) Увеличение объема используемых лексических единиц,
развитие умений использовать лексические единицы в устной речи, развитие умения понимать логические связи между членами предложения и отработка выполнения заданий в формате ГИА.
формирование навыков общего понимания текста, извлечения нужной информации
расширение страноведческих знаний об Америке и совершенствование навыков устной речи
Развивающие цели:
1) Развитие навыков устной речи по теме с использованием лексических единиц урока
2) Формирование лексических навыков чтения.
Воспитательные цели:
Воспитание уважения к законам, строю, традициям и культурным ценностям стран изучаемого языка
Оборудование: компьютер, проектор, раздаточный материал по теме
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
) Увеличение объема используемых лексических единиц,
развитие умений использовать лексические единицы в устной речи
формирование навыков общего понимания текста, извлечения нужной информации
расширение страноведческих знаний об Америке и совершенствование навыков устной речи
Развивающие цели:
1) Развитие навыков устной речи по теме с использованием лексических единиц урока
2) Формирование лексических навыков чтения.
Воспитательные цели:
Воспитание уважения к законам, строю, традициям и культурным ценностям стран изучаемого языка
Оборудование: компьютер, проектор, раздаточный материал по теме
Procedure of the lesson:
Org.moment. Greeting.
- Good afternoon, children. Sit down, please. How are you?
2. Brain-storming. (Presentation 1) Look and say what you think of this picture/image/the White House
P: This the White House, the place where the president lives
T: Where is it situated? Country? City?
T: The 2nd picture is the photo… What is he?
T: Can you guess what the theme of our lesson is?
P- The theme of our lesson is politics, “Political system of the USA”.
T: What are we going to learn about? / president, political parties, ministers, the Senate, the Congress, the constitution…
-And by the end of our lesson I hope you will be able to say 4-5 sentences about it.
3.Warming up.
-You know that Americans are very proud of their country
Let’s listen to the song “Аmerica, the beautiful”- and sing along (ex.14,p.239)
4. Look at the pictures and say your opinion of the USA beauty.
1)The Grand Canyon …evokes(вызывает) a mixture of surprise and admiration. It is 1 mile deep and 200 miles long
2) The Mississippi…(is called the father of waters, it stretches for 6400 km
3)Yosemite Valley…( is one of the main tourist attractions
4) Yellowstone national park..(is one of the most famous places, that Americans tried to save, where you can enjoy the beauty and power of wild America
5)Alaska’s glacier(ледник)…
6)The Niagara Falls…is the place where you can always see a rainbow!
4. Work on lexics
Match the words and their definitions: /cards /
The Constitution is
a system when people can be bought and sold
The Congress is
group of important ministers
TheSenate is
believing in God
The Cabinet is
a large meeting of people from different parts of the country
The press is
one of the houses in the US Congress
Religion is
a period of time between two elections of a president
Slavery is
the main law of the country
An amendment is
all the newspapers published in a country
A term is
the changes in the Constitution
Citizensare
Project of the future law
A bill is
People who live in the country or state
5.Give antonyms:
To vote for the president – To fight against Russia – To pass a bill –
The right decision – To start the discussion - To obey the law –
6. Word building . Презентация 2
Affixation:the words are built with the help of suffixes and prefixes