| Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность обучающихся | Примечание |
1 | Организационный момент | Приветствие. Hello! Glad to see you. How are you? | Hello ! Glad to see you too. I am fine, thank you. And you? | |
2 | Постановка цели | What season is it? Do you like winter? Do you like snow? What holiday is it? Do you like Christmas? Дети в Англии тоже любят рождество. Этот праздник отмечают 25 декабря. Дети получают подарки и начинаются рождественские каникулы. Сегодня мы будем отмечать этот праздник. Spell the word “Christmas” | It is winter. Yes, I do. It is Christmas. | Слайд №1 Слайд №2 Слайд №3 |
3 | Фонетическая зарядка | Read the words. How many baubles, candles, bells are there? | winter decorate a cracker a bell a star a bauble a Christmas tree lights two bells, four baubles, five candles | Слайд №4 Дети читают слова, обращая внимание на правильное произношение звуков. Cлайд №5 |
4 | Речевая зарядка | What are the symbols of Christmas? Do you like Christmas tree? Let’s decorate the Christmas tree. | It’s winter time! It’s winter time! Decorate a tree! What tree? The Christmas tree! Decorate the tree! Take some crackers! Take some bells! Take some stars! Take some lights! Take some baubles! And put them on the tree. | Учитель показывает изображения елочных украшений и наряжает елку, которая нарисована на плакате. Дети в это время рассказывают стихотворение хором согласно, показанным учителем изображениям игрушек. Затем рассказывают стихотворение индивидуально. |
5 | Развитие навыков монологической речи | Have you got a Christmas tree? | Например. It’s my Christmas tree. I’ve got yellow and blue bells. I’ve got red stars. I’ve got yellow lights. | Дети рассказывают о своей елке, которая была заранее разукрашена. (Приложение 1) |
6 | Активация употребления вопросительных предложений | Look at the screen. Who is coming? Do you like Santa Clause? Who wants to be Santa Clause? | What is your name? How old are you? What is your phone number? Where are you from? What is your favourite … ? Do you like …? | Слайды №6, 7 Дети изображают роль Санта Клауса, надевают его атрибуты и задают вопросы. |
7 | Активация употребления лексики | What other symbols of Christmas do you know? | Stocking, candy cane, presents, snowman, sleigh, reindeer | Слайды №8, 9 |
8 | Развитие навыков аудирования | Listen and point the picture. What’s that? It’s a reindeer. It’s an elf. It’s a candy cane. It’s a Santa Clause. They are stockings. It’s a Christmas tree. It’s mistletoe. They are angels. They are presents. It’s a snowman. Рождественская омела»[1] [2], или «Ветка поцелуев»[3] — основное традиционное рождественское украшение в Англии, до распространения рождественской ёлки во второй половине XIX столетия. | | Аудирование (christmas1_2) Игра «Бинго» (christmas1_bingo) |
9 | Рефлексия | What song have you heard? Let’s sing it all together. | Jingle bells! Jingle bells! Jingle all the way. Oh what fun it is to ride, In a one-horse open sleigh! | Песня звучала во время аудирования. |
10 | Развитие навыков письма | 1. What present s would you like for Christmas. 2. Would you like to write a letter to Santa Clause | I’d like …. . | Дети вставляют в письмо недостающие слова. (Приложение 4) |
11 | Развитие навыков диалогической речи | 1. Santa Clause has a lot of presents. 2. You have got a lot of presents in you stockings. | - Can I have a rabbit, please? - Could I have a doll, please? - Have you got a box of lollipops? -Yes, I have. - No, I haven’t. | Дети выбирают себе подарок среди различных игрушек. Дети используют аппликацию новогоднего носочка с подарками. (Приложение 2,3) |
12 | Развитие навыков чтения | The boy has got a lot of presents. What presents has he got? Ex. 1, p. 56. Read and say. | | Ученики читают текст самостоятельно, а затем хором. |
13 | Релаксация. Подведение итогов | I want to congratulate you on Christmas. This poem is for you. «May the spirit of Christmas bring you peace, the gladness of Christmas give you hope, the warms of Christmas grant you love» | Исполняют песню We wish you a Merry Christmas! We wish you a Merry Christmas! We wish you a Merry Christmas! And a happy New Year! | Слайд №11 |
14 | Домашнее задание | Ex. 3, p. 57 | | |
Приложение 1. (из «Книги для учителя»)
Приложение 2. (из «Книги для учителя»)
Приложение 4. (http://s47.radikal.ru/i116/1112/ea/3dd97804225e.jpg)