kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок по английскому языку " Conflict resolution"

Нажмите, чтобы узнать подробности

 Урок разработан с использованием Сингапурской методики, проектного метода.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок по английскому языку " Conflict resolution"»


Урок английского языка в 9 классе по теме

«Conflict Resolution»

учителя английского языка Васильевой О.В.




























МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«БЕЖАНИЦКАЯ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА»

Тип урока:Урок применения знаний и умений

Педагогические технологии:Обучение в сотрудничестве(Сингапурская методика), деятельностный подход ,технология развития критического мышления , использование ИКТ при обучении английскому языку, проектная методика.


Цели урока:

Обучающие

-совершенствовать лингвистическую и речевую компетенцию во всех видах речевой деятельности путём обобщения единичных знаний по теме в систему;

-совершенствование языковой компетенции(систематизация ранее изученного материала)

Развивающие

-развивать языковые, интеллектуальные и познавательные способности учеников;

-обеспечить расширение межпредметных компетенций(общего кругозора и связи изучаемого с явлениями и процессами реального мира);

-развивать воображение при моделировании ситуаций общения;

-развивать творческий потенциал и самостоятельность при выполнении проектной работы.

Воспитательные

-воспитание культуры и потребности в практическом использовании языка в различных сферах жизни;

-формирование положительного отношения к учебной деятельности, окружающим людям

Задачи

-совершенствование лексических навыков;

-совершенствование навыков аудирования;

- совершенствование навыков ознакомительного чтения ;

- совершенствование навыков монологической речи с наглядной опорой;

-совершенствование навыков выполнения задания с элементами моделирования.

Речевой материал:

-лесический и грамматический материал учебника по английскому языку для 9 класса «Enjoy English» М.З.Биболетовой,Е.Е.Бабушис,А.Н. Морозовой ,И.Ю .Соловьёвой

Средства обучения:

-компьютер, мультимедийный проектор,раздаточный материал

Аудитория

9 класс


LESSON SCENARIO


Topic: Conflict resolution

Course -book : «Enjoy English» Biboletova M. Z.,Babushis E.E

Aim : to develop speaking skills

listening skills

reading skills

to develop memory, perception, logical thinking,attention and cultural awareness

General Objective :by the end of the lesson students will be able to share information on the topic

Specific Objectives :

-to practise vocabulary

-to practise listening,speaking,reading skills

Supporting Learning Aids :

Course book, hand-outs ,computer presentation, CD ,DVD

Techniques:

T-CL,T-S, front work ,individual work,small group work




PROCEDURE

1 блок урока. Создание эмоционального настроя.

Entry

Good morning,boys and girls. How are you? (How are you getting on?)

I am glad that you are fine today.

Warming-up

Before going to school I have seen a very funny commercial.Let`s see it together.

Video It`s smarter to travel in groups –You Tube

http://www.youtube.com/watch?v=zfkIh_4ZaNs

It`s smarter to work and learn in groups.

Do your think so(agree with me,support my idea)?

Each group has a password.

Read it aloud,please.

Cl.:Be friendly and tolerant

Listen to each other!

Respect each other!

These are the rules of our lesson. Follow them ,please.

Turn over the cards, you can see your numbers(Raise your hands.Who is number 1?

Vocabulary Drill

Let us discuss the video.

Which words chatacterise the relations between the penguins and the shark?(Slide 2)

Cl.:fight, disagreement, misunderstanding, war ,violence….

So what are we going to speak about today ?Name the word with general meaning. (Slide3)

St.:I think,we are going to speak about conflicts.

I absolutely agree with you.





2 блок урока. Включение личного жизненного опыта, создание личного отношения каждого ученика к предмету обсуждения.


Body of the lesson

Today our lesson deals with the topic “Conflicts.”

What does the word conflict mean?

The Chinese word for conflict has two symbols:

danger”  and  “opportunity”. 

It means,if people have a conflict,there is a danger to

destroy relations.  But there is always an  opportunity 

for problem solving.(Slide 4)

What do you know about conflicts?

Students make inner and outside circles and discuss the questions.

( Students answer the questions)(Slide 5)

Cl:Conflict is a natural thing.

Conflicts happen because people are different:they want different things,they have different ideas and their values are different.Very often they have conflicts because they don`t listen to each other and don`t hear what other people are saying,people don`t respect each other,don`t talk to each other.

Conflicts may happen in a family, between parties in politics , between classmates,friends,roommates,states.

Conflicts may lead to fights,bad relations and violence , war.

It is impossible to prevent conflicts,but we should try to resolve conflicts by peaceful means.

Slide 6 Additional information about conflicts


Corners .Students are given cards with words,they go to different corners and discuss reasons, effects and how to manage anger.( Slide 7)

3 блок урока Соотнесение наличных знаний, представлений учащихся с теми знаниями, которые содержаться в литературе. Осознание учащимися неполноты наличного знания по теме.Пополнение своих знаний по теме.

How can we resolve Conflicts ?

Pre-reading task

How can we resolve a conflict?(Slide 9)

Cl.People should resolve conflicts by peaceful means(understand each other,respect each other,discuss their problems).

You have 5 titles and 4 texts.Match them with the texts.One title is odd.(pink worksheets)(Slide 9)

Get into their shoes

Count to 10

Talk it out

Get some space

Grow up

Text 1

It might sound stupid, but walking away and counting to 10 gives you time to cool off, let anger go and come back with a more effective answer.

Text 2

If you are still dependent on your parents, so, grow up, be responsible, confident, and self-dependent. Set a goal and achieve it. Be mentally and financially independent and see all the conflicts between you and your parents resolving within no time.  

Text 3

Remember, they are your parents and the best for you. Try understand why they are against you doing something. They may have very good reasons for that. Get into their shoes and you would think differently.

Text 4

Choose a time when your parents are free and gently put your feelings to them. Have a nice open chat, about what you want them to understand. Don’t force your views on them. Do this and your parents will surely understand your reason.

Conflict Resolution Song (Slide 10)

Listen to the song and fill in the gaps (orange worksheets)

What is the antonym of the word Conflict?.-Tolerance

Video

Tolerance PSA: "Dear Parents" - YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=qLIW8JWk1RI

What should parents do? (Slide 11)

(blue worksheets)

Cl: Parents should teach us tolerance and to live in peace.

Home assignment: (group work)

1)make a project-the book “Conflict Resolution Book”(Slide 12)

Each group prepares letters with their wishes and advice how to live in peace.These letters are addressed to:

-parents

-teachers

-classmates

-friends

The letters will be the pages of the book. Students are given instructions how to write a letter and make the project.

Rounding off

I`d like to finish our lesson with a poem.It reflects the main idea of our lesson

Let us read the poem aloud.I start and you continue the line.(Slide 13)

Marvelous & Me (Slide 14)

Give key words on the topic Conflict Resolution (verb,noun,adjective,word combination,sentence)

Evaluate your work at the lesson.

Reflection.(Slide 15)

Assessment








































Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 9 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Урок по английскому языку " Conflict resolution"

Автор: Васильева Ольга Викторовна

Дата: 20.04.2022

Номер свидетельства: 605282

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(95) "УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ПО ТЕМЕ “CONFLICT RESOLUTION” 9 класс"
    ["seo_title"] => string(61) "urok-angliiskogo-iazyka-po-tiemie-conflict-resolution-9-klass"
    ["file_id"] => string(6) "291643"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1455175210"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства