kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Муталина Динара Мирамбековна

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок английского языка по теме: "Language focus I have got." Урок направлен на развитие устной речи, говорения и письма.

Просмотр содержимого документа
«Муталина Динара Мирамбековна»

Раздел: Unit 2: Values

Школа: Gymnasium 21

Тема урока: Language focus 1 have got.


Исследовательский вопрос:


Дата: 16.11.2020.

ФИО учителя: Mutalina D.M.

Класс: 5 А

Количество присутствующих:

отсутствующих:

Цели обучения, достигаемые на этом уроке

5.L3 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics

5.S1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics

5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

5.W3 write with support factual descriptions at paragraph level which describe people, places and objects

5.R1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

5.UE9 use simple present and simple past regular and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics

5.C 6 organize and present information clearly to others.


Цель урока


All learners will be able to:

Learn and pronounce sentences and constructions with the verb have got

Identify the verb with some support

Describe the picture using 1-2 sentences

Most learners will be able to:

Identify the verb with a little support

Make up the sentences with the verb to have with a little support.

Describe the picture using 3-5 sentences

Some learners will be able to:

Make the sentences with have got without any support.

Describe the picture responding to all questions

Уровень мыслительных навыков

Knowledge, comprehension,application

Критерии оценивания

  • Identifying the right form of have got/ has got.

  • Writing the sentences with the verb have got


Языковые цели

To develop communicative competence

To develop grammar and intercultural awareness

Привитие ценностей

Respect, cooperation. (Уважение, сотрудничество)

Межпредметные связи

Russian language, Physical culture.

Предварительные знания

A big family.

Ресурсы

ITC, presentation, video.

Ход урока

Этапы урока

Запланированная деятельность на уроке

Ресурсы

Beginning

3 min

Organizational moment

T: Good afternoon! How are you? What’s the weather like today? What day is it today? What date is it today? Today we will:

  • Learn the verb have got\has got,

  • Make and translate sentences,

  • Do the tasks.

Phonetic exercise. P should listen and repeat-double consonants.

P listen to, repeat and watch the video.

Phonics: https://youtu.be/gbG2jyI8600








Video


Middle

35

minutes


Watching the video.

Pupils guess the topic of the lesson

A teacher explains the use of Have got\has got

https://youtu.be/7R-dD7h7FiM

АМО: Активизация знаний учащихся.

Translate!

1) Я тихий. 2) Она удачливая. 3) Он счастливый. 4) Это шумная семья.

5) Это тихая семья. 6) Мой папа удачливый. 7) She is quiet.

8) You are unhappy.

АМО:

1) Writing task.

- Now open your copybooks write down the date, the theme of our lesson and do these tasks.

P do the task-put have got or has got.


Descriptor:

  • A learner writes the sentences correctly.

  • A learner uses appropriate form of verb have got.

7 points

Criteria assessment:

1. Writing sentences without any mistakes.

2. Use the correct form of have got.


Physical training!

Head and shoulders”

https://youtu.be/LgNcGJ_XYlw

АМО:

2) Writing task.

P look at the pictures and make sentences with have got\has got


3 points

Descriptor:

  • A learner completes the sentences using have got/ has got.

  • A learner does this task correctly.

Criteria assessment:

1. Matching sentences with the pictures correctly.

2. Use the correct form of have got.


АМО:

3) Speaking task.

Pupils look at the picture of a monster and answer the questions.

  • How many hands has it got?

  • How many eyes has it got?

  • How many legs has it got?

  • How many ears has it got?

  • How many arms has it got?

  • How many mouth has it got?


Descriptor:

  • A learner responds to the questions.

  • A learner uses the correct form of have got.

Criteria assessment:

1. Describing the picture

2. Use the correct form of have got.


АМО: Ролевые игры.

4) Reading task.

Pupils read the dialogue about family and role play.

-Hello! Is your family big or small?

-Hello! My family is big.

-How many people are in the family?

-There are 8 people.

-What is your mum’s name?

-My mum’s name is Olga.

-What is your dad’s name?

-My dad’s name is Vladimir.





Video








PPT
























Video





PPT




























PPT




















PPT


End

2 min

Reflection.

Our lesson is coming to the end. Let’s make the conclusion of our work - Say what you know.

The lesson was….

interesting

boring

useful


Practical task – р.29, ex.2. Complete the text. Use the correct form of have got.

Well done! The lesson is over! Goodbye!


PPT

Дополнительная информация

Дифференциация – каким образом Вы планируете оказывать больше поддержки? Какие задачи Вы планируете поставить перед более способными учащимися?

Оценивание – как Вы планируете проверить уровень усвоения материала учащимися?

Здоровье и соблюдение техники безопасности



support will be given to weaker learners by giving them a modified worksheets in some tasks with greater support

-through formative task



  • Physical activities used.


Рефлексия по уроку

Были ли цели урока/цели обучения реалистичными?

Все ли учащиеся достигли ЦО?

Если нет, то почему?

Выдержаны ли были временные этапы урока?

Какие отступления были от плана урока и почему?



Общая оценка:

Какие два аспекта урока прошли хорошо (подумайте, как о преподавании, так и об обучении)?

Что могло бы способствовать улучшению урока (подумайте, как о преподавании, так и об обучении)?

Что я выявил(а) за время урока о классе или достижениях/трудностях отдельных учеников, на что необходимо обратить внимание на последующих уроках?





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Муталина Динара Мирамбековна

Автор: Муталина Динара Мирамбековна

Дата: 29.01.2021

Номер свидетельства: 571759

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(54) "Муталина Динара МИрамбековна"
    ["seo_title"] => string(28) "mutalina_dinara_mirambekovna"
    ["file_id"] => string(6) "571758"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1611936775"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(54) "Муталина Динара Мирамбековна"
    ["seo_title"] => string(30) "mutalina_dinara_mirambekovna_2"
    ["file_id"] => string(6) "571760"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1611937979"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства