kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

"самое большое озеро в мире"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный план урок предназначен для проведения открытого занятия 

Лексическая тема: "The Largest Lake in the World"

Грамматическая тема: Degrees of Comparison

Навыки: нарбота над навыком ощнакомительного и поискового чтения, а полного понимания текста (gist-reading, scanning and detailed reading)

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«"самое большое озеро в мире"»


КГУ «Средняя школа № 3 им. Д. Кунаева»













Открытый урок

по английскому языку


по теме: “The Largest Lake in the World”

(«Самое большое озеро в мире»)






Учитель: Горячкина Н. С.

Дата: 23.02.18

Класс: 6 «Б»


















г. Риддер

2017-2018 г.

Plan of the lesson (Secondary School № 3 named after D. Kunaev)

Age: 12-13 Grade 6 «В» (14 students) DATE:23.02.18

Module 4 “The largest lake in the world” (Extra reading) 1 lesson

Goals:

1. Educational – student should consolidate knowledge about the grammar theme: comparative and superlative degree of comparison (exceptions);

2. Developing - student should improve develop reading subskills when reading the text;

3. Cultural - student should have instant interest to study English, to have certain image of the given theme and understand the importance of others’ views.

Objectives:

- have a lexical warm up;

- revise transcriptions symbols (phonetic drill);

- reinforce the grammar theme – exceptions of comparative forms (forming groups);

- learn/drill new vocabulary to the text;

- do procedures aimed at the comprehension and comprehension assess (PP; definitions-giving procedure);

- read the text and answer the questions (special and detailed) (SB p.87).

Equipment: board (BB), chalk, supplementary materials – Power Point Presentation (PP), OHP, handouts with the questions.

Assumptions: Improbable, but some of the S-s may already know the exceptions of comparative and superlative forms of “good” and “bad”.

Anticipated problem: 1. S-s may have difficulty with some words in the text.

2. S-s may have difficulty in reading for gist / specific information.

Possible solution: 1. Pre-teach the Vocabulary.

2. Monitor while S-s perform.

Contractions and Abbreviations in the plan of the lesson:

T – teacher, S – student, S-s – students, BB – blackboard (WB – white board), OHP – overhead projector, PPP – Power Point Presentation.

Stage

Teacher’s actions

Students’ actions

Interaction

(T –Teacher, S – student)

Time

Organizational stage (Greetings)

T says: Good morning!

T: How are you?

T: What was your H/W?

Students say: Morning!

S-s: We are good.

S-s: We were to do …

TSs

TSs

SsSs


1 min

The 1-st Stage – Phonetic drill

T offers to recycle the phonemic symbols in choral drill (Appendix)

S-s are to drill pronunciation with the help of T

TSs

TSs

SsSs


2 min

The 2-nd Stage

Checking H/A

(Recycling the Comparatives and Superlatives) – dividing into groups

T asks S-s to do the mingle activity (the comparative and superlative form of adjectives – good and bad are also given in response in order to provoke self-discovery, and divide into 2 groups, on the desks the names of groups are given)

S-s are to mingle around the classroom in order to find the comparative and superlative form of the adjectives, then S-s are to follow the card to go to the group “good-better-the best” or “bad-worse the worst”, S-s are to put the cars with the group name on the table

TSs

TSs

SsSs

(whole class, i. e. mingle)



5 min

The 3-rd Stage

Pre-Discussion of the Text (Predicting the content of the text)

T offers S-s to look at the OHP picture on the wall (S-s are to suggest their variants in key words). Key vocabulary given on cards (Appendix).

  1. T asks S-s What is this?

  2. What do you see on the picture?

  3. What the text may be about?

S-s are to look at the OHP picture and make their suggestions about the content of the text? Or some may describe the picture.





