kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок - соревнование "Зов джунглей"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели: обобщение изученного материала, совершенствование навыков аудирования; тренировка лексико-грамматических навыков.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок - соревнование "Зов джунглей"»



Тема. Урок – соревнование «Зов джунглей»

Цели: обобщение изученного материала, совершенствование навыков аудирования; тренировка лексико-грамматических навыков.

Оборудование: нарисованные цветы и бабочки; картинки с изображением животных, фишки красного и зеленого цвета (для подсчета набранных очков); фрукты (бананы, яблоки или апельсины).

Ход урока.


I. Организационный момент.
Teacher : Good morning, children! I am glad to see you.
Pupils: Good - morning.
Good - morning.
Good - morning to you.
Good - morning.
Good - morning.
I am glad to see you.
T: Thanks you. Sit down. Today we have a competition lesson.
Ученики выбирают фишки ( красные или зеленые).
Учитель объявляет название команд (“Хищники” – “Травоядные”).
T: Now, let`s play.


II. Competition «Great each other!»
Участники из разных команд по очереди приветствуют друг друга и отвечают на приветствие.
P1: Good-morning. – P2: Good-morning.

P3: I am glad to see you. – P4: So am I.
(How are you – I am fine. And you?;

Let`s play! – Let`s play! Etc.)


III. Captain’s competition.

T: Now, captains, ask each other question!

- What is your name?

- Where do you live?

- Where do you study?

- Do you study English?

- Do you have a friend?

T: That is good. Now, captains, introduce your teams to us.

Captain1: This is Ann. This is Nick. His name is Peter. Her name is Helen.

T: Thank you. The captains are very good. They are strong, brave and clever. Captains, take your seats!


IV. Competition «What is this

Students have pictures of animals.

P1: What is this? - P2: This is a lion. What is this? P3: This is a dog. Etc.


V. Competition «We like animals».

(Rhymes – descriptions of pets)

P1 My doggy is funny,

My doggy is small.

It likes to hop, to run, and to roll.

P2 I love my cat.

My cat is warm and fat.

My cat is warm and fat.

My cat is grey.

P3 I have a lion.

My lion is big.

My lion is orange and black.

My lion’s name is Rex.

My lion is clever and brave.

I love my lion.



T: That is good. Stand up!

Hands up! Clap, clap.

Hands on the hips!

Step, step!

Bend your left,

Bend your right,

Turn yourself around.

Hands up!

Hands down!

Hands at sides and sit down!


VI. Competition “Riddles”.
T: I have some riddles for you. Children, listen and guess! Take a picture and show it.
1) Gena is not a boy.
He is big, long, green and funny.
Gena is very clever.
He has a friend Chebureshka.
(a crocodile)
2) Lariska is not a girl.
She is red and sly.
Lariska likes hens, cocks, and ducks.
(a fox)
3) Micky is grey and funny.
Micky has small eyes and long tail.
Micky is very clever.
(a mouse)
4) I am grey. I am big.
I live in the jungle.
You can see me at the zoo, too
You can see me at the circus.
I like bananas. I like fruit.
(an elephant)
5) I have a bushy tail.
I am grey. I am red.
I like nuts. Who am I?
(a squirrel)
6) This animal is small.
It lives in the woods.
It runs very fast.
It is afraid of everything.
What animals is it? (a hare)


VII. Competition «Make a Rhyme!»

a) T: A frog is green. Ps: A crocodile is green.

A parrot is bright. A cock is bright.

A fox is orange. A lion is orange.
A hare is white. A rabbit is white.

b) T: I have a dog. Ps: I have a frog.

I have a bear. I have a hare.

I have a box. I have a fox.

I have a house. I have a house.

I have a wig. I have a pig.

I have a mitten. I have a kitten.

VIII. Guessing – Game «What animal do I like»

Команды по очереди загадывают название животного. Участники противоположной команды могут задать три вопроса, которые требуют ответа «Да» или «Нет».

- is it big (small, funny, clever …)

- Is it red (white, grey, black …)
- Is it a horse (a cow, a lion …)


IX. Game «Feed the Animals».

T: The competitions are over, but our animals are hungry. Let’s feed them.

От каждой команды приглашаются три участника. Всем завязывают глаза. Дет становятся в круг. Один из игроков кормит фруктами двух других представителей своей команды. Очко зарабатывает тот, кто быстрее съест банан (яблоко, апельсин).


X. Подведение итогов.







Дополнительный материал

(можно использовать на этом уроке).

We go to zoo

We go, go, go,
We go to zoo.
We see a brown monkey
And a yellow kangaroo.
Tab, tap, tap,
clap, clap, clap.
We see a brown monkey.
Tap, tap, tap,
Clap, clap ,clap.
And a yellow kangaroo.
We go, go, go,
We go to zoo
We see an orange tiger.
We see a zebra too.

Refrain.
Tap, tap, tap…

Sound-Rhymes
I am in the tree-tops.
Cheep, cheep, cheep.
My head beneath my feathers
When I sleep, sleep, sleep.
(a bird)

I am in the meadows,
Moo, moo, moo.

Chewing grass

To make more milk.


For you, you, you. (a cow)

I am in the water,

Quack, quack, quack,

With shiny feathers on my wings

And back, back, back. (a duck)


I am in the farm yard.

Cluck, cluck, cluck.

I lay eggs, but I am not

A duck, duck, duck. (a hen)


I am in the basket,

Mew, mew, mew.

You give me milk

And then I purr.

For you, you, you. (a cat)


Riddles.

I am big. I am green.

My tail is big. A can swim. I live in the jungle.

I eat fish and monkeys. (a crocodile)


I am small. I have two legs, but no ears.

I can jump. I can swim. I eat flies (a frog)


I have no legs. I can’t walk. I can swim. I have a tail. (a snake)


I am green. I am long. I live in the water. I live in Africa. I can swim. I can’t run. I can’t fly. What am I? (a crocodile)


I am grey. I am jump, run, and walk. I like milk. I live in the house. I catch a grey mouse. Who am I? (a cat)


I am green. I am jump. I can swim. I can’t walk. (a frog)



I am green. I can swim. I can’t jump. I can walk. (a crocodile)




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 2 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Урок - соревнование "Зов джунглей"

Автор: Галаутдинова Айгуль Мубараковна

Дата: 01.10.2016

Номер свидетельства: 347020

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(104) "Конспект урока-соревнования "Зов джунглей" для уч-ся 7 кл. "
    ["seo_title"] => string(64) "konspiekt-uroka-sorievnovaniia-zov-dzhunghliei-dlia-uch-sia-7-kl"
    ["file_id"] => string(6) "108359"
    ["category_seo"] => string(8) "nemeckiy"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1403681021"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) "Игра-соревнование «Зов джунглей»"
    ["seo_title"] => string(36) "ighra-sorievnovaniie-zov-dzhunghliei"
    ["file_id"] => string(6) "300022"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1456656049"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства