Научная статья : Способы повышения мотивации студентов к изучению иностранного языка
Научная статья : Способы повышения мотивации студентов к изучению иностранного языка
В статье рассматривается проблема повышения мотивации студентов к изучению иностранныхязыков. Эффективным способом решения данной проблемы признается использование интерактивных методов в обучении иностранногоязыков.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Научная статья : Способы повышения мотивации студентов к изучению иностранного языка»
Чет тили дарсларини ўқитишда ўқувчилар диққатини тортиш усуллари
Методы привлечения студентов к преподаванию иностранных языков
Халимова Нафиса Муродовна
Бухарский колледж легкой промышленности и педагогики, Узбекистан
Мустақил Республикамизнинг жаҳон ҳамжамиятида тутган ўрни тобора ошиб, ҳалқаро алоқалар, савдо-сотиқ, туризм ва мамлакатлар ўртасидаги маданий ҳамда иқтисодий алоқалар ривожланиб, мустаҳкамланиб бораётган бир пайтда унинг келажагини яратувчи ёшларга чет тилини пухта ўргатиш ва хорижликлар билан шу чет тилда мулоқот давомида ўзига таалуқли масалаларни эркин муҳокама қилиш, умуман оғзаки ёки ёзма шаклда мулоқот қилишга ўргатиш ҳозирги куннинг энг муҳим вазифаларидан биридир.
Ўқувчиларга чет тилини ўргатишда асосий вазифа ўқитувчилар зиммасига тушади. Улар ўқувчи учун ота-она сингари энг муҳим кишилар бўлиб, таълим муассасаларида керакли муҳитни яратиш ва ўқувчиларга хос ҳаёт тарзини шаклланишида муҳим рол ўйнайдилар. Ўқитувчи кўп томонлама ва ўта махсус талабларга қанчалик малакали ёндашса, ўқувчиларнинг тил ўрганиш жараёни шунчалик муваффақиятли амалга ошади. Шундай экан, ҳозирги кун ўқитувчиси айнан ўз-ўзини ривожлантирадиган, доимий такомиллаша оладиган ўқитувчи сифатида аввало ўқувчилар қизиқиши ва дунёқараши билан ҳисоблашган ҳолда дарсни тўғри ташкил қилиши лозим.
Тажрибалар шуни кўрсатадики, мавзунинг тўлиқ ва самарали ўзлаштирилишида ўқувчилар диққатини тортиш муҳим ўрин тутади. Бунда биз ҳар хил иборалар, ибратли сўзлар ва мақоллардан ва қисқа тезкор саволлардан фойдаланамиз:
- J'entends et j'oublie. Je voiset je me rappelle. Je fais et je comprend.
Эшитаман ва унутаман, кўраман ва эслаб қоламан, бажараман ва тушунаман.
- Dine sobrement, soupe honnetement, dors paisiblement si tu vivras longuement.
Тўқликнинг гарови – меъёр.
- Ne dit pas ton secret a ton ami, parce qu`on a son ami.
Сирингни дўстингга айтма, чунки дўстингнинг ҳам дўсти бор. (Тожик ва ўзбек мақоли)
- Un pas sera ton habitude, l`habitude devient à ton caractère, le caractère devient à ton destin.
Қадаминг одатингга, одатинг ҳарактерингга, ҳарактеринг эса тақдирингга айланиб боради ...
Яна бир диққатни тортиш усули бу тезкор қисқа, қизиқарли саволлар бериш орқали амалга оширилади:
- Совға тариқасида янги ручка олганларнинг 97%и биринчи бўлиб унда нимани ёзиб кўрар экан ?
- Телефон ихтирочиси Александр Грехем Белл онаси ва рафиқасига бирор марта ҳам қўнғироқ қилмаган. Нима учун ?
Психологик машқлардан фойдаланиш эса диққатни тортиш билан бирга янги мавзуни ўзлаштиришда ҳамда сўзларни осон ёдлаб олишда ёрдам беради:
Dessinez une ronde et departiez le en 4 partie. Cette 4 partie nommez par les animaux suivantes: l`âne, le cheval, le chat, le chien et numerez chaque animal comme 1,2,3,4 à votre choie et vous trouvez que vous mettez le travail à premier rang… Доира чизинг, уни 4 га бўлинг ва ҳар бир қисмини қуйидаги ҳайвон номлари билан номланг ва рақамланг: эшак, ит, мушук ва от. Агар сиз эшакка бир рақамини қўйган бўлсангиз, сиз ишни биринчи ўринга қўйишингиз маълум бўлади. Ит - оила белгиси, мушук – ҳис-ҳаяжон, севги, от эса дўстлик нишонасидир...
Ўқувчига кўриниш (ҳодиса)нинг моҳиятини англашга ўргатинг, унинг номланишини эмас. Ҳар ҳолда ўқувчи бунда бир нечта сўзларни эслаб қолади. Хулоса ўрнида айта оламизки, биз ўқувчиларга чет тилини ўзлаштиришнинг иккита усули биринчидан, икки тилда гапириладиган муҳитга жойлаштириш, иккинчидан, тилни ўйинорқали ўргатишимиз лозим. Ота-оналар агар ўқувчи чет тилини бироз билсагина фойда беришини тушунишлари керак. Масалан, агар у чет тилида китоб ўқиса, чет тилидаги мультфильм ва фильмлар кўрса, бу тилда сайрга чиққанда мулоқотда бўла олса, демак ўқувчи у тилдан фойда олади.