Учитель показывает различные лекарства-средства от болезней и комментирует их.
Учитель: This is bandage. It’s for a broken arm or leg. If you have a broken arm or leg you should put bandage on it. All together –bandage. Ученики повторяют хором.
Учитель: This is plaster. It’s for a cut. If you have a cut, you should put a plaster on it.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Цели урока: формирование навыка говорения, используя условные предложения, умет дать совет.
Задачи урока: повторить названия болезней, использовать в речи новую лексику, обозначающую средства лечения, развивать навыки чтения с пониманием основного содержания и деталей, развивать навыки аудирования –услышать необходимую информацию, развивать умение спросить совета и дать совет, тренировать использование в речи времени Present Perfect, развивать умение вести диалог.
Воспитательные задачи: воспитывать умение вежливого общения, умения придти на помощь товарищу, , умение работать в парах, в команде, сотрудничать, помогая друг другу .
Технологии: индивидуальная, парная, групповая работа, ролевая игра « На приеме у врача», использование ИКТ, здоровье сберегающие технологии.
Оснащение урока: аудиозаписи, материал для презентации- лекарственные средства(бинт, пластырь, малиновое варенье, мед, лекарственные растения, клюквенный джем, лук, чеснок). учебник
На партах учеников- карточки «На приеме у врача», карточки для выполнения упражнений, карточки с новой лексикой и транскрипцией.
Вступление :
Учитель:Good afternoon, children. Glad to see you again. I think you are fine today.
Рапортдежурного.-Today is .....
The weather is fine, because it is snowing now! I like this weather
-Yesterday we spoke about different illnesses. Let’s revise
What illnesses do you know?
Ответыучеников: a cold, flu, a cough, a headache, toothache, a burn, a sore throat, a broken arm, a broken leg.
-Now, let’s repeat them once more. Look at the screen, please (идет презентация видео на экране) Учащиеся слушают и повторяют за диктором. 1
Основная часть.
Учитель:Thank you. Today we’ll talk about how to treat them, what you should do to feel better. I am not a teacher today. I’m a doctor. My name is Mrs. Herb. And I’ll give you some advice how to be healthy. There are a lot of different remedies.
1.Презентация новой лексики
Учитель показывает различные лекарства-средства от болезней и комментирует их.
Учитель: This is bandage. It’s for a broken arm or leg. If you have a broken arm or leg you should put bandage on it. All together –bandage. Ученикиповторяютхором.
Учитель: This is plaster. It’s for a cut. If you have a cut, you should put a plaster on it.
Ученики повторяют хором после учителя - plaster.
Учитель : This is baking soda. It’s for a sore throat.
Ученики повторяют хором за учителем –bakingsoda.
Учитель: This is raspberry jam. It’s delicious. I like it.. It’s for a cold or flu or if you have got a temperature.
Учитель: This is herb. You can make herbal tea and drink it if you have a sore throat, a cold, flu.
Ученики хором повторяют за учителем – herb, herbaltea.
Учитель: Do you remember these things? ( Показывает.) Onion, garlic, honey. Let’s pronounce them together. They are good if you have a cold, flu , a sore throat.
2.Соотнесение рисунка с его словом
Учитель:Now I’d like you to work in teams. Form two teams. Do it quicker , please.
On your tables there are new words and their picture. Please, match the words to the pictures. Первая команда показывает слова и читает их по подобранной транскрипции.
3.Чтение новых слов в предложении.
Учитель : Well done. Thank you. You are winners. Now tell me, please, which remedy is good for which illness. Do as in the example. Fill in the blanks. Make as many sentences as you can.
remedy/ medicine
illness/ health problem
Baking soda
Bandage
Onion
Plaster
Raspberry jam
Honey
Herbal tea
Garlic
Cranberry jam and drinks
a sore throat
a cough
a small cut
a broken leg
a broken arm
a cold
toothache
a headache
flu
Remedy illness
……………………………………is good for…………………………………..
Ученикисоставляютпредложения : Baking soda is good for a sore throat. Etc.
Учитель: Well done. Thank you, children.
4. Now, please, give advice to your friend if he/she/ has got any problem with his/her/ health.
Match the problem with the treatment.
Составление условных предложений: назвать проблему и как ее следует лечить.
If you ‘ve got flu
If you’ve got a cold
If you’ve got a cough
If you’ve got a burn
If you’ve got a cut
If you’ve got toothache
If you’ve got a sore throat
If you’ve cut your finger
If you’ve burnt your arm
you should
you shouldn’t
stay in bed and keep warm
drink hot milk with baking soda and honey
go out
take tablets and drink much water
pull your tooth out
put a plaster on it
put a bandage on it
put your finger under cold water
drink hot herbal tea
drink tea with raspberry jam
eat onion and garlic
drink tea with cranberry jam
5 Чтение текста с пониманием основного содержания и деталей, заполнение таблицы.
Учитель: Thank you. Well done. You remember, children, I’m Mrs. Herb I have written a book, in this book I give advice how to get better if you have health problems. Please, read this text. find a health problem and treatment and fill in the table. .Work in groups. Group 1-texts-a,b,c.
.
Problem: If you have…..,
Treatment: you should….
Ученики читают текст и заполняют таблицу.
Учитель: Now, children, answer what advise Mrs. Herb gives you if you have health problems. Answer using the table: образец : If you have a cold you should keep warm and drink a lot of tea with lemon. Etc.
Учитель задает вопросы по тексту , а ученпики отвечают на них устно
Ответы учеников после прочтения текста: If you have a cold you should eat garlic and onion.Etc.
-Thank you for your answers
6 Физкультминутка.( идет презетация видео head and shoulders) Ученики повторяют за движениями человечков)
Учитель: Thanks for your answers. Let’s have a short break. Exercise a little. Stand up, head and shoulders, knees and toes, knees and toes, knees and toes. Arms and legs and eyes and nose , eyes and nose, eyes and nose. Thank you. Sit down , please.
7 Аудирование.
Учитель: Listen to the telephone conversation and fill what has happened with Bill?
(Ученики слушают запись внимательно и потом записывают какой случай произошел с билом в тетради и должны дать совет , рекомендацию Биллу-
I think Bill must take vitamins, take medical check every year in the Hospital
8 Подготовка и разыгрывание диалогов « У врача»:
Учитель:Now, children, imagine that some of you have a health problem and you go to a doctor for advice. So work in pairs. Make up short dialogues “At the doctor’s”. Then
Act out your dialogues. Use the information you have learnt in the lesson. I’ll give you 5 minutes to prepare your dialogues.
Pupil A is a patient. Tell the doctor about your problem and get his(her) advice.
Pupil B is a doctor. Listen to the patient’s problems, give him(her) advice and fill in the patient’s card.
Doctor’s card
name
age
problem
treatment
Ученики работают в парах над составлением диалога.
Для более слабых учеников можно дать облегченный вариант задания.
Make your own dialogue according to the example. Use the new words and expressions you have learnt.
Example:
Pupil A : Hello, doctor!
Pupil B : Hi! What’s the matter?
Pupil B: Oh, I’ve cut my hand. What should I do?
Pupil A : Oh dear. Sorry to hear that. You should put a plaster on it.
Когда ученики подготовятся, они выходят к доске с заполненными карточками врача и инсценируют диалоги.
Предполагаемые диалоги учеников:
Hello, doctor!
Hi, what’s your name?
My name is Tanya.
How old are you?
I’m 13.
Well, what’s your problem?
I have got a sore throat, a temperature and a headache. What should I do?
Oh, poor you. Sorry to hear that. Open your mouth, please. It’s red. And what’s your temperature?
37 ,doctor.
I see. If you have got a sore throat , you should stay in bed. Drink hot milk with honey and baking soda. Eat vitamins, onion and garlic, rasberry jam with hot tea. And you will feel better soon.
Thank you, doctor. Good-bye.
Good-bye.
Оцениваниедиалогов:
Учитель: Whose dialogue was the best one? If the dialogue was very good, raise red cards. If it was good, raise green cards, if it was not good, raise yellow cards.
Ученики оценивают диалоги. (можно с помощью карточек. Красная-5. зеленая –4, желтая -3 ). I think dialogue 1 was the best. As for me dialogue 2 was good. I think dialogue 3 was not good. Etc.
Заключительнаячастьурока.
Учитель :Thank you.
Write down your home task, please. It is on the blackboard. Make a poster. Write advice how to treat flu. Use different pictures of food from magazines or just draw them . Is everything clear? If yes, good-bye, see you tomorrow.