I II III | Начало урока. Приветствие. Орг. момент. Фонетическая зарядка. Активизация изученной лексики. Основная часть урока. Физкультпауза. Конец урока. Объяснение домашнего задания. Подведение итогов урока. Выставление оценок. | Good morning! I’m very glad to see you! Take your seats. So, let’s start our lesson. First of all as usual we’ll train your pronunciation. Please, open your books at page 47 Ex. 22. Here you can see a wonderful poem. Firstly listen to the poem. Now, please, say after me. Tell me, please, what is the topic of our lesson? Children, take the cards from the box and translate the words. Pupils, do you like puzzles? Let’s do the puzzle, please. Do you remember Linda Silvester? We are going to watch the video about Linda’s mother. Children, watch the video and theb answer the question: What is Linda’s mother profession?” Children, stand up, please. Children, open your workbooks at page 24 ex. 19. Children, tell me, please, what are you going to be? What are your future professions? Please, write down your homework: SB p.49 ex. 27 Text 1 –read. So, the lesson is over. I like today’s lesson. You have worked hard today. Thank you for your attention. See you later. Goodbye! | Good morning! Слушают аудиозапись стихотворения . Читают стихотворение. I think the topic of our lesson is about future jobs. We shall speak about professions. Получают карточки и переводят слова, обозначающие название профессий на русский язык. Yes, we do. Отгадывают загадки. Yes, we do. Смотрят видеофрагмент и отвечают на вопрос. Выполняют движения вслед за учителем. Выполняют упр. в рабочей тетради. Рассказывают о своей будущей профессии. Записывают домашнее задание. Goodbye! | Определение темы урока на основе стихотворения. Учитель следит за правильностью произношения. |