TSs

TSs

SS

5 min

The 4-th Stage Pre teaching the Vocabulary to the text

T suggests S-s to look at the BB (board) and drill some new words (matching definitions with the names) (Appendix)


S-s are to scrutinize them with the help of T in order to do the reading and gist understanding easier


TSs

TSs

SS

7 min

The 5-th Stage

Gist Reading (Skimming) of the Text

T offers S-s to divide into 2 groups and read the text for the gist – whole text to each group) ICQ – Teacher asks. After reading for the first time S-s are to give their own titles for the text. T writes the titles on the board (Appendix)


S-s are to get the main idea and give the titles for text and support their views. S-s look at each other’s titles

TSs

TSs

SsSs

(group work; whole class work)

5 min

The 6-st Stage

Scanning -

Reading for details

T suggests S-s to find the equivalents for the words (on the pictures) in the text, before demonstrating the key words on the slide (Appendix)

S-s are to find the equivalents for the words given to their group and match with the picture given on the board.


TSs

TSs

SsSs

(group work)


7 min

The 7-th Stage

Global thinking – The main question to the text (Critical thinking)

T offers S-s to answer the main question of the text in written on the papers given on the boards: Why the Caspian lake is called Sea? Then the T put the answer on BB and whole class compare and makes conclusion. T suggest to make up the common opinion using Venn Diagram (Appendix)

S-s are to discuss the group answer and write down on the paper. After that. With the help of the T, they altogether compare and analyze the answers on BB. With the help of T S-s fill in the diagram and find the common point of agreement.

TSs

TSs

SsSs

(group work, whole class work)





5 min

The Final Stage (Reflection on the lesson)

Home work

T reflect of group work, asks S-s what they’ve learned today, did they enjoy the lesson, etc. - questionnaires (Appendix)

Gives H/A

Answer what they’ve learned, how they estimate the lesson on the given questionnaires

Write down H/A

TS

TS

SsSs


3 min

Type of the Lesson: Complex – using new material, refreshing the past theme.

Skills work: Reading lesson – prediction, reading for gist, reading for specific info.

H/A: recycle the comparatives and WH-questions

Appendix

Words for phonetic drill Phonetic Drill

June [dʒuːn]; Jam [dʒæm]; Danger [ˈdeɪndʒər]; Fudge [fʌdʒ]; judge [dʒʌdʒ]; large [lɑːdʒ]

DIVIDING into groups. PP on Grammar (GOOD/BAD – comp.sup.forms)

1 slide. good – better – the best – 1-st group ; bad – worse – the worst – 2-nd – group.

Prediction task. PP on the Text

2 slide - Prediction

Pre-teaching the Vocabulary.

  1. deep

  1. to name an object

  1. to flow into

  1. going a lot of kilometers down

  1. ancient

  1. very old

  1. decide

  1. to go into something

  1. salty

  1. to order, or make decision

  1. to call

  1. containing a lot of salt

Answer keys: 1 – b, 2 – d, 3 – c, 4 – e, 5 – f, 6 – a.

THE TASK for SCANNING reading (in groups)

Answers

sturgeon

caviar

Caspian Sea

The Volga River

Aktau and Atyrau

The Eurasian Canal



Picture of sturgeon

The picture of caviar

The picture of salty water

The picture of the river Volga

The picture of Atyrau and Aktau

The picture of Eurasian canal (on the map)







THE TEXT

TITLE:________________________________

The Caspian See in=s the world’s largest lake. It is a very deep lake. In some places it is more than 1000 meters deep. The Caspian Sea is famous for its sturgeon. The eggs of the fish make caviar.

The water in Caspian Sea is salty. This is why it is called “sea”. Kazakhstan, Russia, Iran and Azerbaijan are near the Caspian Sea. The Volga river flows into the Caspian Sea.

Ancient people lived near the Caspian Sea. There modern cities near the Sea, such as Aktau and Atyrau.

The President of Kazakhstan decided to build the canal between the Caspian Sea and the Black Sea. The Canal is called “Eurasian”, it is long and ships can sail through it.







Самоанализ открытого урока английского языка

Класс: 6 «Б» Учитель: Горячкина Н. С.

