Данная разработка урока будет полезна для учителей, если они проходят тему традиций и обычаев. Работа предназначена для группы школьников уровня intermediate.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Unusual customs and traditions in Great Britain»
Разработка открытого урока в 7 классе по теме: «Необычные обычаи и традиции Англии».
Тема: Unusual customs and traditions of England.
Уровень: intermediate
Цельурока: формирование коммуникативных умений и навыков учащихся по теме: «Unusual customs and traditions of England»
Задачи:
познавательная - ознакомить учащихся с праздниками и обычаями страны изучаемого языка, узнать новые слова и использовать их в речи;
развивающая – развивать воображение, способности к распределению и переключению внимания, развивать память к восстановлению причинно-следственных связей в структуре;
воспитательная – воспитывать терпимое отношение к другим народам, потребности и способности понимать их образ жизни и культуру, традиции и обычаи;
учебная – развивать навыки коммуникативной деятельности, учиться слушать и слышать собеседника, работать в команде, развивать умение продолжить развитую тему
Тип урока:
Урок изучения и закрепления новых знаний.
Используемые учебники и учебные пособия: "Английский язык" учебник для 7 класса Афанасьева О.В., Михеева И.В.
Оборудование урока: компьютер, мультимедиа проектор, раздаточный материал (карточки).
Краткое описание:
урок формирования коммуникативных умений и навыков через страноведческий материал
Ход урока. I. Организационно-мотивационный этап урока. Учитель: Good morning, my dear children! I’m so glad to see you! Today we’ll continue the theme about traditions and holidays of Great Britain. Would you like to visit England and get acquainted with their wonderful traditions and holidays? The topic of our lesson is: The main customs and traditions of England .
II. Введение в тему урока. So, children, it’s time for us to visit London. Are you ready? So, let’s start! Look at the blackboard. What do you see? Oh, yes Sasha! It’s a proverb. “It’s better to see something once then to hear about it a hundred times”. Do you agree with it? It’s perfect. Then let it be the motto of our lesson. That’s why today at the lesson we’ll try to do so.
Watch the multimedia presentation about the customs and traditions of Great Britain.
Работа по презентации. Read and answer the questions. Слайд 1: Ознакомление с содержанием презентации. Слайд 2: День Святого Валентина.St.Valentine’s Day. When we celebrate St. Valentine’s Day? Слайд 3: День смеха.April Fool’s Day. What do you know about this holiday?
Слайд 4:День солнцестояния.Midsummer’s Day What is the longest day of the year?
Слайд 5: День Гая Фокса. Guy Fawkes’ Day When we celebrate Guy Fawkes’ Day?
Слайд 6: РождествоThe History of Christmas What Christmas symbolizes nowadays?
Слайд 7: Хэллоуин Halloween What children do on Halloween?
Слайд 8: «Встать не с той ноги»«Wrong side of the bed» What the left means?
Слайд 9: Задувание свечей. «Blowing out the candles» From whom this custom comes?
Ученики читают аннотации к слайдам.
Первый ученик: St.Valentine’s Day is February the 14th. On this day, people send Valentine cards to their relatives and friends to show them their love. Also they give a lot of soft toys, sweets and chocolate.
Второй ученик: St.Valentine’s Day is February the 14th. On this day, people send cards to their sweethearts to show them their love and respect.
Третий ученик: Midsummer’s Day is June the 24th. It’s the longest day of the year. On this day you can see a very old custom at Stonehenge, in Wiltshire, England. It’s so amazing!
Четвёртый ученик: Guy Fawkes’ Day is November the 5th. On this day in 1605 Guy Fawkes tried to kill King James I, but he was defeated. Today people burn his figure, made by straw, showing their love and respect to the king.
Пятый ученик: Christmas is an annual holiday celebrated on December the 25th that marks and honors the birth of Jesus of Nazareth. In the Early Middle Ages, Christmas was regarded as misrule and drunkenness and it was banned. But nowadays it’s the most adorable holiday of all Englishmen. It’s the opportunity to feel the love and kindness of your family.
Шестой ученик: In 1660 Charles II ended the ban. Today Christmas in England is a celebration time when people shed off their grievances and spread the feeling of brotherhood.
Седьмой ученик: October the 31st is Halloween. A long time ago it was the time of mysterious things. Today it’s a time for fun in Britain. People make special lamps called Jack-o-Lantern, have parties, and dress as ghost and witches. The children visit the houses with the song “Trick or treat”, people give sweets and chocolate to them.
Восьмой ученик: Bobbing for apples is a well-known Halloween tradition. On this day people cook apple cakes with a coin hidden inside. It’s delicious!
Девятый ученик: When people are in the bad mood we say that they must have got out of bed on the wrong side. The wrong side-the left one. The left means the evil.
Десятый ученик: This custom comes from the ancient Greeks. The number of candles means the person’s age and an extra one to represent the light of life. It’s wonderful tradition.
Conclusion: England has preserved its old ceremonies and traditions to a greater extend than any other country in the world. British people are proud of their traditions and carefully keep them up. Учитель: Which holidays of the UK (Great Britain and London) do you associate with the following words?
IV. Подведение итогов, рефлексия, оценки за работу. Учитель: Well, you have met with customs and holidays of Great Britain. Let’s summarize the information about it. What holidays and traditions of England do you like most of all and what do you know about them?
V. Заключительный этап. Объяснение домашнего задания. And now your homework. Make up your own multimedia presentation about one holiday of Great Britain, which you like to have in your place. Your marks today are:
Now the lesson is over. Thank you very much. You are great students!