1. | Речевая зарядка - создать атмосферу иноязычного общения - определить качество выполнения домашнего задания Определение целей и задач урока | Good morning, my dear friends! I am very glad to come into your friendly class and look into your clever eyes. I know you are genius and talented. How are you? How is your family? How is your mum? How is your dad? How is your granny? How is your granddad? Now let’s speak about the weather. What’s the weather like today? What colour is the sky? Is it grey or blue? Is it windy today? Is it snowy? Nice, thank you for your answers. What was your homework, Yana? Today we won’t check your home task during the lesson. I will take your exercise-book home with me. Today we’ll unusual lesson. We’ll get suns from correct answers. Сегодня необычный урок. За каждый правильный ответ вы будете получать вот такие солнышки. Look at the blackboard. Today we’ll speak about Seasons: winter, summer, spring, autumn. Мы уже знаем, как описать погоду, а сегодня мы с вами познакомимся с порами года. А вы знаете, какие есть поры года? Name, Никита, please, seasons. Сегодны мы с вами будем учиться рассказывать какая ваша любимая пора года. | Преподаватель – Учащиеся | 5 мин. 1 мин. 3 мин. |
2. | Основная часть Введение лексического материала - познакомить учащихся с формой и значением ЛЕ - учить уч-ся употреблять ЛЕ в предложениях Обучение восприятию и пониманию иноязычной речи на слух Предтектовый эпап - учить учащихся антиципации Текстовый этап - развивать фонематический слух учащихся - проконтролировать уровень пониманияя содержания прослушанного текста Физкультминутка Послетекстовый этап - активизировать лексические единицы по теме: «Времена года» - расширить потенциальный словарь учащихся - учить учащихся рассказывать о любимой поре года |
It’s cold in winter. It’s warm in spring. It’s hot in summer. It’s rainy and windy in autumn. Зимой холодно. Весной тепло. Летом жарко. Осенью дождливо и ветрено. Listen to me and repeat after me. [w] – winter, [ɪ] – spring, [ʌ] – summer, [ɔ:] – autumn I have some words for you. You should divide these words into 4 group. Вам необходимо разделить эти слова на 4 группы. What’s your favourite weather, Renat? Какая твоя любимая погода? What’s your favourite weather, Ksusha? What’s your favourite weather, Zhenya? Open your books at page 89 exercise 2. Look at the picture. Listen, read and answer. What season does like Liz? Be attentive, please! Do you understand the text? Who can answer the questions? What season does like Liz? Good! All right!
Stand up! Listen to me, please! Если я читаю правильное предложение, вы хлопаете в ладоши. Если я читаю неправильное – вы прыгаете.
Listen the rhyme. Exercice 3 at page 90. Answer my questions: What colour is winter? What colour is spring? What colour is summer? What colour is autumn? Do you like winter, Renat? Do you like winter, Nikita? Do you like spring, Roma? Do you like spring, Sabina? Do you like spring, Milena? Do you like summer, Danik? Do you like summer, Zhenya? Thank you for your answers. I like _______. I don’t like _________. | Преподаватель – Учащиеся Преподаватель – Учащийся 1 Учащийся 1- Учащийся 2 Преподаватель – Учащиеся Преподаватель – Учащиеся Преподаватель – Учащиеся Преподаватель – Учащийся 1 Преподаватель – Учащийся 2… | 8 мин. 4 мин. 1 мин. 2 мин. 3 мин. 13 мин. |
3. | Рефлексия. Заключительный этап | Вот и подошло к концу наше занятие. Назовите, пожалуйста, поры года, которые мы с вами сегодня узнали! Вы все сегодня молодцы. Open your daybook an write your home task. It’s ex. 3, 4, p. 80 (WB). Count your suns, please. Your marks are….Thank you for the lesson. The lesson is over.Good luck! Goodbye! | Преподаватель – Учащиеся | 5 мин. |