`m afraid you can`t because… I`m sorry you may not. Which phrases would you use when talking to your best friend? You use Can I…?. OK. No problem. Yes, that`s fine. No way. Work in pairs. Use the phrases to act out exchanges: borrow/jacket drive/car wear/red T-shirt borrow/umbrella take day off/tomorrow… Let’s continue our lesson. Please, attention on the board. Today we will learn some grammar rules. You will learn the difference between present continuous with future meaning, going to and future simple. Are you ready? В большинстве случаев обороты с will и going to взаимозаменяемы. Обратите внимание: для выражения будущего времени с помощью going to необходим вспомогательный глагол to be, а точнее – его форма am, is или are. Пример: The next World Cup will take in Brazil. The next World Cup is going to take in Brazil. In the future people will watch more TV on the Internet. In the future people are going to watch more TV on the Internet. В других случаях разница в употреблении этих оборотов принципиальная. Willиспользуется для описания решений, принятых в момент речи (quick decisions), для обещаний и желаний, в то время как going to – для запланированных решений (planned decisions).Использование will для выражения будущего времени Пример: WILL Promise Don’t worry. I’ll be careful. I won’t tell anyone your secret. I promise I will not tell him about the surprise party. Willing I will translate the e-mail to Mr. Graham. Will you make dinner? / Will you help me move this heavy table? Want/Do not want I will not do your task for you. I am so tired. – I’ll get you some coffee. The phone is ringing. – I’ll get it. Рис. 3. Использование going to для выражения будущего времени GOING TO Plans Do you know your plans for the summer? – No, I don’t know what I am going to do. I am going to teach you grammar and you are going to like it. My daughter is going to be an actress when she grows up. My son is going to begin medical school next year. Going to и Present Continuous Оборотbe going и времяPresent Continuous также используются для выражения будущего времени, описывая планы и намерния (plans or intentions). Пример: This weekend I am going to visit my parents. I am going to help my dad in the garden. What are you going to do this weekend? Are you going to watch a video with your friend? – Yes. We are. / No, we aren’t. Is your sister going to go swimming? – Yes, she is. / No, she isn’t. Are your parents visiting your grandparents? – Yes, they are. / No, they aren’t. Are you going to the sports centre? – Yes, I am. / No, I’m not. 11. Подводит итоги урока. Организует рефлексивную деятельность учащихся, используя прием приращения знаний и достижения целей и прием изображения трех лиц. what can we do at the end of our lesson? What have we done during today`s lesson? what can you do (know) now? Choose the drawing that reflects your spirit. How do you feel now? What emotions do you feel? Time to finish now Stopour work and fun See you tomorrow Goodbye everyone. | На доске записывается слова:cold,hot,rain,snow,.... The next task is “Brainsforming”. What kind of weather do you know? about different types of weather, complete the sentences, ask and answer the questions... Оперируют раннее изученной лексикой по теме «Погода». Выполняют задание на установление соответствий. Формулируют грамматическое правило. Закрепляют грамматические знания в практической деятельности. читают стихотворение и делают выводы по выделенным словам, дополняют предложения самостоятельно. Отвечают на вопросы the capital.. It's.... Повторяют за учителем, прослушивают, следят за артикуляцией ,читают друг за другом. Answer: In the morning it will be wet and cloudy. The temperature will be from 17 to 20 degrees Celsius above zero. At noon it will be sunshine and a light wind. The temperature will be 56-60 degrees Fahrenheit above zero. Слушают прогноз,составляют прогноз погоды . Работают в паре составляют мини диалоги Пытаются отгадать какого персонажа загадал учитель. Is this a man or a women? Is he wearing jeans or trauses? Is he wearing black jeans? where does he live? Is he wearing a hat or a cap?..... Прослушивают запись, заполняют пропуски. Рассматривают примеры , делают записи правила, берут интервью о планах на несколько дней Могут заполнятьтабличку собственных достижениях на уроке (чему они научились), соотносят их с целями урок. We have learned (talked…) Now I can (know)… |