Урок английского языка по теме «Мотивы изучения английского языка» для 7 класса к УМК «Enjoy English» М.З.Биболетова, Н.Н. Трубанева
Цель – повышение мотивации учащихся к изучению языка через применение компьютерных технологий и Сингапурской системы обучения; развитие коммуникативных умений учащихся в говорении, чтении, аудировании и письме, формирование умений реализации новых способов действий.
Методическая разработка может быть полезна для учителей английского языка общеобразовательных школ, и учителей, работающих по Сингапурской системе. Урок английского языка по теме «Мотивы изучения английского языка» для 7 класса к УМК «Enjoy English» М.З.Биболетова, Н.Н. Трубанева
Цель – повышение мотивации учащихся к изучению языка через применение компьютерных технологий и Сингапурской системы обучения; развитие коммуникативных умений учащихся в говорении, чтении, аудировании и письме, формирование умений реализации новых способов действий.
Методическая разработка может быть полезна для учителей английского языка общеобразовательных школ, и учителей, работающих по Сингапурской системе.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Мотивы изучения английского языка »
МБОУ «СОШ №1 с углубленным изучением отдельных предметов» г. Буинска РТ
Конспект урока английского языка
в 7-ом классе по теме:
«Мотивы изучения английского языка»
УМК «Enjoy English» для 7 класса, М.З.Биболетова, Н.Н.Трубанева
Работу выполнила: Нахтармина Тамара Михайловна учитель английского языка МБОУ «СОШ №1 с углубленным изучением
отдельных предметов» г. Буинска РТ
«Why do you study English?»
Цели:
Практические:
Практиковать учащихся во всех видах речевой деятельности.
Активизировать употребление лексики по теме, расширять словарный запас.
Общеобразовательная: развивать общий кругозор учащихся.
Развивающая: развивать память, внимание и умение правильно оформить высказывание и выбрать главное в потоке информации.
Воспитательные:
прививать интерес к предмету;
способствовать ознакомлению с англоговорящими странами и расширению кругозора учащихся средствами иностранного языка, Интернета.
воспитывать умение работать в коллективе и слушать друг друга.
Языковой материал: изученная и новая лексика на основе тематического текста.
Оборудование:
карта англоговорящих стран;
интерактивная доска;
компьютер;
проектор;
раздаточный материал.
Ход урока.
Организационный момент.
Teacher: Hello girls and boys! I’m glad to see you! Let’s greet each other!
(структура Rally Robin)
Pupil ¹: Hi! How are you?
Pupil 2: Hi! I am fine, thanks! And you?
Teacher: Today we are going to speak about English language. The topic of our lesson is English and why do we study English language.
What English-speaking countries do you know?
Where is English the official language?
How many countries have English as a second language?
How popular is English in Russia?
How many people speak English all over the world?
What do native speakers of English think about foreigners who speak English?
2. Введение страноведческой информации.
Teacher: Let’s make ARGuide. ( обучающая структура, в которой сравниваются знания и точки зрения учеников по теме до и после выполнения упражнения для активизации мышления)
- What do you know about Great Britain?
- You will work in your teams. Read the statements; tick the boxes in the first column Before. Decide whether the following sentences are true ( T) or false ( F ) I’ll give you 1 minute.
Before
After
Britain is an island
The UK consists of two parts: England and Scotland
The population of Britain is over 48 million
17 million people live in London
The Head of States in Britain is the President
The Queen lives in Buckingham Palace
Edinburgh is the capital of Wales.
Liverpool is a home of The Beatles
Cambridge and Oxford are famous for their bicycles.
75% of the land in Britain is farmland
Britain has 5 National parks
Over 24 million foreign tourists come to Britain every year
From Waterloo Station in London trains go through the Channel Tunnel to Paris, in France.
Let’s watch the video about the UK.
(просмотр видеофильма «An introduction to Britain»)
http://www.youtube.com/watch?v=vgLvWApRhvM
Read the statements once more; tick the boxes in the second column After if you think the statements are true or false. I’ll give you 1 minute. Let’s compare your answers. Have you got mistakes? Check your answers. I will listen to your answers.
Before
After
Britain is an island
T
The UK consists of two parts: England and Scotland
F
The population of Britain is over 48 million
F
17 million people live in London
F
The Head of States in Britain is the President
F
The Queen lives in Buckingham Palace
T
Edinburgh is the capital of Wales.
F
Liverpool is a home of The Beatles
T
Cambridge and Oxford are famous for their bicycles.
T
75% of the land in Britain is farmland
T
Britain has 5 National parks
F
Over 24 million foreign tourists come to Britain every year
T
From Waterloo Station in London trains go through the Channel Tunnel to Paris, in France.
T
Совершенствованиенавыковчтения.
Teacher: About 350 million people all over the world speak English. There are a lot of reasons for learning English. Open you books at page 45, exercise 43. Look at the information map. Match the pictures and the texts. Read them aloud.
Актуализация навыков диалогической речи.
Teacher: Let’s make Rally Robin The first will be the student who has longer hair.
(структура, в которой два ученика поочередно обмениваются короткими ответами, начинает тот, у которого длиннее волосы)
Teacher: I would like to know why you study English.
Ученик Why do you study English?
У I study English because I would like to get a better job in future. И т.д.
Развитие навыков аудирования.
Teacher: Let’s make ThinkWriteRoundRobin( Во время выполнения данной структуры ученики обдумывают , записывают и по очереди обсуждают свои ответы в команде)
Listen to what the students are speaking and write down their names into the table: Michael (M) Hans (H) Janis (J)
You have 3 minutes to do this task.
English sentences
Name
1
I'm from sunny Greece. Thousands of people from different countries come to Greece for holidays
2
I'm from France.
3
I'm from Germany.
4
My elder sister taught me some funny English songs and poems.
5
Most radio and TV musical programmes are in English.
6
Sometimes English is called the languages of the sky.
7
My sister and her family live in London.
8
I learn English at school in Berlin.
9
This summer I'm going to study at a Summer School in London.
10
I'm going to become a pilot. Every pilot should speak English very well.
11
I started to learn English 8 years ago.
12
I can chat with people from different countries on the Internet.
13
I'm interested in modern music.
14
I learn English because I often visit Britain and I have a lot of relatives and friends there.
15
I like to read British youth magazines.
16
If you want to make new friends you should speak English, too.
17
To use the computer I have to read and write English quite well.
18
Most of the tourists can speak English.
19
My sister grew up and married an Englishman.
20
That's why I learn English though I'm lazy and I don't like to study.
21
I have some problems with listening and speaking English.
22
But I have some problems with my grammar.
23
There are 2 main reasons why I'm learning English.
Teacher: So the table 2 № 2 read please.
Активизация лексических навыков.
Teacher: All of us know that it is very important to speak foreign languages. But it is very difficult to learn foreign languages. Do you know the easiest way to learn a foreign language? Boys and girls now I want you to take sheets of paper with the word combinations
Please let’s make Quiz-Quiz-Trade.(структура, в которой учащиеся проверяют и обучают друг друга по пройденному материалу, используя карточки с вопросами и ответами по теме)
(Дети берут листочки со словами, под музыку двигаются по комнате,
затем находят пару, обмениваются ответами, запоминают ответы,
обмениваются листочками, находят следующего партнера, подняв
руку - знак «Ищу пару!» и т.д. )
Иметь хороший учебник
To have a good textbook
Иметь хорошего учителя
To have a good teacher
Поехать в англо-говорящую страну
To go an English-speaking country
Иметь англоговорящего друга по переписке
To have an English-speaking pen friend
Общаться по интернету
To chat on the Internet
Говорить по телефону с другом за границей
To phone your friends abroad
Читать книги на английском
To read English books
Читать английские молодежные журналы
To read English youth magazines
Смотреть видео и фильмы на английском
To watch videos and films in English
Слушать радио
To listen to the radio
Слушать музыкальные программы по телевизору
To listen to TV musical programmers
Читать ярлыки и инструкции
To read labels and instructions
Совершенствование орфографических навыков.
Teacher: Now I want to know your opinion about the easiest way to learn a foreign language. AllWriteRoundRobin. ( все ученики на своих листочках записывают все, что они выучили во время выполнения структуры Quiz-Quiz-Trade.) Now write what have you learned.
Подведение итогов урока.
Teacher: You have done a lot of work. I like your work and I give (имена учащихся) «excellent» and other pupils «good». The lesson is over. Goodbye.
object(ArrayObject)#852 (1) {
["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
["title"] => string(261) "Статья на тему "Формирование мотивации к изучению английского языка у детей младшего школьного возраста с целью повышения качества обучения" "
["seo_title"] => string(166) "stat-ia-na-tiemu-formirovaniie-motivatsii-k-izuchieniiu-anghliiskogho-iazyka-u-dietiei-mladshiegho-shkol-nogho-vozrasta-s-tsiel-iu-povyshieniia-kachiestva-obuchieniia"
["file_id"] => string(6) "176622"
["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
["date"] => string(10) "1424445452"
}
}