Дата:23.02.18 г. Тема урока: “The largest lake in the world ” (Самое большое озеро)

  1. Место урока в разделе - «Самое большое озеро»: урок № 1 из 2

  2. Тип урока: Урок чтения. Комплексный, структурные части и их последовательность подобраны правильно, лимит времени на каждый этап урока соблюден в соответствии с психолого-педагогическими особенностями учащегося первого класса. Наблюдается системная работа учителя на уроках, так как дети умеют по-разному отвечать на общие вопросы. Учащиеся активно работают и проявляют интерес, не смотря на ранний возраст, дисциплина довольно хорошая. Плотность урока – все в рамках нормы, дети не успевают рассеивать внимание. Все время использовано рационально: пока дети выполняют задание – учитель готовит следующее и помогает низкомтивированным учащимся. Используется проектная методика и форма работы в группах.

  3. Содержание урока: правильно подобрано в соответствии с психолого-педагогическими особенностями учащихся, в соответствии с учебной программой и КТП. Присутствует и воспитательная направленность урока, практическое применение знаний. Большой плюс – повторение и ранее пройденного материала – исключений степени сравнения прилагательных. Не менее важно – реализация программы полиязычия, учитель спрашивает или дает намеки, отвечает не на родном языке, учащихся ,а на иностранном. Речь учителя грамотна и поставленная, а самое главное – темп речи подстроен для понимания учащихся. Ощутимо высокое качество знаний большинства учеников. Речь учеников довольно развита – что наблюдается во время лексической разминки.

  4. Наглядные пособия: широко использовались на данном уроке – раздаточный материал – карточки с заданиями, презентация на экране компьютера. Учитель использует дружеский язык общения, вместо указания на ошибку – учитель старается помочь ученику самому распознать и исправить свою ошибку (“Finger correction”), все используемые методы соответствуют целям и содержанию урока, уровню подготовки учащихся. Подведение итогов было в виде рефлексии с помощью стикеров. Учитель владеет методами активного обучения, целесообразно их применил в данном уроке. Учитель оценивает учащихся стикерами, и словесно – это мотивирует детей во время и после урока.

  5. Речь учителя: грамотна и поставленная, а самое главное – темп речи подстроен для понимания учащихся. Ощутимо высокое качество знаний большинства учеников

  6. Работа учащихся на уроке: В целом класс работал активно, и индивидуально учащиеся так же были вовлечены в процесс. Учитель создал позитивное отношение. Дисциплина в порядке. Учащиеся задавали вопросы и интересовались.

  7. Цели и задачи урока были достигнуты, на уроке позитивная атмосфера.

  8. В целях совершенствования педагогических навыков - улучшить форму работы в группах. Видна системно налаженная работа. Урока построен методически верно.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
"самое большое озеро в мире"

Автор: Горячкина Наталья Сергеевна

Дата: 09.11.2018

Номер свидетельства: 484520

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(48) "Тест.Познание мира 4 класс "
    ["seo_title"] => string(28) "tiest-poznaniie-mira-4-klass"
    ["file_id"] => string(6) "139442"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1417713145"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(81) "Презентация "Озера, подземные воды, ледники" "
    ["seo_title"] => string(48) "priezientatsiia-oziera-podziemnyie-vody-liedniki"
    ["file_id"] => string(6) "169025"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1423330362"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(113) "Урок - ассорти "Вода, вода... кругом вода" Познание мира. 4 класс. "
    ["seo_title"] => string(58) "urok-assorti-voda-voda-krughom-voda-poznaniie-mira-4-klass"
    ["file_id"] => string(6) "168647"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423270235"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(37) "Озера, пруды, болота."
    ["seo_title"] => string(19) "oziera_prudy_bolota"
    ["file_id"] => string(6) "391162"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1486968452"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(41) "конспект урока "Озера" "
    ["seo_title"] => string(22) "konspiekt-uroka-oziera"
    ["file_id"] => string(6) "100402"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402379681"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства