kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока "Знаменитые люди Великобритании"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок предназначен для учащихся 7 класса.Целями урока являются :развитие навыков говорения,чтения,аудирования, умение работать в группах.Урок состоит из 3 этапов: вызов,осмыслекние,рефлексия.на уроке использовано интерактивное оборудование.на данном уроке применены приемы критического мышления: составление "Синквейна","Тур по Галерее".На уроке учащимся предложены разнообразные формы работы:составление диалога,интервью,просмотр фильма,работа с текстом,подготовка и защита постеров.Для активизации познавательной активности учащиеся работают в парах,группах,проводится взаимооценивание,самооценивание.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Знаменитые люди Великобритании"»

Subject: English

Teacher: A. Sharipbaeva

Form: 7 A

Theme: Outstanding people of Great Britain.

Aims: to read the texts for specific information;

To introduce and practice the new vocabulary;

To develop student’s speaking skills;

Learn information about outstanding people.

Visual aids: cards, computer, interactive board, posters.

Plan of the lesson

Stages of the lesson

Procedure

  1. I. Evocation

1.Greeting


-Good afternoon, girls and boys ! I am very glad to see you! How are you? I hope that you are fine?

Who is on duty today? Who is absent?

2. Presenting the theme and the aims of the lesson.

Look at the blackboard, please! What can you see on it? Do you know these people? What do you know about them? Can you define the theme of our lesson? Whom exactly are we going to speak about? (W. Shakespeare, R. Burns, Princes Diana.)

Students look at the picture and define the theme.

The teacher and the students pronounce the objectives of the lesson.

3.Dividing into groups.

Students are divided into groups using “mosaic”.4 pictures are cut into small parts and they are mixed, students are to match them to make up true picture.

Now we have 3 groups, during the lesson you’ll do different tasks in groups.

Before doing tasks let’s make up criteria for evaluation, according them you’ll evaluate works of other groups

We are going to work in groups of 4. There are 3 groups.

Realization of meaning

1. Making dialogue

Pair work. Interview. Students work in pairs.

What is your favourite ……?

My favourite ….is…..


Name

Favourite actor/actress

Favourite singer

Favourite writer





Students presents their interview to the whole class.


2.Presenting the new vocabulary



Here ‘s a list of new vocabulary.

Listen to the tape –recorder and repeat after the speaker.

Playwright-драматург

Plays- пьесы

Sonnets- сонеты

Tragedies-трагедии

Poet-поэт

lyricist-лирик

Romanticism-романтизм

broadcast-теле или радио передача.


3. Watching film.





There is a picture of Charlie Chaplin .

Can you recognize this person? May be these words will help you. «comic actor ,filmmaker ,silent era».

Yes, right you are. He is a comic actor. He is Charlie Chaplin. The students watch the film.

4 .Синквейн

Work in groups.

e.g. 1st line: «Film»

2nd line: 2 adjectives «Interesting, exiting»

3rd line: 3 verbs «do not speak, smile, run»

4th line: 1 sentence or phrase «It’s very interesting »

5th line: «Comedy»

5.Reading the text in groups.


Group A reads text about “ W. Shakespeare.”

Group B reads text about “R. Burns.”

Group C reads text about “Princes Diana.”

III. Reflection

1. Strategy “Gallery Tour”(each group presents the information in tables)




Presenting information.

1st group about W. Shakespeare

2nd group about R. Burns

3rd group about Princes Diana.

Now each group presents the information about outstanding people on the posters.

Each poster has definite topic : full name , born, early life, later life.

(students evaluate other groups).

Students say what they like to do during the lesson and their wishes.

2. Homework



Now write down your homework 1

Ex 4 p.146 (the teacher explains how to do it)

3 .Evaluation.





Today at the lesson you ’ve prepared criteria for evaluation. Students in groups evaluate other groups. (teacher comments them.)

A wish and two stars

See you later. Good- bye!






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс

Скачать
Конспект урока "Знаменитые люди Великобритании"

Автор: Шарипбаева Асель Ахметкановна

Дата: 24.03.2016

Номер свидетельства: 309552

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(60) ""Знаменитые люди Великобритании""
    ["seo_title"] => string(31) "znamenitye_liudi_velikobritanii"
    ["file_id"] => string(6) "488048"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1543410776"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(87) "Урок-презентация. Россия в Первой мировой войне"
    ["seo_title"] => string(47) "urokpriezientatsiiarossiiavpiervoimirovoivoinie"
    ["file_id"] => string(6) "316936"
    ["category_seo"] => string(8) "istoriya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1460212879"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства