kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок по английскому языку по теме "Моя семья"

Нажмите, чтобы узнать подробности

 Урок по английскому языку по теме "Моя семья"

Цель: воспитывать внимательные, дружеские отношения в семье, учить выражать любовь к своим родным.

Задачи:

  • Повторить буквы, звуки, буквосочетания.
  • Тренировать в употреблении лексики по теме «My family» (в стихотворении, в песенке, в вопросах и ответах, в монологах при описании семейных фотографий).
  • Учить воспринимать на слух речь учителя, одноклассников, текст песенок на пленке.
  • Учить разыгрывать сценку по теме «My family».
  • Учить рассказывать о своей семье.
  • Тренировать в написании лексики по теме.
  • Учить употреблять глагол to be в его формах в Present Simple am, is, are.
  • Учить составлять предложения из слов по теме.

ХОД УРОКА

I. Представление темы и задач урока

Teacher: Children, look at this picture. Our topic is called “My family”. Let’s recite a small poem Mother, father, sister, brother 
Hand in hand with one another.

– Сегодня на уроке мы будем повторять буквы, буквосочетания, звуки, слова по теме, чтобы уметь отвечать на вопросы, беседовать, рассказывать о своей семье и выполнять тесты.

II.Фонетическая зарядка

Teacher: Our topic is called “My family”. The ABC is a family too. It’s a big family of the letters.
Let’s repeat the letters of the ABC and the sounds. Look at my cards. Name the letters and the sounds.
The letter – Aa; the sounds – [ei] [a:] 
The letter – Bb; the sound – [b]
The letter – Cc; the sound…
Let’s repeat the ABC-song (на форзаце учебника). Open your textbooks. Read the song after me, please. Let’s sing the song all together. 
Well done! Thank you!

III. Отработка лексики по теме “My family
Устный контроль знания слов.

T: Translate the words f rom  English  to Russian.

Чтение и перевод слов с английского на русский язык

Используются карточки транскрипционных знаков.

Teacher: Read the words on the mother

1.       brother

2.       father

3.       grandmother

4.       grandfather

5.       daughter 

6.       son

7.       aunt

8.       sister

9.       uncle

10.    family

– Children, remember these words, please.

IV. Беседа по теме “My family”, мини-диалоги в парах, песенка в вопросах и ответах

Teacher: We are going to talk about our families.

1) Let’s sing the song “How is your mother?”

How is your mother?
She’s fine, thanks.
How is your father?
He’s fine, thanks.
How is your sister?
She’s fine, thanks.
How is your brother?
He’s fine, thanks.

 

 

2) Мини-диалоги
Teacher: And now, children, I want you to ask each other about your mothers, fathers, sisters, brothers. Talk in pairs, please. 
Pupil1: How is your mother (sister)?
Pupil2: She’s fine, thanks.
Pupil1: How is your father (brother)?
Pupil2: He’s fine, thanks.
Pupil1: How are you?
Pupil2: I’m fine too, thanks.

3) Ответы детей на вопросы учителя об их семьях.

Teacher:  Children, answer my questions about your families, please.

1. What is your mother’s (father’s, sister’s, brother’s) name?

Pupils:

My mother’s name is…
My father’s name is…
My sister’s name is…
My brother’s name is…

2. How is your mother (sister)?

Pupils: She’s fine, thanks.

3. How is your father (brother)?

Pupils: He’s fine, thanks.

Физкультминутка

Teacher: Children, let’s have a little rest. Stand up, please. Let’s do some physical exercises and recite the poem. 

Hands up.
Hands down.
Hands under the table.
Sit down.

V. Монологи по теме. Описание семейных фотографий. Аудирование речи учителя и одноклассников

Teacher: And now, children, let’s speak about our families. And I begin with my story. Look at my photos, listen to me and understand. 
It’s my family. My family is not very big. It’s my mother. My mother’s name is … It’s my father. My father’s name is… It’s my husband. My husband’s name is… It’s my daughter. My daughter’s name is… She is in Class 9. It’s my son. My son’s name is… He is in Class 5. We are good friends. I love my family.

Teacher: Children, describe your photos, tell us about your families, please.

Pupils: Look at my family photos.
It’s my family. It’s my mother. My mother’s name is… 
It’s my father. My father’s name is … 
It’s my sister. My sister’s name is… 
It’s my brother. My brother’s name is…
It’s me. My name is …
I am in Class 5. I am (not very) good at school. I love my family.

Teacher: Children, thank you for the stories about your families. You are happy children, you have very good families!

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок по английскому языку по теме "Моя семья" »

Урок по английскому языку по теме "Моя семья"

Цель: воспитывать внимательные, дружеские отношения в семье, учить выражать любовь к своим родным.

Задачи:

  • Повторить буквы, звуки, буквосочетания.

  • Тренировать в употреблении лексики по теме «My family» (в стихотворении, в песенке, в вопросах и ответах, в монологах при описании семейных фотографий).

  • Учить воспринимать на слух речь учителя, одноклассников, текст песенок на пленке.

  • Учить разыгрывать сценку по теме «My family».

  • Учить рассказывать о своей семье.

  • Тренировать в написании лексики по теме.

  • Учить употреблять глагол to be в его формах в Present Simple am, is, are.

  • Учить составлять предложения из слов по теме.

ХОД УРОКА

I. Представление темы и задач урока

Teacher: Children, look at this picture. Our topic is called “My family”. Let’s recite a small poem Mother, father, sister, brother 
Hand in hand with one another.

– Сегодня на уроке мы будем повторять буквы, буквосочетания, звуки, слова по теме, чтобы уметь отвечать на вопросы, беседовать, рассказывать о своей семье и выполнять тесты.

II.Фонетическая зарядка

Teacher: Our topic is called “My family”. The ABC is a family too. It’s a big family of the letters.
Let’s repeat the letters of the ABC and the sounds. Look at my cards. Name the letters and the sounds.
The letter – Aa; the sounds – [ei] [a:] 
The letter – Bb; the sound – [b]
The letter – Cc; the sound…
Let’s repeat the ABC-song (на форзаце учебника). Open your textbooks. Read the song after me, please. Let’s sing the song all together. 
Well done! Thank you!

III. Отработка лексики по теме “My family
Устный контроль знания слов.

T: Translate the words f rom English to Russian.

Чтение и перевод слов с английского на русский язык

Используются карточки транскрипционных знаков.

Teacher: Read the words on the mother

  1. brother

  2. father

  3. grandmother

  4. grandfather

  5. daughter 

  6. son

  7. aunt

  8. sister

  9. uncle

  10. family

– Children, remember these words, please.

IV. Беседа по теме “My family”, мини-диалоги в парах, песенка в вопросах и ответах

Teacher: We are going to talk about our families.

1) Let’s sing the song “How is your mother?”

How is your mother?
She’s fine, thanks.
How is your father?
He’s fine, thanks.
How is your sister?
She’s fine, thanks.
How is your brother?
He’s fine, thanks.





2) Мини-диалоги
Teacher: And now, children, I want you to ask each other about your mothers, fathers, sisters, brothers. Talk in pairs, please. 
Pupil1: How is your mother (sister)?
Pupil2: She’s fine, thanks.
Pupil1: How is your father (brother)?
Pupil2: He’s fine, thanks.
Pupil1: How are you?
Pupil2: I’m fine too, thanks.

3) Ответы детей на вопросы учителя об их семьях.

Teacher:  Children, answer my questions about your families, please.

1. What is your mother’s (father’s, sister’s, brother’s) name?

Pupils:

My mother’s name is…
My father’s name is…
My sister’s name is…
My brother’s name is…

2. How is your mother (sister)?

Pupils: She’s fine, thanks.

3. How is your father (brother)?

Pupils: He’s fine, thanks.

Физкультминутка

Teacher: Children, let’s have a little rest. Stand up, please. Let’s do some physical exercises and recite the poem. 

Hands up.
Hands down.
Hands under the table.
Sit down.

V. Монологи по теме. Описание семейных фотографий. Аудирование речи учителя и одноклассников

Teacher: And now, children, let’s speak about our families. And I begin with my story. Look at my photos, listen to me and understand. 
It’s my family. My family is not very big. It’s my mother. My mother’s name is … It’s my father. My father’s name is… It’s my husband. My husband’s name is… It’s my daughter. My daughter’s name is… She is in Class 9. It’s my son. My son’s name is… He is in Class 5. We are good friends. I love my family.

Teacher: Children, describe your photos, tell us about your families, please.

Pupils: Look at my family photos.
It’s my family. It’s my mother. My mother’s name is… 
It’s my father. My father’s name is … 
It’s my sister. My sister’s name is… 
It’s my brother. My brother’s name is…
It’s me. My name is …
I am in Class 5. I am (not very) good at school. I love my family.

Teacher: Children, thank you for the stories about your families. You are happy children, you have very good families!

VI. Работа по правописанию лексики по теме “My family”

Teacher: Children, we learn to write the words on our topic.

Teacher: The task 1. Look at the blackboard. You can see some words on the blackboard. Find the mistakes in the words and correct them, please. Write the words on the blackboard correctly.

1.ankl
2. san
3. dote
4. famili
5. ant
6. siste
7. mathe
8. fathe
9. granmathe
10. brathe





Первое задание закрывается от учеников.



Teacher: The task 2. Fill in the words on the cards with the missed letters.

  1. gran_m_ther

  2. br_ther

  3. dau_ _ ter

  4. _n_le

  5. a_nt

Для сильных учеников – задание более сложное. Записать из транскрипции по-английски слова: мать, бабушка, сестра, отец, семья.

Teacher: Are you ready with your tests? Give me your tests, please. Thank you.

Teacher: The task 3. Let’s repeat the forms of the verb to be.
               to be
I am                    We are
You are              You are
He is                   They are
She is 
It is

– And now, children, fill in the sentences with the right forms of the verb to be, translate the sentences into Russian. Таблица с формами глагола “to be” закрыта.

  1. I __ a pupil.

  2. You __ my brother.

  3. She ___ her mother.

  4. We ___ sisters.

  5. He ___ his father.

Задания для сильных учеников.

– Make up sentences, translate the sentences into Russian.

  1. he, father, is, my

  2. she,  his, is, sister

  3. I, his, am, brother

Teacher: Are you ready with your tests? Give me your tests, please. Thank you.

VII.Заключительный этап. Подведение итогов

– Our lesson is over. I thank you for your good work. Your marks are following…  Your homework for the next lesson is to write the crossword on our topic “My family”.  Good bye, my dear girls and boys!




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Урок по английскому языку по теме "Моя семья"

Автор: Шубина Елена Владимировна

Дата: 09.01.2015

Номер свидетельства: 152097

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(114) "Конспект открытого урока по английскому языку  Тема: Моя семья"
    ["seo_title"] => string(59) "konspiektotkrytoghourokapoanghliiskomuiazykutiemamoiasiemia"
    ["file_id"] => string(6) "293313"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1455455925"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(112) "Открытый урок в 5 классе по английскому языку теме "Моя семья" "
    ["seo_title"] => string(68) "otkrytyi-urok-v-5-klassie-po-anghliiskomu-iazyku-tiemie-moia-siem-ia"
    ["file_id"] => string(6) "201561"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1429088736"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(19) "Моя семья! "
    ["seo_title"] => string(14) "moia-siem-ia-1"
    ["file_id"] => string(6) "119089"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1413313345"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(115) "Презентация к уроку английского языка в 5 классе по теме "My family" "
    ["seo_title"] => string(76) "priezientatsiia-k-uroku-anghliiskogho-iazyka-v-5-klassie-po-tiemie-my-family"
    ["file_id"] => string(6) "157581"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421605442"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(96) "Открытый урок по теме"Моя семья.Мое семейное дерево.""
    ["seo_title"] => string(54) "otkrytyiurokpotiemiemoiasiemiamoiesiemieinoiedierievo1"
    ["file_id"] => string(6) "334518"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1465914372"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства